Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Radek N.S.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 2 sty 2020, o 21:41

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Radek N.S. » 11 lut 2020, o 20:02

Zrównoważony rozwój Aglomeracji polega na równomiernej dostępności kolejowej. Kalisz jest bardzo zacofany kolejowo. Ostrów posiada już węzeł kolejowy. Z wypowiedzi ostrowskich samorządowców wynika jakby mieli mieć zabrany i zlikwidowany ten węzeł. On przecież pozostanie.Ostrów nie chce dopuścić aby Kalisz posiadał przystanek KDP.


Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 12 lut 2020, o 11:31

Dostaliśmy informację że o 10 w ratuszu była konferencja na ten temat. Niebawem w mediach mają być szczegóły
g13k

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 12 lut 2020, o 12:27

Takie trochę nijakie te wypowiedzi. Nie ma mowy o tym że będzie walczyć o przystanek, że nie pozwoli na oddanie...
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... czne,25356
g13k

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 lut 2020, o 13:24

calisia.pl

Kalisz będzie połączony z szybką koleją? Ostrów Wielkopolski protestuje - "To rozbiór ostrowskiego węzła kolejowego"


Kilka dni temu poznaliśmy projekt Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL). Na trasie jednego z korytarzy kolejowych uwzględniono stację w Kaliszu. W województwie wielkopolskim planowana jest, w ramach Programu CPK, budowa 196 km nowych linii.


- Projekt wiąże się z koniecznością połączenia obszaru całej Polski szybką koleją z portem. Jedna z tras we wstępnym założeniu biegnie przez Kalisz - mówi prezydent Krystian Kinastowski. - Takie rozwiązanie, gdzie przystanek szybkiej kolei znajdzie się w największym ośrodku miejskim południowej Wielkopolski jest jak najbardziej logiczne. Ostrów Wielkopolski jest bardzo dobrze skomunikowany kolejowo z resztą kraju. Do Poznania z Kalisza wiele pociągów jeździ przez Kalisz. Istniejąca sieć pozostanie. Dodatkowo powstanie nowa sieć, która ma zupełnie inne zadanie. Będzie łączyć Poznań, Wrocław i Łódź ze stolicą. Uważam, że taki obszar urbanizacyjny jak Aglomeracja Kalisko-Ostrowska nie może być pominięty - dodaje prezydent.

Jak dodaje prezydent dworzec kolejowy w Kaliszu jest korzystnie zlokalizowany. - Nie trzeba przejeżdżać przez miasto. Dojazd jest bardzo dobry. Przesunięcie przystanku kilka kilometrów ze Skalmierzyc do Kalisz nie będzie wielkim dyskomfortem dla podróżujących. W Kaliszu powstało duże, nowoczesne centrum przesiadkowe przy Dworcu PKP. Jest to dobre miejsce by obsłużyć wszystkich podróżujących z Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej - prezydent.

W województwie wielkopolskim planowana jest, w ramach Programu CPK, budowa 196 km nowych linii. Według założeń inwestora, prawie 2/3 mieszkańców województwa będzie w stanie w czasie poniżej godziny dotrzeć do stacji pociągów dużych prędkości, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną Wielkopolski. W Wielkopolsce w ramach Programu CPK powstanie, po pierwsze, linia nr 85 Warszawa – CPK – Łódź – Kalisz - Poznań. To zadanie w ramach budowy Kolei Dużych Prędkości Warszawa – CPK ­– Łódź ­–Poznań / Wrocław, która od swojego kształtu jest nazywana „igrekiem”. Zakładana prędkość eksploatacyjna pociągów na tym odcinku to co najmniej 250 km/h. To fragment tzw. szprychy nr 9 w ramach Programu CPK. Po drugie, w Wielkopolsce będzie budowana linia nr 400 Nakło nad Notecią – Złotów – Okonek, która jest elementem szprychy nr 1 prowadzącej z CPK przez Płock, Toruń i Bydgoszcz w kierunku Koszalina.

Z planowanej lokalizacji przystanku szybkiej kolei w Kaliszu nie są zadowoleni włodarze i mieszkańcy Ostrowa Wielkopolskiego. Prezydent Ostrowa Wlkp. Beata Klimek złożyła pismo do premiera w tej sprawie. Zachęca mieszkańców Ostrowa Wlkp. i powiatu do składania uwag w tej sprawie w ramach konsultacji społecznych.

- Nowy przebieg jest skrajnie niekorzystny dla Ostrowa Wielkopolskiego. Tak naprawdę wyklucza nasze miasto ze strategicznych połączeń z Wrocławiem czy Poznaniem. W tej sprawie napisałam list do premiera polskiego rządu, do resortowych ministerstw i osób odpowiedzialnych za ten projekt - mówi prezydent Beata Klimek. - Ostrów Wielkopolski bardzo dużo traci w związku z tym przebiegiem. Jest to tak naprawdę rozbiór ostrowskiego węzła kolejowego - dodaje.

- Informacje ze strony naszych sąsiadów są niepokojące i mam nadzieję, że nie chodzi o to, że przystanek jest zlokalizowany w Kaliszu a nie w Ostrowie. Ostrów bardzo dobrze skomunikowany kolejowo pozostawia obecne połączenia a Aglomeracja Kalisko-Ostrowska w największym ośrodku uzyskuje kolejny przystanek. Jeżeli myślimy o rozwoju Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, to musimy myśleć o rozwoju tego największego ośrodka - mówi prezydent Krystian Kinastowski. - Trzeba myśleć o rozwoju całego obszaru. Musimy porzucić myślenie jednostkowe i skupić się na całej Aglomeracji. Najlepszym miejscem do lokalizacji przystanku jest Kalisz, ponieważ jest to największy ośrodek urbanistyczny i wszyscy będziemy mieli z tego najwięcej korzyści.

10 lutego br. rozpoczęły się konsultacje społeczne. Uwagi i wnioski do projektu dokumentu pn. "Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego" można składać do 10 marca 2020 r.

Jak oddać swój głos w tej sprawie?
- przez formularz dostępny na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl ,
- wysyłając formularz na adres e-mail: [email protected],
- wysyłając formularz na adres pocztowy Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o.,
- składając formularz bezpośrednio w miejscu udostępniania dokumentu (tj. w siedzibie
Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa) w dni
robocze, w godzinach 9.00 – 15.00.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 12 lut 2020, o 13:34

No ta wypowiedź brzmi już lepiej. Chociaż i tak mało drapieżne jak dla mnie
g13k

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 12 lut 2020, o 14:25

gawronik13kalisz pisze:
11 lut 2020, o 19:16
Dziś w Ostrowie zorganizowano konferencje w tej sprawie. Ku**ica bierze jak się czyta wypowiedzi typu :
(...) wariantu optymalnego i najbardziej korzystnego dla południowej Wielkopolski, a szczególnie dla Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, która nie wyklucza nas z kolei dużych prędkości na trasie Poznań – Ostrów Wielkopolski – Wrocław –
http://wlkp24.info/nie-dla-rozbioru-ost ... z0HvyIFLr4
Prezydent Ostrowa jest od tego by bronić i rozwijać Ostrów więc takiej wypowiedzi można się spodziewać.

Czy węzeł ostrowski po wybudowaniu nowej linii podupadnie? Być może tak, być moze nie - widać na mapach łączniki od starej linii do nowej, więc pociągi jadące przez ostrów mogą korzystać z nowych torów.

Najważniejsze o czym wspomina prezydent Ostrowa- rozwidlenie pod Sieradzem pozbawia nas połączenia na Wrocław i to jest istotne pogorszenie naszej sytuacji w stosunku do Y. Dla Sieradza jest bez znaczenia czy rozwidlenie będzie 5 km czy 50 km od niego, bo w każdym wypadku otrzyma tę samą siatkę połączeń. Dla nas to regres.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy


K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 12 lut 2020, o 16:53

Dokładnie Milo. Nie rozumiem czym się kierowano robiąc rozjazd w Sieradzu. :(
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Radek N.S.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 2 sty 2020, o 21:41

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Radek N.S. » 12 lut 2020, o 17:38

Droga S-8 Z Łodzi do Wrocławia także przebiega przez Sieradz.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 12 lut 2020, o 18:23

Rozwidlenie w Sieradzu miało na celu utrudnienie połączenia wschodniej wielkopolski z Wrocławiem.Poznań w tym celu nawet ukochany Ostrów poświęcił.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 12 lut 2020, o 21:49

"- Informacje ze strony naszych sąsiadów są niepokojące i mam nadzieję, że nie chodzi o to, że przystanek jest zlokalizowany w Kaliszu a nie w Ostrowie. Ostrów bardzo dobrze skomunikowany kolejowo pozostawia obecne połączenia a Aglomeracja Kalisko-Ostrowska w największym ośrodku uzyskuje kolejny przystanek. Jeżeli myślimy o rozwoju Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, to musimy myśleć o rozwoju tego największego ośrodka - mówi prezydent Krystian Kinastowski. - Trzeba myśleć o rozwoju całego obszaru. Musimy porzucić myślenie jednostkowe i skupić się na całej Aglomeracji. Najlepszym miejscem do lokalizacji przystanku jest Kalisz, ponieważ jest to największy ośrodek urbanistyczny i wszyscy będziemy mieli z tego najwięcej korzyści."

W pełni zgadzam się z wypowiedzią Prezydenta.

Domyślam się, że teraz będą czynione próby naginania linii pod Ostrów. O ile w przypadku poprzedniej koncepcji igreka z rozgałęzieniem w AKO, ulokowanie stacji pomiędzy miastami miało jakiś sens, tak w przypadku szprychy nr 9 nie ma to uzasadnienia. Ostrowianie zawsze będą mieli dostęp do pociągów z obecnej stacji w mieście, która bez względu na przebieg szprychy zostanie z nią skomunikowana i będzie oferowała bogatą listę połączeń.
W przypadku poprowadzenia szprychy z pominięciem stacji w Kaliszu praktycznie pozbawiamy Kalisz stacji kolejowej. Wystarczy rzut oka na mapę, żeby to zrozumieć. Stąd taki przebieg szprychy, który pozwalałby podłączyć i wykorzystać stację w Kaliszu. W ten sposób na terenie AKO część pociągów zatrzymywałaby się w Ostrowie a część w Kaliszu. Zgodnie z koncepcją CPK, przez Ostrów kursowałyby szybkie pociągi z Wawy do Leszna, Zielonej Góry. Ostrów pozostaje też na głównym szlaku Śląsk-Poznań, który dodatkowo od Pleszewa zyskuje lepsze parametry w postaci szybkiej szprychy. Czy w tym przypadku można mówić o rozbiorze ostrowskiego węzła?
Można jedynie mówić o rozwoju kolei w AKO poprzez uzyskanie drugiego przystanku w największym ośrodku aglomeracji.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 13 lut 2020, o 04:39

Jp zgadzam się ale to nie o to chodzi w ostrowie. Oni uważają że ta stacja może być wszędzie nawet na księżycu ale nie w Kaliszu i tyle dla nich rozwój Kalisza to koszmar

Radek N.S.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 2 sty 2020, o 21:41

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Radek N.S. » 13 lut 2020, o 16:09

http://wlkp24.info/dwuglos-w-aglomeracj ... -w-kaliszu
Proszę przeczytajcie komentarze . Co oni tak wypisują!

Radek N.S.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 2 sty 2020, o 21:41

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Radek N.S. » 13 lut 2020, o 16:20

ZGADZAM SIĘ W 100% Z TĄ WYPOWIEDZIĄ.
Głupoty piszecie, że głowa boli. Przecież nikt nie likwiduje węzła kolejowego w Ostrowie. Kalisz nie zyska żadnego nowego połączenia, tylko zamiast przez Ostrów pojedzie od razu pociąg do Poznania. A wy macie taką nienawiść w sobie do Kalisza, że wam myślenie wysiada.
Jak budowa S11 nie słyszałem głosów z Ostrowa, aby puścić tę drogą po środku między Kaliszem, a Ostrowem. Tak przez byłoby najlepiej dla aglomeracji.
Znów piszecie bzdury o województwie kaliskim, którego nie ma od ponad 20 lat. Jakoś za tego województwa Ostrów się rozwijał. Dostał kilka urzędów wojewódzkich jak PIP UDT PO . Tu chyba był jedyny przypadek w Polsce, poza województwem katowickim, gdzie miasto nie wojewódzkie miało takie urzędy.
I jeszcze jedno głupota powtarzana u Was od dziesiątek lat. To o tym jak Kalisz został stolicą województwa, a nie Ostrów. A niby w czym wtedy Ostrów przewyższał Kalisz? w Niczym. Ani w liczebności mieszkańców, a ni w przemyślę, a ni w kulturze. Waszym odwiecznym i dość śmiesznym argumentem jest ten „węzeł kolejowy” to i Nic więcej. Trochę to za mało na stolicę województwa.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 13 lut 2020, o 16:26

.Wymyślał to pewnie ten sam koleś z Kalisza mający wpływ na projekty kolejowe, który na mapce CPK nei zaznaczył nawet Ostrowa Wielkopolskiego, a zaznaczył znacznie mniejsze miasta!
Nawet gdybym znał nazwisko to nie mógł bym go podać ze względu na ochronę danych osobowych. Jednak, że taka osoba istnieje to jest pewne, bo działa ona od czasu pierwszych projektów KDP, gdzie później „nieststy” udało się osiągnąć wspólny kompromis obu miast w postaci stacji w Skalmierzycach. jednak to mu nie wystarczyło i podobną akcję marginalizacji Ostrowa w kolejowej mapie Polski ten osobnik prowadzi także w projekcie CPK.


Dobrze wiedzieć, że mamy swojego, poteznego człowieka w najwyższych władzach państwa, który tam funkcjonuje niezależnie kto rządzi w Polsce.
To człowiek potężniejszy niż Tusk i Kaczyński razem wzięci. :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: nayem » 13 lut 2020, o 18:42

Tyle emocji o kilka obrazków z prezentacji połączeń kolejowych które mają prowadzić do projektu CPK, który od 2 lat istnieje tylko na papierze.
To pomyślcie co będzie, jak naprawdę zacznie coś się dziać w temacie :lol:

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 lut 2020, o 19:49

nayem pisze:
13 lut 2020, o 18:42
Tyle emocji o kilka obrazków z prezentacji połączeń kolejowych które mają prowadzić do projektu CPK, który od 2 lat istnieje tylko na papierze.
To pomyślcie co będzie, jak naprawdę zacznie coś się dziać w temacie :lol:
To uważasz, że powinnismy być bierni?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: nayem » 13 lut 2020, o 21:40

jasiek20 pisze:
13 lut 2020, o 19:49
nayem pisze:
13 lut 2020, o 18:42
Tyle emocji o kilka obrazków z prezentacji połączeń kolejowych które mają prowadzić do projektu CPK, który od 2 lat istnieje tylko na papierze.
To pomyślcie co będzie, jak naprawdę zacznie coś się dziać w temacie :lol:
To uważasz, że powinnismy być bierni?
Miałem na myśli bardziej emocje wokół tej imprezy na zewnątrz forum.
Jakkolwiek bajka o szybkiej kolei w Polsce brzmi pięknie, a linia tejże kolei przebiegająca przez Kalisz brzmi jeszcze piękniej - jest to od bardzo dawna i najprawdopodobniej pozostanie tylko bajka. Chciałbym się mylić.
O tej szybkiej kolei w Polsce mówi się od połowy lat 90-tych, co najmniej.
Przed Euro 2012 hasło szybkich kolei służyło jako pretekst do zakupu Pendolino. Można sobie poczytać o absurdach które temu towarzyszyły.
Okej, kupiliśmy Pendolino i dekadę później jesteśmy w niemal tym samym miejscu z infrastrukturą kolejową w Polsce co wcześniej.
Dekadę! Tylko pomyślcie ile się zmieniło w Polsce i na świecie przez dekadę.
Nieliczne jaskółki rewitalizacji linii kolejowych, jak np na Dolnym Śląsku, są raczej wyjątkiem od reguły.
Ale oczywiście nie bronię nikomu ekscytować się kolejnymi prezentacjami na ten temat, politykom tylko w to graj.

Już prędzej doczekamy się jakiejś biednej, bo wszystko na to wskazuje, wersji obwodnicy Kalisza.
Swoją drogą temat obwodnicy północnej ciągnie się od ilu lat? Kilkunastu? Ostatnio wraca przy każdych możliwych wyborach.
I co? Ostatnio, po ogłoszeniu programu 100 obwodnic, jest zapowiedź przetargu w II kw. 2022 roku? Znając życie się przesunie.
A w 2023 następne wybory. No przypadek po prostu.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 13 lut 2020, o 23:38

nayem pisze:
13 lut 2020, o 21:40
Jakkolwiek bajka o szybkiej kolei w Polsce brzmi pięknie, a linia tejże kolei przebiegająca przez Kalisz brzmi jeszcze piękniej - jest to od bardzo dawna i najprawdopodobniej pozostanie tylko bajka. Chciałbym się mylić.
Program budowy dróg A i S też długo był programem na papierze, a od mniej więcej 2008r konsekwentnie postępuje budowa zaplanowanych wczesniej dróg, niezależnie od konfiguracji politycznej. Oczywiście są opóźnienia itd lecz nie można zaprzeczyć, że kraj zapełnia się stopniowo tymi drogami.

Czy program kolejowy będzie bajką? Zobaczymy. Lepiej jednak trzymać rękę na pulsie...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ODPOWIEDZ