Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
CPK w Kaliszu. Mieszkańcy protestują przeciwko przebiegowi trasy szybkiej kolei przez osiedle Rypinek. ZDJĘCIA
https://kalisz.naszemiasto.pl/cpk-w-kal ... 4VDEc3Mqdk
- Pytanie czy będzie przystanek w Kaliszu na trasie szybkiej kolei, bo jeśli nie ma przystanku to co Kalisz będzie miał z tego, że ta szybka kolej przejedzie przez miasto? Jeżeli nie, to jaki jest sens puszczenia tego wszystkiego w środek osiedla. Nie ważne czy jest to Rypinek, Szczypiorno czy jakiekolwiek inne osiedle – dodaje Radosław Kołaciński, radny Miasta Kalisza.
Ja pi....ole, gdzie ja mieszkam? Przecież Kalisz razem z Łodzią, Sieradzem i Poznaniem jest miastem, w którym te pociągi mają być najczęściej na trasie do Warszawy.
https://kalisz.naszemiasto.pl/cpk-w-kal ... 4VDEc3Mqdk
- Pytanie czy będzie przystanek w Kaliszu na trasie szybkiej kolei, bo jeśli nie ma przystanku to co Kalisz będzie miał z tego, że ta szybka kolej przejedzie przez miasto? Jeżeli nie, to jaki jest sens puszczenia tego wszystkiego w środek osiedla. Nie ważne czy jest to Rypinek, Szczypiorno czy jakiekolwiek inne osiedle – dodaje Radosław Kołaciński, radny Miasta Kalisza.
Ja pi....ole, gdzie ja mieszkam? Przecież Kalisz razem z Łodzią, Sieradzem i Poznaniem jest miastem, w którym te pociągi mają być najczęściej na trasie do Warszawy.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9023
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Taka osoba jak radny chyba powinna być zorientowana? Chyba że specjalnie podpuszcza ludzi... od lat się mówi o przystanku a teraz nagle głupich udają
g13k
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Specjalnie szczują, bo można kapitał polityczny zbić. To, że miasto i region jak zwykle zostanie z niczym to już w ogóle nieważne.
400 tys. mieszkańców Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej nie będzie mogło korzystać z szybkiej kolei, bo kilkaset ludzi zablokuję inwestycję.
Poczytajcie sobie komentarze pod postem o protestach na Calisii, przecież Ci ludzie zupełnie nie mają pojęcia o kolei. Weźcie sobie popcorn do czytania. Jakby budowali autostradę w tamtym miejscu to wszyscy by klaskali uszami.
400 tys. mieszkańców Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej nie będzie mogło korzystać z szybkiej kolei, bo kilkaset ludzi zablokuję inwestycję.
Poczytajcie sobie komentarze pod postem o protestach na Calisii, przecież Ci ludzie zupełnie nie mają pojęcia o kolei. Weźcie sobie popcorn do czytania. Jakby budowali autostradę w tamtym miejscu to wszyscy by klaskali uszami.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Kołaciński to niech lepiej szpitalu pilnuje a nie wtrącą swój nosek w kolejfilip pisze: ↑8 wrz 2022, o 21:21CPK w Kaliszu. Mieszkańcy protestują przeciwko przebiegowi trasy szybkiej kolei przez osiedle Rypinek. ZDJĘCIA
https://kalisz.naszemiasto.pl/cpk-w-kal ... 4VDEc3Mqdk
- Pytanie czy będzie przystanek w Kaliszu na trasie szybkiej kolei, bo jeśli nie ma przystanku to co Kalisz będzie miał z tego, że ta szybka kolej przejedzie przez miasto? Jeżeli nie, to jaki jest sens puszczenia tego wszystkiego w środek osiedla. Nie ważne czy jest to Rypinek, Szczypiorno czy jakiekolwiek inne osiedle – dodaje Radosław Kołaciński, radny Miasta Kalisza.
Ja pi....ole, gdzie ja mieszkam? Przecież Kalisz razem z Łodzią, Sieradzem i Poznaniem jest miastem, w którym te pociągi mają być najczęściej na trasie do Warszawy.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Na filmach widać osobę, która przemawia do tłumu (organizator protestu?). Tą osobą jest p. Daniel Kaparuk, który za rządów Sapinskiego był chwilowo...naczelnikiem Wydziału Rozbudowy Miasta i Inwestycji.
To tyle, jeżeli ktoś pyta dlaczego jesteśmy w takim miejscu jakim jesteśmy....
https://kalisz.naszemiasto.pl/daniel-ka ... c3-3759993
To tyle, jeżeli ktoś pyta dlaczego jesteśmy w takim miejscu jakim jesteśmy....
https://kalisz.naszemiasto.pl/daniel-ka ... c3-3759993
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:
* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),
* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),
* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,
* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.
Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LINKI:
Strona konsultacji:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
LK85 W1 – mapa oficjalna:
https://www.cpk.pl/pl/mapa-stes-sieradz ... -wariant-1
LK85 W1 – mapa wyizolowana ze strony:
https://www.arcgis.com/home/webmap/view ... 95,52.4778
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wczoraj przejeżdżałem przez Szczytniki w czasie gdy odbywało się spotkanie konsultacyjne. Dwa ogromne banery: CPK - Centralny Przekręt Kasowy. Także chyba będzie więcej takich miejsc jak Rypinek gdzie ludzie będą protestować.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Protestują niemalże w każdej gminie. To już stały krajobraz.
A im więcej nimbów w okolicy, tym protesty są lepiej zoorganizowane i głośniejsze.
W biednych gminach protesty są najczęściej ciche i nie przebijają się do mediów.
A im więcej nimbów w okolicy, tym protesty są lepiej zoorganizowane i głośniejsze.
W biednych gminach protesty są najczęściej ciche i nie przebijają się do mediów.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Doradcy cara też byli przeciwni tej "fanaberii" za jaka uważali kolej w Polsce.
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeden z przykładów jak rozlewanie się miast utrudnia inwestycje.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
"14 września odbędą się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu kolei dużych prędkości przez Kalisz. Ze względu na duże zainteresowanie przenosimy je – na Waszą prośbę - do większego obiektu. Rozpoczną się o godzinie 18:00 w hali Ośrodek Sportu, Rehabilitacji i Rekreacji w Kaliszu przy Łódzkiej 29.
Moi Drodzy, nie ulega wątpliwości, że kolej dużych prędkości i jej przystanek w Kaliszu to ogromna szansa i impuls do rozwoju gospodarczego naszego miasta. Jednak każdy z proponowanych przez CPK wariantów ingeruje w zabudowę naszego miasta, zmienia jego układ komunikacyjny i funkcjonalny.
Już w pierwszym etapie konsultacji, w marcu 2020 roku, zaznaczyłem, że sugerujemy przebieg linii kolei dużych prędkości po południowo-zachodniej stronie miasta i odgięcie trasy – w stosunku do propozycji CPK – tak, aby jej przebieg nie powodował konieczności wyburzeń oraz aby nie ograniczał rozwoju osiedla Sulisławice. Według naszej koncepcji przystanek powinien znaleźć się na terenach niezabudowanych, z możliwie łatwym i szybkim dojazdem z terenu Kalisza i całej Aglomeracji.
Zdając sobie sprawę z wielkiej szansy, jaką jest szybka kolej i przystanek w Kaliszu, będę robił wszystko, by niezależnie od wybranego przez CPK wariantu, w trakcie trwania tej inwestycji uszanować interesy wszystkich mieszkańców Kalisza, szczególnie tych, którzy pozostają w jej bezpośrednim oddziaływaniu.
Zachęcam do udziału w konsultacjach!"
Kinastowski- facebook
Moi Drodzy, nie ulega wątpliwości, że kolej dużych prędkości i jej przystanek w Kaliszu to ogromna szansa i impuls do rozwoju gospodarczego naszego miasta. Jednak każdy z proponowanych przez CPK wariantów ingeruje w zabudowę naszego miasta, zmienia jego układ komunikacyjny i funkcjonalny.
Już w pierwszym etapie konsultacji, w marcu 2020 roku, zaznaczyłem, że sugerujemy przebieg linii kolei dużych prędkości po południowo-zachodniej stronie miasta i odgięcie trasy – w stosunku do propozycji CPK – tak, aby jej przebieg nie powodował konieczności wyburzeń oraz aby nie ograniczał rozwoju osiedla Sulisławice. Według naszej koncepcji przystanek powinien znaleźć się na terenach niezabudowanych, z możliwie łatwym i szybkim dojazdem z terenu Kalisza i całej Aglomeracji.
Zdając sobie sprawę z wielkiej szansy, jaką jest szybka kolej i przystanek w Kaliszu, będę robił wszystko, by niezależnie od wybranego przez CPK wariantu, w trakcie trwania tej inwestycji uszanować interesy wszystkich mieszkańców Kalisza, szczególnie tych, którzy pozostają w jej bezpośrednim oddziaływaniu.
Zachęcam do udziału w konsultacjach!"
Kinastowski- facebook
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Z takimi kiepskimi prezydentami to może być ciężko, panowie.
Tu wpis z fejsa Pana wf-isty:
"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
Tu wpis z fejsa Pana wf-isty:
"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UM
Czy wróbelki w UM Kalisz tak ćwierkają, z uwagi na bezpośrednią bliskość nieruchomośći jednego z wróbelków a dokładnie "wróbla"?"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Poprzednik, mieszkaniec Dobrzeca, wywalił obwodnice do sąsiedniej gminy. Wiadomo jak to się dla niego skończyło.mrczeslaw pisze: ↑9 wrz 2022, o 10:55Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UMCzy wróbelki w UM Kalisz tak ćwierkają, z uwagi na bezpośrednią bliskość nieruchomośći jednego z wróbelków a dokładnie "wróbla"?"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3677
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tylko co z tego, że się skończyło, skoro obwodnicy też nie ma. Prezydent miasta na czele ruchu NIMBY. Dla niego zamiast miasta Kalisz z węzłem kolejowym może być miasteczko Kaliszek ze stacyjką przy bocznicy. Populistyczny bezwstyd i żałosna marność.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeszcze raz przypominam o ankiecie jakby ktoś nie wypełnił: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Czytając komentarze pod profilem prezydenta na fb widać bardzo duże poparcie dla W1. Mam nadzieję, że prezydent wybierze dzięki temu prawidłowy wariant.
Niestety kiedyś zupełnie nie myślano przyszłościowo i teraz mamy taki Majków, Rypinek, Zagorzynek, Chmielnik, Ogrody, Tyniec tak blisko miasta zabudowany w większości domami jednorodzinnymi zamiast z zostawioną przestrzenią pod przyszłą zabudowę miejską.
Nic dodać nic ująć.kaliszanin2 pisze: ↑9 wrz 2022, o 13:54Tylko co z tego, że się skończyło, skoro obwodnicy też nie ma. Prezydent miasta na czele ruchu NIMBY. Dla niego zamiast miasta Kalisz z węzłem kolejowym może być miasteczko Kaliszek ze stacyjką przy bocznicy. Populistyczny bezwstyd i żałosna marność.
Czytając komentarze pod profilem prezydenta na fb widać bardzo duże poparcie dla W1. Mam nadzieję, że prezydent wybierze dzięki temu prawidłowy wariant.
Słuszna uwaga. Jak ktoś nie wygrał największym osiedlem w Kaliszu to tym bardziej nie wygra skrawkiem tego osiedla.
Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 03:41jp pisze: ↑8 wrz 2022, o 11:46Tylko która to linia stwarza najmniejszy opór? Wydaje mi się, że każda dotyka wywlaszczen w podobnej skali.
Chyba, że udałoby się nieco skorygować W1 w taki mniej więcej sposób, to wtedy niebieski wysuwa się na czoło jako najmniej kłopotliwy społecznie
IMG_20220907_100044.jpg
Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby: (...)
Zasadniczym problemem jest to, że to było zaplanowane osiedle. To trochę lepiej, niż typowy urban sprawl, ale i tak źle.
Niestety kiedyś zupełnie nie myślano przyszłościowo i teraz mamy taki Majków, Rypinek, Zagorzynek, Chmielnik, Ogrody, Tyniec tak blisko miasta zabudowany w większości domami jednorodzinnymi zamiast z zostawioną przestrzenią pod przyszłą zabudowę miejską.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Spotkanie w Stobnie ( gm. Godziesze) bardzo burzliwe. W 99% na NIE dla kolei na terenie gminy, co wprawdzie dla zwolenników wariantów 1 i 2 jest bez znaczenia, ale podobnego NIE można się spodziewać też i w Opatówku.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
filip pisze: ↑9 wrz 2022, o 20:17Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 03:41
Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:
* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),
* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),
* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,
* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.
Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.
Mnie nie będzie na spotkaniu konsultacyjnym. Ale proszę wydrukujcie ją i zaproponujcie przedstawicielom CPK.
Myślę, że też możecie przekonywać władze Kalisza do tego. Być może ktoś w magistracie zajmuje się koordynacją działań w sprawie szybkiej kolei? Pozostają e-maile, FB...
Ja swoją drogą wypełnię formularz konsultacyjny, wyślę do CPK e-maile i umieszczę propozycje przebiegu w wątkach KDP merytoryczny i dla LK85 na Skycrapercity.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://radiolodz.pl/nie-chca-kolei-duz ... -12,90201/
https://nasze.fm/news,42054
W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło.
Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
https://radiolodz.pl/nie-chca-kolei-duz ... -12,90201/
https://nasze.fm/news,42054
W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło.
Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
- My chcielibyśmy mieć kolej w Błaszkach, bo mamy dworzec, który stoi zabity deskami od wielu lat. Istnieją tory, których z jakiegoś powodu się nie remontuje, nie daje się szansy mieszkańcom gminy Błaszki wyjścia z wykluczenia komunikacyjnego. I nagle dowiadujemy się, praktycznie z dnia na dzień, że na terenie naszej gminy, przez nasze domy, przez nasze działki, przez nasze firmy i szklarnie mają iść tory kolei szybkich prędkości.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeżeli będę mógł przyjść to wezmę ze sobą koncepcje jp i twoją. Niestety nie wiem, czy nie będę miał wyjazdu w ten dzień.Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 21:35filip pisze: ↑9 wrz 2022, o 20:17Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 03:41
Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:
* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),
* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),
* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,
* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.
Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg
Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.
Mnie nie będzie na spotkaniu konsultacyjnym. Ale proszę wydrukujcie ją i zaproponujcie przedstawicielom CPK.
Myślę, że też możecie przekonywać władze Kalisza do tego. Być może ktoś w magistracie zajmuje się koordynacją działań w sprawie szybkiej kolei? Pozostają e-maile, FB...
Ja swoją drogą wypełnię formularz konsultacyjny, wyślę do CPK e-maile i umieszczę propozycje przebiegu w wątkach KDP merytoryczny i dla LK85 na Skycrapercity.
Jest forumowicz, który jest pewien że będzie i wziąłby ze sobą te pomysły?
Ta kolej to musi być jakiś szatański wynalazek, że protestują nawet w miejscowościach, przez które kolej przechodzić nie będzie.Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 22:08A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://nasze.fm/news,42054
W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło. (...)
No i to jest clue dlaczego kolej w Polsce jest do dupy. Nie dość, że istnieją "dziury" pozaborcze, których ludzie nie chcą eliminować, bo straszna kulej i podróże zajmują masę godzin na krótkich odcinkach to na dodatek małe miejscowości takie jak Błaszki, czy nawet sporo większe (np. Jastrzębie-Zdrój) nie mają dostępu do kolei przez co kolej nie stanowi konkurencji albo jest nie dostępna dla mieszkańców takich miejscowości.Robert AB pisze: ↑9 wrz 2022, o 22:08(...) Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:- My chcielibyśmy mieć kolej w Błaszkach, bo mamy dworzec, który stoi zabity deskami od wielu lat. Istnieją tory, których z jakiegoś powodu się nie remontuje, nie daje się szansy mieszkańcom gminy Błaszki wyjścia z wykluczenia komunikacyjnego. I nagle dowiadujemy się, praktycznie z dnia na dzień, że na terenie naszej gminy, przez nasze domy, przez nasze działki, przez nasze firmy i szklarnie mają iść tory kolei szybkich prędkości.
Choć teraz sprawdziłem to Błaszki mają jakąś kolej na swoim dworcu, biedne Polregio, ale ogólnie wykluczenie komunikacyjne to poważny problem.