Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 10 lis 2022, o 01:34

Zobaczcie ten artykuł o historii powstania Kolei Warszawsko-Kaliskiej:
https://zwk.org.pl/index.php/85-artykul ... e-poczatki

Trudne początki
2015-08-10


Pierwsze plany budowy linii kolejowej wzdłuż szlaku handlowego łączącego Warszawę i Łódź z Wrocławiem pojawiły się już w latach 60 XIX w. Pierwszy, opublikowany w 1862 roku plan zakładał budowę linii przebiegającej trasą: Wrocław - Krotoszyn - Ostrów - Kalisz - Zduńska Wola - Łódź – Warszawa. Następna koncepcja z 1863 roku proponowała przebieg trasą: Kalisz - Turek - Łęczyca - Zgierz - Łódź – Rokiciny. Z proponowanych założeń nie udało się zrealizować żadnej koncepcji. Realnych kształtów pomysł budowy połączenia nabrał jednak dopiero w drugiej połowie tej dekady, kiedy to zainteresował się nim właściciel Sycowa, książę Brion, który razem z przedsiębiorcą kolejowym Stroussbergiem zaproponowali budowę połączenia Oleśnica - Kępno - Wieluń - Sieradz - Zduńska Wola - Łódź ( która posiadała już połączenie kolejowe od 1865 roku ). W planach tych przewidziana była też budowa odgałęzienia Sieradz – Kalisz. Niestety wszystkie te plany zostały oprotestowane przez rosyjskie władze wojskowe.

W 1870 roku komitet dróg żelaznych w Petersburgu opowiedział się za wariantem budowy linii Łódź – Kalisz. Fakt ten wykorzystali przedsiębiorcy August Repphan i Karol Weigt którzy wspólnie z bankierem Maurycym Mamhrotem w 1871 roku wystąpili o zezwolenie na studia nad tą linią. W 1872 roku zezwolenia na roboty przedwstępne nad linią o podobnym przebiegu wraz z odgałęzieniem do Wieruszowa otrzymał kaliski przemysłowiec Tykociner. Niestety i tym razem budowa nie doszła do skutku, podobnie jak za pierwszym razem na przeszkodzie stanęły władze rosyjskie ze swoją koncepcją "pustki komunikacyjnej" wzdłuż zachodniej granicy Caratu, na obszarach dawnej Rzeczypospolitej.

W 1876 władze podjęły decyzje o budowie linii z Dąbrowy Górniczej do Dęblina z odgałęzieniami do Ostrowca i Koluszek, co było równoznaczne z odsunięciem planów budowy linii do Kalisza o następne kilka lat. Temat ten ponownie ożył w latach 80 XIX w. Jednak na skutek nieugiętego stanowiska Carskich władz wojskowych, które były nieustępliwe w kwestii ograniczenia inwestycji komunikacyjnych na pograniczu. do realizacji tej potrzebnej inwestycji nie doszło.

Odrodzone nadzieje

Przełom nastąpił w 1897 roku za sprawą nowego gubernatora Warszawskiego księcia Imerytyńskiego, który zadeklarował przychylność dla projektu. Już w lutym 1898 Komitet Ministrów polecił przedstawienie przez ministerstwa skarbu i komunikacji założeń do projektu linii Kalisz - Łódź - Koluszki – Warszawa. W następnym roku zostały wydane zezwolenia na wykonanie studiów technicznych, które otrzymali Tyzenhauzen oraz Zarząd Kolei Warszawsko - Wiedeńskiej. Złożone opracowania dotyczyły dwóch wariantów przebiegu linii. Zgodnie z pierwszym linia miała przebiegać z Łodzi przez Zduńską Wolę, Sieradz, Opatówek do Kalisza, przewidywano także budowę odgałęzienia Sieradz – Wieruszów. W drugim linia miała zostać poprowadzona z Łodzi przez Łęczycę, Uniejów i Opatówek. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Tyzenhausen jeszcze przed otrzymaniem zezwolenia przewidywał, że linia powinna posiadać trakcję elektryczną co w tamtym czasie było dość innowacyjnym rozwiązaniem, niestety w końcowym opracowaniu została przewidziana trakcja parowa.

Podczas zatwierdzania projektu ponownie dały znać o sobie władze wojskowe, na wniosek których z projektu wykreślono odgałęzienie Sieradz - Wieruszów a ostatecznie zatwierdzony projekt zakładał przebieg: Warszawa - Sochaczew - Łowicz - Łódź - Łask - Zduńska Wola - Sieradz - Błaszki – Kalisz.

Ukazem z dnia 1.04.1900 zatwierdzono decyzje o udzieleniu koncesji Kolei Warszawsko - Wiedeńskiej, zgodnie z zawartymi w niej zapisami budowa powinna zakończyć się do dnia 1.04.1903 a w roku 1932 linia miała stać się własnością państwa.

Projektantami trasy zostali naczelny inżynier Kazin oraz członek zarządu DŻWW inż. Pryfer a sama budowa 254 kilometrowej linii podzielona została na cztery odcinki:
Warszawa - Sochaczew, którym kierował inż. Kiersnowski
Sochaczew - Zgierz, kierowany przez inż. Henisza
Zgierz - Zduńska Wola pod kierownictwem braci Frumkinów
Zduńska Wola - Kalisz kierowany przez inż. Bobieńskiego

Prace przy budowie wzbudzały duże zainteresowanie ówczesnej prasy, "Gazeta Kaliska" w numerze 4 z dn.4.1.1902 roku pisała:

Roboty są prowadzone ciągle z wielkim pośpiechem tak, iż już zapewne w przyszłym tygodniu parowóz drogi Kaliskiej dotrze do Pabjanic. Wszelkie zaś są dane, iż 1-go lipca na przestrzeni Warszawa - Kalisz będzie otwarty.

Oczywiście przewidywania prasy nie sprawdziły, przyznać jednak należy, że prace postępowały sprawnie. Już 6.02.1902 pierwszy pociąg roboczy dotarł do Zduńskiej Woli i po raz kolejny cytat z GK numer 45 która tak opisała to wydarzenie

"Mieszkańcy, gdy usłyszeli gwiadawkę parowozu tłumnie zbiegli się na stację, przyjmując służbę pociągową owacyjnie."

Jak donosiła GK 21 maja miała odbyć się próba obciążeniowa mostu na Warcie pod Sieradzem, wszystkie prace zostały zakończone na początku września. Inauguracja połączenia nastąpiła 15 listopada 1902, tego dnia równocześnie wyruszyły pociągi z Kalisza i Warszawy, po raz kolejny zacytuje "Gazetę Kaliską" nr 309, która pisała:

"Pierwszy pociąg, który wyruszył z Kalisza do Warszawy, owcyjnie powitano dopiero na stacji w Łodzi, gdyż na tej stacji zebrały się tłumy mieszkańców tego miasta..Kilka zaś tysięcy osób powitało obydwa krzyżujące się pociągi, warszawski i kaliski na stacji w Zgierzu. Pociąg warszawski od Zgierza do samego Kalisza, napełniony doszczętnie pasażerami, witali owacyjnie mieszkańcy wszystkich miejscowości, przez które przechodził, szczególniej zaś Zduńskiej Woli i Sieradza."

Takie były trudne początki kolei na Ziemi Sieradzkiej, trzeba było 40 lat aby doprowadzić do jej powstania. Przez pierwsze 4 lata linia nie miała większego znaczenia w systemie komunikacyjnym. Sytuacja zmieniła się 28.10.1906, kiedy została otwarta stacje graniczna w Skalmierzycach, co umożliwiło transport towarów do Prus.

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 10 lis 2022, o 01:38

Horała w Kaliszu:
FhC9xJ2WQAAFZME.jpg
FhC9xJ2WQAAFZME.jpg (110.92 KiB) Przejrzano 1138 razy
FhC9douXoAIxvut.jpg
FhC9douXoAIxvut.jpg (94.58 KiB) Przejrzano 1138 razy


andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 640
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: andre » 10 lis 2022, o 09:11

Robert AB - Szkoda że nie dodałeś jeszcze zdjęć Kaczyńskiego , całej jego ekipy i naszych parlamentarzystów , wszak zbliżają się powoli wybory i im też trzeba złożyć pokłony za to co przez prawie 2 kadencje zrobili dla naszego miasta !!! A swoją drogą, szkoda że nikt nie spytał Horały , co dalej z CPK i milionami które zostały na to wydane ?

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6538
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: jasiek20 » 10 lis 2022, o 11:24

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 10 lis 2022, o 11:26

andre pisze:
10 lis 2022, o 09:11
Robert AB - Szkoda że nie dodałeś jeszcze zdjęć Kaczyńskiego , całej jego ekipy i naszych parlamentarzystów , wszak zbliżają się powoli wybory i im też trzeba złożyć pokłony za to co przez prawie 2 kadencje zrobili dla naszego miasta !!! A swoją drogą, szkoda że nikt nie spytał Horały , co dalej z CPK i milionami które zostały na to wydane ?

CPK nie podpisywałoby umowy za 700 mln zł, gdyby Kaczyński nie zezwolił:
https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile/cp ... 15986.html


Radzę się wczytać w ten tekst, a nie siać propagandę:
viewtopic.php?t=66&start=3080#p151696

Wiesz, nikt nikogo nie zmusza do korzystania z polskiego KDP i lotniska CPK.
Zawsze możesz skorzystać z tego w Berlinie :)

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1668
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: ww » 10 lis 2022, o 14:20

andre pisze:
10 lis 2022, o 09:11
Robert AB - Szkoda że nie dodałeś jeszcze zdjęć Kaczyńskiego , całej jego ekipy i naszych parlamentarzystów , wszak zbliżają się powoli wybory i im też trzeba złożyć pokłony za to co przez prawie 2 kadencje zrobili dla naszego miasta !!! A swoją drogą, szkoda że nikt nie spytał Horały , co dalej z CPK i milionami które zostały na to wydane ?
Andre, jakoś przez 16 lat działania tego forum udawało nam się uniknąć kłótni światopoglądowych i o poglądy polityczne i myślę, że byłoby fajnie, gdyby to się nie zmieniło. A poczynania lokalnych polityków recenzujemy w innym wątku.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2813
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Cristof » 10 lis 2022, o 15:15

filip pisze:
8 lis 2022, o 23:00
Jeszcze bardzo ważne jest dobre połączenie Kalisza z Pleszewem. Jest to ważne z perspektywy kształtowania sieci lokalnych połączeń kolejowych.
Przeglądałem teraz wszystkie warianty i tylko W1 gwarantuję przystanek w Pleszewie + obejście.
Pleszew odrzuca wszystkie cztery warianty budowy Kolei Dużych Prędkości w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność" zaproponowane przez spółkę, która realizuje inwestycję. Władze miasta oszacowały straty, które by ponieśli mieszkańcy, w każdym z czterech wariantów.
https://rc.fm/news/pleszew-veto-pleszewa.html

Jacy nieświadomi ci Pleszewianie. Rząd chce uchylić okno na świat a oni tacy niewdzięczni.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 10 lis 2022, o 17:29

Cristof pisze:
10 lis 2022, o 15:15
filip pisze:
8 lis 2022, o 23:00
Jeszcze bardzo ważne jest dobre połączenie Kalisza z Pleszewem. Jest to ważne z perspektywy kształtowania sieci lokalnych połączeń kolejowych.
Przeglądałem teraz wszystkie warianty i tylko W1 gwarantuję przystanek w Pleszewie + obejście.
Pleszew odrzuca wszystkie cztery warianty budowy Kolei Dużych Prędkości w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność" zaproponowane przez spółkę, która realizuje inwestycję. Władze miasta oszacowały straty, które by ponieśli mieszkańcy, w każdym z czterech wariantów.
https://rc.fm/news/pleszew-veto-pleszewa.html
Jakby budowali drogę i potencjalnych poszkodowanych byłoby tyle samo to wszyscy by klaskali uszami. Jak budujemy coś lepszego to nie, bo to jest ta okropna kolej.
Cristof pisze:
10 lis 2022, o 15:15
Jacy nieświadomi ci Pleszewianie. Rząd chce uchylić okno na świat a oni tacy niewdzięczni.
Tak, odrzucanie szansy na przystanek w centrum to zupełny brak świadomości, wręcz zaściankowość.
PiSowi można zarzucić naprawdę masę rzeczy, ale jedno trzeba im przyznać. W końcu zaczęli coś robić z koleją (szybka - CPK, regionalna - Kolej+) po ponad trzydziestu latach III RP.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 10 lis 2022, o 17:56

jasiek20 pisze:
10 lis 2022, o 11:24
List p. Kinastowskiego:
https://bip.kalisz.pl/!kalisz.pl/odpowi ... gotowe.pdf
Propozycja 1 i 3 są sensowne, choć ja zdecydowanie preferuję 3. Propozycja 2 jest absurdalna ze względu na koszty.

Propozycja 3 była omawiana wiele razy, więc ocenię tą 1.
To propozycja najbardziej kompromisowa ze wszystkich, które powstały. Łączy ona interes Kalisza (stacja KDP) z interesem większych miast (szybszy przejazd). Problemem tego rozwiązania jest problem komunikacyjny. Na Szczypiorno jeździ mało linii autobusowych, mieszka tam mało ludzi itd. Kolejny to problem to brak jednej stacji (głównej), na której będą się skupiały wszystkie pociągi. Pozwoliłoby to na uatrakcyjnienie kolei i łatwiejsze skomunikowanie (pierwszy problem). W przypadku rozbicia na dwie stację oferta będzie rozbita. Trzeci to brak utworzenia węzła w Kaliszu.
Podsumowując, to dobre rozwiązanie pod KDP, ale pod względem naprawienia obecnego stanu rzeczy to zdecydowanie nie.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: satori » 10 lis 2022, o 18:30

:? co to za myślenie.. a w sumie to czy myślenie czy rzucanie medialnymi nagłówkami? być może będą przesunięte o rok czy dwa bo przecież ludzie nie przestaną jeździć koleją czy latać samolotami...
i tak najbliższy rok-dwa to prace projektowe a więc stosunkowo mały % budżetu całej inwestycji... czytając to forum to czasem mam wrażenie że wielopostaciowa bieda w tym mieście..
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1668
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: ww » 10 lis 2022, o 21:25

filip pisze:
9 lis 2022, o 20:34
Przecież nigdzie nie napisałem, że tak było tylko, że tak słyszałem. Mogłem coś źle usłyszeć. :lol:
Obawiam się, że ty Filip rzeczywiście to słyszałeś.
„Jak powiedziała radiuCENTRUM Grażyna Dziedziak, naczelniczka wydziału kultury kaliskiego urzędu miasta, o kolej nad Prosną starano się już w latach 20. XIX wieku”.
https://rc.fm/news/kalisz-kolej-warszawsko-kaliska.html

Właśnie sobie przypomniałem, że Boxa-Radoszewski mi mówił, że babka Michaliny Ostrzeńskiej rzucała kamieniami w tego dinozaura.
(Jeśli ktoś nie pamięta, to przypomnę, że Stephenson zbudował Rocket w 1829).

Btw. „Zgodę na utworzenie szyny łączącej Kalisz z Warszawą uzyskano w 1898 roku (...)”. Szyny? Co to, ***, Maglev był? :roll:
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 10 lis 2022, o 22:07

filip pisze:
10 lis 2022, o 17:56
jasiek20 pisze:
10 lis 2022, o 11:24
List p. Kinastowskiego:
https://bip.kalisz.pl/!kalisz.pl/odpowi ... gotowe.pdf
Propozycja 1 i 3 są sensowne, choć ja zdecydowanie preferuję 3. Propozycja 2 jest absurdalna ze względu na koszty.

Propozycja 3 była omawiana wiele razy, więc ocenię tą 1.
To propozycja najbardziej kompromisowa ze wszystkich, które powstały. Łączy ona interes Kalisza (stacja KDP) z interesem większych miast (szybszy przejazd). Problemem tego rozwiązania jest problem komunikacyjny. Na Szczypiorno jeździ mało linii autobusowych, mieszka tam mało ludzi itd. Kolejny to problem to brak jednej stacji (głównej), na której będą się skupiały wszystkie pociągi. Pozwoliłoby to na uatrakcyjnienie kolei i łatwiejsze skomunikowanie (pierwszy problem). W przypadku rozbicia na dwie stację oferta będzie rozbita. Trzeci to brak utworzenia węzła w Kaliszu.
Podsumowując, to dobre rozwiązanie pod KDP, ale pod względem naprawienia obecnego stanu rzeczy to zdecydowanie nie.

Warianty miasta oznaczę jako: K1, K2, K3.
Warianty CPK: W1, W2, W3, W4.
Warianty z forum: W1-A, W1-C (warianty te oraz W1 różnią się przebiegiem między między stacją Kalisz i Winiarami).

Wariant W1-C:
www.skyscrapercity.com/threads/lk-85-kd ... -180804017


W K2 przewidziany jest tunel o długości 3 km. Proponuję go zastąpić przez W1-C, gdzie jest dobra geometria toru na wschód od stacji Kalisz oraz płytki tunel o dł. ok. 1,5 km.
Budowanie długich estakad przez dolinę Prosny (K2) jest bez sensu z uwagi na duże koszty teraz i później.
Długa estakada to też ograniczenia w prędkości na dłuższym odcinku od stacji w Kaliszu, bowiem na estakadzie pociągi nie będą mogły za bardzo przyspieszać / hamować.
Lepiej wybudować niski nasyp przez dolinę jak w W1-C.

Podobne propozycje w K3 z budową długich estakad przez dolinę Prosny nie mają sensu. Zatem pozostańmy przy W1-A, który tego nie przewiduje.

K1 jest szkodliwy dla miasta. Lepsze od niego są W3 i W4, które umożliwiają wjazd pociągów na obecną stację w Kaliszu.


Musimy znaleźć kompromis przed zbytnim ograniczaniem prędkości pociągów jadących przez Kalisz i ilością wyburzeń domów.
W1-A zbytnio ogranicza prędkość. Kalisz nie może być wąskim gardłem KDP w Polsce. Powinniśmy zrobić wszystko, aby nieliczne bezpośrednie pociągi KDP w Kaliszu nie musiały zwalniać bardziej niż do 160 km/h. W1-C rozwiązuje ten problem.


Moja ocenia:
W1-C > W1-A, W1 > K2, K3 >> W3, W4 > K1
Ostatnio zmieniony 11 lis 2022, o 01:22 przez Robert AB, łącznie zmieniany 1 raz.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2403
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: jp » 10 lis 2022, o 23:06

https://bip.kalisz.pl/!kalisz.pl/odpowi ... gotowe.pdf
Uwagi do wariantów z grubsza uważam za słuszne i sensowne, ale
Propozycja 1 - z inną lokalizacją przystanku KDP na terenie Kalisza wywoluje u mnie negatywne emocje. Każde rozwiązanie wyrzucające stację z centrum pod miasto, to powielanie błędu z przeszłości. Ten katastrofalny błąd spowodował urbanistyczny zawał. Pierwszy zawał pacjent przeżył ale rany zablizniały sie 100 lat. Do dzisiaj się zablizniają. Wyrzucenie stacji jeszcze dalej grozi drugim zawałem i ostatnim... Obawiam się, że nowa stacja na przedmieściach, obecną zamieniłaby w skansen i wzorem Pleszewa możnaby na dawnym dworcu utworzyć np. powiatowe centrum kultury ;-)
Co innego gdyby w Kaliszu już istniała w centrum węzłowa stacja, tak jak w Ostrowie. W obecnym układzie, nie widzę możliwości powiązania nowej stacji z istniejącą linią bez negatywnych skutków urbanistycznych, które występują w wariantach 3 i 4.

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 11 lis 2022, o 01:18

Kalisz musi mieć jedną stację, na której zatrzymują się wszystkie pociągi.
W1-C daje moim zdaniem największe szanse powodzenia z powodu mniejszego ograniczenia prędkości niż w W1 i W1-A oraz na mniejsze negatywne oddziaływanie na mieszkańców niż W1.

Oby nie stało się coś takiego jak w Zduńskiej Woli. W Zduni pierwsza stacja powstała na LK14 w 1902.
Później zbudowano drugą stację Zduńska Wola Karsznice w latach 30-tych XX w. na linii LK131 (Magistrala Węglowa). Zamiast zbudować na skrzyżowaniu LK14 i LK131 nową główną stację to powstała druga stacja w ZDW Karsznice.
W PRL funkcjonował pociąg wahadło kursujący między stacjami ZDW i ZDW Karsznice. 20-30 lat temu zlikwidowano ten pociąg, pociągi nie zatrzymują się też w ZDW Karsznice. Tak się kończy źle zaprojektowany węzeł kolejowy.

Jest jeszcze niechlubny przykład Łodzi z pięcioma stacjami głównymi (Ł. Fabryczny, Ł. Widzew, Ł. Kaliski, Ł. Kutno, Ł. Koluszki) i konieczność z korzystania z miejskiej wąskotorówki 1000 mm 600 V AC, żeby przejechać z Kaliskiego na Fabryczny.
Ale na szczęście powoli Łódź się leczy z tej choroby dzięki budowie dwóch dwutorowych średnicowych tuneli kolejowych i budowie KDP-Y.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 11 lis 2022, o 12:46

ww pisze:
10 lis 2022, o 21:25
filip pisze:
9 lis 2022, o 20:34
Przecież nigdzie nie napisałem, że tak było tylko, że tak słyszałem. Mogłem coś źle usłyszeć. :lol:
Obawiam się, że ty Filip rzeczywiście to słyszałeś.
„Jak powiedziała radiuCENTRUM Grażyna Dziedziak, naczelniczka wydziału kultury kaliskiego urzędu miasta, o kolej nad Prosną starano się już w latach 20. XIX wieku”.
https://rc.fm/news/kalisz-kolej-warszawsko-kaliska.html
To nie jest ten artykuł. Tamten też chyba był na rc, ale sporo wcześniej.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 11 lis 2022, o 22:11

Powiem szczerze, że fajnie to by wyglądało. Można byłoby się dostać szybko i bezpośrednio do Poznania, Sieradza, Łodzi, CPK (lotnisko), Warszawy, Radomia, Przemyśla, Zielonej Góry, Świnoujścia, Berlina, Lublina, Szczecina i pewnie wielu innych.
Możliwe, że doszłyby też inne międzynarodowe, można byłoby np. przeciągnąć linię idącą do ZG, aż do Drezna .
Oczywiście to wszystko jeżeli w Kaliszu byłby wybrany dobry wariant (W1/W2/W5) i KDP by powstało.
Załączniki
sdrftghdgrh.png
sdrftghdgrh.png (706.55 KiB) Przejrzano 638 razy
fgjhfgh.png
fgjhfgh.png (710.26 KiB) Przejrzano 638 razy

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1668
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: ww » 12 lis 2022, o 14:48

Btw. Centralny Port Komunikacyjny zaprojektuje Foster + Partners i Kuryłowicz & Associates
https://architektura.muratorplus.pl/wyd ... 12160.html
(Może to info już ktoś puszczał, ale chyba nie).
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 13 lis 2022, o 08:53

^^^
Ja już dawałem tą informację jako dowód na to, że obecny rząd będzie kontynuował projekt CPK.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2403
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: jp » 17 lis 2022, o 17:39

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 04/page-43
Wpisy na skyscrapercity nie nastrajają optymistycznie.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 17 lis 2022, o 17:56

jp pisze:
17 lis 2022, o 17:39
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 04/page-43
Wpisy na skyscrapercity nie nastrajają optymistycznie.
Nic nie wiadomo. Trzeba czekać.
Cytując Kalena23 "250 km/h spełnia warunek "nie mniej niż 250 km/h". Zatrzymanie w Kaliszu i Sieradzu dają duży potencjał ludnościowy dla strefy dojazdu 30 i 60 min. Dojazd do stacji będzie po starej wyprostowanej linii."
Czyli, że my nadal tłuklibyśmy się po LK14? Bo nie czaję już.

ODPOWIEDZ