W sumie to interesuję mnie to czemu oni chcieli przesunięcia w stronę Kalisza. Przecież węzeł w Ociążu to korzyści dla nich (bo wokół węzłów lubią powstawać fabryki/magazyny etc.), a straty dla Kalisza (bo podatki będą uciekały do ościennej gminy).
marekchelsea pisze: ↑4 gru 2022, o 18:14
Obwodnicy raczej nie będzie i pieniądze rządowe przepadną przez wybór wariantu 5... Protesty doprowadzą do wieloletniego procesu uzyskania DŚU, jak w przypadku wschodniej obwodnicy Warszawy. Tam sprawa toczy się od 2007 roku.
WOW nie jest częścią większego projektu. To tylko fragment obwodnicy Warszawy. Obwodnica Kalisza to fragment rozbudowanej DK 25 do standardu 2x2 z węzłami. Obwodnicy Kalisza zwyczajnie nie da się pominąć przy budowie tej drogi.
Poza tym cytując z Faktów Kaliskich: "GDDKiA wystąpi teraz o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację obwodnicy w tym wariancie. Na tym etapie jest jeszcze możliwość korekt lub częściowego powrotu do alternatywnych tras przebiegu tej drogi, ale najważniejsze, by i tak opóźniony termin budowy, to jest 2026 – 2028 został utrzymany.". Więc zmiany są jeszcze możliwe jakby burmistrzowi NS zależało na tym.
Jeszcze z ciekawostek:
"- W wyniku przeanalizowania zaprezentowanych rozwiązań oraz dyskusji na posiedzeniu KOPI (Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych – przyp. red.) przyjęto następujące ustalenia: przyjąć do dalszych prac projektowych WARIANT 5 (…) Przyjąć występowanie rezerwy pod trzeci pas ruchu, wyznaczyć granice terenu przedsięwzięcia niezbędnego do realizacji zadania, przeanalizować przebieg linii inwestycji – czytamy w protokole z ostatniego posiedzenia. "
Obwodnica Kalisza z rezerwą pod trzeci pas w każdą ze stron?
Przecież tam nigdy nie będzie takiego ŚDR (>50 tys. pojazdów), żeby go budować.
Ps. niech admin/moderator przerzuci do odpowiedniego wątku