Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 10976
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
W Kaliszu to wyburzanie nie wygląda tak źle jak tu.
https://miasta.tokfm.pl/miasta_tokfm/7, ... =BoxOpImg2
https://miasta.tokfm.pl/miasta_tokfm/7, ... =BoxOpImg2
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Prezydent Krystian Kinastowski wystosował do spółek Centralny Port Komunikacyjny oraz BBF pismo zawierające uwagi do niedawno zaprezentowanych, zaktualizowanych wariantów przebiegu torów kolei dużych prędkości przez Kalisz. Inwestycja związana jest z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Jesienią zeszłego roku samorządy przesyłały swoje uwagi do propozycji wcześniej zaprezentowanych tras. Miasto Kalisz również. Większość kaliskich postulatów została uwzględniona, dzięki czemu m.in. nie będzie konieczna rozbiórka domów jednorodzinnych przy ulicy Polnej czy Częstochowskiej.
Po szczegółowej analizie zaktualizowanych wariantów przebiegu tras, prezydent Krystian Kinastowski przesłał odpowiedzialnym za przygotowanie projektu inwestycji spółkom 46 uwag do aktualnie procedowanych propozycji. Wskazał także kierunek zmian, które preferuje kaliski samorząd.
- Miasto Kalisz preferuje rozwiązanie, które będzie najkorzystniejsze dla rozwoju miasta, pozwalające zachować spójność urbanistyczną miasta oraz jednocześnie najmniej ingerujące w zabudowę mieszkaniową i przemysłowo-usługową oraz układ komunikacyjny Kalisza. Priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które będą występować przy realizacji inwestycji, a także po jej zrealizowaniu. Z analizy zaproponowanych wariantów wynika, że jedynym wariantem, który można brać pod uwagę w dalszych pracach jest wariant W9, ale dopiero po wprowadzeniu odpowiednich korekt. Korekty te dotyczą m.in. odsunięcia planowanej trasy od zabudowy mieszkaniowej i przemysłowo-usługowej oraz wprowadzenia rozwiązań technicznych, zapewniających właściwe skomunikowanie obszarów miasta przeciętych przebiegiem kolei dużych prędkości - wskazuje w piśmie prezydent Krystian Kinastowski.
Wśród 46 uwag do aktualnych propozycji przebiegu tras są m.in. zachowanie ciągłości ulic i ścieżek rowerowych, znajdujących się na proponowanych trasach linii kolejowych, rezygnacja z nasypu zwłaszcza pomiędzy rzeką Prosną a dworcem PKP oraz uwzględnienie projektowanych w Kaliszu inwestycji. Kompletna treść pisma z wszystkimi zgłoszonymi uwagami dostępna jest w załączniku.
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... olei,56579
Jesienią zeszłego roku samorządy przesyłały swoje uwagi do propozycji wcześniej zaprezentowanych tras. Miasto Kalisz również. Większość kaliskich postulatów została uwzględniona, dzięki czemu m.in. nie będzie konieczna rozbiórka domów jednorodzinnych przy ulicy Polnej czy Częstochowskiej.
Po szczegółowej analizie zaktualizowanych wariantów przebiegu tras, prezydent Krystian Kinastowski przesłał odpowiedzialnym za przygotowanie projektu inwestycji spółkom 46 uwag do aktualnie procedowanych propozycji. Wskazał także kierunek zmian, które preferuje kaliski samorząd.
- Miasto Kalisz preferuje rozwiązanie, które będzie najkorzystniejsze dla rozwoju miasta, pozwalające zachować spójność urbanistyczną miasta oraz jednocześnie najmniej ingerujące w zabudowę mieszkaniową i przemysłowo-usługową oraz układ komunikacyjny Kalisza. Priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które będą występować przy realizacji inwestycji, a także po jej zrealizowaniu. Z analizy zaproponowanych wariantów wynika, że jedynym wariantem, który można brać pod uwagę w dalszych pracach jest wariant W9, ale dopiero po wprowadzeniu odpowiednich korekt. Korekty te dotyczą m.in. odsunięcia planowanej trasy od zabudowy mieszkaniowej i przemysłowo-usługowej oraz wprowadzenia rozwiązań technicznych, zapewniających właściwe skomunikowanie obszarów miasta przeciętych przebiegiem kolei dużych prędkości - wskazuje w piśmie prezydent Krystian Kinastowski.
Wśród 46 uwag do aktualnych propozycji przebiegu tras są m.in. zachowanie ciągłości ulic i ścieżek rowerowych, znajdujących się na proponowanych trasach linii kolejowych, rezygnacja z nasypu zwłaszcza pomiędzy rzeką Prosną a dworcem PKP oraz uwzględnienie projektowanych w Kaliszu inwestycji. Kompletna treść pisma z wszystkimi zgłoszonymi uwagami dostępna jest w załączniku.
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... olei,56579
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeżeli to pismo przyczyni się do ostatecznego przyjęcia W9, a znaczna część uwag, szczególnie dotyczących kluczowych elementów infrastruktury, zostanie uwzględniona, to trzeba będzie prezydentowi pogratulować.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
LK85 w Kaliszu
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183011232
Te prośby miasta typu:
Tam gdzie jest to możliwe (np. w dolinie Prosny) można zbudować niższe nasypy kolejowe; w górną część skarpy po zachodniej stronie doliny Prosny można się wkopać w miejscu, w którym nasyp dochodzi do skarpy.
Bezzasadne są też proby wymuszenia wielokrotnego wygięcia przebiegu linii, wystarczy, że udało się dać mało kolizyjny przebieg na wschód od kaliskiej stacji.
Jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie przez zakup i wymianę sąsiednich działek, tym bardziej, że magazyny jeszcze nie powstały. Trzeba dopasować kształt działki do przebiegu linii, a nie odwrotnie. Miasto powinno pomóc w tym inwestorowi.
Bardzo sensowne są z kolei te sugestie:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183011232
Rejsiu @ Skyscrapercity:
Prezydent Krystian Kinastowski wystosował do spółek Centralny Port Komunikacyjny oraz BBF pismo zawierające uwagi do niedawno zaprezentowanych, zaktualizowanych wariantów przebiegu torów kolei dużych prędkości przez Kalisz.
Pismo jest pod linkiem:
https://www.kalisz.pl/storage/file/core ... %20CPK.pdf
Są tam mapki, przebieg lini, podglądy jak to wszystko powinno wyglądać z punktu widzenia Kalisza.
Te prośby miasta typu:
Rezygnacja z prowadzenia linii kolejowych po nasypach na terenie całego miasta.
Niedopuszczalne jest przejście kolei przez miasto od rzeki Prosny do dworca PKP po nasypie z uwagi na zaburzenie przestrzeni mocno zurbanizowanej, dużą skalę wyburzeń oraz utrudnienie przewietrzania miasta.
są odrobinę kuriozalne. Nasypy kolejowe są znacznie tańsze w utrzymaniu niż estakady.Przebieg kolei na odcinku od ul. Wrocławskiej w kierunku Pleszewa przeprowadzić na estakadzie a nie na nasypie z uwagi na przewietrzanie miasta.
Tam gdzie jest to możliwe (np. w dolinie Prosny) można zbudować niższe nasypy kolejowe; w górną część skarpy po zachodniej stronie doliny Prosny można się wkopać w miejscu, w którym nasyp dochodzi do skarpy.
Bezzasadne są też proby wymuszenia wielokrotnego wygięcia przebiegu linii, wystarczy, że udało się dać mało kolizyjny przebieg na wschód od kaliskiej stacji.
Na wysokości ul. Częstochowskiej (na odcinku od doliny rzeki Prosny do dworca PKP) przebieg KDP zaplanować z jak najmniejszą szkodą dla zabudowy przemysłowej, usługowej i mieszkaniowej. Uwzględnić korektę przebiegu trasy KDP – odsunąć maksymalnie od zabudowy mieszkaniowej przy ul. Krzywej i ul. Gwiaździstej oraz od zabudowy przemysłowo – usługowej przy ul. Częstochowskiej.
Jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie przez zakup i wymianę sąsiednich działek, tym bardziej, że magazyny jeszcze nie powstały. Trzeba dopasować kształt działki do przebiegu linii, a nie odwrotnie. Miasto powinno pomóc w tym inwestorowi.
Prosimy o odsunięcie obszaru inwestycji tak, by nie wchodziła na działkę nr 485/3, obręb 160 Dobrzec, która została zakupiona przez inwestora. Inwestor planuje na tej działce budowę zakładu magazynowo - handlowego, dzięki któremu powstaną nowej miejsca pracy w Kaliszu.
Bardzo sensowne są z kolei te sugestie:
Wyznaczyć należy obszary niezbędne do przeprowadzenia scaleń lub wymiany gruntów przeciętych przez linie KDP, a niepodlegających wykupowi. Oszacować także koszty przeprowadzenia prac scaleniowych lub wymiany gruntów.
Przedstawione warianty przebiegu KDP winny być skorelowane z planowanym przebiegiem obwodnicy Miasta Kalisza.
Niezbędne jest w sposób jednoznaczny oznaczenie graficzne elementów planowanej infrastruktury kolejowej i drogowej wraz z towarzyszącą im infrastrukturą np. określenie przebiegu dróg: górą czy dołem w stosunku do linii kolejowej.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ostateczny wybór wariantów miał być, o ile pamiętam, do końca I kwartału 2023. Czy coś wiadomo na ten temat?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Termin był podawany na przełomie I i II kwartału 2023, więc jeszcze teoretycznie nie ma opóźnienia
Jeszcze nic nie ma. Sprawdzajcie tutaj:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/k ... kolejowych
Nie spodziewam się dużych opóźnień, bo w miarę szybko udało się opracować wariant kompromisowy W9 i teraz tylko trwa kończenie prac.
Dla porównania:
Odcinki KDP-Y Warszawa-Łódź oraz Łódź-Sieradz-Wrocław były na czas. Podobnie do Rzeszowa.
Kilka dni temu został ogłoszony wariant inwestorski dla LK170 Katowice-Ostrawa. Co najmniej 3-4 miesiące później niż zakładał plan.
Odcinek Żarów-Wałbrzych-granica z CZ (zmienione na Wrocław-Żarów-Wałbrzych-granica z CZ) ma kilkumiesięczne opóźnienie. Podobnie jest z LK29 Ostrołęka-Łomża-Pisz.
Jeszcze nic nie ma. Sprawdzajcie tutaj:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/k ... kolejowych
Nie spodziewam się dużych opóźnień, bo w miarę szybko udało się opracować wariant kompromisowy W9 i teraz tylko trwa kończenie prac.
Dla porównania:
Odcinki KDP-Y Warszawa-Łódź oraz Łódź-Sieradz-Wrocław były na czas. Podobnie do Rzeszowa.
Kilka dni temu został ogłoszony wariant inwestorski dla LK170 Katowice-Ostrawa. Co najmniej 3-4 miesiące później niż zakładał plan.
Odcinek Żarów-Wałbrzych-granica z CZ (zmienione na Wrocław-Żarów-Wałbrzych-granica z CZ) ma kilkumiesięczne opóźnienie. Podobnie jest z LK29 Ostrołęka-Łomża-Pisz.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
CPK: Horyzontalny Rozkład Jazdy. Najnowsze wyniki prac (schematy)
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu bezpośrednim w horyzoncie 2050 r.
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu przesiadkowym w horyzoncie 2050 r.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 2GT03cGiRE
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu bezpośrednim w horyzoncie 2050 r.
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu przesiadkowym w horyzoncie 2050 r.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 2GT03cGiRE
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Widać jak skrajnie centralistyczną inwestycją jest CPK (chociaż to już było widać wcześniej). Duża część pociągów do jedynego słusznego miasta.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Trochę lepsza jakość (można kliknąć w obraz albo lepiej otworzyć w nowym oknie):
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu bezpośrednim w horyzoncie 2050 r.
https://rynek-lotniczy.pl/img/CPK/HRJ_b ... _02_50.png
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu przesiadkowym w horyzoncie 2050 r.
https://rynek-lotniczy.pl/img/CPK/HRJ_p ... _01_50.png
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu bezpośrednim w horyzoncie 2050 r.
https://rynek-lotniczy.pl/img/CPK/HRJ_b ... _02_50.png
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu przesiadkowym w horyzoncie 2050 r.
https://rynek-lotniczy.pl/img/CPK/HRJ_p ... _01_50.png
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Przewidzieli połączenia Kalisza i Ostrowa z Wrocławiem. M.in. przez Krotoszyn i Oleśnicę.
Przynajmniej LK14 z Kalisza do Krotoszyna będzie pozwalała na 160 km/h. Dalej gorzej.
Powiększenie Kalisza i okolic:
Przynajmniej LK14 z Kalisza do Krotoszyna będzie pozwalała na 160 km/h. Dalej gorzej.
Powiększenie Kalisza i okolic:
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
O LK14 w Kaliszu i Sieradzu:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183358763
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183358763
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Znamy rozkład jazdy CPK. Tak pojadą koleje przyszłości
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... rzyszlosci
"W najbliższych tygodniach CPK ogłosi wariant inwestorski dla linii nr 85 SIERADZ – KALISZ – PLESZEW – POZNAŃ. Nieoficjalnie wiemy, że największe szanse wyboru ma tzw. wariant 9."
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... rzyszlosci
"W najbliższych tygodniach CPK ogłosi wariant inwestorski dla linii nr 85 SIERADZ – KALISZ – PLESZEW – POZNAŃ. Nieoficjalnie wiemy, że największe szanse wyboru ma tzw. wariant 9."
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Działania województw łódzkiego i dolnośląskiego w sprawie modernizacji i uzupełnienia ciągu LK181-LK24 Oleśnica – Kępno – Wieluń – Bełchatów – Piotrków przynoszą skutek:
www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... -183427506
Czas, aby AKO do podobnych działań zmobilizował województwo wielkopolskie w sprawie linii kolejowej z Kalisza do Konina (przez Tuliszków). Wysyłajmy w tej sprawie petycje do władz Kalisza i Ostrowa Wlkp.
www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... -183427506
Czas, aby AKO do podobnych działań zmobilizował województwo wielkopolskie w sprawie linii kolejowej z Kalisza do Konina (przez Tuliszków). Wysyłajmy w tej sprawie petycje do władz Kalisza i Ostrowa Wlkp.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
W artykule nie ma teraz tego cytatu "W najbliższych tygodniach CPK ogłosi wariant inwestorski dla linii nr 85 SIERADZ – KALISZ – PLESZEW – POZNAŃ. Nieoficjalnie wiemy, że największe szanse wyboru ma tzw. wariant 9."filip pisze: ↑25 kwie 2023, o 22:59Znamy rozkład jazdy CPK. Tak pojadą koleje przyszłości
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... rzyszlosci
"W najbliższych tygodniach CPK ogłosi wariant inwestorski dla linii nr 85 SIERADZ – KALISZ – PLESZEW – POZNAŃ. Nieoficjalnie wiemy, że największe szanse wyboru ma tzw. wariant 9."
Było tak wcześniej napisane, czy wiesz z innego źródła?
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9020
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jest nadal, to ostatnie zdanie w artykule
g13k
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tak jak napisał gawronik, jest na końcu. Tu jeszcze drugie źródło.Robert AB pisze: ↑25 kwie 2023, o 23:20W artykule nie ma teraz tego cytatu "W najbliższych tygodniach CPK ogłosi wariant inwestorski dla linii nr 85 SIERADZ – KALISZ – PLESZEW – POZNAŃ. Nieoficjalnie wiemy, że największe szanse wyboru ma tzw. wariant 9."
Było tak wcześniej napisane, czy wiesz z innego źródła?
Horała: Wiele wskazuje na to, że wybierzemy wariant 9
https://latarnikkaliski.pl/horala-wiele ... uerwploIt0
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
^^^ Dzięki
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jest decyzja o przebiegu trasy szybkiej kolei przez Kalisz
Ogłoszono tzw wariant inwestorski dla KDP przebiegającej przez Kalisz
https://zyciekalisza.pl/artykul/jest-de ... gu/1433918
Ogłoszono tzw wariant inwestorski dla KDP przebiegającej przez Kalisz
https://zyciekalisza.pl/artykul/jest-de ... gu/1433918
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9020
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czy przy takim wyborze wariantu jest sens budowania drogi łączącej Polną z rondem na ul. Księżnej Jolanty?
Tutaj szczegółowa mapa w ArcGISie: https://www.arcgis.com/apps/Embed/index ... heme=light
Tutaj szczegółowa mapa w ArcGISie: https://www.arcgis.com/apps/Embed/index ... heme=light
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.