Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1384
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 maja 2023, o 18:18

barnaba422 pisze:
17 maja 2023, o 16:48
Kalisz byłby największym beneficjentem, gdyby rozwidlenie było w Kaliszu. Sieradz by nie stracił a Kalisz miał połączenie do Wrocławia. A tak tylko namiastka.
Zgodzę się, że brak połączenia do Wrocławia to strata. Jednak myślę, że stacja w mieście jest znacznie bardziej cenna. Sporo krótszy czas dojazdu, gdzie większość mieszkańców będzie mogło dostać się do stacji w około 15 minut na nogach, rowerem, czy transportem publicznym (jeżeli zostanie ogarnięty). Jako, że w Polsce coraz bardziej uaktywnia "syndrom berliński" (moja nazwa robocza), czyli po zupełnym sprywatyzowaniu mieszkalnictwa i wielkim natarciu na największe miasta ceny stają się coraz bardziej nieakceptowalne przez co ludzie szukają tańszych miast, ale z dobrym dojazdem. Na przykład przez to wcześniej strasznie wyludniający się Frankfurt nad Odrą zaczął mieć znacznie stabilniejszą demografię i już tam widać pierwsze oznaki kryzysu demograficznego. Gdyby nie wyburzyli tam całych osiedli to pewnie odnotowałby znaczny wzrost. A ludzie potrafią szukać miejsc znacznie dalej, niż jest Frankfurt. Jestem w stanie się założyć, że po wybudowaniu KDP najbardziej takie zjawisko zaobserwujemy w Kaliszu i Łodzi, która już dzisiaj jest warszawską sypialnią. Dojazd z Kalisza do Łodzi i Poznania to byłoby około 35 minut. Czyli od wyjścia z domu do dojazdu do pracy można zmieścić się w godzinkę. Za to do Warszawy będzie można się zmieścić w mniej, niż dwie godziny. Ktoś powie, że sporo tylko, że podczas jazdy koleją można robić cokolwiek, również pracować.
KDP to też ogromny wzrost potencjału i konkurencyjności lokalnej gospodarki.
kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 17:27
To może podpowiem, co opozycja może zrobić z tym CPK w razie przejęcia władzy. Przede wszystkim powinna zauważyć, że szybkie koleje to jest bardzo sensowna alternatywa dla systemu lokalnych portów lotniczych, drogich i trujących. Po drugie zlokalizowanie hubu przesiadkowego tych kolei na zachód od Warszawy, prawie w samym środku Polski, ma sens. Po trzecie lotnisko w tym miejscu to nie jest jakiś dziwaczny Warszawa-Radom, ale uzupełnienie zestawu polskich portów międzynarodowych, które po sprowadzeniu do racjonalnych rozmiarów dla wielu ludzi będzie wygodnym wyborem. Po czwarte niektóre linie są już w fazie zaawansowanego projektowania, a nawet w trakcie procesu inwestycyjnego. Po piąte większość proponowanych linii jest dopiero w powijakach.

W takiej sytuacji radziłbym kontynuować PiSowskie przedsięwzięcie (w wielkim stopniu za unijną kasę), a jednocześnie przeprowadzić miażdżącą krytykę projektu, któremu tylko dzięki fachowemu podejściu opozycji, pardon, teraz już rządu, udało się nadać kształt odpowiadający żywotnym potrzebom naszej ukochanej ojczyzny. Można też grzmieć, że poprzedni rząd, zwłaszcza przez naciski Horały, wymuszał na firmie projektującej nieracjonalne, megalomańskie rozwiązania, natomiast MY polegamy na fachowcach, a nie sterujemy nimi. W rzeczywistości to "nadawanie kształtu" może polegać na drobnych korektach w liniach przewidzianych do najpóźniejszej realizacji. Suweren zachęcony przez TVP w nowym wydaniu i tak uwierzy, że rząd PO/2050/PSL/SLD uchronił Polskę przed wielką katastrofą inwestycyjną.
Zgadzam się. To jest, aż smutne, że ten do cna kołtuński PiS realizuję ambitne, choć skażone wieloma poważnymi wadami przedsięwzięcie, a opozycja, która powinna robić za tą bardziej rozgarniętą nie ma jakiejkolwiek kontroferty. Opozycja powinna wyjść z CPLem, Ygrekiem i CMK-Północ, czyli z tym co przecież już kiedyś było proponowane.
Mnie osobiście bardzo dziwi, że np. taka Lewica, która mocno stawia na usługi publiczne i ekologię nie ma własnej oferty. Przecież oni nieraz mówili o potrzebie rozwoju kolei, w tym budowie KDP. PL2050, która też jest raczej partią ekologiczną nic o tym nie mówi. O Zielonych to nawet nic nie mówię, bo to planktonowa przybudówka PO, więc oni nie mają własnego zdania.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3348
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 maja 2023, o 18:44

Partiom aspirującym do władzy zalecałbym założenie komórki, która zajmowałaby się wyłącznie opracowywaniem sposobów dyskontowania poczynań poprzedników na własną korzyść. Wtedy nie trzeba będzie wywracać wszystkiego do góry nogami. To, w przeciwieństwie do odcinania poprzedników toporem, nie jest całkiem głupie.


kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3348
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 25 maja 2023, o 12:33

Rozpoczęcie procesów inwestycyjnych linii Warszawa-Sieradz-Wrocław daje słabą nadzieję, że i linia Sieradz-Kalisz-Poznań zostanie w końcu zbudowana. Z tych względów ta nadzieja jest słaba:
kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 17:27
LOOK pisze:
17 maja 2023, o 10:57
Ten temat padnie jak powiązane z nim CPK. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, tylko ambicje lokalne.
Wspólną i NAJWAŻNIEJSZĄ ideologią polskich partii jest NULLIZM: wykorzenić, wyzerować to, co robili poprzednicy, bo to z powodu realizacji przez konkurencję jest Z DEFINICJI złe, bardzo złe albo jeszcze gorsze.
Najłagodniejszą wersją ideologii NULLIZMU jest WYWRACANIODOGÓRYNOGIZM. Jeżeli to on by miał miejsce w rezultacie zmiany władzy, trasy zasadniczo by się nie zmieniły, tylko np. linia Sieradz-Poznań mogłaby być realizowana przed linią Sieradz-Wrocław, co w ostatniej chwili uratowałoby nasz umiłowany kraj przed jakąś potworną, niewyobrażalną klęską, dzisiaj jeszcze nieznaną, ale z pewnością katastrofalną. Trzeba jednak pamiętać, że nawet w obrębie jednego ugrupowania zdarza się NULLIZM w ostrej postaci, z czym już mieliśmy do czynienia.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1384
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 14:29

To nam raczej nie grozi, bo trasa Poznań-Sieradz nie zostałaby szybciej zrealizowana ze względu na to, że proces inwestycyjny w przypadku Wrocław-Warszawa jest nieco do przodu. Zresztą ta druga jest bardziej priorytetowa, bo połączenie Poznań-Warszawa jest niezłe (pomijając to, że teraz LK3 jest rozkopana), a Wrocław-Warszawa beznadziejne.
Jak już to prędzej grozi nam powrót starego Ygreka w Nowych Skalmierzycach w ramach wywracania wszystkiego do góry nogami.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1384
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 15:12

Planowany przebieg LK85 już jest na Open Railway Map! (trzeba przybliżyć) https://www.openrailwaymap.org/

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 25 maja 2023, o 19:53

Kalisz:
www.openrailwaymap.org/?style=standard& ... 49&zoom=16

Kolega kalen23 ze Skyscrapercity w pocie czoła uzupełnia odcinki KPD z Łodzi do Wrocławia i do Poznania.
Wcześniej zrobił też węzeł CPK i większość odcinka LK85 na zachód z przecięciem z LK11.
Naniósł też LK58. Brakuje LK170, ale tutaj jest problem z łatwym pozyskaniem danych ze stron CPK.

Niestety Open Railway Map zajmuje tydzień, aby dać na większości przybliżeń wprowadzony ślad. Mapy aktualizują się kwadratami, więc mogą być widoczne wyrażne przerwy między fragmentami linii.
Dla LK85 Sieradz-Poznań: okolice Kalisza i powiatu kaliskiego wprowadził z większą dokładnością, uwzględniając wszystkie tory. Reszta jest pokazana z mniejszą dokładnością.
Dla KDP Łódź-Sieradz-Wrocław ktoś wcześniej wprowadzał mocno przybliżony ślad (z odchyłkami do 3 km), ale w większości jest to usunięte - ten ślad jest oznaczony w nazwie jako tymczasowy.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1384
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 21:42

Takie właśnie miałem przeczucie, że to mógł zrobić kalen23.

Już nie ma przerw, jest ładnie. Przydałoby się jeszcze zrobić zjazdy na stare linie.

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 25 maja 2023, o 22:38

Tego nie planował robić. Ale możecie go namówić (wiadomość na SSC).
Również możecie poprosić, żeby oznaczył, że są dwa tory na całej długości (dwotor zaznaczony jest tylko w obu powiatach kaliskich).

Zmiany na Open Railway Map wprowadza się przez interfejs OSM, ale jest on dość "upierdliwy". Często są jakieś błędy, niezapamiętywanie zmian (lub nieakceptowanie przez innych).
Jest też problem z tak prozaiczną rzeczą jak usuwanie starych śladów. Wystarczy się pobawić na ORM w okolicach Sieradza; jest tam kilka fragmentów linii (na niektórych przybliżeniach), których nie sposób usunąć.

Jak będziecie oglądać odcinek Łódź - Sieradz - Wrocław, to pewne są tylko te fragmenty, gdzie są zaznaczone dwa tory; głównie w pobliżu węzłów kolejowych. Reszta jest miejscami mocno przybliżona i pewnie kalen23 to wkrótce poprawi.
Również wjazd do Wrocka nie jest wprowadzony na mapie na główny dworzec.

ODPOWIEDZ