Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1378
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: wollny » 26 mar 2024, o 07:58

tomash pisze:
25 mar 2024, o 22:06
ktoś mi przetłumaczy na Polski?
"Odwiesili" postępowanie.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 29 mar 2024, o 18:22

milo pisze:
14 mar 2024, o 03:43
Długi tekst ukazał się na profilu FB Mój Kalisz Jacka Kłokockiego, nie każdy ma zapewne dostęp więc w całości go wrzucam.

NIE SZPRYCHY TYLKO SIEĆ!

Zacznijmy od stwierdzenia, że wymyślony przez poprzedni rząd system połączeń szprychowych, a więc biegnących od krańców Polski do centralnego punktu, w którym znajdować się miało nowe lotnisko CPK – nie ma sensu. Tym stwierdzeniem zakończyliśmy dyskusję pod ostatnim postem i teraz, bezsensowność takiego systemu połączeń mam zamiar wykazać.
- Jacek Kłokocki
Odtrutka na te bzdury od jednego ze współautorów obecnego modelu transportowego

"Czytaj tutaj :arrow: :arrow: :arrow: Pasażerski Model Transportowy CPK to światowy top"

cpk model transportowy.png
cpk model transportowy.png (465.16 KiB) Przejrzano 1478 razy
rafal_kucharski.png
rafal_kucharski.png (293.07 KiB) Przejrzano 1475 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 29 mar 2024, o 19:26

Czy poza autorami ktoś jeszcze ocenia ich dzieło jako światowy top? Jestem zwolennikiem realizacji przynajmniej kolejowej części CPK, w tym "Y" bez żadnych zmian (i bez kaliskiego bypassu), ale wolałbym, żeby poza mną i autorami koncepcji ktoś to jeszcze popierał, zwłaszcza ktoś silnie wpływający na opinię publiczną.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3274
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 18 kwie 2024, o 20:32

Filar projektu CPK trafi do kosza? "Wizja jednego człowieka"
- Odłączamy się mentalnie od modelu piasty i szprychy. To jest wizja jednego człowieka, niekoniecznie najlepsza - powiedział Zbigniew Szafrański, przewodniczący rady nadzorczej Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas posiedzenia Forum Dialogu Technicznego Komponentu Kolejowego CPK.
Jego słowa na LinkedIn przytoczył Michał Litwin, dyrektor Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych i ekspert ds. transportu. "Oznacza to, że docelowa sieć kolejowa Polski nie będzie podporządkowana ustalonej a priori i niezweryfikowanej rzekomej konieczności zbiegania się w CPK" - skomentował. ...
...Zgodnie z przyjętym jeszcze przez poprzedniego pełnomocnika rządu ds. CPK "Dokumentem Wdrażającym do Programu Inwestycyjnego CPK. Etap II. 2024-2030" żadne prace budowlane w ramach komponentu kolejowego, poza tymi związanymi z budową linii "Y" i linią Katowice-Ostrawa, nie mają rozpocząć się przed 2030 r. To daje nam czas na ponowne przeanalizowanie programu kolejowego i wybranie do realizacji tych linii kolejowych, których budowa jest uzasadniona ekonomicznie i demograficznie - mówi money.pl Zbigniew Szafrański. ...
https://www.money.pl/gospodarka/filar-p ... 3600a.html

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 21 kwie 2024, o 15:55

Wykopałem coś takiego, wywiad z Malepszakiem.

Skoro już poruszyłem temat kolei dużych prędkości, muszę zapytać o to, co w Poznaniu wzbudza pewien niepokój, czyli planowany przez poprzedni zarząd CPK czas dojazdu do Warszawy. 30 minut oszczędności za wyższą cenę to bardzo nie po wielkopolsku. Czy możemy liczyć, że pojedziemy jednak do Warszawy szybciej?
Druga kwestia, przyszłościowa, to oczywiście kolej dużych prędkości. Chciałbym, by pasażerowie po wydaniu 50 miliardów złotych - bo tyle będzie kosztowała, nie mniej, linia Y - dojechali do Warszawy w godzinę 30 minut, maksymalnie 1:40.

Czyli z prędkością maksymalną 300 km/h.
Tak. Uważam, że jeśli budujemy infrastrukturę dużych prędkości i zakładamy parametr konstrukcyjny na 350 km/h, to bazując na doświadczeniach innych krajów, najszybsze pociągi mogą pojechać być może nie 350, a 300-320 km/h. Najszybsze, bo podkreślam, ta linia nie musi służyć tylko pociągom jadącym najszybciej. Tak jak obecna linia do Warszawy nie służy tylko ekspresom jadącym 160 km/h, ale też pociągom Kolei Wielkopolskich, które ze względu na liczbę postojów jeżdżą nieco wolniej.

Tak duże pieniądze, za jakie wybudujemy linię Y, muszą przynosić bardzo wymierne efekty. A czas przejazdu w tej relacji będzie głównym elementem zachęcającym lub zniechęcającym do korzystania z nowych pociągów. Szczególnie po uwolnieniu rynku przewozów dalekobieżnych w 2030 roku. Jeśli zbudowalibyśmy nową linię, która skróci czas przejazdu o 15-20 minut, to przewoźnicy, szczególnie komercyjni, powiedzą: dziękuję za takie atrakcje. I będą wozić ludzi przez Konin i Kutno po znacznie niższych cenach.

Tutaj jeszcze o LK do Turku.

Zejdźmy na poziom regionalny. Jak pan ocenia projekty zgłoszone przez Wielkopolskę do programu Kolej Plus? Czy poza nową linią do Turku budzą one pana wątpliwości?
Nie. Turek od początku budził wątpliwości moje, bo twierdziłem, że projekt jest niedoszacowany. Studium wykonalności było bardzo pobieżne. Początkowo koszt szacowano na 550 milionów, później zrobiło się 700 mln, a dzisiaj jesteśmy na poziomie ponad 1,1 mld zł za 40 km nowej linii.

Czy przeprowadzenie tej linii dalej w kierunku Poddębic i połączenie z aglomeracją łódzką nie pomogłoby temu projektowi?
Nie chcę nawet rozważać takich pomysłów. Rozdrabniamy się na projekty o słabej efektywności. Pula środków jest zawsze ograniczona, kołdra jest zawsze krótka. Powinniśmy się skupić na tych, za którymi stoją mocne liczby.

https://gloswielkopolski.pl/piotrem-mal ... 4-18349113

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 kwie 2024, o 12:53

Forsowany przez PiS plan na kolej do CPK idzie do kosza. "Nie ma uzasadnienia"
https://www.money.pl/gospodarka/forsowa ... 1712a.html

Dobrze, że przynajmniej Ygrek jest bezpieczny.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 130
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 24 kwie 2024, o 01:04

Taki wątek kolejowy częściowo nawiązujący do wschodniej części woj. wielkopolskiego między Kaliszem i Koninem oraz do płn.-zach. części łęczycko-sieradzkiego:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... n.2420418/
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 kwie 2024, o 18:37

Z komisji infrastruktury.

p. Pawliczak: Czy linia Sieradz – Poznań będzie przebiegała przez Kalisz czy będzie go omijała? Czy jest planowany przystanek Kalisz? Czy prowadzone są prace nad zgłoszeniem do prokuratury wydatków CPK na marketing (xD)?
p. Lasek: Trwają prace koncepcyjne przed zleceniem projektu na bypass Kalisza od strony zachodniej. Pierwotnie miało być omijanie bez zatrzymania, co dawało 5 minut oszczędności (koszt 2 mld za 6 km odcinek). Jutro w spółce kolejne spotkanie dotyczące tego odcinka. Z jednej strony nie możemy wykluczać Kalisza, a z drugiej 2 mld za 5 minut jest mało racjonalne. Linia KDP będzie konkurowała z linią LK3, gdzie czas przejazdu będzie wynosił 2h 15 minut.



p. Oliwiecka: Proszę nie wykluczać Kalisza z KDP i nie łączyć Kalisza z trasą Poznań – Warszawa, bo Kaliszanie z tego nie korzystają, bo muszą jeździć do Poznania. Połączenie Kalisza z Koninem rozwiązałoby dużo problemów. (XDDDDDD)
P. Lasek: nie chcemy wykluczać Kalisza – pokazujemy tylko sposób wydawania pieniędzy podatnika. Element KDP od Sieradza do Poznania jak najbardziej będzie realizowany, złożone były środki do CEFu.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 25 kwie 2024, o 19:09

Zamiast wywalać kasę na szkodliwy bypass, lepiej przeznaczyć ją na podniesienie od początku szybkości całej linii do ponad 300 km/h. Wtedy nie będzie konkurencji zwykłych linii. Wiadomo, że w okolicach stacji są spowolnienia - nie tylko w Kaliszu, ale także w Poznaniu, Łodzi i Warszawie. No ale jak poznaniak musi zatupać, to tupie na Kalisz. Kalisz dzieli odcinek Łódź-Poznań na dwa podobne do Łódź-Warszawa, dochodzi tu linia do Zielonej Góry, skierowanie wszystkiego na kaliski dworzec jest uzasadnione.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 kwie 2024, o 20:18

Prędkość maksymalna powinna zostać podniesiona do takiej na jaką pozwala geometria, czyli 350 km/h. Przy tej prędkości przystanki można robić przynajmniej co 100 kilometrów (tutaj spełniamy ten warunek). Wtedy wyciśniemy te 1h 30-40 minut, o których mówił Malepszak. Jeżeliby się udało osiągnąć 1h 35 minut to dla Kalisza oznaczałoby to poniżej 30 minut do Łodzi i Poznania oraz lekko powyżej godziny do Warszawy, oczywiście najszybszymi pociągami. Tylko, jeżeli nie robimy bypassa to muszą być duże potoki pasażerskie (i to większe, niż w prognozie). Myślę, że jest to możliwe pod warunkiem, że ceny nie będą zabójcze (są przykłady, że się da, ale potrzebny będzie wolny dostęp na kolei), a oferta będzie naprawdę mocna.

LK3 pod towary, regionalne i ekspresy regionalne.

To nie jest argument, żeby zatrzymywać wszystko w Kaliszu. Pociągi z Zielonej Góry będą jechały zmodernizowaną (o ile zostanie zmodernizowana, ale została wpisana do sieci TEN-T, więc jest to możliwe) LK14 i wjeżdżały na KDP w Kaliszu, a nie kończyły tu swoją trasę.

Ale myślę, że jest coś o czym jeszcze nie mówiliśmy tutaj na forum. Modernizacja LK14 i budowa LK85 to ogromna szansa dla Kalisza pod kątem logistycznym. Co prawda po tej drugiej pociągi towarowe jeździć nie będą, ale zwolnią się sloty na LK272, dzięki czemu będą mogły jeździć tam towary.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 130
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » wczoraj, o 07:44

^^^ Towary będą też mogłby jeżdzić po LK14 przez Sieradz, Kalisz, OstrówW, Krotoszyn, Leszno i dalej. Wówczas nie trzeba będzie pchać towarków przez obciążony poznański węzeł :)
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » dzisiaj, o 12:24

filip pisze:
25 kwie 2024, o 18:37
p. Pawliczak: Czy linia Sieradz – Poznań będzie przebiegała przez Kalisz czy będzie go omijała? Czy jest planowany przystanek Kalisz?
Tego to się zbyt szybko nie dowiemy, bo p. Lasek zamówił audyt CPK u Godota. Dlatego tak tylko godota i godota.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » dzisiaj, o 13:01

Robert AB pisze:
wczoraj, o 07:44
^^^ Towary będą też mogłby jeżdzić po LK14 przez Sieradz, Kalisz, OstrówW, Krotoszyn, Leszno i dalej. Wówczas nie trzeba będzie pchać towarków przez obciążony poznański węzeł :)
Ja pisałem bardziej o tym w kategorii opcji. Takie opcji sprawnego transportu będą po magistralnych liniach.
Zrzut ekranu 2024-04-27 125745.png
Zrzut ekranu 2024-04-27 125745.png (828.07 KiB) Przejrzano 240 razy
Wiadomo, że z tego wychodzi, że Ostrów jest w lepszej sytuacji, ale jak zbudujemy dobrze skomunikowany terminal intermodalny to my możemy być do przodu.

barnaba422
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: barnaba422 » dzisiaj, o 17:35

KDP tylko z rozgałęzieniem w Kaliszu.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » dzisiaj, o 20:19

barnaba422 pisze:
dzisiaj, o 17:35
KDP tylko z rozgałęzieniem w Kaliszu.
Czyli w Śliwnikach. :lol: KDP tylko z dworcem z wariantu W9!

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1770
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » dzisiaj, o 20:48

Żadnego rozgałęzienia w Kaliszu nie będzie. Radzę się z tym pogodzić, bo mleko już się rozlało. Obecnie wypadałoby się postarać o łącznice LK272-LK86, żeby móc tam puszczać pociągi, powinno być trochę szybciej, niż obecnie. W przyszłości jak będzie zapotrzebowanie i wola to o jakąś sensowniejszą linię (vmax=160km/h), ale to jest zdecydowanie mało prawdopodobne.

ODPOWIEDZ