Zdaje się, że dnia 27.10.08r., wieczorem, Pan Dembny miał "wrzucić na forum ciekawą sprawę". I jak zwykle cisza.Dembny pisze:jestem, jestem, cały czas czytam i monitoruję, jutro wieczorem wrzucę na forum ciekawą sprawę, pzdr
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Glupia przytyczka do Ostrowa zupelnie niepotrzebna!andrzej pisze:jeszce koleji szybkiej nie ma a juz sa ceny biletow w Polsce to zawsze od dupy strony zaczynaja tak jak miasto ostrow nic nie ma, a chca wszystko tylko nic nie wychodzi bo za duzo rzadaja dla siebie
[ Dodano: Nie, 02.11.2008, 12:15 ]
http://wbpp.poznan.pl/plan/prognoza/A4/12.pngszymkalisz pisze:UE nie zgodzi się na przebieg trasy pod Jeziorskiem z jedne przyczyny - obszaru chronionego. Zresztą ekolodzy też na to nie pozwolą. Dlatego jedyną możliwą trasą jest przebieg na północ od Jeziorska, i myślę, że to właśnie ta trasa zostanie zrealizowana.
przepraszam ze urazilem ale tak to odbieram co ma powstac w kaliszu to zaraz ostrow chce mieć to u siebie wladzom Ostrowa troche brakuje wyobrazni najpierw trzeba coś mieć i zaoferowac a pozniej sie domagac.
Na dzień dziszejszy to Ostrow duzo slabiej stoi w rankingu od Kalisza , no chyba ze wlodarze partyjni w rzadzie zdecydyja ze stacja powstanie w Ostrowie
Na dzień dziszejszy to Ostrow duzo slabiej stoi w rankingu od Kalisza , no chyba ze wlodarze partyjni w rzadzie zdecydyja ze stacja powstanie w Ostrowie
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
oo, to ciekawe. W jakim rankingu?andrzej pisze:przepraszam ze urazilem ale tak to odbieram co ma powstac w kaliszu to zaraz ostrow chce mieć to u siebie wladzom Ostrowa troche brakuje wyobrazni najpierw trzeba coś mieć i zaoferowac a pozniej sie domagac.
Na dzień dziszejszy to Ostrow duzo slabiej stoi w rankingu od Kalisza , no chyba ze wlodarze partyjni w rzadzie zdecydyja ze stacja powstanie w Ostrowie
Tak, tylko zauważ, ze stacja Kalisz Północ słuzyłaby kaliskiej czesci aglomeracji (sam powiat ziemski kaliski to ponad 80 tys. mieszkanców). Ostrowską cześć obsługiwałby obecny węzeł kolejowy, przecież w planach jest łącznica.sector-ostrow pisze:Stawiajac stacje za Kaliszem sprawimy, ze z calej ostrowskiej czesci aglomeracji nikt nie bedzie z tej stacji korzystal, bo to bedzie nie ekonomiczne.
Nie widzę problemu, zeby zamiast np. 20 pociągów na dobę na wspólnej stacji, zatrzymywało sie po 10 w Ostrowie i Kaliszu, w zależnosci od potrzeb. Poza tym bedzie to inwestycja na dłuuuugie lata. Mam nadzieję, ze w związku z tą inwestycją miasto znacznie się rozrosnie. Usytuowanie dworca w Kaliszu, blisko centrum, dałoby duzego inwestycyjnego kopa terenom lezącym blisko sródmiescia, a obecnie słabo wykorzystywanym.Jesli chcesz, aby ta stacja byla tylko dla Kalisza, to juz widze jak bedzie wszystkim wstyd za nasz region kiedy na przyszlych peronach stacji Kalisz Polnoc wiecej roboty bedzie mial gosc z kosiarka do trawy niz konduktor.
Zrozum, ze dla Kalisza jest to ogromna szansa. Szansa na wyjscie z marazmu w który wpadł na skutek losów historii i barbazynstwa zaborców, a nastepnie zaniechania znaczacych inwestycji przez nieboszczkę PRL. Przecież obecny układ komunikacyjny w regionie odpowiada potrzebom z czasow zaborów! Nadarza się okazja czesciowej poprawy tego układu. Dynamiczny rozwoj Kalisza, to nie tylko zaspokojenie ambicji, ale takze szansa dla całego regionu. Chyba, ze traktujesz stację jako element rywalizacji, w myśl zasady czym gorzej dla Kalisza tym lepiej dla Ostrowa.
Usytuowanie stacji z dala od centrum Kalisza, np. w połowie drogi między miastami utrwali asymetryczny rozwój Kalisza. Efektem będzie wykształcanie sie kolejnego osrodka na linii aglomeracyjnej, z których zaden nie będzie w stanie wybić się ponad powiatową przeciętność. Nadal najzdolniejsi ludzie będą uciekali do wiekszych miasttypu Poznań czy Wrocław. Reasumując, silny, dobrze zorganizowany i prawidłowo rozwijający się Kalisz powinien być motorem dla całego regionu, inaczej na zawsze pozostaniemy tylko peryferiami Wielkopolski.
Celowo wyolbrzymiam znaczenie "szybkiej kolei" jako czynnika miastotwórczego. Chcę pokazać, ze lokalizacja stacji, to nie jest tylko problem kto i ile km. bedzie miał od stacji do miejsca zamieszkania. Chociaż akurat pod tym wzgledem najmniej powodów do zmartwień powinni mieć mieszkancy Ostrowa. Jesli zwycięzy wariant ze stacją w Kaliszu, czesc "szybkich" pociągów wjezdzać będzie na stację w Ostrowie, tym samym wzrosnie znaczenie ostrowskiego węzła.
Jesli chodzi o aspekt ekonomiczny, przyklad z kosiarką niezły ale niekoniecznie musi tak być. Poza tym puszczenie częsci pociągów takze przez Ostrów moze okazać się bardziej opłacalne niz wspólna stacja. Istnieje duże prawdopodobienstwo, ze suma pasazerów korzystających ze stacji Kalisz Płn i Ostrów byłaby wieksza. Dwie stacje obejmują zasiegiem wiekszą częśc regionu niz jedna wspólna.
-
- Użytkownik
- Posty: 10976
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Przypomę tylko wszystkim, także tobie Sector, że powiecie kaliskim miała powstać baza naprwy taboru szybkiej kolei.Ale nasz prezydent oddał tą baze miastu Ostrów w ramach aglomeracji.Teraz chcecie przystanek, także w swoim powiecie.Coś tu śmierdzi i nie mam na myśli tylko naszago pana P.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
A tu taka ciekawostka LINK Już nawet za Świątka prezydent Janusz Pęcherz zapowiadał, że nie będzie walczył o przystanek, bo to sprawa drugorzędna. pffffff Dzięki nieformalnej aglomeracji możemy stracić bardzo wiele.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Masz jakis link to potwierdzajacy? O ile ja pamietam, to wladze Ostrowa wogole jako pierwsze wpadlo na pomysl z jakakolwiek baza naprawy KDP.K-man pisze:Przypomę tylko wszystkim, także tobie Sector, że powiecie kaliskim miała powstać baza naprwy taboru szybkiej kolei.
ps. co do Waszych argumentow dotyczacych stacji KDP w Ostrowie, to pragne zwrocic uwage, ze bedzie ona tylko obslugiwala kierunek Wroclaw-Warszawa, a zaden pociag Poznan-Warszawa tam nie wiedzie. Tak wiec mozliwosc wjazdu na sracje w Ostrowie bedzie mialo powiedzmy tylko 50% poiagow KDP.
Nic... mam tylko nadzieje, ze ludzie, ktorzy podejma ostateczna decyzje w sprawie okalizacji tej stacji wezma pod uwage wszystkie spekty i obliczenia, ktore pozwola na rozwoj calego regionu.
Sector, staram się nie dzielić argumentów na "nasze" i "wasze". Co to w ogóle za podział? Wypowiadam się tylko w swoim imieniu i daleki jestem od przyznawania lub nie przyznawania komus racji w zalezności od tego gdzie mieszka i skąd pochodzi. Staram się patrzeć na problem obiektywnie. W mojej opinii "odebranie" Kaliszowi stacji, odbije się niekorzystnie na rozwoju całego regionu.sector-ostrow pisze: ps. co do Waszych argumentow dotyczacych stacji KDP w Ostrowie, to pragne zwrocic uwage, ze bedzie ona tylko obslugiwala kierunek Wroclaw-Warszawa, a zaden pociag Poznan-Warszawa tam nie wiedzie. Tak wiec mozliwosc wjazdu na sracje w Ostrowie bedzie mialo powiedzmy tylko 50% poiagow KDP.
Nic... mam tylko nadzieje, ze ludzie, ktorzy podejma ostateczna decyzje w sprawie okalizacji tej stacji wezma pod uwage wszystkie spekty i obliczenia, ktore pozwola na rozwoj calego regionu.
Wariant ze stacją w Kaliszu przewiduje łącznicę ze stacją w Ostrowie, dzięki której cześc pociągów w linii Wrocław-Warszawa, jak sam zauwazyłeś będzie mogła wjezdzac na stację w Ostrowie. Nie widze zadnych przeciwwskazan, aby podobna łacznica powstała w linii Wrocław-Poznań. Natomiast na pewno nie powstanie zadna łącznica z przelotową stacją w Kaliszu, z czego doskonale zdajesz sobie sprawę, a mimo to zaznaczyłeś ją na swoich mapkach-propozycjach. Gdzie tu więc obiektywizm i troska o dobro całego regionu? Myslę, ze zrobileś to z premedytacją, aby wprowadzic w błąd mniej zorientowanych i pokazac jaki to Kalisz jest zły, chcąc stacji tylko dla siebie.
Też mam nadzieje, ze ostateczna decyzja zostanie podjeta na podstawie rzetelnych analiz i uwzgledni potrzeby całego regionu (przypominam, ze Kalisz w dalszym ciągu jest największym miastem w regionie), a nie bedzie decyzją polityczną, bo pod tym względem to Torzynski osiągnął znaczną przewagę nad Pęcherzem. Tak to przynajmniej IMO wygląda z boku.
http://pl.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVo ... re=related
ciekawe kiedy taki poziom osiągniemy w Polsce, póki co nie możemy zwykłej KDP zbudować...
ciekawe kiedy taki poziom osiągniemy w Polsce, póki co nie możemy zwykłej KDP zbudować...
Brawo panie prezydencie Pęcherz.
Ostrów ma stać się zapleczem technologicznym dla kolei dużych prędkości. Władze województwa już w przyszłym roku przejmują przewozy regionalne PKP i będą potrzebować dobrego zaplecza technologicznego. Budowa kolei dużych prędkości z przystankiem między Ostrowem a Kaliszem ma rozpocząć się w 2014 roku i do tego czasu muszą być przygotowane dokumenty i tereny pod budowę zaplecza. „Ostrów ze swoimi fachowcami i długoletnimi tradycjami jest nie do przecenienia"- mówi Jerzy Kriger z departamentu transportu urzędu marszałkowskiego w Poznaniu: „Najlepszym technologicznie, najbardziej rozwojowym byłoby pobudowanie w Ostrowie zaplecza dla taboru wysokich prędkości. To są nowe technologie i przygotowanie tego wymaga czasu i środków. Mamy na to 5 lat. Myślę jednak, że skoro są tereny, jest chęć obu prezydentów aglomeracji i wsparcie władz wojewódzkich to praktycznie sprawa jest przesądzona."
Na razie nie wiadomo, gdzie dokładnie mogłoby by takie centrum technologiczne powstać, ale terenów pokolejowych w Ostrowie nie brakuje, będzie więc w czym wybrać.
Źródło:www.rc.fm
;(
Ostrów ma stać się zapleczem technologicznym dla kolei dużych prędkości. Władze województwa już w przyszłym roku przejmują przewozy regionalne PKP i będą potrzebować dobrego zaplecza technologicznego. Budowa kolei dużych prędkości z przystankiem między Ostrowem a Kaliszem ma rozpocząć się w 2014 roku i do tego czasu muszą być przygotowane dokumenty i tereny pod budowę zaplecza. „Ostrów ze swoimi fachowcami i długoletnimi tradycjami jest nie do przecenienia"- mówi Jerzy Kriger z departamentu transportu urzędu marszałkowskiego w Poznaniu: „Najlepszym technologicznie, najbardziej rozwojowym byłoby pobudowanie w Ostrowie zaplecza dla taboru wysokich prędkości. To są nowe technologie i przygotowanie tego wymaga czasu i środków. Mamy na to 5 lat. Myślę jednak, że skoro są tereny, jest chęć obu prezydentów aglomeracji i wsparcie władz wojewódzkich to praktycznie sprawa jest przesądzona."
Na razie nie wiadomo, gdzie dokładnie mogłoby by takie centrum technologiczne powstać, ale terenów pokolejowych w Ostrowie nie brakuje, będzie więc w czym wybrać.
Źródło:www.rc.fm
;(
Kalisz był i chyba pozostanie kolejowym zaściankiem.
Ostrów ma duzy wezeł kolejowy i połączenia z całą Polska ale chce miec jeszcze wiecej. Kalisz niema nawet bezpośredniego polączenia ze stolicą Wielkopolski. Duzo ludzi z Kalisza dojeżdża do poznańskich szpitali i klinik oczywiście z przesiadką w Ostrowie co jest dla nich szczególnie uciążliwe i odleglość tez rosnie do 150 km. Ostrów chce być portem i oknem wylotowym na świat. Jesli tak dalej pójdzie to zostaniemy prowincją Ostrowa i chyba do Warszawy przyjdzie nam przez Ostrów jeżdzić ale co sie nie robi dla dobra aglomeracji. Pozdrawiam forum i gratuluje prezydentowi Kalisza.
„Ostrów ze swoimi fachowcami i długoletnimi tradycjami jest nie do przecenienia. Najlepszym technologicznie, najbardziej rozwojowym byłoby pobudowanie w Ostrowie zaplecza dla taboru wysokich prędkości. To są nowe technologie i przygotowanie tego wymaga czasu i środków. Mamy na to 5 lat. Myślę jednak, że skoro są tereny, jest chęć obu prezydentów aglomeracji i wsparcie władz wojewódzkich to praktycznie sprawa jest przesądzona."
Wpływowymi ludzmi muszą być "prezydenci aglomeracji", skoro wystarczyła chęć, aby zaplecze KDP mogło trafić do Ostrowa, przepraszam naszej aglomeracji. W koncu nie ma się co dziwić, to przecież w Ostrowie są najlepsi fachowcy, mający wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu "szybkiej kolei":)
Dobra, dośc tej ironii. Nalezy pogratulować Ostrowianom prezydenta i cieszyć się z tego, ze inwestycja ma szansę powstać w naszym regionie. Za Ostrowem przemawiają kolejarskie tradycje oraz podobno sporo wolnych pokolejowych terenów. Jesli dojdzie do tej inwestycji, będzie to sukces nieformalnej aglomeracji. Mam nadzieję, ze następne wspólne projekty bedą spektakularne takze dla Kalisza.
Wpływowymi ludzmi muszą być "prezydenci aglomeracji", skoro wystarczyła chęć, aby zaplecze KDP mogło trafić do Ostrowa, przepraszam naszej aglomeracji. W koncu nie ma się co dziwić, to przecież w Ostrowie są najlepsi fachowcy, mający wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu "szybkiej kolei":)
Dobra, dośc tej ironii. Nalezy pogratulować Ostrowianom prezydenta i cieszyć się z tego, ze inwestycja ma szansę powstać w naszym regionie. Za Ostrowem przemawiają kolejarskie tradycje oraz podobno sporo wolnych pokolejowych terenów. Jesli dojdzie do tej inwestycji, będzie to sukces nieformalnej aglomeracji. Mam nadzieję, ze następne wspólne projekty bedą spektakularne takze dla Kalisza.
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 kwie 2006, o 22:13
- GG: 3979899
- Lokalizacja: Midleton-Ireland/ /Kalisz-Poland
nie! To są tylko propozycje które zaakceptował wojewoda... ostateczna decyzja zostanie podjęta po rozpatrzeniu wszystkich 'za' i 'przeciw'. Moim zdaniem lokalizacja stacji będzie i tak na północ od Kalisza, choć bym wolał aby jednak stacja znalazła się na wysokości Nowych Skalmierzyc - bardziej rentowna - a czemu? ponieważ na południe od zbiornika "Jeziorsko" znajdują się tereny "Natura 2000" i myślicie że Unia pozwoli na "zniszczenie" krajobrazu jaki tam panuje? Przykładem może być obwodnica Augustowa... ekolodzy strajkowali i wygrali...
No i całe szczęście.
Ja jestem zdecydowanie za budową stacji Kalisz północ, to wielka szansa na jeszcze szybszy rozwój naszego miasta.
Co do terenów Natura 2000 o których wspomniał holek to ostatnio nie ma bardziej drażliwego tematu jak nasi wspaniali ekolodzy. Jestem tylko ciekawy ile jeszcze inwestycji dobrych dla lokalnej ludności będzie musiało być odwołanych dla dobra żabek i robaków.
Swoją droga bierność naszego prezydenta i cisza z jego strony jest dobijająca, ale co tam liczy się najbardziej, że pan prezydent pokazał się w kolejnym odcinku Faktów kaliskich otwierając kolejna imprezę w parku. Oby tak dalej to KDP pojedziemy... ale palcem po mapie, albo z Ostrowa.
Ja jestem zdecydowanie za budową stacji Kalisz północ, to wielka szansa na jeszcze szybszy rozwój naszego miasta.
Co do terenów Natura 2000 o których wspomniał holek to ostatnio nie ma bardziej drażliwego tematu jak nasi wspaniali ekolodzy. Jestem tylko ciekawy ile jeszcze inwestycji dobrych dla lokalnej ludności będzie musiało być odwołanych dla dobra żabek i robaków.
Swoją droga bierność naszego prezydenta i cisza z jego strony jest dobijająca, ale co tam liczy się najbardziej, że pan prezydent pokazał się w kolejnym odcinku Faktów kaliskich otwierając kolejna imprezę w parku. Oby tak dalej to KDP pojedziemy... ale palcem po mapie, albo z Ostrowa.