III odcinek Trasy Bursztynowej

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 23 lis 2008, o 23:38

Przejście podziemne mogło by powstać na wysokości ten ścieżki, która prowadzi do Polikliniki.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 24 lis 2008, o 00:02

Sądze, że właśnie tak będzie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 24 lis 2008, o 00:10

Właśnie w tym miejscu będzie się krzyżować z węzłem ciepłowniczym,pamiętam jak w tym miejscu był mostek żeby przejść nad wykopem.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 24 lis 2008, o 07:50

Też to pamiętam.Zresztą jako dzieciak, często się bawiłem w tych wykopach.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 12 sty 2009, o 20:53

ogłoszono przetarg na rozbiórkę budynku przy Kolejowej czyli zaczyna się czyszczenie terenu :wink:

zaproszenie do o złożenia oferty cenowej na: „Rozbiórka budynku mieszkalnego przy ul. Kolejowej 13 w Kaliszu”
Zaproszenie (pliki)
29.12.2008 -- zaproszenie do o złożenia oferty cenowej

Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu zaprasza do złożenia oferty cenowej na: „Rozbiórka budynku mieszkalnego przy ul. Kolejowej 13 w Kaliszu”

1. Określenie przedmiotu zamówienia: Rozbiórka budynku mieszkalnego przy ul. Kolejowej 13 w Kaliszu

2. Zamówienie obejmuje w szczególności:

1/ rozbiórka budynku parterowego, murowanego, z poddaszem użytkowym, częściowo podpiwniczonego (dach kryty papą, stropy drewniane)

2/ wywóz gruzu z rozbiórki oraz miejsce składowania zapewnia wykonawca.

3. Termin realizacji zamówienia: do dnia 17.01.2009r.

4. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wyłącznie oferenci, którzy:

1/ Zaakceptują termin realizacji zamówienia: do dnia 17.01.2009r.

2/ Zaakceptują 21 dniowy termin płatności faktur.

5. Zawartość oferty

1/ Formularz oferty na załączonym druku.

2/ Uprawnienia i zaświadczenie o przynależności do właściwej izby zawodowej kierownika robót budowlanych branży konstrukcyjno - budowlanej

6. Z Oferentem, który złoży ofertę z najniższą ceną zostanie podpisana umowa na wykonanie przedmiotowego zamówienia – w załączeniu projekt umowy.

7. Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

8. W dniu podpisania umowy wykonawca jest zobowiązany dostarczyć:

- aktualną polisę ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej dotyczącej prowadzonej działalności

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

- uprawnienia oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB (kierownika budowy).

9. Oferty należy składać w sekretariacie Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu, ul. Piskorzewska 17 do dnia 05.01.2009r. do godz. 10:00.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 05.01.2009r. o godz. 10:15

[ Dodano: Wto, 30.12.2008, 22:18 ]
Kiedy cd. budowy Trasy Bursztynowej?
30 grudnia, 2008 - 16:43 — rc.fm

Finalizowane są już prace nad przygotowaniem ostatecznego wniosku w sprawie podpisania umowy pomiędzy prezydentem Kalisza, a marszałkiem Wielkopolski.
Chodzi o budowę II etapu Trasy Bursztynowej na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Częstochowskiej. Inwestycja ta kosztować będzie 50 milionów złotych. Władze Kalisza czekają na dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Przeprwadzone zostało już postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko tej inwestycji i całość dokumentacji w tej sprawie została przekazana do Urzędu Marszałkowskiego. Prace budowlane mają rozpocząć się w przyszłym roku. Odcinek ten będzie dwujezdniowy. Wyburzone zostaną wszystkie budynki stojące na drodze Trasy Bursztynowej.

rc.fm

[ Dodano: Pon, 12.01.2009, 20:52 ]
Dzisiaj się pojawiły buldożery na planowanej trasie Bursztynowej chyba zacznie sie czyszczenie całego pasa pod budowę tej trasy :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 13 sty 2009, o 16:34

Inwestycja w trakcie realizacji ;) Dzisiaj buldożery niszczyły domy przy łuku na Dworcowej :)
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 sty 2009, o 18:55

Na razie trwa rozbiórka budynku przy Kolejowej. Chyba nie ogłoszono jeszcze przetargu na budowę TB.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 13 sty 2009, o 20:45

Uważam że trzeba jeszcze poczekać około 1,5 miesiąca zanim inwestycja ruszy na dobre.Ale czekam niecierpliwie na fotki.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 sty 2009, o 21:11

Obrazek

Obrazek

Od czegoś muszą zacząć kilka budynków im zostało jeszcze do wyburzenia tern działek został jeszcze zrównania z ziemią i budynki przy Częstochowskiej :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 17 sty 2009, o 18:48

Szkoda że firma która rozbierała budynek przy kolejowej nie realizuje rozbiórki innych budynków, które są w planach rozbiórki. Może już teraz by zniknęły z powierzchni ziemi a tak nie wiadomo ile jeszcze poczekamy.

Obrazek
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 sty 2009, o 22:08

No tak w Polsce wszystko robi się etapami.Według Mnie jest to niepotrzebna strata czasu,będzie tak samo jak z dworcem,miało być w terminie a nie będzie.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 17 sty 2009, o 23:01

Takie są przepisy w Polsce budowlane do każdej posiadłości trzeba ogłosić z osobna przetarg, a moim zdaniem teren objęty inwestycja powinien zaliczać się jako całość i ta firma która wygrała przetarg powinna czyścic plac budowy do końca , no jest to parodia, ale takich mamy polityków .
Tak jak ostatnio wydali przepis ze każdy przedsiębiorca który zatrudnia pracownika powinien mieć strażaka i sanitariusza w zakładzie dla mnie to totalna wielka bzdura , znowu jakaś banda prawników chce na tym zarobić szkolenie 1600 zł , i jak się może rozwijać przedsiębiorczość w Polsce jak są stawiane coraz wyższe progi, jeszcze nie zarobiłeś a już wydaj kilka tys zł
takie rzeczy to powinny uczyć szkołach na poziomie edukacji i powinien być z tego egzamin tak jak jest w niektórych krajach europejskich
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 sty 2009, o 01:57

No cóż Andrzej nie sposób nie zgodzić się z Tobą masz racje.Co do samej inwestycji to tylko zmiany przepisów(na sensowne oczywiście) mogą coś zmienić.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

miziek05
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2009, o 11:56
Lokalizacja: Widok

Nieprzeczytany post autor: miziek05 » 24 lut 2009, o 11:58

Mam zapytanie kto bedzie głównym wykonawcą kolejnych etapów Szlaku Bursztynowego...[/list]

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 24 lut 2009, o 13:30

jeszcze nie ogłoszono przetargu

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 24 lut 2009, o 18:24

Ostatnio coś cisza o przetargu i budowie tej Trasy ,czyżby jeszcze nie mieli potwierdzenia finansowania tej inwestycji :roll: :roll:

Chyba czekają żeby otwarcie było tuż przed wyborami :!: :?:
Andrzej

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 7 mar 2009, o 14:09

Do wyborów jescze daleko, a tu już pojawiają się kłopoty około ,,trasowobursztynowe''!

http://www.rc.fm/polityczne/osrodek-znow-peka.html

Budynek Ośrodka teraz pęka, a co bedzie jak ten odcinek zostanie oddany do użytku? Będzie on przebiegał dosłownie za ,,plecami'' tego obiektu.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 7 mar 2009, o 15:05

No to co, mamay nie budować bo sypie się rudera.Inaczej nie mozna nazwać tego budynku skoro to kolejne kłopoty.A trasa musi powstać.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 18 mar 2009, o 08:49

Bursztynowa sina dal



Jako niewielkie trzeba ocenić szanse wbicia w tym roku pierwszej łopaty na budowie Trasy Bursztynowej. Drogowcy ugrzężli w papierach

W marcu 1940 roku w okupowanej Polsce mawiano: im słoneczko wyżej, tym Sikorski bliżej. Wiadomo, czym to się skończyło. W marcu 2009 roku w wolnym Kaliszu wspinające się wyżej słoneczko też nie zwiastuje przełomu. Opóżnienia w rejonie dworca PKP to już tradycja, która dotyczy nie tylko pociągów. Przypomnijmy, że w ub.r. jeszcze bardziej niż pociągi ślimaczyli się drogowcy, przebudowujący skrzyżowanie Górnośląskiej z Dworcową. Tamta inwestycja zdawała się nie mieć końca. Jej dalszy ciąg, czyli realizacja drugiego etapu Trasy Bursztynowej, zdaje się nie mieć początku. Oznaki życia dają jedynie koszty, które rosną. Najnowsze oszacowanie spodziewanych wydatków na budowę połączenia ul. Dworcowej z ul. Częstochowską to 60 mln zł brutto, przy czym należy zakładać, że kwota ta jeszcze wzrośnie. Ratusz wkrótce przystąpi do opracowania wniosku o dofinansowanie z UE. Pieniądze te zostały nam już wprawdzie obiecane, ale dopóki ich nie mamy, wszystko jest jeszcze możliwe. Wniosek w tej sprawie ma być złożony w połowie roku. W zbliżonym terminie możemy spodziewać się ogłoszenia przetargu na wykonawstwo. Jeśli zostałby on rozstrzygnięty bez odwołań i protestów, budowa mogłaby ruszyć jeszcze przed zimą. Byłby to jednak szczęśliwy zbieg okoliczności. Doświadczenia z budowy Trasy Stanczukowskiego, gdzie protesty trwały pół roku, wskazują na perspektywę zażartej walki firm budowlanych o taki wielomilionowy kawałek tortu. Tak więc dopiero przyszłoroczne słoneczko może zwiastować jakiś przełom w tej sprawie.

ŻK

A ja myślę ze nie będzie tak zażartej walki firm , bo w Polsce są dużo większe inwestycje np: budowa autostrad i obwodnic, tylko szkoda ze tak długo trwają procedury :roll: :roll:
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 mar 2009, o 11:43

Co myśleć o tym???

Kierowcy się zrzucą na nowe wagony dla kolei
Gazeta Wyborcza - 17-03-2009 04:43
Od przyszłego roku wzrośnie opłata paliwowa doliczana do każdego litra paliwa. Dodatkowe wpływy od kierowców rząd chce przeznaczyć na zakupu wagonów kolejowych.
Rząd postanowił pomóc województwom sfinansować wymianę wagonów kolejowych przez spółki PKP Przewozy Regionalne - pisze "Gazeta Wyborcza". Da na to 200 mln zł w tym roku oraz po 100 mln zł w latach 2010-15.

Pieniądze popłyną z Krajowego Funduszu Drogowego (KFD), który gromadzi dochody z opłaty paliwowej doliczanej do każdego litra paliwa na stacji benzynowej. Dziś rząd ma przyjąć projekty nowelizacji ustaw o autostradach płatnych i KFD, Funduszu Kolejowym oraz o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, które wprowadzają te zmiany.

Ta operacja uszczupli jednak o 830 mln zł kwotę, jaką do 2015 r. KFD miał wydać na budowę nowych dróg. "Skutkiem tego będzie konieczność dokonania korekty w prognozach finansowych KFD i w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012" - pisze Ministerstwo Infrastruktury w uzasadnieniu do projektów ustaw. Po prostu - zabrakłoby pieniędzy na budowę autostrad i dróg ekspresowych na Euro 2012. Tego resort infrastruktury nie chciał i pieniądze na uzupełnienie niedoborów po dofinansowaniu kolei znalazł w kieszeni kierowców.

Od 2010 r. stawka opłaty paliwowej wzrośnie ze 116 do 125 zł za tonę paliwa, a w kolejnych latach będzie rosła o wskażnik inflacji - przewiduje nowelizacja ustawy o płatnych autostradach i KFD, którą dziś ma przyjąć rząd. - To oznacza wzrost opłaty od jednego litra benzyny z 10,6 do około 11,5 grosza, mniej więcej o 1 grosz na litrze - ocenia Szymon Araszkiewicz, analityk firmy e-petrol.pl.

Na podniesieniu stawki opłaty paliwowej mają jednak skorzystać nie tylko koleje, ale także drogi - przekonuje Ministerstwo Infrastruktury. W jaki sposób? Rząd chce dokonać rewolucji w finansowaniu inwestycji drogowych. Postanowił zaoszczędzić blisko 10 mld zł rezerw budżetowych, które miały trafić na budowę dróg. Teraz ich finansowaniem ma się zająć KFD. Oprócz dochodów z opłaty paliwowej, na konto Funduszu mają wpływać pieniądze pożyczane przez Bank Gospodarstwa Krajowego w międzynarodowych instytucjach finansowych. Bank ma też zasilać KFD wpływami z emisji obligacji. Na spłatę wszystkich tych długów zostaną przeznaczone pieniądze z opłaty paliwowej. I rząd musi podnieść stawkę opłaty, aby po dofinansowaniu kolei nie uszczuplić dochodów przeznaczonych na drogi.

Po zmianie przepisów pieniądze z KFD będzie można wykorzystywać nie tylko na budowę nowych autostrad, ale także na wykupy gruntów, prace przygotowawcze, a nawet na utrzymanie sieci dróg krajowych. Dotąd na utrzymanie dróg Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dostawała z budżetu część dochodów z podatku akcyzowego od paliw silnikowych.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

ODPOWIEDZ