Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Biedny sectorek nie wie, nie pamięta... to ja sectorkowi przypomnę, co sam napisał:sector pisze:nie wiem co tez wladze Ostrowa uczynily przeciw aglomeracji... mi sie wydaje, ze raczej dzialaja pozytywnei w tej sprawie, ale moze o czyms nie wiem
"(...) w kontekcie interesow naszego miasta to jesli jedyna stacja szybkiej kolei ma byc na polnoc od Kalisza to lepiej by bylo gdyby szybka kolej omijala wogole poludniowa wielkopolske! (...) tak wyglada chlodna kalkulacja z punktu widzenia Ostrowa. Po prostu tak jak piszesz - Kalisz syska wiekszy PRESTIZ"
i dalej:
"Mysle, ze nasze wladze powinny przyjac podobnastrategie twardej reki jak wladze Kalisza i zamiast sie do siebie tylko usmiechac powinni za plecami majstrowac rozne spiski" [pisownia oryginalna].
ww: To byla chlodna kalkulacja interesow Ostrowa. Tak jak pisalem zadnego interesu Ostrow miec nie bedzie jesli jedyna stacja bedzie na polnoc od Kalisza. Rownierz chlodna kalkulacja mowi, ze dla Ostrowa jesli jedyna Stacja ma byc na polnoc od Kalisza to lepiej zeby jej wogole tu nie bylo. Jesli tego nie rozumiesz, to chwile pomysl.
Dlatego jestem za koncepcja stacji w Skalmierzycach, gdyz to przyblizy oba miasta, a nie je znowu porozni.
Ostatnie zdanie przyznam, ze napisalem pod wplywem emocji, gdyz nie widzialem (nadal nei widze) zadnej logiki z ta jedyna stacja na polnoc od Kalisza i doszukiwalem sie wtedy, ze byc moze ktos wplywowy z Kalisza (ten wasz senator, slynny z antypatii do Ostorwa)maczal w tym palce. Jestem jednak optymista i zakladam, ze tak jednak nei bylo, a projekt nie byl jednak do konca pzremyslany pod wzgledem koncepcyjnym.
Dlatego jestem za koncepcja stacji w Skalmierzycach, gdyz to przyblizy oba miasta, a nie je znowu porozni.
Ostatnie zdanie przyznam, ze napisalem pod wplywem emocji, gdyz nie widzialem (nadal nei widze) zadnej logiki z ta jedyna stacja na polnoc od Kalisza i doszukiwalem sie wtedy, ze byc moze ktos wplywowy z Kalisza (ten wasz senator, slynny z antypatii do Ostorwa)maczal w tym palce. Jestem jednak optymista i zakladam, ze tak jednak nei bylo, a projekt nie byl jednak do konca pzremyslany pod wzgledem koncepcyjnym.
Ale dlaczego wy na siłę próbujecie się podczepiać pod (z trudem wypracowane) osiagnięcia Kalisza!? Nie stać was na własne!? To tak, jakby teraz Sieradz nam proponował: zróbmy dworzec w Błaszkach... No śmiechu warte!
Poza tym PLK mówią wyrażnie, że dworce chcą wybudować w Kaliszu, a nie w Ostrowie (chcesz decydować za inwestora?).
Mówiąc po twojemu: Kalisz nie ma żadnego interesu w tym, żeby dworzec był w Ostrowie lub "pośrodku". Jakoś my dojeżdżamy do stacji w Ostrowie, żeby pojechać do Krakowa, to wam też się nic nie stanie, jak podjedziecie sobie na któryś dworzec w Kaliszu - a jak nie, to będziecie korzystać ze swojego.
Doróbcie się pozycji, jakiej dorobił się Kalisz, to będziecie mogli marzyć o waszym upragnionym "partnerstwie" - bo na razie to sytuacja wygląda tak, że "konia kują, a żaba nogę nadstawia" - i nie mam już nic więcej do dodania na ten temat.
Poza tym PLK mówią wyrażnie, że dworce chcą wybudować w Kaliszu, a nie w Ostrowie (chcesz decydować za inwestora?).
Mówiąc po twojemu: Kalisz nie ma żadnego interesu w tym, żeby dworzec był w Ostrowie lub "pośrodku". Jakoś my dojeżdżamy do stacji w Ostrowie, żeby pojechać do Krakowa, to wam też się nic nie stanie, jak podjedziecie sobie na któryś dworzec w Kaliszu - a jak nie, to będziecie korzystać ze swojego.
Doróbcie się pozycji, jakiej dorobił się Kalisz, to będziecie mogli marzyć o waszym upragnionym "partnerstwie" - bo na razie to sytuacja wygląda tak, że "konia kują, a żaba nogę nadstawia" - i nie mam już nic więcej do dodania na ten temat.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2006, o 23:15 przez ww, łącznie zmieniany 1 raz.
Powinna być stacja Kalisz - Północ dla szybkiej kolei, a także z szybką kolejką lub szynobusem do Ostrowa, żeby ludzie nie musieli jeżdzić po całym mieście z dworca na dworzec. Jak będzie taka potrzeba niech zbudują większy, ale po co dwa.
A dworzec dla Ostrowa gdzieś koło Antonina, chyba, że to tylko nazwa, to pomyłka, mają dworzec w centrum niech tam dojeżdża wszystko.
A dworzec dla Ostrowa gdzieś koło Antonina, chyba, że to tylko nazwa, to pomyłka, mają dworzec w centrum niech tam dojeżdża wszystko.
No zobaczymy jak faktycznie bedzie. Dla mnie pomysl z dworcem Kalisz Polnoc jest po prostu glupi pod wzgledem logiki. Tym bardziej, ze budowana linia jest linia Wroclaw - Lodz. W tym wypadku linia robi niepotzreby luk objezdzajac dookola caly Kalisz! Trasa powinna przebiegac na poludnie od Kalisza, a nie na polnoc. Z drugiej strony, nie wiem co mam sadzic o kompetencjach projektantow tej trasy, bo o ile sobie przypominam to na mapach tych Ostrow lezal na polnocny zachod od Kalisza Skoro oni nie wiedza jak nasze miasta sa wzgledem siebie ulozone, to jak moga dobrze zaplanowac najbardziej uniwersalne polozenie jedynej stacji obslugujacej nasz region? Ma ktos moze linki do tych planow? Bo ja juz nei pamietam gdzie to widzialem.
No tak Warszawa-Łódż-Kalisz-Wrocław, ale nie zapominaj także, że Kalisz-Poznań, więc stacja na północy jest tak samo logiczna jak na południu, po prostu ktoś to tak zaprojektował - widocznie lepiej. Zresztą Kalisz na południu ma tory, nikt nie będzie budował ich wzdłuż tamtych, a po wtóre stacja przy Szałe? w Opatówku? Bez sensu, Kalisz - Północ najlepsze rozwiązanie. Skalmierzyce odpadają całkowicie.
faust: zauwaz, ze jak bedzie stacja na polnoc od Kalisza toi tak nikt z centrum miasta nei bedzie szedl na nia na nogach, tylko i tak albo podjedzie autobusem, taksowka lub ktos go podwiezie autem. Przejechanie pzrez miasto i dotarcie do tej stacji nei zajmie duzo mniej czasu jak na wjazd na nowa obwodnice Skalmierzyc i dotarcie w kilka minut do stacji w Skalmierzycach. Dla mieszkancow Kalisza naprawde nie bedzie prawie zadnej roznicy w dotarciu. Jednak dla mieszkancow reszty regionu (no powiedzmy poza meijscowosciami na polnoc od Kalisza, usytuowanie stacji w Skalmierzycach bedzie duzo lepszym rozwiazaniem. Oczywiscie ja doskonale rozumiem tych z Was ktorzy ze wszystkich sil popieraja projekt stacji Kalisz-Polnoc, bo to przeciez satysfakcja, ze stacja ma byc tylko w Kaliszu ;o) No ale to sfera psychologiczna i w kontekscie do tego, ze dotychczas glowna stacja wezlowa w regionie jest w Ostrowie, jest powodem do zadowolenia dla mieszkancow Kalisza
Dotychczas -to dobre słowo- stacja węzłowa jest w Ostrowie, może za 2lata lepszym słowem będzie -była-.
Osoby z Kępna, Jarocina, ... i tak będą musieli daleko dojechać.
Dlaczego nie myślisz np. o Koninie, trzecie największe miasto w Wlkp. blisko autostrada bo około 40km od dworca, wydaje mi się, że połączenie Kalisz-Północ z autostradą dobrą drogą dwupasmową jest lepszym rozwiązaniem niż budowanie gdzieś na południe od Skalmierzyc dworca w szczerym polu gdzie są same gruntowe drogi. Kalisz-Północ będzie na granicy Kalisza, blisko drogi krajowej.
Dziwnym trafem zapominasz, że pociąg pojedzie także do Poznania.
Zresztą Ostrów będzie miał oddzielne tory do Kalisz-Północ, a tak trzeba by było budować dworzec w polu i jeszcze w Kaliszu, który by obsługiwał szynobus ,czy co tam by było, jeżdżący na trasie Skalmierzyce-Pole-Pastwisko(czy jak tam wolisz)
Osoby z Kępna, Jarocina, ... i tak będą musieli daleko dojechać.
Dlaczego nie myślisz np. o Koninie, trzecie największe miasto w Wlkp. blisko autostrada bo około 40km od dworca, wydaje mi się, że połączenie Kalisz-Północ z autostradą dobrą drogą dwupasmową jest lepszym rozwiązaniem niż budowanie gdzieś na południe od Skalmierzyc dworca w szczerym polu gdzie są same gruntowe drogi. Kalisz-Północ będzie na granicy Kalisza, blisko drogi krajowej.
Dziwnym trafem zapominasz, że pociąg pojedzie także do Poznania.
Zresztą Ostrów będzie miał oddzielne tory do Kalisz-Północ, a tak trzeba by było budować dworzec w polu i jeszcze w Kaliszu, który by obsługiwał szynobus ,czy co tam by było, jeżdżący na trasie Skalmierzyce-Pole-Pastwisko(czy jak tam wolisz)
faust: mysle, ze nie ma sensu sie spierac. Ja juz w kazdym razie neimam sily, bo widze, ze nieststy blokada psychologiczna po stronie wypodawiadjacych sie tu Kaliszan jest zbyt duza. Jestem tylko ciekaw jak byscie mwili, gdyby w planach tych kolei byla by od poczatku mowa o stacji TYLKO w Ostrowie? Pewnie w tedy bardziej byscie polubili argument o stacji w Skalmierzycach No ale jest jak jest. Pewnei gdybym byl z Kalisza tez bym teraz tak gadal jak Wy
ps. A Ostrow byl i nadal pozostanie duzym wezlem kolejowym i wiekszym od Kalisza. Linie kolejowe przechodzace przez glowna stacje w Ostrowie nie straca na waznosci. Ostatnio wycofano troche pociagow (ale nadal jest oczywiscie wiecej niz np. w Kaliszu) z powodu bardzo zlego stanu torow kolejowych. Np. trase na Poznan pocagi musza obecie pokonywac w slimaczym tepie ...30km/h. Na szczescie w tym roku PKP przeprowadza generalny remont tej trasy, dzieki temu pociagi beda jezdzily 120km/h. Mam nadzieje,z e bedzie tez remont trasy z Wroclawia i dzieki temu niektore pociagi ekspresowe, ktore obecnie z Wroclawia do Warszawy jezdza pzrez Poznan (ze wzgledu na fatalny stan torow Wroclaw-Ostrow) wroca na swe popzrednie trasy. Pozatym widac, ze Panstwo znowu stawia na kolej, wiec mysle, ze dworzec w Ostrowie po remontach zyska wiecej polaczen i rola wezla spowrotem wzrosnie. W przyslzym roku ma byc tez wymieniany tabor na bardziej nowoczesny. Szczegolnei na trasie Ostrow - Poznan wymienione zostana te "zolto-niebieskie" potworki na cos w podobnym stylu, tylko o wiele nowoczesniejsze.
Na koniec mapka zasiegu lini kolejowych podlegajacych pod Zaklad Lini Kolejowych w Ostrowie link:
http://www.plk-sa.pl/00spolka/mapa/plk_ ... wwlkp.html
ps. A Ostrow byl i nadal pozostanie duzym wezlem kolejowym i wiekszym od Kalisza. Linie kolejowe przechodzace przez glowna stacje w Ostrowie nie straca na waznosci. Ostatnio wycofano troche pociagow (ale nadal jest oczywiscie wiecej niz np. w Kaliszu) z powodu bardzo zlego stanu torow kolejowych. Np. trase na Poznan pocagi musza obecie pokonywac w slimaczym tepie ...30km/h. Na szczescie w tym roku PKP przeprowadza generalny remont tej trasy, dzieki temu pociagi beda jezdzily 120km/h. Mam nadzieje,z e bedzie tez remont trasy z Wroclawia i dzieki temu niektore pociagi ekspresowe, ktore obecnie z Wroclawia do Warszawy jezdza pzrez Poznan (ze wzgledu na fatalny stan torow Wroclaw-Ostrow) wroca na swe popzrednie trasy. Pozatym widac, ze Panstwo znowu stawia na kolej, wiec mysle, ze dworzec w Ostrowie po remontach zyska wiecej polaczen i rola wezla spowrotem wzrosnie. W przyslzym roku ma byc tez wymieniany tabor na bardziej nowoczesny. Szczegolnei na trasie Ostrow - Poznan wymienione zostana te "zolto-niebieskie" potworki na cos w podobnym stylu, tylko o wiele nowoczesniejsze.
Na koniec mapka zasiegu lini kolejowych podlegajacych pod Zaklad Lini Kolejowych w Ostrowie link:
http://www.plk-sa.pl/00spolka/mapa/plk_ ... wwlkp.html
Po 1, nadal nie wiadomo czy ta kolej faktycznie przejedzie przez Wielkopolską Południową, wydaje się, że prawdopodobieństwo tej inwestycji wynosi 50/50. Zresztą swoją drogą może ta kolei nigdy nie powstanie, nigdzie, też bym się nie zdziwił.
Po 2, ktoś tam na górze zaplanował tak a nie inaczej, Kalisz jest największym i najważniejszym miastem w promieniu ponad 100km, a to, że w XIX w. i póżniej ktoś zbudował duży węzeł w Ostrowie nie ma w tym wypadku znaczenia. Powinniście się cieszyć, że granica nie była z 5km na wschód bo dziś Ostrów był by w powiecie odolanowskim lub kaliskim.
Po 3, jak już napisałem do stacji na północy Kalisza bliżej będzie miał Konin, Turek, Sieradz, to nie jest przystanek tylko dla Płd. Wlkp.
Po 4, Łódż będzie miała swój przystanek w Zgierzu, nikt się nie podnieca niezdrowo.
Po 5, bardzo się cieszę, że są modernizowane tory i wymieniane pociągi, też meczy mnie fakt, że 5lat temu jechałem do Wrocka 1h45m a teraz jadę 2h10m.
Po 6, cieszę się, że ta mapa jest taka duża i że tyle ważniejszych miast należy do ZKL w Ostrowie.
Po 7, Skalmierzyce mają naprawdę piękny dworzec (uwierz mi jako przyszły historyk kultury-sztuki potrafię to docenić), gdyby mi ktoś powiedział, "Zrobimy tam przystanek szybkiej kolei", podpisał bym się dwoma rękoma, ale wiemy wszyscy, że to nierealne.
Po 8, lubię Ostrów nawet bardzo, znam tam wiele osób, czasem bywam w nim, podoba mi się to miasto jest ładne, ale nie można go porównywać do Kalisza – historia, tradycja, terażniejszość i przyszłość przemawia za Kaliszem.
Po 2, ktoś tam na górze zaplanował tak a nie inaczej, Kalisz jest największym i najważniejszym miastem w promieniu ponad 100km, a to, że w XIX w. i póżniej ktoś zbudował duży węzeł w Ostrowie nie ma w tym wypadku znaczenia. Powinniście się cieszyć, że granica nie była z 5km na wschód bo dziś Ostrów był by w powiecie odolanowskim lub kaliskim.
Po 3, jak już napisałem do stacji na północy Kalisza bliżej będzie miał Konin, Turek, Sieradz, to nie jest przystanek tylko dla Płd. Wlkp.
Po 4, Łódż będzie miała swój przystanek w Zgierzu, nikt się nie podnieca niezdrowo.
Po 5, bardzo się cieszę, że są modernizowane tory i wymieniane pociągi, też meczy mnie fakt, że 5lat temu jechałem do Wrocka 1h45m a teraz jadę 2h10m.
Po 6, cieszę się, że ta mapa jest taka duża i że tyle ważniejszych miast należy do ZKL w Ostrowie.
Po 7, Skalmierzyce mają naprawdę piękny dworzec (uwierz mi jako przyszły historyk kultury-sztuki potrafię to docenić), gdyby mi ktoś powiedział, "Zrobimy tam przystanek szybkiej kolei", podpisał bym się dwoma rękoma, ale wiemy wszyscy, że to nierealne.
Po 8, lubię Ostrów nawet bardzo, znam tam wiele osób, czasem bywam w nim, podoba mi się to miasto jest ładne, ale nie można go porównywać do Kalisza – historia, tradycja, terażniejszość i przyszłość przemawia za Kaliszem.