Miejski Zarząd Dróg w Kaliszu
p. Gałka nie ma pomysłu na Kaliskie drogi i rozwiązania...jako kierowca na kaliskich drogach widzę dezorganizację i brak logiki
nadal trwają prace przy kanalizacji na Wrocławskiej i Łódzkej...nie możnaby było połączyć tego z planowanymi na przyszły rok remontami tych ulic?
szykują się budowy rond na ważnych skrzyzowaniach miasta znajdujących się w stosunkowo niewielkiej odległości od siebie (N.Świat/Legionów, N.Świat/Częstochowska/T.Bursztynowa i Częstochowska/K.Jolanty) nie można rozpocząć jednej z inwestycji tak aby nie pokryła się przypadkiem z drugą i trzecią (a tak przeciez może być)
wspomniany most w Piwonicach - teraz dopiero zorientowano się że jest podniszczony...nie było czasu na to aby wcześniej zabezpieczyć środki na remont?
odrobina logiki nigdy nikomu nie zaszkodziła
nadal trwają prace przy kanalizacji na Wrocławskiej i Łódzkej...nie możnaby było połączyć tego z planowanymi na przyszły rok remontami tych ulic?
szykują się budowy rond na ważnych skrzyzowaniach miasta znajdujących się w stosunkowo niewielkiej odległości od siebie (N.Świat/Legionów, N.Świat/Częstochowska/T.Bursztynowa i Częstochowska/K.Jolanty) nie można rozpocząć jednej z inwestycji tak aby nie pokryła się przypadkiem z drugą i trzecią (a tak przeciez może być)
wspomniany most w Piwonicach - teraz dopiero zorientowano się że jest podniszczony...nie było czasu na to aby wcześniej zabezpieczyć środki na remont?
odrobina logiki nigdy nikomu nie zaszkodziła
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Ja nie mówię, że nie dobrze. W tym co pisze Gumiś go popieram - wszystko powinno iść szybciej. Ale nie za wszystko też trzeba go (p.Gałkę) ganić od razu. No i pytam, bo może ktoś ma jakieś swoje pomysły, żeby polepszyć system komunikacji miasta, bo dobry to on nie jest. Nie zaliczam się też do osób podniecających się każdą inwestycją. Po prostu rzuciłem temat do dyskusji, bo to jest FORUM DYSKUSYJNE.K-man pisze:Bardzo dobrze, że Gumiś krytykuje.
No dobrze kolego, zaraz Ci coś naskrobię Tylko kilka podpunktów na szybko
- wyłączenie z ruchu centrum miasta, gdzie obecnie jest strefa zamieszkania
- po wybudowaniu 3 części trasy bursztynowej uspokojenie ruchu na Górnośląskiej lub utworzenie buspasow
- uspokojenie ruchu na Wrocławskiej lub utworzenie buspasow
- poszerzenie Łódzkiej po to, aby utworzyć buspasy
- utworzenie park&ride od strony Łodzi, Ostrowa, Poznania
To są takie na szybko wymyślone postulaty. Ja jestem zdania, że transport indywidualny w mieście powinien zostać ograniczony do minimum i rozwijany powinien być transport publiczny. Jest to w dłuższej perspektywie dużo tańsze dla miasta i, co dla mnie ważniejsze, blokuje trochę urban sprawl - rozlewanie się miast. Tutaj ZDM powinien ściśle współpracować z KLA.
[ Dodano: Wto, 11.08.2009, 18:01 ]
Taki mały gratis na koniec
http://www.streetfilms.org/archives/hud ... -capacity/
- wyłączenie z ruchu centrum miasta, gdzie obecnie jest strefa zamieszkania
- po wybudowaniu 3 części trasy bursztynowej uspokojenie ruchu na Górnośląskiej lub utworzenie buspasow
- uspokojenie ruchu na Wrocławskiej lub utworzenie buspasow
- poszerzenie Łódzkiej po to, aby utworzyć buspasy
- utworzenie park&ride od strony Łodzi, Ostrowa, Poznania
To są takie na szybko wymyślone postulaty. Ja jestem zdania, że transport indywidualny w mieście powinien zostać ograniczony do minimum i rozwijany powinien być transport publiczny. Jest to w dłuższej perspektywie dużo tańsze dla miasta i, co dla mnie ważniejsze, blokuje trochę urban sprawl - rozlewanie się miast. Tutaj ZDM powinien ściśle współpracować z KLA.
[ Dodano: Wto, 11.08.2009, 18:01 ]
Taki mały gratis na koniec
http://www.streetfilms.org/archives/hud ... -capacity/
Wyłaczenie z ruchu centrum - pełna zgoda , docelowo widziałbym to bardzo szeroko.
Utworzenie P&R , w innym poście piszesz o P&R w szczypiornie. Kto z niego by korzystał ? W Wenecji parkingi są 5 km od Pl.S.Marka i ma to sens ze względu na miliony turystów.
W Kaliszu - mieszkaniec ostrowa zostawi samochód na parkingu w szczypiornie i pojedzie autobusem pod market ? Te parkingi stałyby puste.
Utworzenie P&R , w innym poście piszesz o P&R w szczypiornie. Kto z niego by korzystał ? W Wenecji parkingi są 5 km od Pl.S.Marka i ma to sens ze względu na miliony turystów.
W Kaliszu - mieszkaniec ostrowa zostawi samochód na parkingu w szczypiornie i pojedzie autobusem pod market ? Te parkingi stałyby puste.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
No bo w tym innym poście wskazujesz na to, że Wrocławska ma być 4x1, a dla mnie to nie ma sensu. Jeśli już "aglomeracja" kiedyśtam ma się rozwijać właśnie do środka, czyli do NS to wtedy warto tam właśnie wprowadzić transport publiczny - buspasy, żeby ludzie z Ostrowa nie jechali do Kalisza swoim autem. Może i rzeczywiście z tamtego kierunku P&R by się nie sprawdził.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Rozwój aglomeracji nie bedzie polegał na zabudowie terenów pomiędzy Kaliszem a Ostrowem "mieszkaniówką". Nie ma po temu warunków demograficznych , co najwyżej można spodziewać się lużnej zabudowy jednorodzinnej w co też wątpię i czego Kalisz popierać nie powinien ( inny powiat ). Uważam , ze P&R z żadnego kierunku się nie sprawdzą w przeciwieństwie do parkingów wokół zamkniętego dla ruchu śródmieścia ( np. podziemny przy NW ).Można oczywiście spróbować i zobaczyć efekt.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Chociażby po to, żeby wprowadzić jakieś utrudnienia dla kierowców indywidualnych. Przecież wiadomo, że jak ktoś ma do wyboru autobus i samochód to wybiera to drugie, chyba że są jakieś utrudnienia dla samochodów i dłużej jedzie swoim autem, wtedy zastanowi się nad autobusem.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Tylko na zachodzie jest to o niebo lepiej rozwiązane,zresztą pisałem juz kiedyś na forum o pewnych wzorcach zachodnich to zostałem wyśmiany i w odpowiedzi dostałem,ze tutaj jest Polska nie zachód.Także K-man nie mieszajmy tutaj zachodu.Tutaj jest Polska i jej specyfika i z nią trzeba najpierw sobie poradzić,a póżniej spoglądać na zachód.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Człowieku swój samochód zawsze jest lepszy od autobusu!! W jaki sposób niby zachęcić w takim razie kogoś, żeby przesiadł się z auta do autobusu? Tylko wtedy kiedy autobus będzie uprzywilejowany względem samochodu. Jeśli to wg Ciebie nie jest ok, to może przeprowadzisz się do USA? Już nawet tam, gdzie samochód jest ubóstwiany, ludzie domagają się komunikacji publicznej. Ale nie mówi się o tym głośno, bo to przecież zburzy American Dream.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.