Patrzac na plan wydaje mi sie, ze wszystkie drogi prowadzace do ronda maja po jednym pasie w jednym kierunku, wiec w takim wypadku rondo na pewno nie ebdzie mialo 2 pasow, bo po co?MirekDB pisze:Co prawda nie znam rozmiarów tego ronda, jedynie mogę ocenić jego rozmiar orientacyjnie i zdaję się, że tam są przewidziane 2 pasy a wtedy będzie ciasno.sector-ostrow pisze:Az sie dziwie, ze jeszcze nie mowicie, ze to kolejny "rondelek"....
III odcinek Trasy Bursztynowej
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Wloty i wyloty Częstochowskiej będą poszerzone do 2 pasów. W tym celu zostaną wyburzone budynki, a rondo nieco "przesunięte" w stronę dworca, jak napisał kaczorkalisz.K-man pisze:To dziwne.Bo ja mieszkam bardzo blisko tego skrzyzowanie i wiem, że Częstochowska ma tam tylko po jednym pasie w jednym kierunku, tzn. w stronę teatru i giełdy.Bez mozliwosći poszerzenia.
Z projektu wynika także, ze powstaną prawoskręty(obok pasów na rondzie), z Nowego Swiatu w kier. dworca, oraz od strony starej TB w kier. teatru.
KALISZ - 50 mln złotych za drugą część Trasy Bursztynowej
dziś
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął procedury przetargowe, a już jesienią wykonawca ma rozpocząć prace przy budowie drugiego odcinka Trasy Bursztynowej. Roboty pochłoną około 50 mln złotych i zgodnie z planem powinny się zakończyć w pażdzierniku przyszłego roku.
Nowa droga połączy ulicę Dworcową z ulicą Częstochowską, a faktycznie osiedla 25-lecia i Dobrzec z Winiarami, przenosząc poza centrum miasta ruch samochodowy z Wrocławia w kierunku Łodzi. Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem. Ruch okrężny wprowadzony zostanie również u zbiegu ulic Polnej i Kresowej. Ponieważ inwestycja ma zostać zakończona w roku, w którym Kalisz świętować będzie jubileusz 18 i pół wieku istnienia, ronda otrzymają nazwy związane ze starożytną historią miasta – Ptolemeusza, Kupców Rzymskich i Celtyckie. 20 z 50 mln złotych pochodzić będzie z funduszy europejskich. To sporo, jeśli weżmiemy pod uwagę, że droga będzie mieć zaledwie 1700 metrów długości. Niestety, koszty w tym wypadku uzależnione są także od problemów inżynieryjnych i środowiskowych, które stoją przed budowniczymi.
Trasa przechodzić będzie granicami osiedli mieszkaniowych oraz wzdłuż parku Przyjażni, więc otoczona zostanie ekranami akustycznymi, które kosztować mogą nawet – bagatela – 10 mln złotych. Paradoksalnie, ich budowa może pochłonąć więcej, niż rozkwaterowanie mieszkańców przeznaczonych do wyburzenia budynków, stojących przy skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Nowego Świata. Według wstępnych planów, budynki znikną w przyszłym roku, ale niewykluczone, że jeszcze coś się w tej materii zmieni. Kaliska lewica uważa, że inwestycje należy rozpocząć właśnie od budowy ronda w tym miejscu.
„Nowe rozwiązanie nie zwiększy kosztów inwestycji, pozwoli natomiast rozładować ruch w tej części miasta” – napisał do prezydenta Kalisza Dariusz Witoń, szef kaliskiego SLD.
Rondo umożliwi również likwidację sygnalizacji świetlnej, która akurat na tym skrzyżowaniu jest, od chwili powstania pierwszego odcinka Trasy Bursztynowej, prawdziwą zmorą kierowców.
Innego rodzaju problemy czekają na drogowców na odcinku od ul. Polnej, gdzie droga prowadzona będzie przy parku i wzdłuż dawnej cegielni. Według projektu, przed obsuwaniem gruntu zabezpieczyć mają trasę wbite w ziemię pale wypełnione żwirem.
Na wysokości przy parku Przyjażni – w pobliżu siedziby kuratorium oświaty – pojawi się jedyna na tym odcinku nowej drogi sygnalizacja świetlna. Zostanie ona zamontowana na przejściu dla pieszych.
Prace mają się rozpocząć już wczesną jesienią, a zakończyć 12 miesięcy póżniej.
- POLSKA Głos Wielkopolski
dziś
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął procedury przetargowe, a już jesienią wykonawca ma rozpocząć prace przy budowie drugiego odcinka Trasy Bursztynowej. Roboty pochłoną około 50 mln złotych i zgodnie z planem powinny się zakończyć w pażdzierniku przyszłego roku.
Nowa droga połączy ulicę Dworcową z ulicą Częstochowską, a faktycznie osiedla 25-lecia i Dobrzec z Winiarami, przenosząc poza centrum miasta ruch samochodowy z Wrocławia w kierunku Łodzi. Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem. Ruch okrężny wprowadzony zostanie również u zbiegu ulic Polnej i Kresowej. Ponieważ inwestycja ma zostać zakończona w roku, w którym Kalisz świętować będzie jubileusz 18 i pół wieku istnienia, ronda otrzymają nazwy związane ze starożytną historią miasta – Ptolemeusza, Kupców Rzymskich i Celtyckie. 20 z 50 mln złotych pochodzić będzie z funduszy europejskich. To sporo, jeśli weżmiemy pod uwagę, że droga będzie mieć zaledwie 1700 metrów długości. Niestety, koszty w tym wypadku uzależnione są także od problemów inżynieryjnych i środowiskowych, które stoją przed budowniczymi.
Trasa przechodzić będzie granicami osiedli mieszkaniowych oraz wzdłuż parku Przyjażni, więc otoczona zostanie ekranami akustycznymi, które kosztować mogą nawet – bagatela – 10 mln złotych. Paradoksalnie, ich budowa może pochłonąć więcej, niż rozkwaterowanie mieszkańców przeznaczonych do wyburzenia budynków, stojących przy skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Nowego Świata. Według wstępnych planów, budynki znikną w przyszłym roku, ale niewykluczone, że jeszcze coś się w tej materii zmieni. Kaliska lewica uważa, że inwestycje należy rozpocząć właśnie od budowy ronda w tym miejscu.
„Nowe rozwiązanie nie zwiększy kosztów inwestycji, pozwoli natomiast rozładować ruch w tej części miasta” – napisał do prezydenta Kalisza Dariusz Witoń, szef kaliskiego SLD.
Rondo umożliwi również likwidację sygnalizacji świetlnej, która akurat na tym skrzyżowaniu jest, od chwili powstania pierwszego odcinka Trasy Bursztynowej, prawdziwą zmorą kierowców.
Innego rodzaju problemy czekają na drogowców na odcinku od ul. Polnej, gdzie droga prowadzona będzie przy parku i wzdłuż dawnej cegielni. Według projektu, przed obsuwaniem gruntu zabezpieczyć mają trasę wbite w ziemię pale wypełnione żwirem.
Na wysokości przy parku Przyjażni – w pobliżu siedziby kuratorium oświaty – pojawi się jedyna na tym odcinku nowej drogi sygnalizacja świetlna. Zostanie ona zamontowana na przejściu dla pieszych.
Prace mają się rozpocząć już wczesną jesienią, a zakończyć 12 miesięcy póżniej.
- POLSKA Głos Wielkopolski
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 cze 2009, o 22:05
- Lokalizacja: korczak
Czyli co,skrzyżowanie z Łódzką do przebudowy i Dworcowa też.Tak można wnioskować.andrzej pisze: Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem.
Andrzej kiedyś tam coś pisałeś o przejściu podziemnym czy kładce,nie pamiętam.andrzej pisze: Na wysokości przy parku Przyjażni – w pobliżu siedziby kuratorium oświaty – pojawi się jedyna na tym odcinku nowej drogi sygnalizacja świetlna.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
No chyba tak, jeżeli by tak było to powinien wkroczyć prokurator ze są żle wydawane pieniądze na inwestycje w dodatku nie przemyślne złe przygotowanie inwestycji , a kto za to zapłaci no my mieszkańcy Kalisza
tak miało być przejcie podziemne widać ze poszli na łatwiznę , w Kaliszu to potrafią
tak miało być przejcie podziemne widać ze poszli na łatwiznę , w Kaliszu to potrafią
Andrzej
MirekDB
Milo ma rację. Projekt wykonawczy nie przewiduje przebudowy skrzyżowania z dworcową na rondo.
Dobrze byłoby jednak w przyszłości poprawić mocno krytykowany wjazd na dworzec PKP. Okazją do tego powinna być budowa galerii Amber. Jeśli galeria powstanie, to i tak trzeba będzie dostosować układ komunikacyjny terenów przydworcowych.
Milo ma rację. Projekt wykonawczy nie przewiduje przebudowy skrzyżowania z dworcową na rondo.
Dobrze byłoby jednak w przyszłości poprawić mocno krytykowany wjazd na dworzec PKP. Okazją do tego powinna być budowa galerii Amber. Jeśli galeria powstanie, to i tak trzeba będzie dostosować układ komunikacyjny terenów przydworcowych.
Obecny etap, to odcinek od Częstochowskiej do Dworcowej, tam gdzie droga się urywa. A w przyszłości skrzyżowanie z Łódzką powinno zostać przebudowane. W planach jest przecież przedłużenie TB. Ma przeciąć Łódzką i połączyć się z gen.Sikorskiego. Dlatego wzdłuż ul. Pszennej pozostawiony jest szeroki pas między domami.Gumiś pisze:Czyli co,skrzyżowanie z Łódzką do przebudowy i Dworcowa też.Tak można wnioskować.andrzej pisze: Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem.
Skrzyżowanie ul. Dworcowej z Trasa Bursztynowa też będzie bez świateł to chyba nie porozumienie już widzę jak jeden drugiemu będzie drogę zajeżdżać te skrzyżowanie wcześniej czy póżniej będzie przebudowane na rondo, ulicą Dworcową dużo ludzi dojeżdża do pracy i to jest pierwszy błąd przy projektowaniu tej drogimilo pisze:Ja jestem ciekaw jak będzie wygladał wyjazd od strony dworca w lewo w kierunku Dobrzeca. Przy dużym ruchu nie będzie to łatwe zwłaszcza dla cięzarówek. Spodziewam się tam predzej czy póżniej kolejnych świateł.
Andrzej