III odcinek Trasy Bursztynowej

To co już wybudowano.
sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 13 sie 2009, o 09:22

MirekDB pisze:
sector-ostrow pisze:Az sie dziwie, ze jeszcze nie mowicie, ze to kolejny "rondelek"....
Co prawda nie znam rozmiarów tego ronda, jedynie mogę ocenić jego rozmiar orientacyjnie i zdaję się, że tam są przewidziane 2 pasy a wtedy będzie ciasno.
Patrzac na plan wydaje mi sie, ze wszystkie drogi prowadzace do ronda maja po jednym pasie w jednym kierunku, wiec w takim wypadku rondo na pewno nie ebdzie mialo 2 pasow, bo po co?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 sie 2009, o 09:33

wszystkie drogi prowadzące do ronda mają po dwa pasy w jednym kierunku. Wyloty tak samo.
Rondo dwupasmowe, szerokość jezdni na rondzie - 10 m

[ Dodano: Czw, 13.08.2009, 9:53 ]
sector
wejdz na strone ZDM Kalisz - zamówienia. Jest juz informacja o przetargu. W załacznikach do SIWZ jest wszystko.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 13 sie 2009, o 13:26

Skoro tak mowisz, to pewnie jest prawda - zalaczony skan jest dosc niewyrazny i nie widac podzialu jezdni.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10976
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 13 sie 2009, o 13:40

To dziwne.Bo ja mieszkam bardzo blisko tego skrzyzowanie i wiem, że Częstochowska ma tam tylko po jednym pasie w jednym kierunku, tzn. w stronę teatru i giełdy.Bez mozliwosći poszerzenia.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 13 sie 2009, o 15:24

nie wiem nie znam sie ale te dwa prostokaty na rondzie to chyba te kamienice co teraz tam stoja? Dobrze mowie? Jak tak to rondo bedzie 'przesuniete' w strone dworca

beso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 3 sie 2009, o 20:52
Lokalizacja: dobrzec

Nieprzeczytany post autor: beso » 13 sie 2009, o 15:28

nareszcie zniknie ta trefna sygnalizacja swietlna....

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 sie 2009, o 16:33

K-man pisze:To dziwne.Bo ja mieszkam bardzo blisko tego skrzyzowanie i wiem, że Częstochowska ma tam tylko po jednym pasie w jednym kierunku, tzn. w stronę teatru i giełdy.Bez mozliwosći poszerzenia.
Wloty i wyloty Częstochowskiej będą poszerzone do 2 pasów. W tym celu zostaną wyburzone budynki, a rondo nieco "przesunięte" w stronę dworca, jak napisał kaczorkalisz.
Z projektu wynika także, ze powstaną prawoskręty(obok pasów na rondzie), z Nowego Swiatu w kier. dworca, oraz od strony starej TB w kier. teatru.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: tomash » 13 sie 2009, o 17:25

Mam nadzieję że zniknie ten dom na rogu Trasy Bursztynowej i Częstochowskiej.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 sie 2009, o 18:28

KALISZ - 50 mln złotych za drugą część Trasy Bursztynowej
dziś
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął procedury przetargowe, a już jesienią wykonawca ma rozpocząć prace przy budowie drugiego odcinka Trasy Bursztynowej. Roboty pochłoną około 50 mln złotych i zgodnie z planem powinny się zakończyć w pażdzierniku przyszłego roku.

Nowa droga połączy ulicę Dworcową z ulicą Częstochowską, a faktycznie osiedla 25-lecia i Dobrzec z Winiarami, przenosząc poza centrum miasta ruch samochodowy z Wrocławia w kierunku Łodzi. Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem. Ruch okrężny wprowadzony zostanie również u zbiegu ulic Polnej i Kresowej. Ponieważ inwestycja ma zostać zakończona w roku, w którym Kalisz świętować będzie jubileusz 18 i pół wieku istnienia, ronda otrzymają nazwy związane ze starożytną historią miasta – Ptolemeusza, Kupców Rzymskich i Celtyckie. 20 z 50 mln złotych pochodzić będzie z funduszy europejskich. To sporo, jeśli weżmiemy pod uwagę, że droga będzie mieć zaledwie 1700 metrów długości. Niestety, koszty w tym wypadku uzależnione są także od problemów inżynieryjnych i środowiskowych, które stoją przed budowniczymi.

Trasa przechodzić będzie granicami osiedli mieszkaniowych oraz wzdłuż parku Przyjażni, więc otoczona zostanie ekranami akustycznymi, które kosztować mogą nawet – bagatela – 10 mln złotych. Paradoksalnie, ich budowa może pochłonąć więcej, niż rozkwaterowanie mieszkańców przeznaczonych do wyburzenia budynków, stojących przy skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Nowego Świata. Według wstępnych planów, budynki znikną w przyszłym roku, ale niewykluczone, że jeszcze coś się w tej materii zmieni. Kaliska lewica uważa, że inwestycje należy rozpocząć właśnie od budowy ronda w tym miejscu.


„Nowe rozwiązanie nie zwiększy kosztów inwestycji, pozwoli natomiast rozładować ruch w tej części miasta” – napisał do prezydenta Kalisza Dariusz Witoń, szef kaliskiego SLD.
Rondo umożliwi również likwidację sygnalizacji świetlnej, która akurat na tym skrzyżowaniu jest, od chwili powstania pierwszego odcinka Trasy Bursztynowej, prawdziwą zmorą kierowców.
Innego rodzaju problemy czekają na drogowców na odcinku od ul. Polnej, gdzie droga prowadzona będzie przy parku i wzdłuż dawnej cegielni. Według projektu, przed obsuwaniem gruntu zabezpieczyć mają trasę wbite w ziemię pale wypełnione żwirem.

Na wysokości przy parku Przyjażni – w pobliżu siedziby kuratorium oświaty – pojawi się jedyna na tym odcinku nowej drogi sygnalizacja świetlna. Zostanie ona zamontowana na przejściu dla pieszych.
Prace mają się rozpocząć już wczesną jesienią, a zakończyć 12 miesięcy póżniej.

- POLSKA Głos Wielkopolski
Andrzej

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 13 sie 2009, o 20:31

Jeżeli trasa ma się rozpoczynać i kończyć rondem to zakładając, że początek będzie przy Nowym Świecie to gdzie będzie koniec? A co za tym idzie gdzie będzie to rondo kończące trasę? Pytam, ponieważ mam pewne obawy, że będzie przeróbka istniejącego od całkiem niedawna skrzyżowania.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 13 sie 2009, o 20:48

Bez obaw , to dziennikarska niedoróbka.
Z rysunków załączonych do przetargu jasno wynika , ze będa 3 ronda przy Częstochowskiej , Polnej i Kresowej. Zakończenie przy Dworcowej bez zmian.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

kaczorek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 17 cze 2009, o 22:05
Lokalizacja: korczak

Nieprzeczytany post autor: kaczorek88 » 13 sie 2009, o 21:09

Dzięki budowie tej obwodnicy przynajmniej zniknie pare budunków które oszpecają nasze miasto.Narazie te stare budy wyburzą

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 13 sie 2009, o 21:10

andrzej pisze: Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem.
Czyli co,skrzyżowanie z Łódzką do przebudowy i Dworcowa też.Tak można wnioskować.
andrzej pisze: Na wysokości przy parku Przyjażni – w pobliżu siedziby kuratorium oświaty – pojawi się jedyna na tym odcinku nowej drogi sygnalizacja świetlna.
Andrzej kiedyś tam coś pisałeś o przejściu podziemnym czy kładce,nie pamiętam.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 13 sie 2009, o 21:14

Dworcowa nie.

Zajrzyjcie do rysynków przetargowych zanim powiesicie Gałkę ;-)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, o 21:18 przez milo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 sie 2009, o 21:14

No chyba tak, jeżeli by tak było to powinien wkroczyć prokurator ze są żle wydawane pieniądze na inwestycje w dodatku nie przemyślne złe przygotowanie inwestycji , a kto za to zapłaci no my mieszkańcy Kalisza

tak miało być przejcie podziemne widać ze poszli na łatwiznę , w Kaliszu to potrafią
Andrzej

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 sie 2009, o 21:20

MirekDB
Milo ma rację. Projekt wykonawczy nie przewiduje przebudowy skrzyżowania z dworcową na rondo.
Dobrze byłoby jednak w przyszłości poprawić mocno krytykowany wjazd na dworzec PKP. Okazją do tego powinna być budowa galerii Amber. Jeśli galeria powstanie, to i tak trzeba będzie dostosować układ komunikacyjny terenów przydworcowych.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 sie 2009, o 21:32

Obrazek

no to nie będzie przejścia podziemnego czyli wygrały tańsze koszty
Andrzej

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 sie 2009, o 21:38

Gumiś pisze:
andrzej pisze: Trasa rozpoczynać i kończyć się będzie rondem.
Czyli co,skrzyżowanie z Łódzką do przebudowy i Dworcowa też.Tak można wnioskować.
Obecny etap, to odcinek od Częstochowskiej do Dworcowej, tam gdzie droga się urywa. A w przyszłości skrzyżowanie z Łódzką powinno zostać przebudowane. W planach jest przecież przedłużenie TB. Ma przeciąć Łódzką i połączyć się z gen.Sikorskiego. Dlatego wzdłuż ul. Pszennej pozostawiony jest szeroki pas między domami.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 13 sie 2009, o 21:38

Ja jestem ciekaw jak będzie wygladał wyjazd od strony dworca w lewo w kierunku Dobrzeca. Przy dużym ruchu nie będzie to łatwe zwłaszcza dla cięzarówek. Spodziewam się tam predzej czy póżniej kolejnych świateł.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 sie 2009, o 21:47

milo pisze:Ja jestem ciekaw jak będzie wygladał wyjazd od strony dworca w lewo w kierunku Dobrzeca. Przy dużym ruchu nie będzie to łatwe zwłaszcza dla cięzarówek. Spodziewam się tam predzej czy póżniej kolejnych świateł.
Skrzyżowanie ul. Dworcowej z Trasa Bursztynowa też będzie bez świateł to chyba nie porozumienie już widzę jak jeden drugiemu będzie drogę zajeżdżać te skrzyżowanie wcześniej czy póżniej będzie przebudowane na rondo, ulicą Dworcową dużo ludzi dojeżdża do pracy i to jest pierwszy błąd przy projektowaniu tej drogi
Andrzej

ODPOWIEDZ