PKP Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
... tak tylko perspektywa budowy kolei Kalisz - Konin - Inowrocław coraz bardziej się oddala, ale to pewnie za sprawą sectora :
http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
"Ministerstwo infrastruktury przyznaje rację tym argumentom. Jednak od razu przedstawiane są trudności związane z tym przedsięwzięciem." No trudności są od tego, by je pokonywać, a od pokonywania są m.in. panowie posłowie.
STRASZNE jest to, że budową kolei Kalisz-Inowrocław bardziej zajmują się ludzie w Koninie niż w Kaliszu.
STRASZNE jest to, że budową kolei Kalisz-Inowrocław bardziej zajmują się ludzie w Koninie niż w Kaliszu.
Sobieray - ta informacja jest na poprzedniej stroniesobieray-3 pisze:...http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
Chyba od 30 lat nie wybudowano żadnej linii kolejowej , zresztą PRL to też głównie przebudowy i elektryfikacja ( poza CMK i LHS ).ww pisze:"Ministerstwo infrastruktury przyznaje rację tym argumentom. Jednak od razu przedstawiane są trudności związane z tym przedsięwzięciem." No trudności są od tego, by je pokonywać, a od pokonywania są m.in. panowie posłowie.
STRASZNE jest to, że budową kolei Kalisz-Inowrocław bardziej zajmują się ludzie w Koninie niż w Kaliszu.
Realnie patrząc - w tym systemie finansowania (większość na drogi ) nie ma na to szans , tym bardziej na linię do Częstochowy czy do Pleszewa.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
artykuł bardzo ciekawy , a co do lini Kalisz Konin to w nia nie wierze nawet jakby w Warszawie dawali na nia piniadze to pan Pecherz juz by leciał do Ostrowa i gadał o kolejarskiej tradycji tego miasta i ze przystanek nie ma znaczenia i trzeba go przesunac jak najblizej ostrowa patrz kdp, jak w Kaliszu nie zmieni sie władza i to radykalnie to mozemy zapomniec o jakimkolwiek rozwoju za to w Ostrowie trzymalbym kciuki za ekipe pecherza .
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?
PKP - Czy Wielkopolska znajdzie się na trasie przyszłej magistrali?
Fundacja Edukacji i Nauki proponuje budowę linii kolejowej Kalisz – Inowrocław. W ten sposób powstałaby magistrala łącząca Opole i Górny Śląsk z Trójmiastem. Dzięki temu mieszkańcy południowo-zachodniej Polski uzyskaliby szybsze połączenie z Warszawą przez Konin. Inicjatywę tę już poparły samorządy.
Tereny, przez które miałaby przebiegać linia, leżą na dawnym styku zaborów pruskiego i rosyjskiego. Z tego powodu sto lat temu, w okresie kolejowego boomu, nie wybudowano tam torowiska, choć zapewne przesłanki ku temu były. Po odzyskaniu niepodległości nie podjęto tematu. Teraz wróciła do niego Fundacja Edukacji i Nauki z Ostrowa Wlkp.
– Wszystkie dyskusje na temat głównych połączeń kolejowych koncentrują się na linii Wschód – Zachód – mówi prezes fundacji Jerzy Mazurek. – Dla równowagi komunikacyjnej należy uruchomić połączenie Opole – Gdańsk. Brakuje około 120 km torów, ale już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin ułatwiłaby dojazd z naszego regionu do Berlina i Warszawy – dodaje Jerzy Mazurek, który krytykuje szeroko dyskutowany projekt Y, czyli szybką kolej z Warszawy do Poznania i Wrocławia. Dubluje on bowiem istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Poza tym jego koszty są ogromne.
– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy. 50-kilometrowy odcinek z podwójną nitką z Kalisza do Konina to wydatek około 500 mln zł. To niewiele, zważywszy, że Unia daje nam 4 mld euro na infrastrukturę drogową i kolejową – wylicza Mazurek.
PKP - Czy Wielkopolska znajdzie się na trasie przyszłej magistrali?
Fundacja Edukacji i Nauki proponuje budowę linii kolejowej Kalisz – Inowrocław. W ten sposób powstałaby magistrala łącząca Opole i Górny Śląsk z Trójmiastem. Dzięki temu mieszkańcy południowo-zachodniej Polski uzyskaliby szybsze połączenie z Warszawą przez Konin. Inicjatywę tę już poparły samorządy.
Tereny, przez które miałaby przebiegać linia, leżą na dawnym styku zaborów pruskiego i rosyjskiego. Z tego powodu sto lat temu, w okresie kolejowego boomu, nie wybudowano tam torowiska, choć zapewne przesłanki ku temu były. Po odzyskaniu niepodległości nie podjęto tematu. Teraz wróciła do niego Fundacja Edukacji i Nauki z Ostrowa Wlkp.
– Wszystkie dyskusje na temat głównych połączeń kolejowych koncentrują się na linii Wschód – Zachód – mówi prezes fundacji Jerzy Mazurek. – Dla równowagi komunikacyjnej należy uruchomić połączenie Opole – Gdańsk. Brakuje około 120 km torów, ale już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin ułatwiłaby dojazd z naszego regionu do Berlina i Warszawy – dodaje Jerzy Mazurek, który krytykuje szeroko dyskutowany projekt Y, czyli szybką kolej z Warszawy do Poznania i Wrocławia. Dubluje on bowiem istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Poza tym jego koszty są ogromne.
– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy. 50-kilometrowy odcinek z podwójną nitką z Kalisza do Konina to wydatek około 500 mln zł. To niewiele, zważywszy, że Unia daje nam 4 mld euro na infrastrukturę drogową i kolejową – wylicza Mazurek.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, o 12:20 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Masz rację sector - wszystkie drogi prowadzą do ...O s t r o w o tymbardziej, że UM wydajew kasę na zakup noiwych ,,kibli "
Ja sie będę cieszył, jak jedna para będzie obsługiwała relację Piła - Poznań - Kalisz - Łódż Kaliska.
żródło ; http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=39154Kupimy 22 pociągi. Za 1,5 roku na torach!
Jest szansa, że już w przyszłym roku na wielkopolskie tory wyjadą nowe pociągi. W ciągu dwóch najbliższych tygodni urząd marszałkowski ogłosi przetarg na zakup tzw. elektrycznych zestawów trakcyjnych. Będą to największe od lat kolejowe zakupy w Polsce.
Samorząd ma do wydania prawie 150 milionów euro - czyli około pół miliarda złotych - połowa z tej kwoty to pieniądze unijne. Zdaniem marszałka Wojciecha Jankowiaka będzie można za to kupić co najmniej 22 nowoczesne pociągi. Ile dokładnie - będzie wiadomo po rozstrzygnięciu przetargu.
Jeszcze w tym roku powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą, który pierwsze pojazdy powinien wyprodukować po 12 miesiącach. Tak więc - optymistycznie - pierwsze zestawy pojawią się na torach w połowie przyszłego roku.
Ja sie będę cieszył, jak jedna para będzie obsługiwała relację Piła - Poznań - Kalisz - Łódż Kaliska.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
sekator czy jak ci tam ty komediancie od godnosci marketow i takich tam jakby ci to wytłumaczyc zebys zrozumiał "że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa? " czy ja tak napisałem ? czy to twoje urojenia o ponadlokalnym spisku antyostrowskim podsuneły ci taka hipiteze ? chodziło mi ze jakby miała by powstac taka linia to pomagier waszego prezydenta Pecherz zrobiłby wszystko co w jego mocy zeby linia szła nie do kalisza tylko jak najblizej ostrowa lub samego ostrowa. Z dotychczasowej postawy naszego (waszego) prezydenta wysnułem takie wnioski raczej słuszne z czego możecie sie w ostrowie tylko cieszyc. Ps. juz powstał plakat o ostrwskiej godnosci?
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:42 ]
– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy.
jak ta wypowiedz ma sie do propozycji stacji pod Skalmierzycami ? lub śliwnikach ktora lokalizacje zeby osiagnac trzebaby było rozwalic układ komunikacyjny południa Kalisza a to sa koszta .
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:53 ]
z wypowiedzi pana Mazurka można wywnioskowac iż linie kdp nawet przy nieocenionej pomocy władz Kalisza cieżko bedzie przesunąc blisko Ostrwa wiec lepiej zeby jej nie było ,natomiast z linia ( na razie Kalisz Konin , pewnie potem ostrow Konin) może pójdzie łatwiej ( gadka pecherza o kolejarskiej tradycji , aglomeracji , o baraku znaczenia lokalizacji i takie głupoty z jakich pan pecherz słynie)
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:55 ]
o podejsciu nie wazne gdzie byle tylko nie w Kaliszu to juz ładne pare lat temu pisału ostrwskie gazety i twoje ziomki z Ostrowa sieratorze czy jak ci tam plakaciarzu
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:42 ]
– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy.
jak ta wypowiedz ma sie do propozycji stacji pod Skalmierzycami ? lub śliwnikach ktora lokalizacje zeby osiagnac trzebaby było rozwalic układ komunikacyjny południa Kalisza a to sa koszta .
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:53 ]
z wypowiedzi pana Mazurka można wywnioskowac iż linie kdp nawet przy nieocenionej pomocy władz Kalisza cieżko bedzie przesunąc blisko Ostrwa wiec lepiej zeby jej nie było ,natomiast z linia ( na razie Kalisz Konin , pewnie potem ostrow Konin) może pójdzie łatwiej ( gadka pecherza o kolejarskiej tradycji , aglomeracji , o baraku znaczenia lokalizacji i takie głupoty z jakich pan pecherz słynie)
[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:55 ]
o podejsciu nie wazne gdzie byle tylko nie w Kaliszu to juz ładne pare lat temu pisału ostrwskie gazety i twoje ziomki z Ostrowa sieratorze czy jak ci tam plakaciarzu
Jest gdzieś dokładniejsze trasowanie tej linii ? Jak ta linia miałaby przejść przez Kalisz z obecnym usytuowaniem dworca ?sector-ostrow pisze:Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Jest to możliwe. Rozgałęzienie - w okolicach wiaduktu w Opatówku co byłoby mało kosztowne , ale żle wpłynęło na czas przejazdu do Konina.
Inaczej to ta linia przechodziłaby przez zachodnią cześć Kalisza z małym przystankiem ( albo i nie nawet ).
Jeżeli ten projekt istnieje w tak niedopracowanej przez Ostrów formie , to ja się nie dziwię reakcji PLK ; podane wyliczenie 500 mln ( 10 mln za km ) to też są jakieś mrzonki.
Inaczej to ta linia przechodziłaby przez zachodnią cześć Kalisza z małym przystankiem ( albo i nie nawet ).
Jeżeli ten projekt istnieje w tak niedopracowanej przez Ostrów formie , to ja się nie dziwię reakcji PLK ; podane wyliczenie 500 mln ( 10 mln za km ) to też są jakieś mrzonki.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy