Kaliskie Linie Autobusowe

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
AlixVonHessen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: AlixVonHessen » 14 sie 2010, o 23:33

gawron pisze:
Gagarin pisze:Zapewnię za dwa many dla interesujących o numerze bocznym #805 i #806.
Gagarinowi chodzi o to, że po dostawie Solarisów KLA wycofa z eksploatacji dwa Many ;)
W życiu bym się nie domyśliła. Nawet teraz mam wątpliwości, ale skoro tak mówisz...
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 14 sie 2010, o 23:33

Chyba raczej nie, bo Solarisy będą należeć do miasta, a nie do KLA.

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 14 sie 2010, o 23:40

Te MAN'y to można by wyszystkie na emeryture wysłać tak samo jak i DAB'y bo wyglądają strasznie, a jeszcze gorzej się nimi jeżdzi.

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 14 sie 2010, o 23:58

wg mnie to się się dobrze nimi jeżdzi zwłaszcza DAB ami, tylko ropą w środku śmierdzi,

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 15 sie 2010, o 02:03

ochotnik pisze:Chyba raczej nie, bo Solarisy będą należeć do miasta, a nie do KLA.
Nie będzie żadnego przetargu na użytkowanie Solariów, które już w fabryce przybierają barwy KLA (stwierdzone organoleptycznie). Przyjadą prosto na Majkowską i zastąpią tyle autobusów, ile uda się wycofać mimo utworzenia nowej linii. Wszystko odbędzie się zgodnie z prawem dzięki przejęciu udziałów od Anglików.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 15 sie 2010, o 02:04

AlixVonHessen pisze:
W życiu bym się nie domyśliła. Nawet teraz mam wątpliwości, ale skoro tak mówisz...
Wyczytałem to z kontekstu ;)

Gagarin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 91
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:27
Lokalizacja: Św.Michała

Nieprzeczytany post autor: Gagarin » 15 sie 2010, o 02:45

Z tego co wiem to #201 jest już rozkładana na części pierwsze stoi na hali po rozwaleniu na zajezdni przez kierowce który już jeżdzi od Lipca.Oraz jakieś dwa Dabki mają iść prawdopodobnie #300 i #304 czy jakieś inne nie wiem dokładnie w 100% na pewno nie #301 bo ostatnio dostała nową skrzynię biegów.

Gagarin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 91
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:27
Lokalizacja: Św.Michała

Nieprzeczytany post autor: Gagarin » 15 sie 2010, o 14:15

Gagarin pisze:Z tego co wiem to #201 jest już rozkładana na części pierwsze stoi na hali po rozwaleniu na zajezdni przez kierowce który już jeżdzi od Lipca.Oraz jakieś dwa Dabki mają iść prawdopodobnie #300 i #304 czy jakieś inne nie wiem dokładnie w 100% na pewno nie #301 bo ostatnio dostała nową skrzynię biegów.
Przedchwileczką Kierowca z wozu #810 wozem #108 miał wypadek na ul.Łódzkiej walnął w Forda Focusa.

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 15 sie 2010, o 14:42

Gagarin pisze:Lada dzień do Kalisza dotrą fabrycznie nowe Solarisy we fabryce są już przygotowywane do wyjazdu autobusy przyjadą już z nowym systemem KE.
Będą to trzy sztuki krótkich (12m) i dwie sztuki długich (18m).
Skoro przetarg był na 5 krótkich autobusów, to nie rozumiem jak Solaris może wyprodukować 3 krótkie i 2 długie :?
Coś nas tu bajerujesz. :wink:

Gagarin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 91
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:27
Lokalizacja: Św.Michała

Nieprzeczytany post autor: Gagarin » 15 sie 2010, o 15:13

Na 200% na pewno wiem lepiej od ciebie dzieciaczku.

Awatar użytkownika
AlixVonHessen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: AlixVonHessen » 15 sie 2010, o 15:18

Gagarin, bez takich tutaj. Można prosić spokojniej?
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 15 sie 2010, o 15:20

Gagarin pisze:Na 200% na pewno wiem lepiej od ciebie dzieciaczku.
Skończ waść wstydu oszczędż.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 31 sie 2010, o 21:08

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/55 ... ,id,t.html
W Ostrowie można? Można! A w Kaliszu...
g13k

Gagarin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 91
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:27
Lokalizacja: Św.Michała

Nieprzeczytany post autor: Gagarin » 31 sie 2010, o 23:42

W Kaliszu ten okres był w latach 1996-2000 gdzie do Kaliskiego przeciębiorstwa przyszło
Volvo B10BLE #100 w roku 1996-1 szt pierwszy niskopodłogowy autobus w Kaliszu
MAN NG312 #800-#804 w roku 1997-5 szt
Volvo B10L #101-#110 lata 1998-1999 10 szt
Volvo 7000 #111-#118 w roku 2000 pierwsze Volvo 7000 w Polsce w Kaliszu.
W Kaliszu można było za niedługo przyjedzie następne 5 szt.I ten cały tabor w latach 1996-2000 był nowy.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 1 wrz 2010, o 11:18

Gagarin pisze:(...)Volvo B10BLE #100 (...)
Nienawidzę tego autobusu. Nienawidzę nim jeżdzić i nienawidzę tego błękitnego wnętrza z blachy i plastiku.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 1 wrz 2010, o 11:39

Ja najbardziej lubie jeżdzić Volvo 7700, R7C6, Solarisem, Scaniami Omnilink, ale inne też nie są najgorsze (w jednej z Scani N113 CLB podobają mi się takie fajowskie miękkie fotele :roll: )
g13k

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 1 wrz 2010, o 12:05

B10BLE 100 to mój ulubiony autobus z młodych lat, nie wiem dlaczego ;)

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 1 wrz 2010, o 12:09

Jeszcze zapomniałem o dabach napisać - te właśnie są moje ulubione (oczywiście też nie wiem czemu :D) a tak naj najbardziej ulubione to były dla mnie przegubowe Ikarusy, ale niestety :cry:
g13k

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 1 wrz 2010, o 12:54

Oj tak, to były autobusy. Pamiętam jak przez gumę było wszystko widać. co dzieje się na zewnątrz, jak asfalt wygląda i te lamki czerwone, które były przed przegubem. To wszystko kojarzyło mi się ze... statkiem kosmicznym i szpitalem.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 1 wrz 2010, o 17:32

Tabor za stary ?
1 września, 2010 - 15:37 — [email protected]


Średnia wieku kaliskich autobusów jeżdżących w Kaliskich Liniach Autobusowych to około 13 lat. Zarząd spółki zastanawia się nad systemem wymiany aut na bardziej nowoczesne. "Niestety, jak zawsze sprawa rozbija się o pieniądze, i to spore" - powiedział Radiu Centrum Piotr Olszewski, szef kaliskiego Zarządu KLA

"Autobus średniej klasy, może i wyższej, bo uważam, że takie po Kaliszu powinny jeżdzić, jeżeli chodzi o krótki, to jest to koszt rzędu około 750 000 zł. Przegub natomiast kosztuje około 1 000 000 zł. Po tych kwotach widać, jaka jest skala problemu. Na dzień dzisiejszy spółka prawdopodobnie sama sobie z tym problemem nie poradzi. My część kosztów generujemy tzw. amortyzacją, a z tytułu amortyzacji mamy rocznie odpisy w kwocie około 1 000 000 zł."

"Według europejskich standardów, żeby ten tabor był rzeczywiście na wysokim poziomie, każdego roku powinniśmy wymienić około 4 - 5 procent autobusów. Wszystkich mamy 65, a więc w roku około 3, 4 auta" - dodaje Olszewski. Czy uda się te europejskie standardy wprowadzić? Zobaczymy już jesienią, kiedy po Kaliszu zaczną jeżdzić nowe auta, kupione za unijne pieniądze.

Prezes spółki zapewnia jednocześnie, że pomimo dość wysokiej średniej wieku, każdy z kaliskich autobusów, wyjeżdżający na ulice, jest sprawny i bezpieczny.
g13k

ODPOWIEDZ