W życiu bym się nie domyśliła. Nawet teraz mam wątpliwości, ale skoro tak mówisz...gawron pisze:Gagarinowi chodzi o to, że po dostawie Solarisów KLA wycofa z eksploatacji dwa ManyGagarin pisze:Zapewnię za dwa many dla interesujących o numerze bocznym #805 i #806.
Kaliskie Linie Autobusowe
- AlixVonHessen
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
- Kontakt:
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki
Nie będzie żadnego przetargu na użytkowanie Solariów, które już w fabryce przybierają barwy KLA (stwierdzone organoleptycznie). Przyjadą prosto na Majkowską i zastąpią tyle autobusów, ile uda się wycofać mimo utworzenia nowej linii. Wszystko odbędzie się zgodnie z prawem dzięki przejęciu udziałów od Anglików.ochotnik pisze:Chyba raczej nie, bo Solarisy będą należeć do miasta, a nie do KLA.
Z tego co wiem to #201 jest już rozkładana na części pierwsze stoi na hali po rozwaleniu na zajezdni przez kierowce który już jeżdzi od Lipca.Oraz jakieś dwa Dabki mają iść prawdopodobnie #300 i #304 czy jakieś inne nie wiem dokładnie w 100% na pewno nie #301 bo ostatnio dostała nową skrzynię biegów.
Przedchwileczką Kierowca z wozu #810 wozem #108 miał wypadek na ul.Łódzkiej walnął w Forda Focusa.Gagarin pisze:Z tego co wiem to #201 jest już rozkładana na części pierwsze stoi na hali po rozwaleniu na zajezdni przez kierowce który już jeżdzi od Lipca.Oraz jakieś dwa Dabki mają iść prawdopodobnie #300 i #304 czy jakieś inne nie wiem dokładnie w 100% na pewno nie #301 bo ostatnio dostała nową skrzynię biegów.
Skoro przetarg był na 5 krótkich autobusów, to nie rozumiem jak Solaris może wyprodukować 3 krótkie i 2 długieGagarin pisze:Lada dzień do Kalisza dotrą fabrycznie nowe Solarisy we fabryce są już przygotowywane do wyjazdu autobusy przyjadą już z nowym systemem KE.
Będą to trzy sztuki krótkich (12m) i dwie sztuki długich (18m).
Coś nas tu bajerujesz.
- AlixVonHessen
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
- Kontakt:
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
W Kaliszu ten okres był w latach 1996-2000 gdzie do Kaliskiego przeciębiorstwa przyszło
Volvo B10BLE #100 w roku 1996-1 szt pierwszy niskopodłogowy autobus w Kaliszu
MAN NG312 #800-#804 w roku 1997-5 szt
Volvo B10L #101-#110 lata 1998-1999 10 szt
Volvo 7000 #111-#118 w roku 2000 pierwsze Volvo 7000 w Polsce w Kaliszu.
W Kaliszu można było za niedługo przyjedzie następne 5 szt.I ten cały tabor w latach 1996-2000 był nowy.
Volvo B10BLE #100 w roku 1996-1 szt pierwszy niskopodłogowy autobus w Kaliszu
MAN NG312 #800-#804 w roku 1997-5 szt
Volvo B10L #101-#110 lata 1998-1999 10 szt
Volvo 7000 #111-#118 w roku 2000 pierwsze Volvo 7000 w Polsce w Kaliszu.
W Kaliszu można było za niedługo przyjedzie następne 5 szt.I ten cały tabor w latach 1996-2000 był nowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Tabor za stary ?
1 września, 2010 - 15:37 — [email protected]
Średnia wieku kaliskich autobusów jeżdżących w Kaliskich Liniach Autobusowych to około 13 lat. Zarząd spółki zastanawia się nad systemem wymiany aut na bardziej nowoczesne. "Niestety, jak zawsze sprawa rozbija się o pieniądze, i to spore" - powiedział Radiu Centrum Piotr Olszewski, szef kaliskiego Zarządu KLA
"Autobus średniej klasy, może i wyższej, bo uważam, że takie po Kaliszu powinny jeżdzić, jeżeli chodzi o krótki, to jest to koszt rzędu około 750 000 zł. Przegub natomiast kosztuje około 1 000 000 zł. Po tych kwotach widać, jaka jest skala problemu. Na dzień dzisiejszy spółka prawdopodobnie sama sobie z tym problemem nie poradzi. My część kosztów generujemy tzw. amortyzacją, a z tytułu amortyzacji mamy rocznie odpisy w kwocie około 1 000 000 zł."
"Według europejskich standardów, żeby ten tabor był rzeczywiście na wysokim poziomie, każdego roku powinniśmy wymienić około 4 - 5 procent autobusów. Wszystkich mamy 65, a więc w roku około 3, 4 auta" - dodaje Olszewski. Czy uda się te europejskie standardy wprowadzić? Zobaczymy już jesienią, kiedy po Kaliszu zaczną jeżdzić nowe auta, kupione za unijne pieniądze.
Prezes spółki zapewnia jednocześnie, że pomimo dość wysokiej średniej wieku, każdy z kaliskich autobusów, wyjeżdżający na ulice, jest sprawny i bezpieczny.
1 września, 2010 - 15:37 — [email protected]
Średnia wieku kaliskich autobusów jeżdżących w Kaliskich Liniach Autobusowych to około 13 lat. Zarząd spółki zastanawia się nad systemem wymiany aut na bardziej nowoczesne. "Niestety, jak zawsze sprawa rozbija się o pieniądze, i to spore" - powiedział Radiu Centrum Piotr Olszewski, szef kaliskiego Zarządu KLA
"Autobus średniej klasy, może i wyższej, bo uważam, że takie po Kaliszu powinny jeżdzić, jeżeli chodzi o krótki, to jest to koszt rzędu około 750 000 zł. Przegub natomiast kosztuje około 1 000 000 zł. Po tych kwotach widać, jaka jest skala problemu. Na dzień dzisiejszy spółka prawdopodobnie sama sobie z tym problemem nie poradzi. My część kosztów generujemy tzw. amortyzacją, a z tytułu amortyzacji mamy rocznie odpisy w kwocie około 1 000 000 zł."
"Według europejskich standardów, żeby ten tabor był rzeczywiście na wysokim poziomie, każdego roku powinniśmy wymienić około 4 - 5 procent autobusów. Wszystkich mamy 65, a więc w roku około 3, 4 auta" - dodaje Olszewski. Czy uda się te europejskie standardy wprowadzić? Zobaczymy już jesienią, kiedy po Kaliszu zaczną jeżdzić nowe auta, kupione za unijne pieniądze.
Prezes spółki zapewnia jednocześnie, że pomimo dość wysokiej średniej wieku, każdy z kaliskich autobusów, wyjeżdżający na ulice, jest sprawny i bezpieczny.
g13k