Kaliskie Linie Autobusowe
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Mam do przedstawienia pewną petycję, dotyczącą linii nr. 5. Petycja zaadresowana jest do KLA. Treść petycji poznacie wchodząc na tą stronę:
http://www.petycje.pl/petycja/6666/uruc ... nii_5.html
Kto chce, może się podpisać
http://www.petycje.pl/petycja/6666/uruc ... nii_5.html
Kto chce, może się podpisać
Ja bym się pokusił jeszcze o 20:10 - taki ostatni, 'póżnowieczorny' kurs.
A... i jeszcze jedno; wyraz 'oszałamiającą' sprawił, że petycja straciła swój formalny charakter, straciła wartość. Petycja powinna być pisana stylem urzędowym, a nie swobodnym, lekko niedojrzałym. Może to zostać żle odebrane, nie będziesz traktowany na poważnie.
A... i jeszcze jedno; wyraz 'oszałamiającą' sprawił, że petycja straciła swój formalny charakter, straciła wartość. Petycja powinna być pisana stylem urzędowym, a nie swobodnym, lekko niedojrzałym. Może to zostać żle odebrane, nie będziesz traktowany na poważnie.
No i ja bym powiedział że bardziej odcięto od świata osiedle Majków niż Widok no ale skoro piszą to mieszkańcy Widoku to rozumiem
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszedłem na stare, prawie zapomniane już konto pocztowe a tam... mail od KLA. Pisałem chyba wtedy o tym, że w soboty i niedziele 12stki i 19stki w kierunku Dobrzeca jeżdżą zawsze razem.
Nie rozumiem tylko w czym problem? Skoro się skoreluje 12 i 19 to można też jeszcze raz to zrobić z 2. 2 i 19 przecież sobie wcale nie przeszkadzają.Dzień dobry.
W nawiązaniu do wniosku dot. linii 12 i 19 wyjaśniamy, że kursy linii nr 12 są skorelowane z kursami linii nr 2, obsługujacymi ul. Poznańską tj. m.in. cmentarz i szpital, natomiast kursy linii 19 skorelowane są z kursami linii 19S, która tworzy wspólną czestotliwość z kursami linii 19E do Skalmierzyc.
Informujemy także, że aktualnie przygotowywany jest projekt nowej linii przez Al. Wojska Polskiego do centrum, który poprawi obsługę komunikacyjną miasta.
Z poważaniem
Dział Obsługi Klienta KLA
w końcu ogłoszona przetarg na dostawe dziesięciu sztuk autobusów niskopodłogowych na potrzeby komunikacji miejskiej w Kaliszu w ramach projektu: Rozwój i poprawa jakości transportu publicznego w Kaliszu – etap II (termin składania ofert: 18.04.2011r.)
http://www.bip.kalisz.pl/index.php?id=1 ... _p=1784237
http://www.bip.kalisz.pl/index.php?id=1 ... _p=1784237
KLA negocjują z gminami. Porozumienia nadal nie widać
Siedem gmin z okolic Kalisza negocjuje z samorządem miasta w sprawie zorganizowania połączeń autobusowych KLA. Wczoraj odbyło się w tej sprawie kolejne spotkanie.
Ale o konkretach trudno jeszcze mówić, choć problem, zwłaszcza dla pasażerów, jest bardzo istotny.
Po wejściu w życie nowej ustawy o transporcie zbiorowym, Kaliskie Linie Autobusowe, które dotowane są z budżetu Kalisza, zlikwidowały część nierentownych linii podmiejskich, a do pozostałych miałyby dopłacać ościenne samorządy. Jeśli tego nie zrobią, autobusy KLA przestana tam dojeżdżać.
- Dla gmin było to dużym zaskoczeniem, ale to burmistrzowie i wójtowie zdecydują ostatecznie o liczbie kursów - mówi Tadeusz Krawczykowski, pełnomocnik prezydenta Kalisza. - Kilka gmin jest gotowych z nami współpracować. Są to Opatówek, Nowe Skalmierzyce, Godziesze Wielkie, a wstępnie taką wolę wyraża również Gołuchów. Blisko porozumienia jesteśmy też ze Stawiszynem.
Ostateczne umowy mają zostać podpisane do końca marca
żródło : http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/81 ... 661f,1,3,4
Siedem gmin z okolic Kalisza negocjuje z samorządem miasta w sprawie zorganizowania połączeń autobusowych KLA. Wczoraj odbyło się w tej sprawie kolejne spotkanie.
Ale o konkretach trudno jeszcze mówić, choć problem, zwłaszcza dla pasażerów, jest bardzo istotny.
Po wejściu w życie nowej ustawy o transporcie zbiorowym, Kaliskie Linie Autobusowe, które dotowane są z budżetu Kalisza, zlikwidowały część nierentownych linii podmiejskich, a do pozostałych miałyby dopłacać ościenne samorządy. Jeśli tego nie zrobią, autobusy KLA przestana tam dojeżdżać.
- Dla gmin było to dużym zaskoczeniem, ale to burmistrzowie i wójtowie zdecydują ostatecznie o liczbie kursów - mówi Tadeusz Krawczykowski, pełnomocnik prezydenta Kalisza. - Kilka gmin jest gotowych z nami współpracować. Są to Opatówek, Nowe Skalmierzyce, Godziesze Wielkie, a wstępnie taką wolę wyraża również Gołuchów. Blisko porozumienia jesteśmy też ze Stawiszynem.
Ostateczne umowy mają zostać podpisane do końca marca
żródło : http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/81 ... 661f,1,3,4
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Szykować portfele na trzepanie kasy....
Drogo zapłacimy za rozgrywki w KLA
Ciemne chmury zbierają się nad Kaliskimi Liniami Autobusowymi. Firma w dwa dni przegrała dwa procesy sądowe. W poniedziałek Sąd Pracy stwierdził, że w sposób niewłaściwy został odwołany były prezes Marek Matuszewski, a we wtorek Sąd Rejonowy uniewinnił Krzysztofa Koszelę, związkowca, który krytykował działalność zarządu spółki
Marek Matuszewski, były prezes KLA, został odwołany przez Radę Nadzorczą spółki 30 pażdziernika 2009 roku. Oficjalny, wyjątkowo lakoniczny komunikat, jaki został wydany w tej sprawie, nie odnosił się słowem do przyczyn odwołania prezesa, a prezydent Janusz Pęcherz powiedział wtedy krótko: – Wierzę, że zmiany kadrowe w zarządzie KLA wpłyną korzystnie na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i poziom usług świadczonych na rzecz mieszkańców miasta. Szybko jednak okazało się, że odwołanie prezesa nie będzie takie proste. Prezes zachorował i poszedł na zwolnienie lekarskie. Gdy wrócił do pracy, miał skończone 61 lat, a to oznaczało dla spółki poważne kłopoty, a dla Marka Matuszewskiego czteroletni okres ochronny, w którym nie można go zwolnić z pracy. Zgodnie z prawem, cztery lata przed emeryturą pracownikowi nie można nawet obniżyć pensji. Pracodawca nie może więc zwolnić 61-latka, a w przypadku przeniesienia go na inne stanowisko, musi zaoferować takie samo wynagrodzenie.
Wypowiedzenie umowy Markowi Matuszewskiemu zostało więc wręczone, a ten zapowiedział, że sprawę skieruje do sądu. Wydawało się, że do wielkiej kłótni w rodzinie nie dojdzie, bo przecież Marek Matuszewski, podobnie jak szef rady Nadzorczej KLA Andrzej Rogowski, działają w tym samym stowarzyszeniu Samorządny Kalisz, które rozdaje karty w mieście. Ale tym razem prezes stowarzyszenia był nieugięty w stosunku do szefa Komisji Rewizyjnej Samorządnego Kalisza.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=94294
Drogo zapłacimy za rozgrywki w KLA
Ciemne chmury zbierają się nad Kaliskimi Liniami Autobusowymi. Firma w dwa dni przegrała dwa procesy sądowe. W poniedziałek Sąd Pracy stwierdził, że w sposób niewłaściwy został odwołany były prezes Marek Matuszewski, a we wtorek Sąd Rejonowy uniewinnił Krzysztofa Koszelę, związkowca, który krytykował działalność zarządu spółki
Marek Matuszewski, były prezes KLA, został odwołany przez Radę Nadzorczą spółki 30 pażdziernika 2009 roku. Oficjalny, wyjątkowo lakoniczny komunikat, jaki został wydany w tej sprawie, nie odnosił się słowem do przyczyn odwołania prezesa, a prezydent Janusz Pęcherz powiedział wtedy krótko: – Wierzę, że zmiany kadrowe w zarządzie KLA wpłyną korzystnie na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i poziom usług świadczonych na rzecz mieszkańców miasta. Szybko jednak okazało się, że odwołanie prezesa nie będzie takie proste. Prezes zachorował i poszedł na zwolnienie lekarskie. Gdy wrócił do pracy, miał skończone 61 lat, a to oznaczało dla spółki poważne kłopoty, a dla Marka Matuszewskiego czteroletni okres ochronny, w którym nie można go zwolnić z pracy. Zgodnie z prawem, cztery lata przed emeryturą pracownikowi nie można nawet obniżyć pensji. Pracodawca nie może więc zwolnić 61-latka, a w przypadku przeniesienia go na inne stanowisko, musi zaoferować takie samo wynagrodzenie.
Wypowiedzenie umowy Markowi Matuszewskiemu zostało więc wręczone, a ten zapowiedział, że sprawę skieruje do sądu. Wydawało się, że do wielkiej kłótni w rodzinie nie dojdzie, bo przecież Marek Matuszewski, podobnie jak szef rady Nadzorczej KLA Andrzej Rogowski, działają w tym samym stowarzyszeniu Samorządny Kalisz, które rozdaje karty w mieście. Ale tym razem prezes stowarzyszenia był nieugięty w stosunku do szefa Komisji Rewizyjnej Samorządnego Kalisza.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=94294
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Zmiana przebiegu lini S oraz zlikwidowanie lini 11
Uruchomienie linii S1 i S2
Kaliskie Linie Autobusowe Spółka z o.o. informują, że z dniem 1 kwietnia 2011 roku zostaną uruchomione nowe linie komunikacyjne oznaczone jako „S1" i „S2".
Spółka reagując na bieżące zapotrzebowanie mieszkańców oraz analizując napełnienie autobusów, szybko podjęła decyzję o modyfikacji uruchomionej w pażdzierniku ubiegłego roku linii S. Ponieważ jednak linia obsługiwana jest w ramach projektu „Rozwój i poprawa jakości transportu publicznego w Kaliszu", finansowanego ze środków UE, zmiany w jej przebiegu i rozkładzie jazdy wymagały akceptacji Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Po uzyskaniu akceptacji powstał projekt, którego efektem jest podzielenie funkcjonującej aktualnie linii oznaczonej jako S na linie S1 i S2.
W związku z powyższym, z dniem 1 kwietnia br., zgodnie z oczekiwaniami pasażerów, uruchomiona zostaje linia S1, która połączy osiedle Winiary poprzez centrum miasta z osiedlem Dobrzec. Tym samym zrealizuje postulaty mieszkańców Winiar o przedłużenie do osiedla linii kursującej z ul. Hanki Sawickiej. Linia S1 zastąpi dzisiejszą linię nr 11 o zbieżnym przebiegu, z tą różnicą, że jej trasa zostanie wydłużona w głąb osiedla Winiary. Nowa cześć osiedla Winiary aktualnie posiada bezpośrednie połączenie jedynie z centrum miasta i ul. Poznańską. Linia S1 dodatkowo zapewni dojazd do Dworca PKS, Gimnazjum Nr 9 i Nr 10, hali sportowej, basenu i lodowiska. Linia S2 natomiast obsługiwać będzie dzisiejszą trasę linii S, jednak z częstotliwością lepiej dostosowaną do rzeczywistego zapotrzebowania.
Autobusy linii „S1" kursować będą na trasie:
Winiary Osiedle - Łódzka - Bankowa - Górnośląska - Podmiejska - Hanki Sawickiej
Autobusy linii „S2" kursować będą na trasie:
Winiary Osiedle - Łódzka - Nowy Świat - Kampus PWSZ
Zainteresowanym wyjaśniamy, że oznaczenie S1 i S2 wynika ze wspólnych kierunków, obsługiwanych aktualnie przez linie 1,11 - wariant „S1" oraz linie 2,12 - wariant „S2".
Powyższe zmiany wzbogacą ofertę komunikacyjną dla mieszkańców Kalisza, podnosząc jednocześnie efektywność linii i wykorzystanie nowoczesnego taboru. Dzięki temu najnowsze autobusy marki Solaris Urbino 12, można będzie częściej spotkać na głównych ciągach komunikacyjnych miasta o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego, co podniesie jakość i komfort obsługi pasażerów.
żródło www.kla.com.pl
Uruchomienie linii S1 i S2
Kaliskie Linie Autobusowe Spółka z o.o. informują, że z dniem 1 kwietnia 2011 roku zostaną uruchomione nowe linie komunikacyjne oznaczone jako „S1" i „S2".
Spółka reagując na bieżące zapotrzebowanie mieszkańców oraz analizując napełnienie autobusów, szybko podjęła decyzję o modyfikacji uruchomionej w pażdzierniku ubiegłego roku linii S. Ponieważ jednak linia obsługiwana jest w ramach projektu „Rozwój i poprawa jakości transportu publicznego w Kaliszu", finansowanego ze środków UE, zmiany w jej przebiegu i rozkładzie jazdy wymagały akceptacji Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Po uzyskaniu akceptacji powstał projekt, którego efektem jest podzielenie funkcjonującej aktualnie linii oznaczonej jako S na linie S1 i S2.
W związku z powyższym, z dniem 1 kwietnia br., zgodnie z oczekiwaniami pasażerów, uruchomiona zostaje linia S1, która połączy osiedle Winiary poprzez centrum miasta z osiedlem Dobrzec. Tym samym zrealizuje postulaty mieszkańców Winiar o przedłużenie do osiedla linii kursującej z ul. Hanki Sawickiej. Linia S1 zastąpi dzisiejszą linię nr 11 o zbieżnym przebiegu, z tą różnicą, że jej trasa zostanie wydłużona w głąb osiedla Winiary. Nowa cześć osiedla Winiary aktualnie posiada bezpośrednie połączenie jedynie z centrum miasta i ul. Poznańską. Linia S1 dodatkowo zapewni dojazd do Dworca PKS, Gimnazjum Nr 9 i Nr 10, hali sportowej, basenu i lodowiska. Linia S2 natomiast obsługiwać będzie dzisiejszą trasę linii S, jednak z częstotliwością lepiej dostosowaną do rzeczywistego zapotrzebowania.
Autobusy linii „S1" kursować będą na trasie:
Winiary Osiedle - Łódzka - Bankowa - Górnośląska - Podmiejska - Hanki Sawickiej
Autobusy linii „S2" kursować będą na trasie:
Winiary Osiedle - Łódzka - Nowy Świat - Kampus PWSZ
Zainteresowanym wyjaśniamy, że oznaczenie S1 i S2 wynika ze wspólnych kierunków, obsługiwanych aktualnie przez linie 1,11 - wariant „S1" oraz linie 2,12 - wariant „S2".
Powyższe zmiany wzbogacą ofertę komunikacyjną dla mieszkańców Kalisza, podnosząc jednocześnie efektywność linii i wykorzystanie nowoczesnego taboru. Dzięki temu najnowsze autobusy marki Solaris Urbino 12, można będzie częściej spotkać na głównych ciągach komunikacyjnych miasta o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego, co podniesie jakość i komfort obsługi pasażerów.
żródło www.kla.com.pl