Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Gdzie dokładnie ma być zlokalizowana stacja KDP? Kilkaset metrów od dworca w Nowych Skalmierzycach, ale na wschód, na zachód czy na południe? Ma ktoś może mapkę? Niezależnie jednak od tego trzeba na linii konwencjonalnej zrobić niewielkie, 2-3 km wybrzuszenie, dzięki któremu pociągi Kalisz-Ostrów będą przejeżdżać i zatrzymywać się w pobliżu stacji KDP, żeby na jej perony można było po prostu przejść tunelem, a nie dojeżdżać. Problem restauracji zabytkowego dworca nie może przesłonić potrzeby łatwej dostępnpości stacji KDP z Kalisza i Ostrowa. W przyszłości tak zmodyfikowaną linię Kalisz-Ostrów powinno się wykorzystać do uruchomienia tramwaju dwusystemowego. Póżniej można myśleć o puszczeniu tego tramwaju do śródmieścia Kalisza i krótszą drogą (gdzieś od Czekanowa) przez bardziej zaludnione dzielnice do śródmieścia Ostrowa. Jak się już wybrało dla stacji KDP rozwiązanie aglomeracyjne, to teraz konsekwentnie, z rozmachem, powinno się planować pasującą do tego infrastrukturę komunikacyjną aglomeracji. Inaczej taka lokalizacja w ogóle nie ma sensu.
Mapka jest na poprzedniej stronie - post P4TR1CK-a ; stacja to ta żółta linia umieszczona pomiędzy N.S. a Śliwnikami.kaliszanin2 pisze:Gdzie dokładnie ma być zlokalizowana stacja KDP? Kilkaset metrów od dworca w Nowych Skalmierzycach, ale na wschód, na zachód czy na południe? Ma ktoś może mapkę?
Dziś nie istnieje bo i po co ? W razie budowy Y zbudowanie połączeń drogowych do stacji to stosunkowo nieduże inwestycje.sector-ostrow pisze:Wg. koncepcji dworzc leży na jakimś zadupiu na południowy-wschód od centrum Nowych Skalmierzyc. Dojazdu tam praktycznie nie ma i długo nie będzie. Dojazd z Kalisza i z Ostrowa w tamto miejsce obecnie można powiedzieć, że praktycznie nie istnieje.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Słusznie prawisz, tylko jakoś władze Kalisza i Ostrowa nie są zainteresowane takim lobbowaniem, co było widać po całkowitym olaniu konferencji, gdzie można- a nawet trzeba było, podobne tematy podnosić. Pewnie obudzą się w 2020 roku Z tego co pamiętam z konferencji roboczych rola tradycyjnej linii kolejowej nie jest pomijana, także takie szynobusy to bardzo realne rozwiązanie. Jak będzie rozwinięta dalsza podróż, te kilkaset metrów, dokładnie jeszcze nie wiadomo. Autobusy to wspólny pomysł, coś na myśl rozwiązania z lotnisk, ale nie jest to ostateczność. Na ten moment, między nową stacją a okolicami starego dworca, ma być stworzona linia techniczna do zaplecza, na ile i czy w ogóle da się ją wykorzystać do połączenia obu dworców- nie wiem. Tu już wchodzą szczegóły techniczne na których się po prostu nie znam. Wiem jedno, trzeba wspólnie wypracować najlepsze rozwiązanie dla mieszkańców jak i oczywiście pasażerów, na to jeszcze zostało trochę czasu. Był czas na ogólne koncepcje a teraz zostaną dopracowane jakże ważne detale. Rola Kalisza jak i Ostrowa nie jest dla projektantów obojętna.jp pisze: Obawiam się, że trzeba. Trzeba też lobbować za najlepszymi rozwiązaniami, ale nie tylko dla N.Skalmierzyc O największym mieście regionu -Kaliszu też trzeba pamiętać! i o węzle ostrowskim i o starej poczciwej linii kol. nr 14 wraz z dworcem kaliskim, znajdującym się w geograficznym środku Kalisza.
Linia nr 14 (kolej aglomeracyjna -taką m.in. widzę dla niej rolę w przyszłości) powinna zostać włączona w sieć KDP w taki sposób, by Kalisz i Ostrów miały bezpośrednie połączenie kolejowe (np.szynobusami) ze stacją KDP w NS. Koncepcja (nie wiem kto jest jej autorem, IDOM czy władze NS?) zakładająca dowożenie pasażerów autobusami pomiędzy stacjami/peronami wNS (ok.800-1000 m) jest absurdalna.
Rozumiem chęć wykorzystania zabytkowego dworca, ale nie może się to odbywać kosztem funkcjonalności i urbanistycznych absurdów. Wybierając się z Kalisza lub Ostrowa pociągiem w "świat", nie chcę mieć w pakiecie obowiązkowego zwiedzania zabytkowego dworca w NS, połączonego z przesiadką na autobus!
Kolejna ważna rzecz. Wiadomo, że po LDP będą kursować także pociągi regionalne, te wolniejsze szybkie Uważam, że istotne jest rozważenie możliwości wprowadzenia niektórych pociągów do stacji w Kaliszu i Ostrowie. Chodzi o relacje Poznań/ Wrocław- Kalisz i Warszawa /Łódz - Ostrów. Problem jest o tyle palący, że trzeba to zrobić właśnie teraz, na etapie planowania. Jest to pole do popisu dla władz Kalisza, Ostrowa i parlamentarzystów. Mogą się teraz wykazać i "powalczyć o jak najlepsze dla Kalisa i regionu rozwiązania. W przeciwnym razie możemy być skazani na własne samochody lub autobusy kursujące z peronu na peron...
Ani Sieradz , ani Jarocin nie mają mieć stacji , będzie kilka km od tych miast.ANewDay pisze:żal, Sieradz ma mieć stację, Jarocin, a Kalisz nie...
W gminie niema żadnych protestów tak jak to niedawno było pod Sieradzem i w Błaszkach ?szycha-ns pisze:. Dopiero teraz przyjdzie czas uszczegóławiania, dokładnym planowaniu tras dojazdowych we współpracy z samorządami itp. Dotychczasowe plany były potrzebne m.in. do tego, aby móc wycenić całą inwestycję.
W/g tych projektów gmina N.S. jest mocno "pocięta" torowiskami KDP.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
JP - lubię czytać twoje przemyślane , racjonalne posty ale o jakim lobbowaniu ty piszesz ? Kto ? OBECNE WŁADZE ? Prezydent wypowiedział się raz a po drodze olał petycję mieszkańców i uważa swoją decyzję za sukces! Tutaj możesz wysłać przemyślenia http://www.kalisz.pl/_portal/1226042262 ... tania.html ale pewnie nikt tego nie raczy przeczytać.
JP - WRÓĆ !!!!!!
Dotychczas nikt nie wychodzi na ulice i blokad nie urządza, ale pamiętając jaką trudną przeprawą była budowa obwodnicy pewnych sporów można się spodziewać. Przeżyjemy i to. Na razie jednak poczekajmy na decyzję międzyresortowego zespołu, przyjdzie czas na dalszy etap, pracę z dokładniejszymi mapami, wtedy będzie można likwidować ewentualne kolizje. Gdyby trasa przebiegała przez moją działkę bez problemu bym ją po prostu sprzedał- warunkiem są oczywiście godziwe odszkodowania. Rozumiem jednak tych, którzy swoich domów opuszczać nie chcą, takich w skali kraju pewnie trochę będzie, no ale cóż- to są koszty postępu i... braku spójnej polityki rządu. Zamiast lata temu wydzielić specjalne korytarze nie działo się nic.milo pisze:W gminie niema żadnych protestów tak jak to niedawno było pod Sieradzem i w Błaszkach ?szycha-ns pisze:. Dopiero teraz przyjdzie czas uszczegóławiania, dokładnym planowaniu tras dojazdowych we współpracy z samorządami itp. Dotychczasowe plany były potrzebne m.in. do tego, aby móc wycenić całą inwestycję.
W/g tych projektów gmina N.S. jest mocno "pocięta" torowiskami KDP.
Dla zainteresowanych: Studium wykonalności budowy linii dużych prędkości WarszawaŁódż- Poznań/Wrocław. Przebieg linii KDP – Stacja Nowe Skalmierzyce http://www.noweskalmierzyce.pl/zasoby/files/kdp.pdf
Jak ocenić postać jaśnie oświeconego prezydenta miasta Kalisza w tym kontekście sprawy O władzach Ostrowa się nie wypowiadam bo to nie Nasza broszka w tym momencie.
Prezydenci zignorowali szybką kolej
Prezydenci Kalisza i Ostrowa, a także zdecydowana większość parlamentarzystów, nie znależli czasu, aby przyjechać do Nowych Skalmierzyc na spotkanie w sprawie budowy Kolei Dużych Prędkości
Do Nowych Skalmierzyc przyjechali w piątek m.in. przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czy hiszpańskiego konsorcjum Ingenieria IDOM Internacional S.A., które przygotowało studium wykonalności inwestycji. Była więc okazja do podzielenia się swoimi uwagami i zastrzeżeniami. Niestety, prezydenci Kalisza i Ostrowa, którzy ostatnio za plecami władz Nowych Skalmierzyc zgłaszali uwagi co do lokalizacji stacji przesiadkowej KDP, solidarnie do Nowych Skalmierzyc nie dojechali. A szkoda, ponieważ nie wykorzystali świetnej okazji do zaprezentowania swojego stanowiska i przekonania władz Nowych Skalmierzyc poprzez prezentację swoich argumentów. – Podziękowanie kieruję również pod adresem prezydentów Kalisza i Ostrowa, z którymi na tamten czas udało nam się porozumieć i zlecić wspólnie opracowanie koncepcji przebiegu trasy KDP przez teren naszej gminy, a która to koncepcja przekazana wówczas na ręce prezesa PKP PLK Zbigniewa Szafrańskiego stała się kluczowa dla polsko-hiszpańskiego konsorcjum przy opracowywaniu studium i trasowaniu przebiegu linii. Bardzo żałuję, że tych podziękowań nie mogę przekazać wprost – mówiła dyplomatycznie burmistrz Nowych Skalmierzyc Bożena Budzik.
Prezydenta Kalisza reprezentował jego doradca Tadeusz Krawczykowski, a starostę kaliskiego szef wydziału promocji Artur Kijewski (przy okazji kaliski radny). Władze Ostrowa nie wysłały do Nowych Skalmierzyc żadnego przedstawiciela, ale spotkanie bardzo poważnie potraktowały władze powiatu ostrowskiego, reprezentowane przez wicestarostę Tomasza Ławniczaka, który po prezentacji przebiegu trasy zwrócił uwagę na miejsca, w których w przyszłości mogą powstać problemy komunikacyjne. W ten sposób wicestarosta ostrowski pokazał, że można, a nawet trzeba odłożyć na bok animozje, gdy trzeba dbać o interes mieszkańców. Na spotkaniu pojawił się tylko jeden poseł – Adam Rogacki z Prawa i Sprawiedliwości, który kolejny raz zapewnił, że dołoży wszelkich starań, aby KDP z fazy projektu weszła w fazę realizacji. – Obiecywałem to już w kampanii wyborczej i słowa dotrzymam – zapewnił A. Rogacki.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=118382
Prezydenci zignorowali szybką kolej
Prezydenci Kalisza i Ostrowa, a także zdecydowana większość parlamentarzystów, nie znależli czasu, aby przyjechać do Nowych Skalmierzyc na spotkanie w sprawie budowy Kolei Dużych Prędkości
Do Nowych Skalmierzyc przyjechali w piątek m.in. przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czy hiszpańskiego konsorcjum Ingenieria IDOM Internacional S.A., które przygotowało studium wykonalności inwestycji. Była więc okazja do podzielenia się swoimi uwagami i zastrzeżeniami. Niestety, prezydenci Kalisza i Ostrowa, którzy ostatnio za plecami władz Nowych Skalmierzyc zgłaszali uwagi co do lokalizacji stacji przesiadkowej KDP, solidarnie do Nowych Skalmierzyc nie dojechali. A szkoda, ponieważ nie wykorzystali świetnej okazji do zaprezentowania swojego stanowiska i przekonania władz Nowych Skalmierzyc poprzez prezentację swoich argumentów. – Podziękowanie kieruję również pod adresem prezydentów Kalisza i Ostrowa, z którymi na tamten czas udało nam się porozumieć i zlecić wspólnie opracowanie koncepcji przebiegu trasy KDP przez teren naszej gminy, a która to koncepcja przekazana wówczas na ręce prezesa PKP PLK Zbigniewa Szafrańskiego stała się kluczowa dla polsko-hiszpańskiego konsorcjum przy opracowywaniu studium i trasowaniu przebiegu linii. Bardzo żałuję, że tych podziękowań nie mogę przekazać wprost – mówiła dyplomatycznie burmistrz Nowych Skalmierzyc Bożena Budzik.
Prezydenta Kalisza reprezentował jego doradca Tadeusz Krawczykowski, a starostę kaliskiego szef wydziału promocji Artur Kijewski (przy okazji kaliski radny). Władze Ostrowa nie wysłały do Nowych Skalmierzyc żadnego przedstawiciela, ale spotkanie bardzo poważnie potraktowały władze powiatu ostrowskiego, reprezentowane przez wicestarostę Tomasza Ławniczaka, który po prezentacji przebiegu trasy zwrócił uwagę na miejsca, w których w przyszłości mogą powstać problemy komunikacyjne. W ten sposób wicestarosta ostrowski pokazał, że można, a nawet trzeba odłożyć na bok animozje, gdy trzeba dbać o interes mieszkańców. Na spotkaniu pojawił się tylko jeden poseł – Adam Rogacki z Prawa i Sprawiedliwości, który kolejny raz zapewnił, że dołoży wszelkich starań, aby KDP z fazy projektu weszła w fazę realizacji. – Obiecywałem to już w kampanii wyborczej i słowa dotrzymam – zapewnił A. Rogacki.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=118382
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
http://www.noweskalmierzyce.pl/zasoby/files/kdp.pdf
wg tej prezentacji, stacja KDP jest oddalona ok. 1000 m w prostej linii na południe od obecnej stacji NS. W takim układzie nie potrafię sobie wyobrazić sensownego wykorzystania zabytkowego dworca jako elementu stacji przesiadkowej. Piszę o SENSOWNYM wykorzystaniu, ponieważ pomysł wożenia pasażerów busami pomiędzy stacjami jest... niech każdy sam oceni.
Przesunięcie stacji o ok. 2 km. na zachód (propozycja prezydentów Kalisza i Ostrowa), tak by można było ulokować przystanek przed rozwidleniem torów do Kalisza i bliżej DK 25, jest prawdopodobnie niemożliwe ze względów technicznych. Spowodowałoby to m.in. konieczność zmniejszenia promieni łuków przed Ostrowem, a więc ograniczenie prędkości.
Nie znam wszystkim szczegółów koncepcji węzła kalisko - ostrowskiego, być może IDOM znajdzie dobre rozwiązane, ale już sama lokalizacja stacji budzi moje wątpliwości. Obawiam się, że Kalisz i region zostały potraktowane po macoszemu.
"Niestety, prezydenci Kalisza i Ostrowa, którzy ostatnio za plecami władz Nowych Skalmierzyc zgłaszali uwagi co do lokalizacji stacji przesiadkowej KDP, solidarnie do Nowych Skalmierzyc nie dojechali. A szkoda, ponieważ nie wykorzystali świetnej okazji do zaprezentowania swojego stanowiska i przekonania władz Nowych Skalmierzyc poprzez prezentację swoich argumentów."
Co to znaczy za plecami ? To bez zgody NS nie można zgłosić żadnych uwag ? To teraz już nic nie rozumiem, ta stacja ma być budowana dla duopolis Kalisz-Ostrów, czy N.Skalmierzyc ?
Zdumiewa mnie postawa NS (władz), które zachowują się jakby wygrały rywalizację z sąsiadami. Odnoszę wrażenie, że władze NS przedkładają interes 5 tys. miasteczka przedkładają nad interesem 300 tys. aglomeracji. Taka postawa jest niedopuszczalna. Ewentualne niekorzystne dla Kalisza rozwiązania odbiją się czkawką także NS, które chcąc nie chcąc, praktycznie są częścią Kalisza. W przyszłości proces scalania NS z Kaliszem z pewnascią będzie postępował. Jeżeli teren Kalisza i NS ma być w przyszłości atrakcyjny do zamieszkania, gminy MUSZĄ ze sobą współpracować, przynajmniej w kwestii planowania i zagospodarowania przestrzennego. W przeciwnym razie wyhodujemy suburbanistyczne monstrum, z którego ludzie będą spierd... do "normalnych" miast.
wg tej prezentacji, stacja KDP jest oddalona ok. 1000 m w prostej linii na południe od obecnej stacji NS. W takim układzie nie potrafię sobie wyobrazić sensownego wykorzystania zabytkowego dworca jako elementu stacji przesiadkowej. Piszę o SENSOWNYM wykorzystaniu, ponieważ pomysł wożenia pasażerów busami pomiędzy stacjami jest... niech każdy sam oceni.
Przesunięcie stacji o ok. 2 km. na zachód (propozycja prezydentów Kalisza i Ostrowa), tak by można było ulokować przystanek przed rozwidleniem torów do Kalisza i bliżej DK 25, jest prawdopodobnie niemożliwe ze względów technicznych. Spowodowałoby to m.in. konieczność zmniejszenia promieni łuków przed Ostrowem, a więc ograniczenie prędkości.
Nie znam wszystkim szczegółów koncepcji węzła kalisko - ostrowskiego, być może IDOM znajdzie dobre rozwiązane, ale już sama lokalizacja stacji budzi moje wątpliwości. Obawiam się, że Kalisz i region zostały potraktowane po macoszemu.
"Niestety, prezydenci Kalisza i Ostrowa, którzy ostatnio za plecami władz Nowych Skalmierzyc zgłaszali uwagi co do lokalizacji stacji przesiadkowej KDP, solidarnie do Nowych Skalmierzyc nie dojechali. A szkoda, ponieważ nie wykorzystali świetnej okazji do zaprezentowania swojego stanowiska i przekonania władz Nowych Skalmierzyc poprzez prezentację swoich argumentów."
Co to znaczy za plecami ? To bez zgody NS nie można zgłosić żadnych uwag ? To teraz już nic nie rozumiem, ta stacja ma być budowana dla duopolis Kalisz-Ostrów, czy N.Skalmierzyc ?
Zdumiewa mnie postawa NS (władz), które zachowują się jakby wygrały rywalizację z sąsiadami. Odnoszę wrażenie, że władze NS przedkładają interes 5 tys. miasteczka przedkładają nad interesem 300 tys. aglomeracji. Taka postawa jest niedopuszczalna. Ewentualne niekorzystne dla Kalisza rozwiązania odbiją się czkawką także NS, które chcąc nie chcąc, praktycznie są częścią Kalisza. W przyszłości proces scalania NS z Kaliszem z pewnascią będzie postępował. Jeżeli teren Kalisza i NS ma być w przyszłości atrakcyjny do zamieszkania, gminy MUSZĄ ze sobą współpracować, przynajmniej w kwestii planowania i zagospodarowania przestrzennego. W przeciwnym razie wyhodujemy suburbanistyczne monstrum, z którego ludzie będą spierd... do "normalnych" miast.
Moim zdaniem prezydenci zignorowali władze Nowych SkalmierzycGumiś pisze:Jak ocenić postać jaśnie oświeconego prezydenta miasta Kalisza w tym kontekście sprawy O władzach Ostrowa się nie wypowiadam bo to nie Nasza broszka w tym momencie.
Prezydenci zignorowali szybką kolej
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Tak, ale jest też propozycja wykorzystania dworca jako stacji przesiadkowej (busy), o czym pisałem wcześniej.kaliszanin2 pisze:Stary dworzec pewnie zostanie wykorzystany jako siedziba administracji zaplecza technicznego KDP, a przy okazji pomieszczenia śiśle dworcowe (kolei konwencjonalnej) także zostaną uporządkowane.
Jeżeli nie można przesunąć stacji KDP, to być może należy rozważyć korektę przebiegu linii konwencjonalnej, tak by można było stworzyć stację przesiadkową w jednym miejscu.
Mi wychodzi ok. 800 metrów, ale nie ma co się kłócić o metry. Tak jak pisałem wcześniej prace nad skomunikowaniem obu dworców będą jeszcze trwały, busy to nie jest ostateczność. Koncepcja samorządu też była zupełnie inna, ale w końcu od tego są projektanci, aby stwierdzić, co jest możliwe a co nie.jp pisze:
wg tej prezentacji, stacja KDP jest oddalona ok. 1000 m w prostej linii na południe od obecnej stacji NS. W takim układzie nie potrafię sobie wyobrazić sensownego wykorzystania zabytkowego dworca jako elementu stacji przesiadkowej. Piszę o SENSOWNYM wykorzystaniu, ponieważ pomysł wożenia pasażerów busami pomiędzy stacjami jest... niech każdy sam oceni.
Tak też jest w rzeczywistości- kwestie techniczne, niestety linia ma swoje wymagania, do tego okolice DK25 to strefa inwestycyjna z dalszą perspektywą rozwoju i pojawieniem się nowych firm. Ja patrząc na mapę i znając mniej więcej promienie skrętu widzę, że to nierealne rozwiązanie. Tyle.jp pisze:
Przesunięcie stacji o ok. 2 km. na zachód (propozycja prezydentów Kalisza i Ostrowa), tak by można było ulokować przystanek przed rozwidleniem torów do Kalisza i bliżej DK 25, jest prawdopodobnie niemożliwe ze względów technicznych. Spowodowałoby to m.in. konieczność zmniejszenia promieni łuków przed Ostrowem, a więc ograniczenie prędkości.
Ano za plecami, przyzwoitość wymaga uprzedniego poinformowania o zmianie swojej decyzji w tak ważnej sprawie, pismo by wystarczyło- znaczki pocztowe nie są takie drogie. Przez niecałe dwa lata stanowisko było spójne, póżniej nagły zwrot akcji i podchody, kiedy decyzje już zapadły. Po co to wszystko? Zresztą- ani władze Kalisza ani Ostrowa nie są od tego, aby same podejmować podobne decyzje na nie swoim podwórku. Stanowisko inwestora zresztą to potwierdziło. To zresztą nie ma znaczenia, podobne uwagi nie zostały zabrane na poważnie.jp pisze:
Co to znaczy za plecami ? To bez zgody NS nie można zgłosić żadnych uwag ? To teraz już nic nie rozumiem, ta stacja ma być budowana dla duopolis Kalisz-Ostrów, czy N.Skalmierzyc ?
Ależ oczywiście, że interes naszego miasteczka stoi nad interesem fikcyjnej aglomeracji, do której Nowe Skalmierzyce formalnie nie należą- od tego są władze samorządowe, aby tych interesów pilnować. Przecież nie chodzi o blokowanie inwestycji tylko o dobór najlepszej opcji, i tak, znowu interes Nowych Skalmierzyc stoi dla nas wyżej niż innych miast. Czy nie tak powinno być? Rozwój Kalisza i Ostrowa to sprawa prezydentów i sztabów obu miast. Fajnie jak można wypracować wspólne stanowisko dla obopólnych korzyści, ale niekiedy mamy po prostu inne interesy o które trzeba dbać. Oczywiście wszyscy mają świadomość, że przystanek nie jest dla Nowych Skalmierzyc tylko dla regionu, jednak grzechem byłoby całkowite olanie sprawy. Co złego jeśli przy okazji ugramy nowe miejsca pracy, nowe obiekty, nowe możliwości, darmową promocję na całą Polskę? Od tego jesteśmy, aby dbac o interesy wspólnoty.jp pisze:
Zdumiewa mnie postawa NS (władz), które zachowują się jakby wygrały rywalizację z sąsiadami. Odnoszę wrażenie, że władze NS przedkładają interes 5 tys. miasteczka przedkładają nad interesem 300 tys. aglomeracji. Taka postawa jest niedopuszczalna.
Niech ignorują kogo chcą, na inwestorów też mogą strzelać fochy- wtedy zapraszamy do nasjp pisze:Moim zdaniem prezydenci zignorowali władze Nowych SkalmierzycGumiś pisze:Jak ocenić postać jaśnie oświeconego prezydenta miasta Kalisza w tym kontekście sprawy O władzach Ostrowa się nie wypowiadam bo to nie Nasza broszka w tym momencie.
Prezydenci zignorowali szybką kolej
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Przykro mi to pisać Szycha, ale przypomnij sobie od czego się to wszystko zaczęło. Kalisz z Ostrowem chiały wypracować wspólny kompromis i zlokalizaować tak stację KDP, aby dojazd był dogodny zarówno z Kalisza jak i z Ostrowa. Matematycznie i geograficznie wypadło w okolicach Skalmierzyc. Stacja miała być w okolicach Śliwnik, co patrząc na mapkę umożliwiało szybkie do dogodne skomunikowanie z węzłem na DK25 w okolicach obecnego wiaduktu kolejowego. Wszyscy byli zgodni, że to dla regionu najlepsze wyjście i Skalmierzyce dostały w zasadzie prezent.
Pewnego razu Przydenci Ostrowa i Kalisza zostali zaproszeni pzrez panią BuDzik na spotkanie w sprawie KDP do Skamierzyc. Jakiesz było ich zdziwienie, gdy pani burmistrz przekazała obecnemu tam wtedy prezesowi PKP PLK panu Szafrańskiemu autorską koncepcję TUNELU POD OBECNYM DWORCEM w Skamierzycach oraz wykorzystanie go na stację KDP. Zostali postawieni pzred faktem! Musieli robić dobre miny przed kamerami, bo nikt z nimi tego wcześniej nie konsultował!
Kto więc ugrywa temat na swoją korzyść? Komu zawdzięczamy lokalizację stacji w Skalmierzycach? Na pewno nie pani Budzik, ani władzom Skalmierzyc. Także stacja techniczna KDP wg. wcześniejszych rozmów miała znajdować się w Ostrowie, wykorzystując potencjał technologiczny znajdujących się tu zakładów. Oczywiście ponownie BEZ KONSULTACJI władze Skalmierzyc już sobie niemal załatwiły taką stację tecniczną u siebie.
Kto więc tu gra za plecami partnerów/sąsiadów?
Nieobecność władz Kalisza i Ostrowa na ostatnim spotkaniu była jak najbardziej słuszna. Pokazała co myślą o postawie władz nowych Skalmierzyc, a w szczególności pani burmistrz Budzik. Jest to zwyczajnie nieuczciwa gra, która może się w przyszłości obrócić przeciw Skalmierzycom, ale też niestety pzreciw całemu regionowi. Jeśli nie będzie normalnego dojazdu do tej stacji (czytaj - nie będzie się znajdowała w bezpośrednim sąsiedztwie DK25 - NOWEGO PRZEBIEGU!) nie spełni ona swojej funkcji, ponieważ straci potencjał podróżnych.
Pewnego razu Przydenci Ostrowa i Kalisza zostali zaproszeni pzrez panią BuDzik na spotkanie w sprawie KDP do Skamierzyc. Jakiesz było ich zdziwienie, gdy pani burmistrz przekazała obecnemu tam wtedy prezesowi PKP PLK panu Szafrańskiemu autorską koncepcję TUNELU POD OBECNYM DWORCEM w Skamierzycach oraz wykorzystanie go na stację KDP. Zostali postawieni pzred faktem! Musieli robić dobre miny przed kamerami, bo nikt z nimi tego wcześniej nie konsultował!
Kto więc ugrywa temat na swoją korzyść? Komu zawdzięczamy lokalizację stacji w Skalmierzycach? Na pewno nie pani Budzik, ani władzom Skalmierzyc. Także stacja techniczna KDP wg. wcześniejszych rozmów miała znajdować się w Ostrowie, wykorzystując potencjał technologiczny znajdujących się tu zakładów. Oczywiście ponownie BEZ KONSULTACJI władze Skalmierzyc już sobie niemal załatwiły taką stację tecniczną u siebie.
Kto więc tu gra za plecami partnerów/sąsiadów?
Nieobecność władz Kalisza i Ostrowa na ostatnim spotkaniu była jak najbardziej słuszna. Pokazała co myślą o postawie władz nowych Skalmierzyc, a w szczególności pani burmistrz Budzik. Jest to zwyczajnie nieuczciwa gra, która może się w przyszłości obrócić przeciw Skalmierzycom, ale też niestety pzreciw całemu regionowi. Jeśli nie będzie normalnego dojazdu do tej stacji (czytaj - nie będzie się znajdowała w bezpośrednim sąsiedztwie DK25 - NOWEGO PRZEBIEGU!) nie spełni ona swojej funkcji, ponieważ straci potencjał podróżnych.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Gówno prawda... Wolisz to ,że przemilczeli tego typu akcje niż to, że mieliby tam być i merytorycznie działać jak sam mówisz przeciw czemuś co mogłoby zaszkodzić całemu regionowi???sector-ostrow pisze: Nieobecność władz Kalisza i Ostrowa na ostatnim spotkaniu była jak najbardziej słuszna. Pokazała co myślą o postawie władz nowych Skalmierzyc, a w szczególności pani burmistrz Budzik. Jest to zwyczajnie nieuczciwa gra, która może się w przyszłości obrócić przeciw Skalmierzycom, ale też niestety pzreciw całemu regionowi. Jeśli nie będzie normalnego dojazdu do tej stacji (czytaj - nie będzie się znajdowała w bezpośrednim sąsiedztwie DK25 - NOWEGO PRZEBIEGU!) nie spełni ona swojej funkcji, ponieważ straci potencjał podróżnych.