Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
No tak, to teraz wszyscy będziemy jeździć licząc sobie w głowie ile to sekund minęło. Szkoda, że nie będzie wiadomo ile się zielone świeci, a to by chyba było najważniejsze...
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Ale za to obwodnicę ,S12i 25 miasto wybuduje we własnym zakresie ,bez niczyjej łaski
JP - WRÓĆ !!!!!!
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Nowe władze będą na pewno patrzeć przez palce na te przekroczenia szybkości etc.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Dzisiejszy przejazd przez miasto, tak jak i w ciągu ostatnich dni, zaliczyć można do udanych. Nie było żadnych niespodzianek. I faktycznie jest tak jak kiedyś napisał Paweł, że system sprawdza się bardzo dobrze, gdy nie ma ruchu na drogach, albo jest bardzo mały. Ale jak mówię, dzisiaj też nie było źle, a ruch był większy niż podczas świąt w mieście. Niemniej jednak teraz trzeba bardzo dokładnie patrzeć na światła, czy może nie wjechało się w tej "drugiej sekundzie" na żółtym, co może prowadzić do potencjalnego zwiększenia niebezpieczeństwa.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Zastanawiam się co w przypadku lewoskrętu, gdy czeka się na przejazd tych "z naprzeciwka". Stoisz na środku skrzyżowania i często czekasz aż ruszą kolejni na zielonym. Mam nadzieję, że mnie rozumiecie
W tym przypadku wjechałem na zielonym i stoję na skrzyżowaniu. Zgodnie z przepisami minąłem linię stopu i powinienem niezwłocznie opuścić skrzyżowanie. Jednakże z naprzeciwka jadą samochody aż do "wczesnego czerwonego", a ja jestem na skrzyżowaniu już po przekroczeniu magicznych 5 sekund. I mandacik?
W tym przypadku wjechałem na zielonym i stoję na skrzyżowaniu. Zgodnie z przepisami minąłem linię stopu i powinienem niezwłocznie opuścić skrzyżowanie. Jednakże z naprzeciwka jadą samochody aż do "wczesnego czerwonego", a ja jestem na skrzyżowaniu już po przekroczeniu magicznych 5 sekund. I mandacik?
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Z tego co pamiętam zabrania sie wjazdu na skrzyżowanie jeżeli widzisz ze nie ma możliwości kontynuacji jazdy Czyli legalnie na dobra sprawe wiesz ze nie przejedziesz wiec czekasz przed sygnalizatorem az ci z naprzeciwka przejada ale w taki sposob nigdy nie zjedziesz ze skrzyzowania wiec chcesz czy nie musisz nagiac przepis :/ A wtedy to juz zalezy jaki humor bd miala straz miejska
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
No, ale sytuacja opisana przez K-mana nie koniecznie zawsze może dotyczyć czekania w kolejce aut. Chyba raczej chodziło o sytuację, gdzie legalnie wjechałeś za sygnalizator, ale z racji dużego ruchu z naprzeciwka musisz pozostać na skrzyżowaniu aż do czerwonego światła. No myślę, że w takich sytuacjach to nie ma się czego obawiać, bo to by już paranoja była.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
http://rc.fm//polityczne/kalisz-wolniej ... skiej.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
UWAGA UWAGA! Jakby ktoś nie wiedział, to zmniejszenie z 70 na 60 to tak naprawdę zwiększenie z 50 na 60!
-
- Użytkownik
- Posty: 3677
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Im mniejsza dozwolona prędkość, tym większe wpływy do budżetu. Gdyby naprawdę dbano o bezpieczeństwo, to przede wszystkim konfiskowano by samochody pijakom.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Z tymi 70km/h na przelotowych trasach w mieście było dobrze, był to rozsądny limit, do którego szło się dostosować. Na pewno rozsądnym jest na Piłsudzkiego, TB czy Poznańskiej w kierunku cmentarza. Co do Wrocławskiej wystarczyło by ograniczenie przed samą Amber, ale oby nie zmniejszali innych ograniczeń z uwagi na pomiar
Ale takowa 70. znajduje się także przed wjazdem do miasta od strony obwodnicy Skalmierzyc w szczerym polu-pyt po jakiego grzyba tam?!?
Ale takowa 70. znajduje się także przed wjazdem do miasta od strony obwodnicy Skalmierzyc w szczerym polu-pyt po jakiego grzyba tam?!?
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Dlatego te kamery powinny znajdować się tylko i wyłącznie na skrzyżowaniach, na których pas do jazdy na wprost służy tylko do tego (tak jak na AWP przy wjeździe w osiedle), a nie jeszcze do skrętu w prawo bądź lewo. Wystarczy ze staniemy za L'ką i problem gotowy, ale myślę, że zdjęć za takie coś nie będzie. Chociaż w tym mieście NIC nie wiadomo.klocek pisze:Zastanawiam się co w przypadku lewoskrętu, gdy czeka się na przejazd tych "z naprzeciwka". Stoisz na środku skrzyżowania i często czekasz aż ruszą kolejni na zielonym. Mam nadzieję, że mnie rozumiecie
W tym przypadku wjechałem na zielonym i stoję na skrzyżowaniu. Zgodnie z przepisami minąłem linię stopu i powinienem niezwłocznie opuścić skrzyżowanie. Jednakże z naprzeciwka jadą samochody aż do "wczesnego czerwonego", a ja jestem na skrzyżowaniu już po przekroczeniu magicznych 5 sekund. I mandacik?
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
dzisiaj mialem przyjemnosc przechodzenia przez pasy na Gornoslaska/Serbinowska od strony ING w strone Pod Zegar. Powiem Wam ze za pierwszym razem podchodzac do pasow juz stalo duzo ludzi, zaczely sie komentatorze ludzi, juz nie wspomne ze swiatlo sie nie zapalilo od razu jeszcze troche postalem. Wracajac juz mialem przyjemnosc stac prawie od poczatku czerwonego to Wam powiem ze mozna dostac niezlej goraczki. Cykl samochodow chyba mija z 5 razy zanim zapala sie zielone dla pieszych ludzie znowu komentuj, jedna starsza pani z na przeciwka wchodzi sobie i idzie miedzy samochodami i krzyczy ze pol godziny stac nie bedzie. Kiedys dojdzie do tragedii bo pojedzie rozpedzony samochod i nie zdarzy wyhamowac.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
A cały system ma służyć poprawie bezpieczeństwa!kaczorkalisz pisze:dzisiaj mialem przyjemnosc przechodzenia przez pasy na Gornoslaska/Serbinowska od strony ING w strone Pod Zegar. Powiem Wam ze za pierwszym razem podchodzac do pasow juz stalo duzo ludzi, zaczely sie komentatorze ludzi, juz nie wspomne ze swiatlo sie nie zapalilo od razu jeszcze troche postalem. Wracajac juz mialem przyjemnosc stac prawie od poczatku czerwonego to Wam powiem ze mozna dostac niezlej goraczki. Cykl samochodow chyba mija z 5 razy zanim zapala sie zielone dla pieszych ludzie znowu komentuj, jedna starsza pani z na przeciwka wchodzi sobie i idzie miedzy samochodami i krzyczy ze pol godziny stac nie bedzie. Kiedys dojdzie do tragedii bo pojedzie rozpedzony samochod i nie zdarzy wyhamowac.
-
- Użytkownik
- Posty: 3677
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Zawsze, czyli także przed wdrożeniem sławetnego systemu, miałem wrażenie, że kaliskiego inżyniera ruchu w większości miast od razu posłano by na drzewo.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Chyba nie spamowałem jeszcze z tym newsem Jest już dostępny obraz z kamer na skrzyżowaniach
http://monitoring.kalisz.pl/mapa/monitoring/
Wkrótce będzie bardziej na żywo.
http://monitoring.kalisz.pl/mapa/monitoring/
Wkrótce będzie bardziej na żywo.
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Są pierwsze zdjęcia z kamer na skrzyżowaniach!
http://www.faktykaliskie.pl/sa-pierwsze ... ch-zdjecia" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faktykaliskie.pl/sa-pierwsze ... ch-zdjecia" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
popatrzcie na pracownikow ZDM i strazy miejskiej jakie maja rece czerwone od zacierania
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Czujniki wagi
Zbyt ciężkie samochody poruszające się po drogach niszczą nawierzchnię, powodują hałas i tamują płynność ruchu. Stąd w Kaliszu funkcjonuje już rejestracja pojazdów przekraczających dopuszczalny nacisk osi jezdni. "Mamy umieszczone dwie wagi preselekcyjnego ważenia w nawierzchni jezdni. Jedna jest na ul. Wrocławskiej na wjeździe od Skalmierzyc, druga na zjeździe z obwodnicy prowadzącej do Ostrowa" - powiedział Radiu Centrum dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu Krzysztof Gałka:
"Są to czujniki umieszczone w nawierzchni, które w przypadku pojawienia się pojazdu przekraczającego nacisk na oś, przekazują informację do Inspekcji Transportu Drogowego. Jest możliwość przechwycenia takiego pojazdu i skierowania go na wagę szczegółowego ważenia. To jest na parkingu, który wykonaliśmy przy ul. Poznańskiej przy cmentarzu".
http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-czujniki-wagi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zbyt ciężkie samochody poruszające się po drogach niszczą nawierzchnię, powodują hałas i tamują płynność ruchu. Stąd w Kaliszu funkcjonuje już rejestracja pojazdów przekraczających dopuszczalny nacisk osi jezdni. "Mamy umieszczone dwie wagi preselekcyjnego ważenia w nawierzchni jezdni. Jedna jest na ul. Wrocławskiej na wjeździe od Skalmierzyc, druga na zjeździe z obwodnicy prowadzącej do Ostrowa" - powiedział Radiu Centrum dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu Krzysztof Gałka:
"Są to czujniki umieszczone w nawierzchni, które w przypadku pojawienia się pojazdu przekraczającego nacisk na oś, przekazują informację do Inspekcji Transportu Drogowego. Jest możliwość przechwycenia takiego pojazdu i skierowania go na wagę szczegółowego ważenia. To jest na parkingu, który wykonaliśmy przy ul. Poznańskiej przy cmentarzu".
http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-czujniki-wagi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem
Nie wiedziałem gdzie to dać - w środku był fotoradar/kamera, widział już ktoś wcześniej ten samochód?
https://vimeo.com/125059884" onclick="window.open(this.href);return false;
https://vimeo.com/125059884" onclick="window.open(this.href);return false;