Kaliska Kolej Dojazdowa
Kaliska Kolej Dojazdowa
Kaliską Koleją Dojazdową w przyszłość:
Inwestycje na Kaliskiej Kolei Dojazdowej. Infrastruktura kolejki jest przygotowywana do wprowadzenia w przyszłości nowego typu przewozów - wagonów normalnotorowych, tzw. rolboków. - "Nowe wagony będą wykorzystywane w transporcie na kolei wąskotorowej" - mówi Tomasz Strapagiel pezes Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu.
- "Chodzi o to, żeby w przyszłości nowoczesne typy wagonów mogły wjechać na sieć kolei dojazdowej. Te nowoczesne wagony przy pomocy urządzeń, które dzisiaj posiadamy, niestety nie będą mogły jeżdzić. Musimy poprawić i przystosować infrastrukturę. Już wymieniliśmy 7 tysięcy podkładów, do końca roku wymienimy jeszcze 10 tysięcy podkładów. Do 2010 roku odcinek Opatówek - Biernatki musi być gotowy na przyjęcie nowych wagonów."
- "Nowoczesna infrastruktura jest niezbędna w rozwoju kolejki, chcemy dzięki tej inwestycji przede wszystkim być dobrze przygotowani do przewozu różnego typu towaru budowlanego naszych klientów" - dodał Strapagiel.
Inwestycja będzie kosztowała około 200 tysięcy złotych. Środki pochodzą z kasy stowarzyszenia. Nowe wagony będą zakupione w przyszłości, na razie trwają rozmowy z władzami samorządowymi o ewentualnej dotacji.
http://www.skpl.kalisz.pl
Inwestycje na Kaliskiej Kolei Dojazdowej. Infrastruktura kolejki jest przygotowywana do wprowadzenia w przyszłości nowego typu przewozów - wagonów normalnotorowych, tzw. rolboków. - "Nowe wagony będą wykorzystywane w transporcie na kolei wąskotorowej" - mówi Tomasz Strapagiel pezes Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu.
- "Chodzi o to, żeby w przyszłości nowoczesne typy wagonów mogły wjechać na sieć kolei dojazdowej. Te nowoczesne wagony przy pomocy urządzeń, które dzisiaj posiadamy, niestety nie będą mogły jeżdzić. Musimy poprawić i przystosować infrastrukturę. Już wymieniliśmy 7 tysięcy podkładów, do końca roku wymienimy jeszcze 10 tysięcy podkładów. Do 2010 roku odcinek Opatówek - Biernatki musi być gotowy na przyjęcie nowych wagonów."
- "Nowoczesna infrastruktura jest niezbędna w rozwoju kolejki, chcemy dzięki tej inwestycji przede wszystkim być dobrze przygotowani do przewozu różnego typu towaru budowlanego naszych klientów" - dodał Strapagiel.
Inwestycja będzie kosztowała około 200 tysięcy złotych. Środki pochodzą z kasy stowarzyszenia. Nowe wagony będą zakupione w przyszłości, na razie trwają rozmowy z władzami samorządowymi o ewentualnej dotacji.
http://www.skpl.kalisz.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Świetna wiadomość. Już jakieś 3 dobre miesiące interesuję się SKPL i doszedłem do wniosku, że KKD trzeba rozbudowywać.
Rysowałem mapy i oto wynik:
Kropka - stacja
czarna linia - sieć
szara linia - kierunki rozwoju
Może byłoby to kosztowne, ale skuteczne. Jeżeli wyliczono, że opłacałoby się uruchamiać pociąg na trasie Zbiersk - Turek, gdyby na całej trasie przejechało 7 osób, albo 13 na odcinkach. A gdyby to zbudować na rozstaw 1000mm, i wybudować sieć tramwajową w Kaliszu na 1000 to byłoby super. Przecież gdyby walczyć o dotacje z Unii mięlibyśmy nawet 75% funduszy od tak. Może z 15% dałoby państwo. Oto mapa:
Rysowałem mapy i oto wynik:
Kropka - stacja
czarna linia - sieć
szara linia - kierunki rozwoju
Może byłoby to kosztowne, ale skuteczne. Jeżeli wyliczono, że opłacałoby się uruchamiać pociąg na trasie Zbiersk - Turek, gdyby na całej trasie przejechało 7 osób, albo 13 na odcinkach. A gdyby to zbudować na rozstaw 1000mm, i wybudować sieć tramwajową w Kaliszu na 1000 to byłoby super. Przecież gdyby walczyć o dotacje z Unii mięlibyśmy nawet 75% funduszy od tak. Może z 15% dałoby państwo. Oto mapa:
Szymek teren który zaznaczyłeś jest rozległy ale co za tym idzie piękny krajoznawczo,podoba Mi się pomysł.Ale jest jedno ale;w Tłokini nie ma już torów zdemontowali je kilka lat temu a szkoda.Nie wiem jak to wygląda teraz w Kaliszu a dokładnie na Stawiszyńskiej w kierunku Niedżwiad,są tam jeszcze tory???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
KTR
Mogłoby to się nazywać np. KTR – Kaliski Tramwaj Regionalny, coś podobnego do tego z Łodzi. Gdy byśmy dostali 75% dotacji było by to bardzo opłacalne, 25% mogłoby wyłożyć miasto, państwo i przyległe miejscowości na trasie tego tramwaju, bo przecież taki tramwaj to rozwój, nie tylko w kierunku turystyki, ale i gospodarki. Chętni na przejazd znależliby się na pewno.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Ostrów - kaputt ?
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=86883024
Ale o tym parowoziku można, a powiedziałbym nawet trzeba pomyśleć, choćby jako eksponat w Opatówku lub Russowie. To w nawiązaniu do zamnierzeń SKPL - Kalisz.
[ Dodano: Czw, 21.01.2010, 13:17 ]
Czy ,,wypali'' tym razem ...???
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=86883024
Ale o tym parowoziku można, a powiedziałbym nawet trzeba pomyśleć, choćby jako eksponat w Opatówku lub Russowie. To w nawiązaniu do zamnierzeń SKPL - Kalisz.
[ Dodano: Czw, 21.01.2010, 13:17 ]
Czy ,,wypali'' tym razem ...???
Starostwo przejmuje kolejkę wąskotorową
Czy na renesansie kolei zyska kaliska kolejka wąskotorowa?
W najbliższych miesiącach powiat kaliski stanie się właścicielem kolejki wąskotorowej Opatówek – Turek. Starosta wierzy, że wąskotorówka odciąży powiatowe drogi, a z czasem może stać się ważnym elementem regionalnej infrastruktury
Powiat kaliski stanie się właścicielem kolejki, bo chęć jej przekazania wyraziły Polskie Koleje Państwowe. Akt notarialny ma zostać podpisany do końca czerwca br. Jeśli tak się stanie, powiat zainwestuje w wąskotorówkę i można liczyć na jej rozkwit.
100-letnia historia
Kaliska Kolej Dojazdowa łącząca Opatówek, Turek i Russów z Kaliszem ma blisko 100-letnią historię. Została wybudowana w latach 1914-1917. Po odzyskaniu niepodległości władze powiatu kaliskiego przekazały ją PKP i przez wiele lat była ważnym środkiem transportu lokalnego. PKP zamknęły kaliską wąskotorówkę w 2001 roku, ale już rok póżniej za sprawą Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych została ponownie otwarta. Dawnej świetności nigdy jednak nie odzyskała. Obecnie tory biegną od Opatówka do Turku. Stowarzyszenie chciało uczynić z niej element infrastruktury turystycznej, ale obecnie wykorzystuje ją przede wszystkim do przewozu towarów i – jak zapewniają jego członkowie – odkąd przejęło kolejkę, po wąskich torach przejechało milion ton ładunków towarowych. A to oznacza, że kilkaset tysięcy ciężarówek zostało w garażach.
PKP zdają sobie jednak sprawę z tego, że możliwości kolejki nie są jeszcze do końca wykorzystywane – żeby tak się stało, trzeba ją doinwestować, a na to przewożnik pieniędzy nie ma. Stowarzyszenie mogłoby zostać jednak dofinansowane przez samorząd, pod warunkiem, że to właśnie powiat stanie się formalnym właścicielem. Sytuacja się zmieni, gdy zostanie podpisany akt notarialny. – Kaliska kolej chce zakupić dwa parowozy, wyremontować wagony i tabor, jednak brak środków hamuje realizację tych zamierzeń – przyznaje Jacek Bartczak z Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w Starostwie Powiatowym. (q)
Więcej w Życiu Kalisza
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Inwestycyjne plany powiatu ziemskiego...
Walczyłem i walczę o naszą wąskotorówkę, ale tutaj potrzebna będzie także wspólpraca i porozumienie ze Starostą tureckim oraz Wojewódzkim Wielkopolskim Konserwatorem Zabytków :
Źródło : http://www.rc.fm/polityczne/waskotorowk ... wacja.html
No to można trochę pomarzyc :
[ Dodano: Sob, 09.01.2010, 14:58 ]
Tu taj przedkładam przykład z Gryfickiej Kolei Dojazdowej, gdzie nie tylko walczy się o zachowanie istniejącej linii, asle mysli sie o przywróceniu jej do pierwotnego stanu torów i odgałęzien :
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 590&page=4
To jeden z wielu przykładów (niedowiarkom służę materiałami), gdzie udało się przełamać opory urzędników i malkontentów. Wszędzie na świecie koleje wąskotorowe wracają do łask, a to jako muzea czy skanseny, a to miejsca rekreacji na najczystszych ekologicznie terenach czy wreszcie jako pamiątki przeszłości początków industrializacji. W takiej Wielkiej Btytanii istnieje ponad 200 zabytkowych linii kolei wąskotorowych, często na szczątkowych - nawet 1,5 km odcinkach. Czy nasi miłośnicy nie moga tak się cieszyc jak Anglicy, Walijczycy czy Szkoci ???
Wąskotorówka: REAKTYWACJA
30 grudnia, 2009 - 16:50 — [email protected]
Kaliska Kolej Dojazdowa – czyli sieć kolei wąskotorowej łączącej Opatówek, Russów i Turek powraca na tory. Starostwo powiatowe w Kaliszu chce reaktywować kursy pasażerskie wąskotorówki. Ma konkretne plany, bo zamierza wąskotorówkę przejąć od PKP. Właśnie przygotowywany jest akt notarialny.
"Czas by kolej odżyła i by dalej mogli z niej korzystać mieszkańcy regionu. Teraz funkcjonują tylko przewozy towarów" - mówi Jacek Bartczak ze Starostwa Powiatowego w Kaliszu.
„Próbujemy w planach naszych wykorzystać Kaliską Kolej Dojazdową do przewozu osób w celach turystycznych, połączyć ją ze ścieżkami rowerowymi, być może przewóz rowerów, a może i kajaków. To wszystko są plany przyszłości, ale trzeba uratować tę kolej, z tego powodu, że jest to pewne świadectwo przeszłości” - mówi.
„Jesteśmy podwykonawcą największego przewożnika w Polsce, PKP Cargo i w ciągu tych kilku lat przewieżliśmy około miliona ton ładunków, czyli przeliczając to ekonomicznie, wyeliminowaliśmy z dróg kilkaset tysięcy ciężarówek” - dodaje Tomasz Strapagiel ze Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych.To ono od 7 lat zarządza kaliską wąskotorówką i troszczy się o to, aby kolej była dobrze wykorzystywana.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Kaliska Kolej Dojazdowa wkrótce stanie się własnością powiatu. Wtedy konieczne będą inwestycje, takie jak np. zakup taboru czy modernizacja torów. Teraz brakuje na to pieniędzy.
Źródło : http://www.rc.fm/polityczne/waskotorowk ... wacja.html
No to można trochę pomarzyc :
[ Dodano: Sob, 09.01.2010, 14:58 ]
Tu taj przedkładam przykład z Gryfickiej Kolei Dojazdowej, gdzie nie tylko walczy się o zachowanie istniejącej linii, asle mysli sie o przywróceniu jej do pierwotnego stanu torów i odgałęzien :
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 590&page=4
To jeden z wielu przykładów (niedowiarkom służę materiałami), gdzie udało się przełamać opory urzędników i malkontentów. Wszędzie na świecie koleje wąskotorowe wracają do łask, a to jako muzea czy skanseny, a to miejsca rekreacji na najczystszych ekologicznie terenach czy wreszcie jako pamiątki przeszłości początków industrializacji. W takiej Wielkiej Btytanii istnieje ponad 200 zabytkowych linii kolei wąskotorowych, często na szczątkowych - nawet 1,5 km odcinkach. Czy nasi miłośnicy nie moga tak się cieszyc jak Anglicy, Walijczycy czy Szkoci ???
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Warto jednak wracać do ,,korzeni'' - tylko trzeba się naszperać. Poniżej dwa unikatowe zdjęcia pochodzące ze zbioru p.Karola Waszaka (SKPL) datowane na 09 mmaja 1994 r :
- stacja Kalisz Wąskotorowy ( już naruszony)
- równia stacyjna w Borkowie Starym właśnie grabiona :
Tu przypomnę,m że szyny z naszej wąskotorowki wzmacniają skarpę xsszwedzkiej autostrady w okolicy Norrkoping.
- stacja Kalisz Wąskotorowy ( już naruszony)
- równia stacyjna w Borkowie Starym właśnie grabiona :
Tu przypomnę,m że szyny z naszej wąskotorowki wzmacniają skarpę xsszwedzkiej autostrady w okolicy Norrkoping.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Gdyby ta kolej była konkurencyjna w sensie ekonomicznym i czasowym wobec samochodu, to można by pomyśleć o tym, żeby ją przywrócić, a może nawet połączyć ją z siecią tramwajową o czym już pisał Szymek.
Minutę póżniej: Już się obudziłem i wiem, że to nierealne.
Minutę póżniej: Już się obudziłem i wiem, że to nierealne.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Wiedz, że pomiędzy Sroda Wlkp.,Śmiglem, Jędrzejowem i Rogowem nie ma żadnej innej. Niestety pewnie z niej trzeba będzie zrobic muzeum i dofinansowywac. ale to zadania samorządow powiatowego, wojewodzkiego i sponsorow. Anglicy np. wypuszczają akcje na części swoich kolei. Faktem jest, ze mają zupelnie inne tradycje i inne zapotrzebowanie na tego rodzaju atrakcje. Oni często zadowalają się ,,ogonkami'' o dl.3,5 km .
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
O kolejce waskotorowejj nadal cicho, ale są nowe szanse dla Muzeum Historii Przemyslu w Opatówku :
Muzeum z marszałkowskim wsparciem
6 lipca, 2010 - 09:16 — [email protected]
Najprawdopodobniej Urząd Marszałkowski w Poznaniu będzie współfinansował działalność Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, w powiecie kaliskim. Zabiegało o to kaliskie starostwo, któremu brakowało funduszy na działalność placówki. Zanim jednak marszałek podjął decyzję o sponsoringu, wcześniej kilkakrotnie - wraz z przedstawicielami Departamentu Kultury - wizytował muzeum.
"Cieszy nas taka decyzja marszałka" - mówi starosta kaliski Krzysztof Nosal: "Dyrektor Departamentu Kultury Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu oficjalnie poinformował nas, że marszałek zadecydował, aby w sierpniu przy konstrukcji budżetu na 2011 rok znalazły się pieniądze dla Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku. Przyznam, że potrzeby są tu ogromne. W najgoroszym stanie jest dach, który powoli zaczyna zaciekać i trzeba go wyremontować. Tych potrzeb jest o wiele wiele więcej. Pewnie trzeba będzie wypośrodkować te pieniądze, ile dać na bieżącą działalność, a ile na ewentualne remonty. Ale to już decyzja marszałka."
Nie wiadomo jeszcze, jaką kwotę przekaże tutaj marszałek. "Mam nadzieję, że będzie ona adekwatna do potrzeb" - dodaje starosta Nosal.
[email protected]
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Przejazd specjalny Zbiersk-Opatówek-Zbiersk
Witam Wszystkich,
W dniu 2 pażdziernika 2010 (sobota) w godzinach od ok. 9.30 do 14.00 na Kaliskiej Kolei Dojazdowej odbędzie się przejazd specjalny Miłośników Kolei na trasie Zbiersk - Opatówek - Zbiersk.
Pojedzie lokomotywa spalinowa + skład wagonów towarowych + wagony pasażerskie.
Przejazd jest składkowy, cena 30 zł płatna do 20 września.
W trakcie przejazdu przewidziane fotostopy w najciekawszych miejscach trasy.
Przejazd jest imprezą zamkniętą organizowaną w związku z ogólnopolskim zlotem fotografów kolejowych, nie jest to kolejny festyn rodzinny i nie przewidziane są żadne dmuchane zamki, itp. - w związku z tym, warunkiem uczestnictwa będzie akceptacja regulaminu, szczególnie w zakresie dyscypliny na fotostopach.
Na chwilę obecną wolnych jest około 28 miejsc.
Proszę o wstępne deklaracje uczestnictwa na adres ytrium[@]ok-kolej.pl
Po 5 września będę rozsyłał mailem dane konta do wpłat.
Szersze info o pociągu - http://ok-kolej.pl/forum/viewthread.php ... ead_id=213
Zapraszam!
W dniu 2 pażdziernika 2010 (sobota) w godzinach od ok. 9.30 do 14.00 na Kaliskiej Kolei Dojazdowej odbędzie się przejazd specjalny Miłośników Kolei na trasie Zbiersk - Opatówek - Zbiersk.
Pojedzie lokomotywa spalinowa + skład wagonów towarowych + wagony pasażerskie.
Przejazd jest składkowy, cena 30 zł płatna do 20 września.
W trakcie przejazdu przewidziane fotostopy w najciekawszych miejscach trasy.
Przejazd jest imprezą zamkniętą organizowaną w związku z ogólnopolskim zlotem fotografów kolejowych, nie jest to kolejny festyn rodzinny i nie przewidziane są żadne dmuchane zamki, itp. - w związku z tym, warunkiem uczestnictwa będzie akceptacja regulaminu, szczególnie w zakresie dyscypliny na fotostopach.
Na chwilę obecną wolnych jest około 28 miejsc.
Proszę o wstępne deklaracje uczestnictwa na adres ytrium[@]ok-kolej.pl
Po 5 września będę rozsyłał mailem dane konta do wpłat.
Szersze info o pociągu - http://ok-kolej.pl/forum/viewthread.php ... ead_id=213
Zapraszam!
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną