Budowa ciągu pieszo - jezdnego+parking Dobrzecka/Graniczna
Budowa ciągu pieszo - jezdnego+parking Dobrzecka/Graniczna
Ze strony ZDM Kalisz
ZDM.341-35/I/08
przetarg nieograniczony na: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu
SIWZ
Numer ogłoszenia: 281867 - 2008; data zamieszczenia: 23.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, fax. 062 5049701.
* Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu. Zakres robót obejmuje w szczególności: 1/ roboty rozbiórkowe z wywozem materiałów, 2/ roboty ziemne z wywozem urobku 3/roboty nawierzchniowe a/ budowę jezdni, placu manewrowego, parkingu i chodnika z elementów betonowych 4/ regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej 5/uzupełnienie odwodnienia 6/ opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz wykonanie na jego podstawie oznakowania tymczasowego, 7/ oznakowanie docelowe wg załączonego projektu organizacji ruchu 8/ obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą (wersje w formie papierowej i elektronicznej format DWG - inne do uzgodnienia) wraz z pisemną informacją o stanie osnowy geodezyjnej poziomej i pionowej. Szczegółowy zakres robót określają : Projekt budowlano - wykonawczy branży drogowej i sanitarnej, Docelowa organizacja ruchu, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - branża drogowa Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, Projektem budowlano - wykonawczym branży drogowej i sanitarnej, Docelową organizacją ruchu, Szczegółową Specyfikacją Techniczną - branża drogowa, stanowiącymi integralną część siwz. Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium Każda oferta musi być zabepieczona wadium w wysokości: 2.000,00 zł Wadium może być wniesione w następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych. -Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr. 109 poz. 1158,z póżn. zm.) Wadium wnoszone w formie pieniężnej winno być w dniu otwarcia ofert na rachunku Zamawiającego. Nr konta: 48 1160 2202 0000 0000 4218 2912. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona. Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy: -odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w siwz, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który: 1/ wycofał ofertę przed terminem składania ofert, 2/ został wykluczony z postępowania, 3/ którego oferta została odrzucona. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust.2 pkt. 2 i 3, jeżeli w toku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wniosą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
* Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wyłącznie oferenci, których oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych, siwz oraz spełniający następujace warunki minimalne: 1. udzielą gwarancji na przedmiot zamówienia minimum 5 lat od dnia odbioru końcowego, 2. zaakceptują termin realizacji:do 20.12.2008r. 3. zaakceptują 21 dniowy termin płatności faktur 4. wykażą, należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 zadania polegające na budowie drogi lub chodnika o długości min. 50 mb. 5. wykażą, że dysponują kierownikiem robót, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu oraz, że osoba ta należy (na dzień składania ofert) do właściwej izby samorządu zawodowego, 6. wykażą, że dysponują osobą, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - sanitarnej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że osoba ta należy (na dzień składania ofert) do właściwej izby samorządu zawodowego Opis sposobu obliczenia ceny. 1. Cena ofertowa, podana w Formularzu oferty, powinna być wyliczona w oparciu o załączone do siwz kosztorysy ofertowe(branża drogowa, sanitarna), oraz pozostałe elementy tj.: projekt organizacji ruchu, bez podatku od towarów i usług, które należy wpisać w pkt. 1 ppkt. 1. Formularza oferty. 2. W pkt. 1 ppkt. 2. należy wpisać łączną wartość netto, będącą suma watości netto za poszczególne części zamówienia określone w pkt. 1 pkt. 1. 3. Podatek od towarów i usług VATw wysokości 22 % należy doliczyć do łącznej wartości wynagrodzenia netto określonej ppkt. 2. a następnie wpisać w pkt 1 ppkt. 3.Formularza oferty 4. Wartość wynagrodzenia brutto (suma wartości wynagrodzenia netto i podatku VAT) należy wpisać w pkt. 1 ppkt 4. Formularza oferty 5. Ślepe kosztorysy określają szczegółowy opis robót i wskazuja czynności, które należy uwzględnić w cenach jednostkowych oferty, jednostki przedmiarowe i ilości jednostek przedmiarowych robót wynikające z obliczeń. 6. Oferowane ceny jednostkowe robót muszą uwzględniać wszystkie koszty wykonania zadania, koszty robocizny, materiałów, roboty towarzyszące i tymczasowe. 7. W kosztorysie ofertowym nie mogą występować dodatki i upusty oraz ewentualnie inne składniki kalkulacyjne poza tymi, które wynikają z formuły kalkulacyjnej. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następujacym kryterium; Cena wykonania - 100% Oferta z najniższą ceną uzyska 100 punktów..
* Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a/ oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 Nr 164, poz. 1163 z póżn.zm.), na załączonym druku - załącznik Nr 1, b/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewdencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c/ Wykaz osób które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z niezbędnymi uprawnieniami i zaświadczeniem o przynależności do OIIB (zgodnie z pkt. 3 ppkt. 5/, 6/. d/ wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z punktem 3 pkt. ppkt. 4 , z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających że roboty te zostały wykonane z należytą starannością - zał. Nr 2..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.kalisz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.11.2008 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz - sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
ZDM.341-35/I/08
przetarg nieograniczony na: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu
SIWZ
Numer ogłoszenia: 281867 - 2008; data zamieszczenia: 23.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, fax. 062 5049701.
* Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ciągu pieszo - jezdnego z wjazdem od strony ulicy Granicznej połączonego chodnikiem z ulicą Dobrzecką oraz parkingu. Zakres robót obejmuje w szczególności: 1/ roboty rozbiórkowe z wywozem materiałów, 2/ roboty ziemne z wywozem urobku 3/roboty nawierzchniowe a/ budowę jezdni, placu manewrowego, parkingu i chodnika z elementów betonowych 4/ regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej 5/uzupełnienie odwodnienia 6/ opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz wykonanie na jego podstawie oznakowania tymczasowego, 7/ oznakowanie docelowe wg załączonego projektu organizacji ruchu 8/ obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą (wersje w formie papierowej i elektronicznej format DWG - inne do uzgodnienia) wraz z pisemną informacją o stanie osnowy geodezyjnej poziomej i pionowej. Szczegółowy zakres robót określają : Projekt budowlano - wykonawczy branży drogowej i sanitarnej, Docelowa organizacja ruchu, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - branża drogowa Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, Projektem budowlano - wykonawczym branży drogowej i sanitarnej, Docelową organizacją ruchu, Szczegółową Specyfikacją Techniczną - branża drogowa, stanowiącymi integralną część siwz. Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium Każda oferta musi być zabepieczona wadium w wysokości: 2.000,00 zł Wadium może być wniesione w następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych. -Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr. 109 poz. 1158,z póżn. zm.) Wadium wnoszone w formie pieniężnej winno być w dniu otwarcia ofert na rachunku Zamawiającego. Nr konta: 48 1160 2202 0000 0000 4218 2912. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona. Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy: -odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w siwz, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który: 1/ wycofał ofertę przed terminem składania ofert, 2/ został wykluczony z postępowania, 3/ którego oferta została odrzucona. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust.2 pkt. 2 i 3, jeżeli w toku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wniosą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
* Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wyłącznie oferenci, których oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych, siwz oraz spełniający następujace warunki minimalne: 1. udzielą gwarancji na przedmiot zamówienia minimum 5 lat od dnia odbioru końcowego, 2. zaakceptują termin realizacji:do 20.12.2008r. 3. zaakceptują 21 dniowy termin płatności faktur 4. wykażą, należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 zadania polegające na budowie drogi lub chodnika o długości min. 50 mb. 5. wykażą, że dysponują kierownikiem robót, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu oraz, że osoba ta należy (na dzień składania ofert) do właściwej izby samorządu zawodowego, 6. wykażą, że dysponują osobą, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - sanitarnej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że osoba ta należy (na dzień składania ofert) do właściwej izby samorządu zawodowego Opis sposobu obliczenia ceny. 1. Cena ofertowa, podana w Formularzu oferty, powinna być wyliczona w oparciu o załączone do siwz kosztorysy ofertowe(branża drogowa, sanitarna), oraz pozostałe elementy tj.: projekt organizacji ruchu, bez podatku od towarów i usług, które należy wpisać w pkt. 1 ppkt. 1. Formularza oferty. 2. W pkt. 1 ppkt. 2. należy wpisać łączną wartość netto, będącą suma watości netto za poszczególne części zamówienia określone w pkt. 1 pkt. 1. 3. Podatek od towarów i usług VATw wysokości 22 % należy doliczyć do łącznej wartości wynagrodzenia netto określonej ppkt. 2. a następnie wpisać w pkt 1 ppkt. 3.Formularza oferty 4. Wartość wynagrodzenia brutto (suma wartości wynagrodzenia netto i podatku VAT) należy wpisać w pkt. 1 ppkt 4. Formularza oferty 5. Ślepe kosztorysy określają szczegółowy opis robót i wskazuja czynności, które należy uwzględnić w cenach jednostkowych oferty, jednostki przedmiarowe i ilości jednostek przedmiarowych robót wynikające z obliczeń. 6. Oferowane ceny jednostkowe robót muszą uwzględniać wszystkie koszty wykonania zadania, koszty robocizny, materiałów, roboty towarzyszące i tymczasowe. 7. W kosztorysie ofertowym nie mogą występować dodatki i upusty oraz ewentualnie inne składniki kalkulacyjne poza tymi, które wynikają z formuły kalkulacyjnej. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następujacym kryterium; Cena wykonania - 100% Oferta z najniższą ceną uzyska 100 punktów..
* Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a/ oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 Nr 164, poz. 1163 z póżn.zm.), na załączonym druku - załącznik Nr 1, b/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewdencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c/ Wykaz osób które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z niezbędnymi uprawnieniami i zaświadczeniem o przynależności do OIIB (zgodnie z pkt. 3 ppkt. 5/, 6/. d/ wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z punktem 3 pkt. ppkt. 4 , z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających że roboty te zostały wykonane z należytą starannością - zał. Nr 2..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.kalisz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.11.2008 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz - sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Chyba Harnaś masz rację! Ja na początku myślałem że chodzi o połączeniu Granicznej z Dobrzecką, ale na wysokości starej wsi Dobrzec, czyli za skrzyżowaniem Dobrzeckiej ze Stanczukowskiego. Ale chyba ta opcja którą podałeś jest właściwa
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
Ostatnio przechodziłem i widziałem że inwestycja była poprawiana, czyli zrobiono szeroki wjazd od strony ul. dobrzeckiej co mnie bardzo ucieszyło. Myślałem ze spokojnie będzie w razie potrzeby można przemieścić się tam samochodem z granicznej na dobrzecką. tym bardziej ze na poprawkę pierwszej nieudanej wersji wydano kolejne pieniądze z osiedlowej kasy. Ostatnio odwoziłem znajomą samochodem na graniczną no i byłem pewny na 100% że szybko przejadę przez ten ciąg. A tu niestety druga niemiła niespodzianka OD STRONY GRANICZNEJ POSTAWILI SŁUPKI UNIEMIRZLIWIAJĄCE PRZEJAZD!!. Wiec zadaje sobie pytanie po jakiego .... poszerzali wjazd od strony dobrzeckiej, jak i tak przejazd nie może pełnić swojej praktycznej funkcji. CZASEM MAM WRAŻENIE ŻE NASZYM OSIEDLEM RZĄDZI JAKAŚ BANDA IDIOTÓW.
Słupków już nie ma można śmiało jeżdzić
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;