Przebudowa 4 ulic Wrocławska,Harcerska,Górnośląska,Poznańska
przykład jak teoria ściera się z praktyką
teoria:
teoria:
praktyka:R. pisze:Każdą łatę z masy oblewa się asfaltem w celu zabezpieczenia krawędzi (tam najłatwiej może wnikać woda).
R. pisze:... A wiesz że smoły już od dawna nie wolno stosować?
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Chyba mylisz pojęcia. Smoła to nie asfalt. Smoły się nie stosuje ze względu na dużą szkodliwość dla zdrowia. A co do oblewania krawędzi to przyjrzyj się jakiejś łatce po remoncie (oczywiście jeśli jest dobrze zrobiona i jeśli jest to remont masą, a nie grysem i emulsją). Zobaczysz że każda krawędż jest oblana asfaltem. Po podgrzaniu asfalt robi się płynny, stąd na zdjęciu robotnik polewający taką łatę z konewki (bo tak jest po prostu najwygodniej - nie rozlewa się go po całej drodze). Więc to co opisałeś jako teoria jest właśnie praktyką. Na forum pokutuje dziwna mania nazywania układania warstw bitumiczych "laniem asfaltu" i stąd pewnie wiele nieporozumień.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009, o 23:24 przez R., łącznie zmieniany 1 raz.
przepraszam że tak wyrwałem ten fragment z twojej wypowiedzi ale dla mnie to zdanie-klucz odnośnie remontów dróg w KaliszuR. pisze:...(oczywiście jeśli jest dobrze zrobiona i jeśli jest to remont masą, a nie grysem i emulsją)...
stosunkowo niedawno ul. Wrocławska była "łatana". z tych "łatek" niewiele już chyba zostało. jeżdżę tam praktycznie co drugi dzień i ciesze się że na sezon zimowy zdążyłem podnieść zawieszenie bo zbierałbym elementy karoserii i podwozia po każdym przejeżdzie.
nie uważam że mylisz się odnośnie techniki, materiałów i obowiązujących przepisów dotyczących drobnych napraw nawierzchni ale patrząc na efekty tych remontów to mam wrażenie że kilka z wspomnianych przez Ciebie zasad zostało pominięte
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Łatanie dziur trudno nazwac remontem.To są raczej dzialania dorażnie aby droga była jeszcze przejezdna.Wiele z tych łat za czas jakiś znowu przyjdzie naprawiać.Nie wiem czy to wina technologii czy zaniedbań podczas wykonywania.Pewnie jedno i drugie.Poznańska po kladzeniu kanalizacji to już nie to samo co przed.Podobnie Stwaiszyńska i za chwilę bedzie Wrocławska.
A jeszcze jak do tego dołozymy wystające lub zapadnięte studzienki to mamy pelny obraz.
A jeszcze jak do tego dołozymy wystające lub zapadnięte studzienki to mamy pelny obraz.
Wiesz, inna sprawa że remont cząstkowy to jest działanie dorażne, a nie docelowe. Nie oszukujmy się, ale na drodze takiej jak Wrocławska, która cała nadaje się do remontu i jest strasznie spękana, te remonty raczej nie mają prawa się tam utrzymać (zwłaszcza jeśli temp. przechodzi kilka razy przez zero - to idealne warunki do tworzenia się dziur).
Ten artykuł pasuje tutaj jak ulał......smołe na łacie???
Remonty ważne tak jak budowa nowych dróg
Rzeczpospolita - 16-04-2009 06:32
Na remonty wydajemy nie tylko mało - na 1 km istniejących dróg to tylko ok. 1,2 tys. euro rocznie - ale co gorsza żle.
Jak pisze w "Rzeczpospolitej" Andrzej Rzońca, wiceprezes Forum Obywatelskiego Rozwoju, brak autostrad i dróg ekspresowych nie jest jedyną bolączką polskich kierowców. Drugą chorobą polskich dróg jest ich zły stan. Blisko połowa dróg krajowych znajduje się w złym lub niezadowalającym stanie technicznym. Aż 40 proc. wymaga najbardziej kosztownych remontów obejmujących wyrównanie i wzmocnienie nawierzchni. W przypadku dróg wojewódzkich i powiatowych remontów wymaga ok. 70 proc.
W Polsce na utrzymanie kilometra istniejących dróg wydaje się przeciętnie ok. 1,2 tys. euro rocznie, tymczasem w Szwajcarii czy Norwegii – 6 tys., w Wielkiej Brytanii – ponad 5 tys., a we Francji i Grecji – 2,5 tys. Rzońca podkreśla, że różnice w zamożności nie tłumaczą wszystkiego. W każdym z wymienionych krajów nakłady na utrzymanie dróg są bowiem w relacji do PKB na mieszkańca wyższe niż u nas.
Według wiceprezesa FOR odwlekanie niezbędnych remontów może nas dużo kosztować, bo generalny remont pochłania cztery razy więcej środków niż systematycznie wykonywane drobne roboty. Co więcej wszędzie tam, gdzie zły stan techniczny istniejącej infrastruktury nie pozwala na jej efektywne użytkowanie, nakłady na jej rozbudowę nie przynoszą praktycznie żadnych korzyści.
Dziurawe drogi są również przyczyną wielu ludzkich tragedii. Szacuje się, że odpowiadają one za jedną trzecią wypadków drogowych w Polsce.
Nie dość, że wydajemy mało, to jeszcze żle. W ponad połowie skontrolowanych przez NIK przypadków stwierdzono istotne nieprawidłowości. Zdarzało się nawet, że świeżo wyremontowane drogi nadawały się do ponownego remontu.
Remonty ważne tak jak budowa nowych dróg
Rzeczpospolita - 16-04-2009 06:32
Na remonty wydajemy nie tylko mało - na 1 km istniejących dróg to tylko ok. 1,2 tys. euro rocznie - ale co gorsza żle.
Jak pisze w "Rzeczpospolitej" Andrzej Rzońca, wiceprezes Forum Obywatelskiego Rozwoju, brak autostrad i dróg ekspresowych nie jest jedyną bolączką polskich kierowców. Drugą chorobą polskich dróg jest ich zły stan. Blisko połowa dróg krajowych znajduje się w złym lub niezadowalającym stanie technicznym. Aż 40 proc. wymaga najbardziej kosztownych remontów obejmujących wyrównanie i wzmocnienie nawierzchni. W przypadku dróg wojewódzkich i powiatowych remontów wymaga ok. 70 proc.
W Polsce na utrzymanie kilometra istniejących dróg wydaje się przeciętnie ok. 1,2 tys. euro rocznie, tymczasem w Szwajcarii czy Norwegii – 6 tys., w Wielkiej Brytanii – ponad 5 tys., a we Francji i Grecji – 2,5 tys. Rzońca podkreśla, że różnice w zamożności nie tłumaczą wszystkiego. W każdym z wymienionych krajów nakłady na utrzymanie dróg są bowiem w relacji do PKB na mieszkańca wyższe niż u nas.
Według wiceprezesa FOR odwlekanie niezbędnych remontów może nas dużo kosztować, bo generalny remont pochłania cztery razy więcej środków niż systematycznie wykonywane drobne roboty. Co więcej wszędzie tam, gdzie zły stan techniczny istniejącej infrastruktury nie pozwala na jej efektywne użytkowanie, nakłady na jej rozbudowę nie przynoszą praktycznie żadnych korzyści.
Dziurawe drogi są również przyczyną wielu ludzkich tragedii. Szacuje się, że odpowiadają one za jedną trzecią wypadków drogowych w Polsce.
Nie dość, że wydajemy mało, to jeszcze żle. W ponad połowie skontrolowanych przez NIK przypadków stwierdzono istotne nieprawidłowości. Zdarzało się nawet, że świeżo wyremontowane drogi nadawały się do ponownego remontu.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
ZDM.341-36/I/09
przetarg nieograniczony na: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej
SIWZ (Plik ZIP)
Numer ogłoszenia: 109711 - 2009; data zamieszczenia: 10.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej . Projekt winien obejmować między in.: 1/przebudowę (wzmocnienie) konstrukcji nawierzchni jezdni 2/ przebudowę (budowę) chodników i zjazdów 3/ budowę ścieżki rowerowej (lub pieszo-rowerowej) 4/ wydzielenie pasów lewoskrętu w obrębie skrzyżowań z drogami poprzecznymi i ważniejszymi zjazdami publicznymi 5/ wydzielenie w obrębie przejść dla pieszych azyli, w części środkowej jezdni 6/ budowę kanału deszczowego zgodnie z załączonymi warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Kaliszu 7/ usunięcie ewentualnych kolizji z siecią uzbrojenia terenu (warunki techniczne wydane przez Energa - Operator SA, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Kaliszu, Telekomunikację Polską SA , Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA oraz Wielkopolska Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. - w załączeniu). 8/ klasa drogi G 9/ Przedmiotowy projekt obejmuje odcinek o długości ca 3800 metrów 4.2. Zakres przedmiotowego opracowania obejmuje w szczególności: 1/ dane wyjściowe do projektowania,które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy 2/ geotechniczne warunki posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami 3/ wykonanie niezbędnych badań ruchu i istniejącej konstrukcji drogi oraz określenie na ich podstawie wzmocnienia (przebudowy) istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni 4/ informację do planu BIOZ 5/ kolorową planszę uzbrojenia podziemnego 6/ projekt stałej organizacji ruchu wraz z planem sytuacyjnym określającym projektowaną geometrię ulicy, które wymagają na etapie opracowywania akceptacji Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu 7/ przedmiar robót, kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej 8/ kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (forma papierowa i elektroniczna - format ath) 9/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe 10/ opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych: w przypadku gdy Inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę, do wniosku o opinię ZUDP należy dołączyć sporządzoną przez projektanta notatkę, zaakceptowaną przez Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, informującą o nie wymaganiu pozwolenia na budowę 11/ decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji 12/ przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (SPEC USTAWA) w przypadku gdy rozwiązanie wykracza poza pas drogowy: opinie i niezbędne załączniki. Projekt podziału terenu zapewnia Inwestor 13/ przygotowanie załączników niezbędnych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę: w przypadku gdy zakres opracowania projektowego nie wykracza poza istniejący pas drogowy 14/ szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót 15/ opracowanie w formie papierowej i elektronicznej (format PDF) 16/ uzgodnienie projektu z Konserwatorem Zabytków i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych przy zabytku 17/ przygotowanie mapy własności gruntów wraz z wypisami z ewidencji dla działek objętych opracowaniem 4.3. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie..
no to oglosili przetarg na projekt to w przyszłym roku przebudowa
przetarg nieograniczony na: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej
SIWZ (Plik ZIP)
Numer ogłoszenia: 109711 - 2009; data zamieszczenia: 10.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od al. Wojska Polskiego do granicy miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej . Projekt winien obejmować między in.: 1/przebudowę (wzmocnienie) konstrukcji nawierzchni jezdni 2/ przebudowę (budowę) chodników i zjazdów 3/ budowę ścieżki rowerowej (lub pieszo-rowerowej) 4/ wydzielenie pasów lewoskrętu w obrębie skrzyżowań z drogami poprzecznymi i ważniejszymi zjazdami publicznymi 5/ wydzielenie w obrębie przejść dla pieszych azyli, w części środkowej jezdni 6/ budowę kanału deszczowego zgodnie z załączonymi warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Kaliszu 7/ usunięcie ewentualnych kolizji z siecią uzbrojenia terenu (warunki techniczne wydane przez Energa - Operator SA, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Kaliszu, Telekomunikację Polską SA , Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA oraz Wielkopolska Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. - w załączeniu). 8/ klasa drogi G 9/ Przedmiotowy projekt obejmuje odcinek o długości ca 3800 metrów 4.2. Zakres przedmiotowego opracowania obejmuje w szczególności: 1/ dane wyjściowe do projektowania,które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy 2/ geotechniczne warunki posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami 3/ wykonanie niezbędnych badań ruchu i istniejącej konstrukcji drogi oraz określenie na ich podstawie wzmocnienia (przebudowy) istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni 4/ informację do planu BIOZ 5/ kolorową planszę uzbrojenia podziemnego 6/ projekt stałej organizacji ruchu wraz z planem sytuacyjnym określającym projektowaną geometrię ulicy, które wymagają na etapie opracowywania akceptacji Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu 7/ przedmiar robót, kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej 8/ kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (forma papierowa i elektroniczna - format ath) 9/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe 10/ opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych: w przypadku gdy Inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę, do wniosku o opinię ZUDP należy dołączyć sporządzoną przez projektanta notatkę, zaakceptowaną przez Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, informującą o nie wymaganiu pozwolenia na budowę 11/ decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji 12/ przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (SPEC USTAWA) w przypadku gdy rozwiązanie wykracza poza pas drogowy: opinie i niezbędne załączniki. Projekt podziału terenu zapewnia Inwestor 13/ przygotowanie załączników niezbędnych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę: w przypadku gdy zakres opracowania projektowego nie wykracza poza istniejący pas drogowy 14/ szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót 15/ opracowanie w formie papierowej i elektronicznej (format PDF) 16/ uzgodnienie projektu z Konserwatorem Zabytków i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych przy zabytku 17/ przygotowanie mapy własności gruntów wraz z wypisami z ewidencji dla działek objętych opracowaniem 4.3. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie..
no to oglosili przetarg na projekt to w przyszłym roku przebudowa
Andrzej
raczej nie pozostanie 2x2
2/ przebudowę (budowę) chodników i zjazdów 3/ budowę ścieżki rowerowej (lub pieszo-rowerowej) 4/ wydzielenie pasów lewoskrętu w obrębie skrzyżowań z drogami poprzecznymi i ważniejszymi zjazdami publicznymi 5/ wydzielenie w obrębie przejść dla pieszych azyli, w części środkowej jezdni
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Idąc za Lukiem też chciałbym wiedzieć czy są środki na realizację i skąd będą pochodzić.Bo jeżeli te pieniądze mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego to jestem pełen obaw.Fundusz ten ma inne zobowiązania i to poważne.LUK pisze:Projekt to można ogłosić, a są środki na jego realizację?
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 cze 2009, o 22:05
- Lokalizacja: korczak
Remontu ul.Wrocławskiej doczekamy się dopiero za rok.Tak mi napisał pan Gałka;wariant który preferuje obejmuje pozostawienie dla kazdego kierunku po jednym pasie ruchu z wydzieleniem pasów lewoskrętów w obrębie skrzyzowań i ważniejszych przejazdów poprzecnych,realizacja sciezek rowerowych jak i chodników wraz z azylami dla pieszych w czesci srodkowej jezdni.Tak będzie wygladać ul.Wrocławska za rok.A kasy będą szukać na to z róznych srodków jak unijnych czy rządowych?