Północna obwodnica Kalisza - DK12

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
GALERNIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 23:53
Lokalizacja: KALISZ

Nieprzeczytany post autor: GALERNIK » 2 gru 2009, o 22:42

I do innych miast będą dochodziły drogi expresowe a do Kalisza ani obwodnicy ani drogi expresowej wspaniałych ludzi wybraliśmy żeby walczyli o rozwój naszego miasta

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 2 gru 2009, o 22:46

GALERNIK pisze: wspaniałych ludzi wybraliśmy żeby walczyli o rozwój naszego miasta
He he he nie nie wcale nie Naszego tylko Ostrowa,wszystkie znaki na ziemi i niebie od dawna na to wskazują :wink:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 2 gru 2009, o 22:56

andrzej pisze:jedyne plusy jakie na razie są, ze naprawdę zaczynają już mówić poważnie o obwodnicy Kalisza , przecież za 6 lat to Kalisz będzie najbardziej zakorkowanym miastem w Wielkopolsce bo nie będzie miał obwodnicy, a wszystkie inne miasta będą miały obwodnice :roll: :roll: :roll:
Masz rację, wszystko wskazuje na to, że na zewnętrzne obwodnice Kalisz będzie musiał czekać dłużej niż inne miasta.
Jednak brak obwodnic to nie jedyny problem. Kalisz nie jest jakimś pipidówkiem i wyrzucenie tranzytu na zewnątrz nie rozwiąże korków i problemów komunikacyjnych w mieście. Obwodnice zewnętrzne będą dobrodziejstwem głównie dla przejeżdżających przez miasto, a mieszkańcy Kalisza i okolic pozostaną z większością komunik. problemów. Dlatego Miasto powinno zająć się dokończeniem pierścienia sródmiejskiego, czyli właśnie m.in. rozbudową Podmiejskiej, połączeniem Tr.Stanczukowskiego z Bursztynową, skomunikowaniem dzielnicy przemysłowej itp.

Obwodnice zewn. GDDKiA kiedyś w końcu będzie musiała nam wybudować, trzeba lobbować :wink:

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 2 gru 2009, o 23:42

jp pisze: Obwodnice zewn. GDDKiA kiedyś w końcu będzie musiała nam wybudować, trzeba lobbować :wink:
W końcu...w końcu to i Kalisz w Opatówek będzie włączony jak mawia nasz klasyk. :-)

Jeżeli nam wybudują na końcu tzn. w okolicach 2025 r. to straty mogą być dla Kalisza spore. Przechwałki ostrowiaków dotyczące inwestycji przy obwodnicy nie są tak bezpodstawne jak nam się wydaje ...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2009, o 00:51

milo pisze:
jp pisze: Obwodnice zewn. GDDKiA kiedyś w końcu będzie musiała nam wybudować, trzeba lobbować :wink:
W końcu...w końcu to i Kalisz w Opatówek będzie włączony jak mawia nasz klasyk. :-)

Jeżeli nam wybudują na końcu tzn. w okolicach 2025 r. to straty mogą być dla Kalisza spore. Przechwałki ostrowiaków dotyczące inwestycji przy obwodnicy nie są tak bezpodstawne jak nam się wydaje ...
Nic lepszego nie możemy zrobić, jak tylko lobbować i współpracować z GDDKiA. Mam tu na myśli m.in. pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji.
Kalisz sam nie udzwignie ciężaru budowy obwodnic. Większą stratą dla Miasta byłoby finansowe zaangażowanie się w budowę obwodnic, a zaniedbanie inwestycji drogowych wewnątrz miasta.

Mitem jest, że tereny przy obwodnicach są atrakcyjne inwestycyjnie. Tereny wzdłuż obwodnic o standardzie S czy GP są przeważnie komunikacyjnie niedostępne. Wyjątek stanowią okolice węzłów. Żeby takie tereny ożywić, trzeba wokół wybudować infrastrukturę drogową i wszystkie media.
Podobny efekt, a często lepszy można uzyskać przygotowując strefę przemysłową wewnątrz miasta, przy ulicach które mają dogodne połączenie z drogami krajowymi.
W Kaliszu proponowałbym zainwestować w stworzenie takiej strefy np. w rejonie ul.Obozowej(potrzebny wiadukt); ul. Tylnej.
Planowane na przyszły rok uzbrajanie terenów wzdłuż kaliskiego odcinka obw. Skalmierzyc też jest dobrym pomysłem, ale bez wybudowania dróg wokół, raczej ciężko będzie znależć chętnego inwestora na te tereny.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 3 gru 2009, o 07:02

jp pisze: Nic lepszego nie możemy zrobić, jak tylko lobbować i współpracować z GDDKiA.
Oczywiście , tylko ze ten lobbing trochę spóżniony i niemrawy na razie a przy tym działania lądują często na manowcach w rodzaju obwodnica przez Rożdzały lub od węzła przy WP czyli z własnej kasy...
jp pisze: Mam tu na myśli m.in. pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji.
Jaką pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji masz na myśli ?
jp pisze: Kalisz sam nie udzwignie ciężaru budowy obwodnic. Większą stratą dla Miasta byłoby finansowe zaangażowanie się w budowę obwodnic, a zaniedbanie inwestycji drogowych wewnątrz miasta.
No prawda. Obwodnica północna to jakies 1 mld zł , może W-wa by to udzwignęła ale my na pewno nie. Jedyny wkład finansowy z naszej strony to jakieś badania nateżenia ruchu lub głośności dające dod. uzasadnienie jej budowy oraz prowadzenie konsultacji i wyznaczenie wstępnych wariantów przebiegu.
jp pisze: Mitem jest, że tereny przy obwodnicach są atrakcyjne inwestycyjnie. Tereny wzdłuż obwodnic o standardzie S czy GP są przeważnie komunikacyjnie niedostępne. Wyjątek stanowią okolice węzłów. Żeby takie tereny ożywić, trzeba wokół wybudować infrastrukturę drogową i wszystkie media.
Wiadomo , ze chodzi o okolice węzłów. A atrakcyjność tych terenów już mitem nie jest , widać to np. przy wężle Konin.
jp pisze: Podobny efekt, a często lepszy można uzyskać przygotowując strefę przemysłową wewnątrz miasta, przy ulicach które mają dogodne połączenie z drogami krajowymi.
W Kaliszu proponowałbym zainwestować w stworzenie takiej strefy np. w rejonie ul.Obozowej(potrzebny wiadukt); ul. Tylnej.
Z braku węzłów nie mamy innego wyjscia. Przy czym to rozwiązanie drozsze bo łatweij dobudować drogi dojazdowe do lężacego w szczerym polu węzłą niż budować infrastrukturę wewnątrz miasta.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 3 gru 2009, o 07:23

nie sposób nie zgodzic sie z milo , jeśli Kalisz otrzyma obwodnice w bliżej nie określonej przyszłosci to bedziemy miasteczkiem o conajwyzej powiatowym znaczeniu i wygląda na to ze taki był plan władz województwa , i jest on realizowany przy nieocenionej pomycy władz w ratuszu.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 3 gru 2009, o 07:44

Najlepszą rzeczą jaką można zrobić jest wspólne lobbowanie Kalisza z Ostrowem (i okolicznymi gminami) aby Ministerstwo Infrastruktury zmieniło status drogi nr 25 na droge ekspresową S25. Przynajmniej między naszymi mistami. To leży w interesie wszystkich! Jednak najlepiej by było dogadać się też z Koninem na wspólne lobbowanie i domagać sie S25 aż do autostrady A2. Argumentów myślę, że by nie zabrakło - bardzo duże natężenie ruchu, słabe skomunikowanie z innymi mistami itd.
To jest coś co być może udało by się wywalczyć. Niestety z wylotem na Łódż/Warszawe chyba jednak będzie gorzej. Chociaż oczywiście S12 do Łodzi by się bardzo przydała i to zarówno dla Kalisza, jak i Ostrowa. Tu akyrat obwodnica Kalisza z perspektywy Ostrowa lepiej gdyby przebiegała od południa, ale to chyba technicznie było by trudniejsze i droższe.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 3 gru 2009, o 07:49

Miasto lepiej skomunikowane na dłuższą metę wygra z miastem gorzej skomunikowanym , takie jest moje zdanie ale może sie mylę , nawet chciałbym...

Żeby było jasne dlaczego zwracam uwagę na tą obwodnicę - nie chodzi tu tylko o wyrzucenie tranzytu i tereny inwestycyjne przy węzłach.

Ta obwodnica to 18 km w standardzie docelowo 2x2 ( niech i tylko GP ) i mamy namiastkę/zaczątek eski od Sieradza ( S8 ) do Pleszewa ( S11 ). Moderny pozostałych odcinków + obwodnica Błaszek i wschodnia Pleszewa i mamy niezłe połączenia w kierunku Poznań i Łódż/wschód Polski.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2009, o 15:56

milo pisze: Jaką pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji masz na myśli ?
np. sfinansowanie opracowania wariantów przebiegu, prowadzenie konsultacji społecznych i wszystkich czynności administracyjnych, które mogłyby ułatwić GDDKiA inwestycję.
jp pisze: Podobny efekt, a często lepszy można uzyskać przygotowując strefę przemysłową wewnątrz miasta, przy ulicach które mają dogodne połączenie z drogami krajowymi
milo pisze: Z braku węzłów nie mamy innego wyjscia. Przy czym to rozwiązanie drozsze bo łatweij dobudować drogi dojazdowe do lężacego w szczerym polu węzłą niż budować infrastrukturę wewnątrz miasta.
Niekoniecznie. Wewnątrz miasta często jest już jakaś infrastruktura.
Wystarczy ją rozbudować. "Wewnątrz" miasta mamy też sporo pól :wink:
Przebijając się tunelem przez tory w ciągu al.WP możemy zaoferować mnóstwo terenów inwestycyjnych. Blisko węzła na Dobrzecu, doskonałe połączenie z 25 poprzez al.WP
Ostatnio zmieniony 3 gru 2009, o 16:11 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 3 gru 2009, o 16:07

jp pisze:
milo pisze: Jaką pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji masz na myśli ?
np. sfinansowanie opracowania wariantów przebiegu, prowadzenie konsultacji społecznych i wszystkich czynności administracyjnych, które mogłyby ułatwić GDDKiA inwestycję.
To mamy to samo na myśli co wyżej też pisałem.
Mogliby to wyrażnie przyspieszyć a nie czekać na GDDKiA.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2009, o 16:37

milo pisze:
jp pisze:
milo pisze: Jaką pomoc miasta i powiatu w przygotowaniu inwestycji masz na myśli ?
np. sfinansowanie opracowania wariantów przebiegu, prowadzenie konsultacji społecznych i wszystkich czynności administracyjnych, które mogłyby ułatwić GDDKiA inwestycję.
To mamy to samo na myśli co wyżej też pisałem.
Mogliby to wyrażnie przyspieszyć a nie czekać na GDDKiA.
No właśnie. Takie opracowanie potrzebne jest już dziś, bez względu na to kiedy obwodnica powstanie. W Wojciechówce, Chrustach, Szosie Tureckiej, Pawłówku, Warszówce, Pruszkowie i innych miejscowosciach powstają nowe domy. Mieszkańcy powinni znać docelowy układ obwodnic.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 3 gru 2009, o 16:50

jp pisze: No właśnie. Takie opracowanie potrzebne jest już dziś, bez względu na to kiedy obwodnica powstanie. W Wojciechówce, Chrustach, Szosie Tureckiej, Pawłówku, Warszówce, Pruszkowie i innych miejscowosciach powstają nowe domy. Mieszkańcy powinni znać docelowy układ obwodnic.
Opracowanie zapewne wielowariantowe ( 2 , 3 warianty ). Chyba też konieczne wprowadzenie do planów zagospodarowania przestrzennego w tych gminach by zachować rezerwę ziemi pod obwodnicę.

Ponieważ to dotyczy kilku gmin to musiałaby być koordynacja ze strony Kalisza i powiatu.

Niestety obecnie sytuacja wygląda tak - w lecie znajomi byli w UG w Żelazkowie a tam nawet nie słyszeli o obwodnicy północnej i odesłali ich do Kalisza...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2009, o 17:11

milo pisze: Ponieważ to dotyczy kilku gmin to musiałaby być koordynacja ze strony Kalisza i powiatu.

Niestety obecnie sytuacja wygląda tak - w lecie znajomi byli w UG w Żelazkowie a tam nawet nie słyszeli o obwodnicy północnej i odesłali ich do Kalisza...
Znając ostatni pomysł starosty wcale mnie to nie dziwi :(

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 4 gru 2009, o 08:06

Jak łatwo więc z tego wywnioskować - nie ma prowadzonych działań przygotowawczych , nie ma szerszych działań lobbingowych , jakąś rozmowę z Gddkia przeprowadził Kalisz i tyle.

[ Dodano: Sob, 05.12.2009, 16:40 ]
To co się robi w sprawie KDP , to powinno robić się właśnie w sprawie obwodnicy północnej - zamawiać opracowania , rozmawiać z władzami wyżej itp.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 7 kwie 2010, o 17:51

Obwodnica obok szkoły

Jeszcze nie ma projektu, a już północna obwodnica Kalisza budzi kontrowersje

Czy przyszła obwodnica Kalisza, łącząca ulicę Poznańską z obwodnicą Nowych Skalmierzyc, będzie przebiegać między domami, nieopodal szkoły, przedszkola, kościoła i cmentarza? Wiele wskazuje na to, że tak właśnie może się stać...
I wygląda na to, że będzie to droga dwupasmowa, czyli nazywanie jej obwodnicą jest zdecydowanie przedwczesne i nieuprawnione. Obwodnice, póki co, mają Konin czy Ostrów. A u nas co najwyżej powstanie w przyszłości droga, którą będzie można jeżdzić na skróty

Na problem zwracają uwagę mieszkańcy osiedla Dobro. To właśnie przez ich osiedle ma zostać w przyszłości wytoczona trasa ,,obwodnicy’’. Mieszkańcy protestują i nie wpuszczają na teren swoich posesji geodetów, chcących dokonać pomiarów.

Obwodnica obok szkoły i przedszkola?
– Tereny, na których ma przebiegać planowana w ,,Studium Zagospodarowania Przestrzennego miasta Kalisza’’ droga miejska, nie mają zatwierdzonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – informuje jeden z mieszkańców osiedla Dobro. – W celu wyłudzenia dużych środków finansowych z Unii Europejskiej dla miasta Kalisza, prezydent Janusz Pęcherz zaplanowaną drogę lokalną przez zabudowane osiedle nazywa obwodnicą – drogą krajową nr 25. Nie zgadzam się wspólnie z innymi mieszkańcami osiedla Dobro w Kaliszu na wytrasowaną w Studium Zagospodarowania drogę, jak również na nazwanie jej obwodnicą, gdyż obwodnica nie może przebiegać przez gęsto zabudowany teren miasta. Twierdzenie, że dąży się do wybudowania obwodnicy, to jawne oszustwo.
I w tym miejscu trudno odmówić racji mężczyżnie. Wprawdzie w Kaliszu obwodnicy z prawdziwego zdarzenia nie ma i pewnie długo nie będzie, ale wystarczy pojechać do pobliskiego Ostrowa czy Konina, żeby na własne oczy zza szyby samochodu przekonać się, jak powinny wyglądać obwodnice. Dlatego propozycja, aby zastanowić się nad innym rozwiązaniem, składana przez właścicieli gruntów z osiedla Dobro, jest co najmniej warta rozważenia.
– Istnieje inne rozwiązanie, tj. wytrasowanie przebiegu zaplanowanej obwodnicy poza granicami miasta Kalisza, przez tereny należące do Urzędu Miasta i Gminy w Nowych Skalmierzycach (Starostwo Powiatowe w Ostrowie) i do Urzędu Gminy w Gołuchowie (Starostwo Powiatowe w Pleszewie) – dodaje kaliszanin. – Ale w przypadku rozsądnego zaplanowania budowy obwodnicy poza granicami miasta, Urząd Miasta Kalisza straciłby środki finansowe na inwestycje. Aktualnie zaplanowana przez osiedle Dobro droga ma przebiegać w bardzo bliskim sąsiedztwie zabytkowego kościoła pw. Świętego Michała Archanioła, przyległego cmentarza rzymskokatolickiego, Szkoły Podstawowej nr 22, Publicznego Przedszkola nr 31 oraz sąsiednich budynków mieszkalnych i na pewno wskutek wibracji, drgań, będzie negatywnie wpływać na konstrukcję tych budynków, co w rezultacie może doprowadzić do ich zawalenia. Obecne osiedle Dobro, dawniej Dobrzec, jest największym placem budowy Kalisza, stanowiąc zarazem centrum wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego. Dzielnica Dobrzec to miasto - ogród i mam nadzieję, że nim zostanie.

Dorobek życia
Mężczyzna jest rozżalony, ponieważ od lat toczy spór z kaliskim Urzędem Miejskim. W 1998 roku uzyskał pozwolenie na budowę domu. Budynek jest komfortowo wykończony, ma dwie kondygnacje, a kaliszanin zamieszkuje w nim od 2005 roku. Ma jednak poważny problem, ponieważ na terenie swojej posesji nie może postawić budynku gospodarczego, mimo iż już dwukrotnie uzyskał korzystny dla siebie wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. – Właśnie planowana w nieokreślonej przyszłości budowa drogi nr 25 od al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu uniemożliwia mi już od ponad 5 lat podejmowanie jakichkolwiek planów inwestycyjnych na własnym terenie – opowiada właściciel działki nr 36, na której postawił dom. – Brakuje mi budynku gospodarczo - garażowego. Posiadam gospodarstwo o powierzchni ponad 5 ha i do przechowywania płodów rolnych i maszyn rolniczych, dlatego budynek gospodarczy jest mi bardzo potrzebny.
O pozwolenie na budowę kaliszanin wystąpił w styczniu 2005 roku. Po pierwszej, odmownej decyzji władz Kalisza, skierował sprawę do WSA. I wygrał. Po uprawomocnieniu się wyroku, który zobowiązuje urząd administracji do załatwienia sprawy zgodnie z przepisami, nie mógł jednak wyegzekwować pozwolenia na budowę i znów oddał sprawę do WSA. Ale Zarząd Dróg Miejskich wydał ponownie negatywne postanowienie. Kolejną skargę kaliszanin złożył w pażdzierniku 2008 roku i kolejny raz (maj 2009) Wojewódzki Sąd Administracyjny wydał w tej sprawie korzystny wyrok dla właściciela działek.
– Ale pomimo dwóch korzystnych dla mnie wyroków WSA, otrzymałem decyzję z czerwca 2009 roku od prezydenta Kalisza, który nadal odmawia ustalenia warunków zabudowy dla mojej inwestycji – przyznaje mężczyzna. – Obecnie czekam na kolejny, trzeci wyrok WSA w Poznaniu w tej samej sprawie. Ponadto nikt ze mną nie rozmawiał na tematy związane z przyszłą inwestycją, czyli drogą krajową nr 25, mimo że dotyczy ona całego mojego dorobku życiowego. Teraz władze miasta regularnie straszą i nachodzą mnie, oraz moich sąsiadów z policją, w celu udostępnienia i umożliwienia geodetom prowadzenia pomiarów na moim terenie. Uważam, że takie zachowanie władz miasta jest dla mnie i dla mojej rodziny bardzo krzywdzące, gdyż już nie mogę czuć się bezpieczny we własnym domu. (q)

WIęcej w Życiu Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1378
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 7 kwie 2010, o 18:32

Gumiś pisze:– Tereny, na których ma przebiegać planowana w ,,Studium Zagospodarowania Przestrzennego miasta Kalisza’’ droga miejska, nie mają zatwierdzonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – informuje jeden z mieszkańców osiedla Dobro. – W celu wyłudzenia dużych środków finansowych z Unii Europejskiej dla miasta Kalisza, prezydent Janusz Pęcherz zaplanowaną drogę lokalną przez zabudowane osiedle nazywa obwodnicą – drogą krajową nr 25.
Trzeba było zgłaszać swoje uwagi podczas uchwalania SUiKZP (bo chyba o to temu panu chodzi mówiąc "Studium Zagospodarowania Przestrzennego"). Poza tym nie wiem gdzie on tam widzi zabudowane osiedle, droga będzie co prawda przechodzić koło zabudowań, ale tego się raczej nie da inaczej obejść.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 7 kwie 2010, o 18:37

Po pierwsze - to nie jest obwodnica północna.
Po drugie - ludzie kupują działki , budują domy nie patrząc w ogóle na plany , studia itp. a potem są zdziwieni że coś im pod domem powstaje.
Mógłbym go jeszcze zrozumieć gdyby mieszkał tam z dziada pradziada...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1378
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 7 kwie 2010, o 18:39

^^
Może ŻK nową północ miasta znalazło :D
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 kwie 2010, o 18:44

milo pisze:Po pierwsze - to nie jest obwodnica północna...
no właśnie, proszę o przeniesienie ostatnich wpisów do odpowiedniego wątku (II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25)

ODPOWIEDZ