Które drogi osiedlowe do remontu?
11 pozycji liczy lista dróg osiedlowych przewidzianych do modernizacji w tym roku
– Modernizacji poddana zostanie ulica Sulisławicka w Szczypiornie a dokładnie odcinek od ulicy Romańskiej do Celtyckiej. Co prawda nawierzchnia jest w dobrym stanie ale brakuje chodników i odwodnienia. Modernizacji doczeka się również Starowiejska. W planach mamy też modernizację odcinka ulicy Paderewskiego na osiedlu Majków, pomiędzy Wyspiańskiego a Karłowicza, fragment Serbinowskiej na odcinku od postoju taxi do Wojska Polskiego oraz Wojciecha z Brudzewa – wymienia Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu.
Na liście znalazły się również Czaszkowska na odcinku od minironda, czyli skrzyżowania z Fabryczną do Nowego Światu, Łazienna i Mariańska.
Na osiedlu Winiary z kolei, drogowcy zajmą się Opatówiecką – modernizacji podany zostanie odcinek od Tęczyńskiej do Malborskiej.
W planach drogowców jest również Spółdzielcza i Tatrzańska na Zagorzynku. Te dwie ulice czeka kompleksowy remont z budową kanalizacji deszczowej, nowymi chodnikami i oświetleniem. Na skrzyżowaniu Tatrzańskiej z Karpacką powstanie rondo. Ta inwestycja korzysta ze wsparcia Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 2,2 miliona złotych.
Remont czeka także ulicę Kardynała Stefana Wyszyńskiego, na całej długości do ulicy Szapocznikow. Istotnym elementem inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu w okolicy kościoła pw. Apostołów Piotra i Pawła. – Ta modernizacja jest konieczna ze względu na duże obciążenie ruchem, również autobusów komunikacji miejskiej – podkreśla K. Gałka
(pp)
https://zyciekalisza.pl/artykul/ktore-d ... we/1293123
Najbardziej intryguje mnie remont fragmentu Serbinowskiej na odcinku od postoju taxi do Wojska Polskiego. Wiem że mają tam powstać zatoki autobusowe dla nowych linii KLA. Przydały by się może w części nowe chodniki. Ciekawe czy pomyślano o ścieżce rowerowej do Górnośląskiej. Wpisywała by się w sieć miejskich szlaków rowerowych. Jest tam sporo miejsca po przeciwnej stronie niż postój Taxi. Jednakże nawierzchnia asfaltowa jest w bardzo dobrym stanie . Nie ma żadnych ubytków czy nawet śladów łatania. Czy wymiana nawierzchni jest tam rzeczywiście potrzebna tylko po to by zrealizować plan?
Jest wiele dróg w tragicznym stanie które nie mogą doczekać remontu. Na przykład ul. Ostrowska. Czy z racji że konkurujemy z Ostrowem jest pomijana w remontach. Jeżdżę często wspomnianą Serbinowską i Ostrowską do ul. Polnej i mam porównanie stanu tych ulic. Wtedy klnę jak szewc na naszych drogowców, na czele z Gałką.