DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 23 wrz 2020, o 16:52

Wiceminister Rafał Weber: „Zabezpieczamy setki milionów złotych na obwodnicę Kalisza”.
Dyrektor GDDKiA w Poznaniu Marek Napierała zadeklarował, że pierwsze samochody po obwodnicy Kalisza pojadą w 2026 roku.
Dyrektor GDDKiA w Poznaniu zadeklarował, że do końca 2022 roku zostanie ogłoszony przetarg w formie „zaprojektuj i wybuduj” - Następnie za około 1,5 do 2 lat planowane jest wykonanie dokumentacji budowlanej i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W 2024 roku powinno nastąpić pierwsze wbicie łopaty, a w 2026 roku samochody już powinny jechać tą obwodnicą – deklaruje Marek Napierała.
A więc zgodnie z moimi przewidywaniami, temat obwodnicy dla Kalisza będzie rozgrywany po raz kolejny, i to nie raz, przed kolejną rundą wyborów parlamentarnych i samorządowych w 2023 roku.
A w przypadku niespełnienia "sumiennych" obietnic dyrektora GDDKiA z nadania PiSu, zawsze wszystko można zrzucić na opozycję która przejmie władzę. :lol:
Jeśli w 2023 wygra PiS, to być może z 1-2 letnim opóźnieniem rozstrzygną przetarg na dokumentację i będą grali obietnicą faktycznej budowy obwodnicy w 2027 roku.
Jeśli PiS w 2023 przegra, nowa władza będzie tradycyjnie dzielić najpierw stołki, więc temat przetargu dokumentacji tym bardziej się opóźni i prawdopodobnie nie doczekamy czegokolwiek przed następną dekadą.
Ha tfu! :evil:

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 23 wrz 2020, o 17:18

Wypada tylko nieśmiało zapytać co z resztą DK25? Czyżby miały się zrealizować obawy, że cała inwestycja zakończy się na obwodnicy?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 24 wrz 2020, o 00:57

Oczywiście podstawowym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice miasta. Taki przebieg nie podoba się sąsiadom z Nowych Skalmierzyc - Wariant, który wyszedł najlepiej w ocenie wielokryteriowej budzi kontrowersje wśród mieszkańców mieszkających blisko Nowych Skalmierzyc. Przedstawiona została propozycja wariantu „społecznego”. Obiecaliśmy, że go przeanalizujemy i obecnie biuro projektowe przygotowuje przebieg tego wariantu i poddamy go pod dyskusję społeczną. Spotkania z mieszkańcami powinny odbyć się najpóźniej do 7 grudnia – mówi Marek Napierała.
https://calisia.pl/wiceminister-rafal-w ... daty,47051

Jest nadzieja ! :)

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 12 paź 2020, o 15:50

Trwa obecnie remont drogi krajowej (wymiana SMA) na odcinku Russów - Kokanin. Dziwną sprawą jest jedynie to, że nie było żadnego przetargu na to zadanie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 23 paź 2020, o 22:31

https://kalisz.naszemiasto.pl/obwodnica ... c1-7911019

-"Szacowana długość obwodnicy Kalisza wyniesie około 19 km. Obwodnica powstanie jako droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o przekroju dwa razy dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas."

O tej rezerwie pod trzeci pas na 25-tce nie wiedziałem. Ciekawe czy rezerwa ma dotyczyć tylko odcinka kaliskiego (od Kokanina do rozwidlenia z DK 12 - na tym odcinku obie drogi miałyby wspólny przebieg), czy aż do Ostrowa ?

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 24 paź 2020, o 20:49

Podoba mi się w tym artykule wzmianka o s12 bo to właśnie ta droga jest dla Kalisza sprawa najważniejsza zachęcam do pisania listów w tej sprawie do władz centralnych ja pisze wielokrotnie, i cieszy mnie również to że droga ta ma odchodzić z kokanina bo już w ostrowie tworzono projekty odsunięcia tej drogi jak najdalej Kalisza na południe.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 3 lis 2020, o 14:16

Prawdopodobny przebieg wariantu "Społecznego wg Nowych Skalmierzyc" -> (kolor: fuksja(?)) Mapka: DK25 Wariant 5 ZOPI oraz inne

https://twitter.com/MI_GOV_PL/status/13 ... 0556667909

https://twitter.com/MI_GOV_PL/status/13 ... 3765328896

Nagranie z Komisji. Kinsatowski chyba nie zabrał głosu.
https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/trans ... 14003246FE
Ostatnio zmieniony 17 gru 2020, o 11:29 przez satori, łącznie zmieniany 2 razy.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 5 lis 2020, o 08:57

Obwodnica z „dalekim obejściem Kalisza”. Znamy szczegóły tej ważnej inwestycji drogowej
Już nie trzy a pięć wariantów budowy obwodnicy Kalisza jest branych pod uwagę. Każdy z nich zakłada tzw. dalekie obejście naszego miasta. Dobiegają końca prace przygotowawcze pod tę inwestycję o czym mowa była na ostatnim posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury. Ważne jest to, że podane wcześniej terminy zostają utrzymane, tak jak i finansowanie tej obwodnicy naszego miasta.



Parlamentarzyści i samorządowcy łączący się zdalnie podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury pytali wiceministra Rafała Webera m.in. o to czy epidemia i kryzys gospodarczy, który jest jej konsekwencją nie spowodują opóźnień w inwestycjach drogowych, w tym tych na drodze krajowej nr 25. - Są zapewnione środki finansowe na kontynuowanie prac polegających na budowie obwodnicy Kalisza – uspokajał wiceminister Weber.



Są pieniądze i opóźnień nie będzie – zapewnił wiceminister, dodając, że rządowe inwestycje drogowe mają być kołem zamachowym dla polskiej gospodarki, stąd też mimo epidemii muszą być kontynuowane. Jak informuje kierownictwo poznańskiego oddziału GDDKiA trwają prace projektowe nad obwodnicą Kalisza, a równolegle do nich konsultacje społeczne z mieszkańcami terenów przez który lub obok których obwodnica będzie biegła. A jej dokładny przebieg poznamy za kilka tygodni. Jednak już wiadomo, że obwodnica będzie oddalona od granic Kalisza, pozostawiając miastu sporo przestrzeni na rozwój.

- Obejście dalekie Kalisza, zresztą ono jest właściwie w każdym z wariantów. W tym wariancie piątym albo 4 lepszym, bo tak też go nazywamy uwzględniliśmy szereg uwag. One pojawiały się od samego początku i to od samego Konina poczynając, jakieś obiekty po drodze czy lekka korekta przebiegu, wszystko co było możliwe uwzględniliśmy. Raport z tego jest procedowany w centrali i zamierzamy, by między 15 a 17 listopadem odbyła się Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która wskaże wariant preferowany do wystąpienia o decyzję środowiskową – zapowiada Marek Napierała, dyrektor GDDKiA w Poznaniu.

Urzędnicy GDDKiA rozmawiają m.in. z mieszkańcami Czekanowa i gminy Nowe Skalmierzyce. Do ustalenia jest przebieg DK25 w okolicach węzła w Czekanowie.

W przyszłym roku ma być ogłoszony przetarg na budowę obwodnicy. W 2024 ruszy budowa, a obwodnicą Kalisza pojedziemy za sześć lat.


fakty kaliskie
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Anto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: 1 cze 2011, o 23:08
Lokalizacja: Rypinek/Piwonice

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Anto » 3 gru 2020, o 10:58

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40285/Do ... sta-Kalisz

We wtorek spotkanie w Skalmierzycach. W linku przebiegi proponowanych wariantów.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: tomash » 3 gru 2020, o 14:03

projektowany nowy wariant jest o wiele lepszy według mnie,
mamy dodatkowy węzeł, bliżej Kalisza, jeszcze mogliby zrobić 2X2 pomiędzy Castoramą a tym nowym węzłem i było by pięknie.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (152.54 KiB) Przejrzano 2675 razy

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2020, o 16:08

Oczywiście, że dobrze byłoby rozbudować do 2x2 drogę od węzła przy Castoramie do nowego węzła w ramach budowy obwodnicy. Podobnie jak w Ostrowie w ramach budowy obwodnicy S11 rozbudowano drogę od węzła do al. Słowackiego. W Ostrowie była jednak trochę inna sytuacja, Ostrów nie jest powiatem grodzkim, ale widzę cień szansy. Gdyby podobnie jak w przypadku budowy obwodnicy NS, potraktować odcinek należacy do Kalisza jako całość, inwestorem mogłaby być GDDKiA. Rządzący mają okazję się wykazać 😉 Dwujezdniowa droga klasy GP pomiędzy Kaliszem i Ostrowem to nie tylko usprawnienie ruchu ale przede wszystkim poprawa bezpieczenstwa!

Awatar użytkownika
Stig
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 19 lip 2008, o 18:05
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stig » 3 gru 2020, o 18:43

Patrząc na rozwiązania węzłów, mam tylko nadzieję że nie przejdzie do realizacji wariant Z wg protokołu ZOPI z węzłem w Ociążu. W takim układzie jadąc od Kalisza starą obwodnicą w stronę Ostrowa trzeba by było wykonać karkołomny manewr zjazdu i ponownego wjazdu na nową obwodnicę (zaznaczony na niebiesko)...

Obrazek

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 3 gru 2020, o 19:13

Stig pisze:
3 gru 2020, o 18:43
Patrząc na rozwiązania węzłów, mam tylko nadzieję że nie przejdzie do realizacji wariant Z wg protokołu ZOPI z węzłem w Ociążu. W takim układzie jadąc od Kalisza starą obwodnicą w stronę Ostrowa trzeba by było wykonać karkołomny manewr zjazdu i ponownego wjazdu na nową obwodnicę
Trzeba mieć tupet, żeby nas poczęstować czymś takim. I trzeba być tępym matołem, żeby będąc kaliszaninem coś takiego popierać.
Jeśli chodzi o wariant skalmierzycki, to w powstałej sytuacji z punktu widzenia interesów Kalisza ma on wielką zaletę. Mianowicie część tego skalmierzyckiego przebiegu już istnieje - jako kawałek obwodnicy Skalmierzyc. To oznacza, że koszt jego budowy będzie niższy w porównaniu z wariantem bardziej oddalonym. Za oszczędność można pozostałą część obwodnicy Skalmierzyc wyposażyć w drugą jezdnię otrzymując szybkie połączenie Kalisz-Ostrów (Kalisz-Wrocław na 2/3 trasy). I tak Kinastowski powinien teraz postawić sprawę wobec GDDKiA. Jest dobra okazja, to nie wymaga żadnych dodatkowych badań, ta druga jezdnia i tak jest tam planowana, grunty są wykupione..

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 3 gru 2020, o 22:55

kaliszanin2 pisze:
3 gru 2020, o 19:13
Trzeba mieć tupet, żeby nas poczęstować czymś takim...
Tak, ten węzeł dobitnie pokazuje podejście "projektantów" do tematu. To jest przygnębiające.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 4 gru 2020, o 08:42

Czytam i niestety ale są to wypowiedzi zabawne (a może śmieszne) a czasem chyba majaczenia... Wszyscy pozjadali wszystkie rozumy i wiedza wiecej jak ludzie po studiach z drogownictwa pracujący dla jednego z większych biur projektowych w Polsce. Mam wrażenie że fantazja o wielkości Kalisza i tym że Inwestorska i Ostrowska to autostrady i należy im się węzeł jak Węzeł autostradowy Gliwice-Sośnica. Inwestorska i Ostrowska to są /będą drogi podrzędne. Jest tam linia kolejowa. Jest wąsko bo istniejaca zabudowa. Nasyp jest i pod nim jest dojazd do obecnej drogi. Jest tak obecnie i w projektowanych wariantach. Przy przybliżonym do Kalisza węźle nie ma tych ograniczeń w terenie i węzeł się podoba a to ci sami projektanci...
kaliszanin2 pisze:
3 gru 2020, o 19:13
Jeśli chodzi o wariant skalmierzycki, to w powstałej sytuacji z punktu widzenia interesów Kalisza ma on wielką zaletę. Mianowicie część tego skalmierzyckiego przebiegu już istnieje - jako kawałek obwodnicy Skalmierzyc. To oznacza, że koszt jego budowy będzie niższy w porównaniu z wariantem bardziej oddalonym. Za oszczędność można pozostałą część obwodnicy Skalmierzyc wyposażyć w drugą jezdnię otrzymując szybkie połączenie Kalisz-Ostrów (Kalisz-Wrocław na 2/3 trasy). I tak Kinastowski powinien teraz postawić sprawę wobec GDDKiA. Jest dobra okazja, to nie wymaga żadnych dodatkowych badań, ta druga jezdnia i tak jest tam planowana, grunty są wykupione..
Koszt budowy jednego pasa na terenie płaskim, bez znaczącej wymiany gruntów przy budowie obiektów inżynierskich to jest mały procent. Ciekawy jestem czy geometria i nośność tamtego odcinka odpowiada temu co ma być.
"Za oszczędność" hahahaha i Kinastowski coś mający do powiedzenia. Prosze Was. On sie tylko lansować potrafi. A ile moze w temacie... Niewiele... Ostatnio chwalił się że był na posiedzeniu Komisji Infrastruktury.. oglądałem nagranie z całości i słowem się nie odezwał... Najprawdopodobniej to tylko fotki z planami jakie mu pokazują wrzuca... No bo czy miasto formalnie nie jest stroną? Czy może lansować co innego niż uchwalone dokumenty urbanistyczne? Stroną są właściciele gruntów. kaliszanin2 ja z twoich oszczędności na ogrzewaniu bo zima lekka to na wiosnę sobie kupić nowy rower. Bo tak uważam.
Przypominam też że ustawa mówi kto za jakie drogi płaci w granicach miast...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 4 gru 2020, o 11:05

Obrazek

Najbardziej podoba mi się ta wersja węzła.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: tomash » 4 gru 2020, o 14:10

wydaje mi się, że mamy dwie możliwości węzła
1. ze zjazdami na drogi poboczne "z rondem pod wiaduktem"
https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/ ... YT_VSB.pdf
2 połączenie dwóch dróg bez zjazdów na tereny poboczne "trąbka"
https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/ ... 20cz.2.pdf

Perspektywicznie chyba więc lepiej aby powstał ten z rondem. Chociaż może źle to wyczytałem z mapy.
Załączniki
mapa2.JPG
mapa2.JPG (169.86 KiB) Przejrzano 2348 razy
mapa1.JPG
mapa1.JPG (155.03 KiB) Przejrzano 2348 razy

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 4 gru 2020, o 16:55

Satori, bardzo cenię sobie Twoje komentarze, dlatego tym bardziej dziwi mnie Twoje podejście do tematu.
Przedstawiona koncepcja skalmierzyckiego węzła jest dobra i wystarczająca, ale tylko dla Skalmierzyc. To jest przykład węzła dla małej miejscowości przy trasie GP. Jeśli przeszedłby wariant zaproponowany przez burmistrza NS, zakładający dodatkowy węzeł dla Kalisza, to wtedy skalmierzycki węzeł służyłby głównie Skalmierzycom i byłoby ok.
Krytyka bierze się stąd, że koncepcja skalmierzyckiego węzła została przedstawiona w takiej formie zanim jeszcze powstał pomysł modyfikacji pozamiejskiego wariantu. W pierwotnym zamyśle węzeł w Ociążu/Skalmierzycach miał być tym, który obsłuży także ruch wahadłowy pomiędzy Ostrowem i Kaliszem! Nie trzeba być fachowcem, wystarczy odrobina wyobrazni żeby dostrzec ułomność, wręcz idiotyzm takiego rozwiązania. Dlatego kaliszanin2 nie przesadził pisząc, że trzeba być tępym matołem, żeby coś takiego popierać. No ale to władze Kalisza forsowały taki wariant. Głównym celem nie było jak najlepsze dla miasta i AKO rozwiązanie lecz chęć pozbycia się problemu, a populistyczne hasła miały tylko odwrócić uwagę od istoty sprawy. Projektanci nie są idiotami, spełniali tylko oczekiwania, pilnując przy tym kosztów. Stąd tak oszczędny koncept dostosowania węzła do nowych funkcji. Tutaj przyznaję Tobie rację, że ze względu na linię kolejową i ograniczoną ilosć miejsca nie należało spodziewać się niczego innego. Dobre rozwiazanie wymagałoby skomplikowanego a więc i bardzo kosztownego węzła.
Propozycja burmistrza NS diametralnie zmienia obraz i pozwala z większym optymizmem patrzeć na całokształt, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Od węzła w Skalmierzycach/Kaliszu do Kokanina można jeszcze wiele spier... :lol:

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 4 gru 2020, o 23:17

tomash pisze:
4 gru 2020, o 14:10
wydaje mi się, że mamy dwie możliwości węzła
1. ze zjazdami na drogi poboczne "z rondem pod wiaduktem"
https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/ ... YT_VSB.pdf
2 połączenie dwóch dróg bez zjazdów na tereny poboczne "trąbka"
https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/ ... 20cz.2.pdf

Perspektywicznie chyba więc lepiej aby powstał ten z rondem. Chociaż może źle to wyczytałem z mapy.
Wg mnie wersja z rondami odpada, bo zakorkuje węzeł. Przy trąbce ruch będzie płynny i nie będzie ruchu lokalnego.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 5 gru 2020, o 20:46

Oczywiście, że węzeł typu trąbka byłby bardziej odpowiedni. Najlepiej od razu w docelowym kształcie uwzgledniającym rozbudowę obwodnicy NS do dwóch jezdni. Żadnych rond. Obwodnicy NS, czyli fragmentu trasy łączącej Kalisz z Ostrowem nie należy sprowadzać do roli podrzędnej dróżki. Ewentualny dostęp do terenów inwestycyjnych można zapewnić poprzez budowę węzła w sąsiedztwie. Przykładem niech będzie wezeł Olsztynek Zachód. Nie są to więc fantazje o wielkości Kalisza/AKO, tym bardziej, że proponuję rozwiązanie skromniejsze. W naszym przypadku nie mamy do czynienia ze skrzyzowaniem dróg ekspresowych, więc można to zrobić skromniej i taniej.

W kwestii węzła DK25 z DK12 rozważyłbym koniczynkę i docelowo rozbodowę ul. Poznańskiej na odcinku od węzła do Ronda Solidarności.
Ostatnio zmieniony 5 gru 2020, o 21:59 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ