DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To jakiś powiat grodzki z wyjątkiem Kalisza załapał się na program 100 obwodnic?
Ogólnie to dużo miast buduje obwodnice z Funduszy Unijnych (ale tych póki co nie ma), ale nie wiem jak długo jeszcze UE ma zamiar sponsorować przepustowość. Jeszcze są te rządowe Fundusze Rozwoju Dróg etc. O ile dobrze kojarzę to ostatnio Częstochowa dostała 250 mln zł na gigantyczny węzeł.
Poza tym wątpię, że ten warianty maja chociaż 1% szans na przejście. Mają one swoje zalety, ale raczej średnio mi się widzi spory węzeł na ul. Poznańskiej.
Ogólnie to dużo miast buduje obwodnice z Funduszy Unijnych (ale tych póki co nie ma), ale nie wiem jak długo jeszcze UE ma zamiar sponsorować przepustowość. Jeszcze są te rządowe Fundusze Rozwoju Dróg etc. O ile dobrze kojarzę to ostatnio Częstochowa dostała 250 mln zł na gigantyczny węzeł.
Poza tym wątpię, że ten warianty maja chociaż 1% szans na przejście. Mają one swoje zalety, ale raczej średnio mi się widzi spory węzeł na ul. Poznańskiej.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czyli jednak trzeba szykować pieniądze w naszym budżecie...jp pisze: ↑24 paź 2022, o 00:30To niech zostawią 400 metrową przerwę w
Już znalazłem. "Obwodnica Legnicy w ciągu DK94 zostanie zrealizowana jako wspólne zadanie gminy Legnica i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia zawartego 11 lutego 2020 r. Związane jest to z przebiegiem obwodnicy na terenie miasta na prawach powiatu..."
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak, np. Legnica "Obwodnica Legnicy w ciągu DK94 zostanie zrealizowana jako wspólne zadanie gminy Legnica i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia zawartego 11 lutego 2020 r. Związane jest to z przebiegiem obwodnicy na terenie miasta na prawach powiatu..."
Znowu zaczynasz z tą przepustowością? Podpowiedz Generalnej żeby nie planowali trzeciego pasa np. na poznańskim odcinku A2, tylko zwęzili autostradę do jednego pasa. Napisz do nich, że właśnie odkryłeś prawo Lewisa-Mogridge'a. Może nie słyszelifilip pisze: ↑24 paź 2022, o 00:39Ogólnie to dużo miast buduje obwodnice z Funduszy Unijnych (ale tych póki co nie ma), ale nie wiem jak długo jeszcze UE ma zamiar sponsorować przepustowość. Jeszcze są te rządowe Fundusze Rozwoju Dróg etc. O ile dobrze kojarzę to ostatnio Częstochowa dostała 250 mln zł na gigantyczny węzeł.
Poza tym wątpię, że ten warianty maja chociaż 1% szans na przejście. Mają one swoje zalety, ale raczej średnio mi się widzi spory węzeł na ul. Poznańskiej.
Co do węzła na Poznańskiej, to potrafisz sobie wyobrazić taki, który realizuje wszystkie relacje kierunkowe, tj. dróg krajowych 25 i 12 (w tym do Sobótki) oraz ul. Poznańskiej ?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pisząc przepustowość miałem na myśli drogi, węzły etc.
Dobrze, napiszę. Może mnie posłuchają i zwężą.
Chyba koniczynka byłaby najlepsza. Tylko, że węzły zabierają masę miejsca i budując węzeł (patrz: warianty miejskie DK25) w tamtym miejscu zabijamy potencjał tego miejsca.
Ta droga najlepiej jakby miała charakter drogi Z, tak jak cały ring miejski. Pozamiejski może być już S/GP.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeśli w tym miejscu 25 miałaby łączyć się z 12 (Sobótka), to sama koniczynka nie wystarczy. Byłby to węzeł pięciowlotowy a jeśli zależy nam na tym żeby drogi 12 i 25 miały parametry esek, to węzeł musiałby zabierać sporo miejsca. Chyba, że odgałęzienie do Sobótki przesunęlibyśmy w inne miejsce, np. w kierunku zachodnim.filip pisze: ↑24 paź 2022, o 01:25Chyba koniczynka byłaby najlepsza. Tylko, że węzły zabierają masę miejsca i budując węzeł (patrz: warianty miejskie DK25) w tamtym miejscu zabijamy potencjał tego miejsca.
Ta droga najlepiej jakby miała charakter drogi Z, tak jak cały ring miejski. Pozamiejski może być już S/GP.
Znalazłem kolejne miasta na prawach powiatu, w którym występuje problem finansowania, np. Tarnów.
(...)"Istotnym zagrożeniem realizacji zadania są problemy z wypracowaniem porozumienia o współpracy przy realizacji zadania z Gminą Miejską Tarnów (miasto na prawach powiatu) oraz zabezpieczenia przez nie środków na realizację zadania. Wariant realizacji wg uzyskanej decyzji DŚU w 56% biegnie po terenach Miasta Tarnowa. Dopiero na tej podstawie możliwe będzie ogłoszenie postępowania przetargowego"(..)
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No i to według mnie dyskwalifikuje pomysł, aby to na odcinku miejskim ciążyła rola głównej obwodnicy. Ta droga nie powinna być wyższej kategorii, niż Z i powinna mieć ronda, nie węzły. Z wyjątkiem tego, który istnieję już. No chyba, że nie mamy w planach nic robić przy ul. Poznańskiej i Stanczukowskiego.jp pisze: ↑24 paź 2022, o 01:36(...) Jeśli w tym miejscu 25 miałaby łączyć się z 12 (Sobótka), to sama koniczynka nie wystarczy. Byłby to węzeł pięciowlotowy a jeśli zależy nam na tym żeby drogi 12 i 25 miały parametry esek, to węzeł musiałby zabierać sporo miejsca. Chyba, że odgałęzienie do Sobótki przesunęlibyśmy w inne miejsce, np. w kierunku zachodnim. (...)
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Chyba się nie zrozumieliśmy. Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Pisząc o węzle na Poznańskiej, miałem na myśli pozamiejski odcinek "Poznańskiej", czyli pozamiejski wariant obwodnicy. Wg planu zag. woj. wlkp. droga do Sobótki łączy się z ul. "Poznańską" pomiędzy Kościelną Wsią a osiedlem Panorama. Dokładając do tego rekomendowany przez ZOPI wariant obwodnicy 25, kroi nam się węzeł wielowlotowy/ zespolony. Chyba, że zmienimy przebieg drogi do Sobótki.filip pisze: ↑24 paź 2022, o 19:29No i to według mnie dyskwalifikuje pomysł, aby to na odcinku miejskim ciążyła rola głównej obwodnicy. Ta droga nie powinna być wyższej kategorii, niż Z i powinna mieć ronda, nie węzły. Z wyjątkiem tego, który istnieję już. No chyba, że nie mamy w planach nic robić przy ul. Poznańskiej i Stanczukowskiego.jp pisze: ↑24 paź 2022, o 01:36(...) Jeśli w tym miejscu 25 miałaby łączyć się z 12 (Sobótka), to sama koniczynka nie wystarczy. Byłby to węzeł pięciowlotowy a jeśli zależy nam na tym żeby drogi 12 i 25 miały parametry esek, to węzeł musiałby zabierać sporo miejsca. Chyba, że odgałęzienie do Sobótki przesunęlibyśmy w inne miejsce, np. w kierunku zachodnim. (...)
https://wbpp.poznan.pl/download//144/komunikacja.pdf
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ostatnio wysyłałem moją propozycję jak zrobić obwodnicę Kalisza w ciągu drogi S/DK12. Droga szłaby południem Kalisza, po czym wchodziła w drogę do Sobótki z PZP. Trochę niedokładnie to narysowałem, ale zamysł chyba był widoczny.jp pisze: ↑24 paź 2022, o 20:54(...) Wg planu zag. woj. wlkp. droga do Sobótki łączy się z ul. "Poznańską" pomiędzy Kościelną Wsią a osiedlem Panorama. Dokładając do tego rekomendowany przez ZOPI wariant obwodnicy 25, kroi nam się węzeł wielowlotowy/ zespolony. Chyba, że zmienimy przebieg drogi do Sobótki.
https://wbpp.poznan.pl/download//144/komunikacja.pdf
Można to jeszcze zrobić w ten sposób, że S/DK12 dochodzi do DK25, mają wspólny przebieg i później od węzła w KW droga idzie do Sobótki. Ale chyba ta pierwsza wersja ma więcej sensu.
A dlaczego obwodnicę Kalisza w ciągu S/DK12 postanowiłem zrobić południem? Bo problematyczny jest tranzyt idący w stronę Ostrowa i Łodzi, którego nie pozbędziemy się robiąc obwodnicę na północy. Na północy myślę, że spokojnie starczyłaby bezkolizyjna droga 2+1.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Filip, S/DK 12 to nie tylko kwestia tranzytu Ostrów-Sieradz. Od północy promieniście wychodzi z Kalisza więcej dróg i tu jest też problem. A problem jak to przeważnie bywa jest złożony i w tym przypadku nie potrafię ocenić który wariant byłby lepszy, od południa, czy północy. Najlepiej gdyby powstały oba
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wiem, ale jednak tranzyt na tym odcinku jest wyjątkowo uciążliwy.
Tak, tylko jakie to są drogi. No wojewódzkie i DK25. Na wojewódzkich nie ma wielkiego ruchu, a z DK12 od strony Sieradza na DK25 w stronę Konina za wiele osób pewnie nie wjeżdża. Dlatego ja na północy proponowałem drogę 2+1, która byłaby bezkolizyjna. Nie wiem czemu w Polsce się nie przyjęły, przecież to świetne rozwiązanie.
Oczywiście, że najlepiej, aby powstał cały ring wokół Kalisza.
Myślę, że mimo wszystko bardziej priorytetowe jest południe.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Bezkolizyjne 2+1 to gdzieś gdzie ruch jest niewielki i obwodnice małych miejscowości. Dwunastka na odcinku Pleszew -Sieradz powinna zostać dopisana do programu budowy dróg ekspresowych jako uzupełnienie podstawowej sieci. Jeśli miałaby powstać od południa, to o północnej, nawet 2+1 można zapomnieć.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Obwodnica, która miałaby być S/DK12 2x2, bezkolizyjnie. Obwodnica dopełniająca ring 2+1, bezkolizyjnie.
Czyli mniej więcej coś takiego: DK25 2x2, bezkolizyjna; S/DK12 2x2, bezkolizyjna; S112 (tak sobie stworzyłem) 2+1, bezkolizyjna.
Na DK25 ciążyłby tranzyt północ-południe, na S/DK12 wschód-zachód (droga przebiegałaby południem) i S112 (czy cokolwiek innego) jako łącznik północny pomiędzy S/DK12, a DK25.
Obwodnica Bełchatowa to 2+1, świetnie się sprawdza.
Czyli mniej więcej coś takiego: DK25 2x2, bezkolizyjna; S/DK12 2x2, bezkolizyjna; S112 (tak sobie stworzyłem) 2+1, bezkolizyjna.
Na DK25 ciążyłby tranzyt północ-południe, na S/DK12 wschód-zachód (droga przebiegałaby południem) i S112 (czy cokolwiek innego) jako łącznik północny pomiędzy S/DK12, a DK25.
Obwodnica Bełchatowa to 2+1, świetnie się sprawdza.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Rozumiem co masz na myśli, ale nie wiem który wariant lepszy. Dopełniająca, trzymając się Twojej numeracji 112, równie dobrze mogłaby iść od południa.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2022, o 00:04 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Aby dokonać decyzji o wyborze drogi dopełniającej trzeba zrobić stosowne badania, w którą stronę idzie większy ruch.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To też, ale wiele aspektów trzeba brać pod uwagę, jak chociażby geometrię przebiegu, powiązania z siecią dróg miejskich, zagospodarowania przestrzeni itd.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tylko, że to mają być obwodnicę, na których będzie ciążył tranzyt, więc one nie mogą być też zbyt blisko zabudowy mieszkalnej.
Jak można zagospodarować przestrzeń koło drogi szybkiego ruchu? No chyba, że magazyny/fabryki etc. to jakby S/DK12 szła południem to wtedy mam nawet ciekawy pomysł na zagospodarowanie Sulisławic i Noskowa (w końcu do czegoś by się przydałoby te wielkie połacie terenu). Wtedy na południu byśmy mieli wielką strefę przemysłowo-logistyczną, która byłaby świetnie skomunikowana drogowo i na dodatek byłaby kolej w pobliżu.
Jeszcze gdyby została wybudowana rama południowa (Wrocławska-Częstochowska-Łódzka) to byłaby wzorcowo skomunikowana jak na takie miejsce.
Jak można zagospodarować przestrzeń koło drogi szybkiego ruchu? No chyba, że magazyny/fabryki etc. to jakby S/DK12 szła południem to wtedy mam nawet ciekawy pomysł na zagospodarowanie Sulisławic i Noskowa (w końcu do czegoś by się przydałoby te wielkie połacie terenu). Wtedy na południu byśmy mieli wielką strefę przemysłowo-logistyczną, która byłaby świetnie skomunikowana drogowo i na dodatek byłaby kolej w pobliżu.
Jeszcze gdyby została wybudowana rama południowa (Wrocławska-Częstochowska-Łódzka) to byłaby wzorcowo skomunikowana jak na takie miejsce.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
łomatko Tobie to trzeba wszystko czarno na białym. Nie chodzi tylko o zagospodarowywanie przestrzeni koło drogi. Na południu enklawy zabudowy mieszkaniowej sięgają jeszcze dalej od centrum niż na północy. Trzeba uwzględnić wiele aspektów.
Może w niedalekiej przyszłości spróbuję skonfrontować oba warianty, tj. południowy z północnym i może w końcu uda mi się wyłonić swojego faworyta ale to już raczej nie w tym wątku, bo ten dotyczy 25tki
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak to już ze mną jest.
Mam tego świadomość. Drogę da się poprowadzić zarówno na południu jak i północy, jest na to miejsce. Tylko, że z północą jest jeden poważny problem - dolina Swędrni. Wątpię, że tam wydaliby decyzję środowiskową, poza tym szkoda niszczyć ten cenny przyrodniczo teren. No, ale droga tam też jest potrzebna. I jak tu to wszystko pogodzić?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Cześć. Witam wszystkich forumowiczów. Jeżeli chodzi o połączenie z S11 droga do Sobótki. Czy są jakieś konkretne plany tej drogi? Ten odcinek S11 jest właśnie projektowany a na mapach nie ma węzła który moglby posłużyć jako połączenie S11 z Kaliszem.