PKP Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Bywają drezyny spalinowe np. ze starej SHL-ki czy Fiata 126p. Jedno i drugie ma coś wspólnego z ... koleją. Jak byś spróbował drezynowania w górach, w okolicy Jugowice - Jedlina Zdrój - stukot kół, wiatr w uszach i pięknę widoki , zupełnie inne od tych widzianych z szosy to sie przekonasz. Krople potu na skroniach i kregosłupie, pogłębiają efekt. A płuca jak pracuja na świeżym powietrzu! Taka rekreacja odbywa się przez cały czas na świeżym powietrzu.
W okolicach Kalsza też mamy miejsca do takiej ,,zabawy'' - Russów - Żelazków - 8 km na wąskim torze lub ca 2 km w lesie Winiarskim na normalnym torze (po uzgodnieniu z PKP) . Dla lubiących dłuższe dystanse polecam Kolej Wzgórz Ostrzeszowskich( Grabów) lub okolice Bieżynia - Krzywinia.To te najbliższe.
W okolicach Kalsza też mamy miejsca do takiej ,,zabawy'' - Russów - Żelazków - 8 km na wąskim torze lub ca 2 km w lesie Winiarskim na normalnym torze (po uzgodnieniu z PKP) . Dla lubiących dłuższe dystanse polecam Kolej Wzgórz Ostrzeszowskich( Grabów) lub okolice Bieżynia - Krzywinia.To te najbliższe.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Najpierw zgoda od PKP, a potem ... roślinki. We własnym zakresie, ale to pryszcz dla MK .Oni nie czekaja na gotowe, sami tyrają. Znam to z autopsji ze szlaku Russów - Żelazków, aale pociągi do Russowa pojechały. Krowy się aż dziwiły:), bo wcześniej tam tylko buraki cukrowe wożono.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Nowa spółka chce przejmować przewozy kolejowe w Wielkopolsce
PAP - 30-09-2009 20:59
Zarząd województwa Wielkopolskiego powołał spółkę Koleje Wielkopolskie, która od 2011 roku chce stopniowo przejmować przewozy kolejowe w województwie wielkopolskim - poinformował wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Wielkopolska jest udziałowcem spółki PKP Przewozy Regionalne. Samorząd województwa chciał wyodrębnić wielkopolską część spółki. Przy braku zgody pozostałych udziałowców postanowiono powołać własna firmę.
Województwo Wielkopolskie dopłaca do przewozów regionalnych w Wielkopolsce 80 milionów złotych, według szacunków w 2010 roku będzie to ponad 100 mln złotych. Województwo jest też właścicielem 20 nowoczesnych szynobusów spalinowych, które obsługują trzy linie kolejowe: z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i dalej do Gołańczy, z Wolsztyna przez Leszno do Ostrowa Wlkp. i z Krzyża Wlkp. przez Piłę do Chojnic.
PAP - 30-09-2009 20:59
Zarząd województwa Wielkopolskiego powołał spółkę Koleje Wielkopolskie, która od 2011 roku chce stopniowo przejmować przewozy kolejowe w województwie wielkopolskim - poinformował wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Wielkopolska jest udziałowcem spółki PKP Przewozy Regionalne. Samorząd województwa chciał wyodrębnić wielkopolską część spółki. Przy braku zgody pozostałych udziałowców postanowiono powołać własna firmę.
Województwo Wielkopolskie dopłaca do przewozów regionalnych w Wielkopolsce 80 milionów złotych, według szacunków w 2010 roku będzie to ponad 100 mln złotych. Województwo jest też właścicielem 20 nowoczesnych szynobusów spalinowych, które obsługują trzy linie kolejowe: z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i dalej do Gołańczy, z Wolsztyna przez Leszno do Ostrowa Wlkp. i z Krzyża Wlkp. przez Piłę do Chojnic.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Patrzcie jakie cudo wrzucił na forum gazety pl. nasz kolega z inwestycji
http://www.allegro.pl/item754650926_kal ... iszem.html
http://www.allegro.pl/item754650926_kal ... iszem.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Jako,że jest to temat kolei to wrzucę to tutaj,ale zastanawiam się jaki jest sens tej inwestycji,skoro te pociągi nie mają za bardzo po czym jeżdzić.
W tym miesiącu PKP Intercity zamówią polskie TGV
5 pażdziernika 2009
Po ponad roku przygotowań PKP Intercity zaproszą producentów pociągów o złożenie ofert sprzedaży 20 nowoczesnych składów. Kontrakt wart ponad pół miliarda euro ma być podpisany do końca roku.
PKP Intercity zakończyły ciągnący się od sierpnia 2008 roku tzw. dialog konkurencyjny z producentami taboru kolejowego. Efektem rozmów jest dokumentacja przetargowa, dzięki której jeszcze w tym miesiącu spółka będzie mogła poprosić koncerny o złożenie ofert na zakup 20 pociągów rozwijających prędkość 250 km/godz.
– Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest już gotowa. Czekamy na opinię konsultantów prawnych i finansowych – potwierdza Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.
O kontrakt bić się będą giganci światowego rynku: francuski Alstom, włoskie Ansaldo-Breda startujące z nowosądeckim Newagiem, kanadyjsko-francuski Bombardier w konsorcjum z polską Pesą oraz niemiecki Siemens. Wszyscy zapowiadają, że złożą swoje oferty.
Zanim do tego dojdzie, dokumentację musi jeszcze zaakceptować unijna agenda Jaspers decydująca o dofinansowaniu projektów transportowych pieniędzmi z UE. W maju jej eksperci negatywnie zaopiniowali zakup przez spółkę szybkich pociągów, wytykając Polsce zapóżnienia w infrastrukturze.
Ceną za wydanie zgody na dofinansowanie miała być rezygnacja PKP Intercity z wożenia pasażerów nowymi składami na trasie do Poznania i dalej do Berlina. Ochotę na obsługiwanie tej trasy mają niemieckie koleje. Będzie to możliwe, bo 1 stycznia 2010 r. europejski rynek przewozów pasażerskich zostanie otwarty. W sierpniu PKP Intercity ustaliły z unijnymi urzędnikami, że nowe pociągi nie pojadą na Zachód.
Producenci pociągów dostaną 45 dni na przygotowanie oferty. Ma ona zawierać cenę za dostarczenie 20 tzw. składów zespolonych (ok. 400 mln euro), serwisowanie pociągów przez 12 lat (20–25 proc. wartości kontraktu) oraz wybudowanie zaplecza technicznego (ok. 30 mln euro). Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity, obiecuje kontrakt do końca roku.
Włodzimierz Rydzkowski, ekspert od rynku infrastrukturalnego z Uniwersytetu Gdańskiego, powątpiewa, czy to się uda.
– Nie dojdzie do podpisania umowy, jeśli PKP Intercity nie zdobędą brakujące 30 proc. wartości kontraktu, czyli ok. 150 mln euro – mówi Włodzimierz Rydzkowski.
Maciej Szczepaniuk
Gazeta Prawna
W tym miesiącu PKP Intercity zamówią polskie TGV
5 pażdziernika 2009
Po ponad roku przygotowań PKP Intercity zaproszą producentów pociągów o złożenie ofert sprzedaży 20 nowoczesnych składów. Kontrakt wart ponad pół miliarda euro ma być podpisany do końca roku.
PKP Intercity zakończyły ciągnący się od sierpnia 2008 roku tzw. dialog konkurencyjny z producentami taboru kolejowego. Efektem rozmów jest dokumentacja przetargowa, dzięki której jeszcze w tym miesiącu spółka będzie mogła poprosić koncerny o złożenie ofert na zakup 20 pociągów rozwijających prędkość 250 km/godz.
– Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest już gotowa. Czekamy na opinię konsultantów prawnych i finansowych – potwierdza Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.
O kontrakt bić się będą giganci światowego rynku: francuski Alstom, włoskie Ansaldo-Breda startujące z nowosądeckim Newagiem, kanadyjsko-francuski Bombardier w konsorcjum z polską Pesą oraz niemiecki Siemens. Wszyscy zapowiadają, że złożą swoje oferty.
Zanim do tego dojdzie, dokumentację musi jeszcze zaakceptować unijna agenda Jaspers decydująca o dofinansowaniu projektów transportowych pieniędzmi z UE. W maju jej eksperci negatywnie zaopiniowali zakup przez spółkę szybkich pociągów, wytykając Polsce zapóżnienia w infrastrukturze.
Ceną za wydanie zgody na dofinansowanie miała być rezygnacja PKP Intercity z wożenia pasażerów nowymi składami na trasie do Poznania i dalej do Berlina. Ochotę na obsługiwanie tej trasy mają niemieckie koleje. Będzie to możliwe, bo 1 stycznia 2010 r. europejski rynek przewozów pasażerskich zostanie otwarty. W sierpniu PKP Intercity ustaliły z unijnymi urzędnikami, że nowe pociągi nie pojadą na Zachód.
Producenci pociągów dostaną 45 dni na przygotowanie oferty. Ma ona zawierać cenę za dostarczenie 20 tzw. składów zespolonych (ok. 400 mln euro), serwisowanie pociągów przez 12 lat (20–25 proc. wartości kontraktu) oraz wybudowanie zaplecza technicznego (ok. 30 mln euro). Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity, obiecuje kontrakt do końca roku.
Włodzimierz Rydzkowski, ekspert od rynku infrastrukturalnego z Uniwersytetu Gdańskiego, powątpiewa, czy to się uda.
– Nie dojdzie do podpisania umowy, jeśli PKP Intercity nie zdobędą brakujące 30 proc. wartości kontraktu, czyli ok. 150 mln euro – mówi Włodzimierz Rydzkowski.
Maciej Szczepaniuk
Gazeta Prawna
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
To jeden z głosów w dyskusji na forum kolejowym na powyższy temat :
pl.misc.kolej
Re: W tym miesiącu PKP Intercity zamówią polskie TGV
---------------------------------------------------------------------
> Włodzimierz Rydzkowski, ekspert od rynku infrastrukturalnego z
> Uniwersytetu Gdańskiego, powątpiewa, czy to się uda.
Ja też jestem umiarkowanym optymistą, szanse na realizację takich
mrzonek są niewielkie. Po co wymyślać te głupoty gdy gotowy jest czeski przepis na sprawną kolej środkowoeuropejską?
Autor: /dev/SU45 <[email protected]>
Data: 5 pażdziernika 2009 09:14:18
Pozostałe znajdziemy tutaj :
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek ... d=10844555
[ Dodano: Czw, 15.10.2009, 12:02 ]
A kiedy u nas Husarzem Siemensa na trasie z Wrocka do Łodzi i Stolicy ?
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... otywa.html
pl.misc.kolej
Re: W tym miesiącu PKP Intercity zamówią polskie TGV
---------------------------------------------------------------------
> Włodzimierz Rydzkowski, ekspert od rynku infrastrukturalnego z
> Uniwersytetu Gdańskiego, powątpiewa, czy to się uda.
Ja też jestem umiarkowanym optymistą, szanse na realizację takich
mrzonek są niewielkie. Po co wymyślać te głupoty gdy gotowy jest czeski przepis na sprawną kolej środkowoeuropejską?
Autor: /dev/SU45 <[email protected]>
Data: 5 pażdziernika 2009 09:14:18
Pozostałe znajdziemy tutaj :
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek ... d=10844555
[ Dodano: Czw, 15.10.2009, 12:02 ]
A kiedy u nas Husarzem Siemensa na trasie z Wrocka do Łodzi i Stolicy ?
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... otywa.html
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
"Z centralnego budżetu nie będzie pieniędzy na budowę linii kolejowej z Kalisza do Inowrocławia przez Konin. Rząd proponuje, aby przedsięwzięcie wzięły na siebie województwa w ramach swoich programów operacyjnych."
http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
To tyle na temat ostrowskiego pomysłu linii kolejowej : Kalisz-Konin-Inowrocław.
Ciekawe czy Poznan będzie zainteresowany inwestycją nie skupiająca się w Poznaniu i nie łączącej Poznania z innymi miastami województwa.
Pytanie retoryczne - bo przecież oni teraz budują siedzibę władz woj. w Poznaniu i nie mają pieniędzy na takie fanaberie na prowincji
http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
To tyle na temat ostrowskiego pomysłu linii kolejowej : Kalisz-Konin-Inowrocław.
Ciekawe czy Poznan będzie zainteresowany inwestycją nie skupiająca się w Poznaniu i nie łączącej Poznania z innymi miastami województwa.
Pytanie retoryczne - bo przecież oni teraz budują siedzibę władz woj. w Poznaniu i nie mają pieniędzy na takie fanaberie na prowincji
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Co do nowej siedziby.Czytam o niej juz od kilku tygodni.Z tego co wiem nowy podział admin. miał spowodawać zmniejszenie liczy urzędników i wogóle mniejszą adminstr. A ci sobie stawiają takie bydle.Kompleks stolicy.Na ostatnich stronach jest projekt który wygrał
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=577126
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=577126
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Nowy podział miał spowodować zmniejszenie liczby urzędników w b. miastach wojewódzkich i ich zwiększenie w nowych siedzibach.K-man pisze:Co do nowej siedziby.Czytam o niej juz od kilku tygodni.Z tego co wiem nowy podział admin. miał spowodawać zmniejszenie liczy urzędników i wogóle mniejszą adminstr. A ci sobie stawiają takie bydle.Kompleks stolicy.Na ostatnich stronach jest projekt który wygrał
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=577126
To chyba było jasne dla każdego , przynajmniej każdego który dyrdymałów p.Kuleszy nie brał na poważnie.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
O to ( między innymi ) chodziło.LUK pisze:W Kaliszu została już garstka urzędników "wojewódzkich". W Poznaniu za to zwiększyła się ich liczba znacząco.
p.s. nie jestem byłym ani obecnym pracownikiem UW w Kaliszu
A wracając do kolei - czekam teraz na naszych wspaniałych polityków począwszy od prezydenta po posłów i radnych sejmikowych - czy chociaż napomkną by tę linię wpisać w plany wojewódzkie
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------