Sieć tramwajowa w Kaliszu
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Tu się wyrówna, tam zrobi estakadę nad wieżowcami, zateguje się i będzie git.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Nie mam pojęcia, chyba ten jegomość nigdy nie był w tym rejonie Kalisza. To jest jedna z tych koncepcji, że nie trzeba jej komentować, sama się komentuje.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
No trzeba wyrównać teren. To jest naprawdę, aż tak abstrakcyjne?. Jak inaczej ma ten tramwaj się przemieszczać? Ma lewitować, czy jak?
Ps. Ta linia by jechała po wydzielonym torowisku, więc te prace przy wyrównaniu terenu byłyby bardzo małe.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Tak, to jest abstrakcyjne w tym miejscu, w tym czasie. Gdyby ktoś o tym napisał w latach 70 to tak. Zastanawiałeś się gdzie by takie wyrównanie musiało się zaczynać, lub kończyć? W zależności czy górkę chciałbyś spłaszczyć, czy ewentualnie wydłużyć. Co z budynkami mieszkalnymi, parkingami, całą infrastrukturą?
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Tej górki nie trzeba ani spłaszczyć ani wydłużać (zapomniałem wczoraj o tym, że tramwaj nie szedłby jezdnią tylko obok). Trzeba byłoby tylko podsypać tą górkę i zrobić ściankę (taką jaka jest przy rondzie Honorowych Dawców Krwi). Co do miejsc parkingowych to dużo by ich nie ucierpiało. Ubytek nie przekraczałby 100 miejsc (na oko, pewnie i tak byłoby to mniej).faust pisze: ↑14 cze 2022, o 10:15(...)W zależności czy górkę chciałbyś spłaszczyć, czy ewentualnie wydłużyć. Co z budynkami mieszkalnymi, parkingami, całą infrastrukturą?
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Możemy sobie oczywiście tworzyć wizje, ja uważam, że ta linia w chwili obecnej nie mogłaby przebiegać tak jak proponujesz, faktycznie musiałby się zmienić cały układ komunikacyjny osiedla. Wszedłem dodatkowo na googlemaps i po prostu tego nie widzę. Abstrahując od konkretnych wizji, to uważam, że gdyby kiedyś miasto miało się zdecydować na linię tramwajową, to musiałoby skorzystać z usług profesjonalnego podmiotu, najlepiej nie z Poznania Bo póki co, te wszystkie pomysły, wyglądają jak proponowana siatka połączeń KLA.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Rozumiem. Nie uważam, że to rozwiązanie idealne, ale niczego innego nie potrafię tam wymyślić.
Zgadzam się. Według mnie powinny zostać uwzględnione w tym pomiaru ruchu samochodowego. W taki sposób byłoby o wiele łatwiej tworzyć jakąś koncepcję.
Nie no, nie przesadzajmy. Mój pomysł był zupełnie odmienny. Moim pomysłem było stworzenie systemu komunikacji miejskiej pod bezpłatny zbiorkom tak, aby był ekonomiczny, szybki i często jeździł. Jego kręgosłupem miała być linia tramwajowa łącząca Dobrzec ze Śródmieściem kursująca co 10 minut (największe potoki pasażerskie). Do tej linii miały dojeżdżać inne linie (aby się przesiąść do tramwaju) w różnych częstotliwościach kursowania (20,30,60 minut).
Pisałem trochę dokładniej o tym w innym wątku.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
W Rzeszowie o tramwajach:
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=2262 ... &pagebl1=0
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=2262 ... &pagebl1=0
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
W Kaliszu szybko nie doczekamy się profesjonalnej analizy, podobnej do Rzeszowa, wszystko jest robione na oko. Kalisz chyba obecnie w żadnym aspekcie swojego funkcjonowania nie ma profesjonalnych rozwiązań.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
U nas się o takich rzeczach nie myśli. Nie ma wizji, ani też właśnie perspektywicznego myślenia. Przykład - przedłużenie Trasy Bursztynowej. Tam pas zieleni, dzielący jezdnie jest bardzo wąski co wyklucza w przyszłości stworzenie np. torowiska tramwajowego czy też chociaż dodatkowego pasa tylko dla autobusów.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
prezydent Rzeszowa: "trzeba skończyć z miłością do samochodów. Musimy przeprojektować miasto w kierunku bardziej sprawiedliwego podziału przestrzeni"
Gdyby ktoś myślał, że w Rzeszowie planują utrudniać życie kierowcom, to nic bardziej mylnego. Rzeszów posiada szerokie arterii, gdzie dwa pasy w jednym kierunku na głównych drogach to standard i zaprezentowana koncepcja tego nie zmienia. Metrobus i tramwaj na głównych drogach i w wielu newralgicznych punktach Rzeszowa nie ograniczają swobody ruchu samochodowego, lecz są dopełnieniem. Dlatego moim zdaniem do proponowanych rozwiązań bardziej pasowałoby hasło: Komunikacja zbiorowa nie w zamian, lecz dodatkowo No ale w Rzeszowie na takie rozwiązania jest po prostu sporo przestrzeni...
Gdyby ktoś myślał, że w Rzeszowie planują utrudniać życie kierowcom, to nic bardziej mylnego. Rzeszów posiada szerokie arterii, gdzie dwa pasy w jednym kierunku na głównych drogach to standard i zaprezentowana koncepcja tego nie zmienia. Metrobus i tramwaj na głównych drogach i w wielu newralgicznych punktach Rzeszowa nie ograniczają swobody ruchu samochodowego, lecz są dopełnieniem. Dlatego moim zdaniem do proponowanych rozwiązań bardziej pasowałoby hasło: Komunikacja zbiorowa nie w zamian, lecz dodatkowo No ale w Rzeszowie na takie rozwiązania jest po prostu sporo przestrzeni...
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Dlatego Kalisz potrzebuje swojej profesjonalnej analizy, a nie robienia polityki transportowej na oko. To co jest dobre w Rzeszowie, nie musi być, i pewnie nie jest, w Kaliszu.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Zgadzam się, że nie wszystko co dobre w jednym mieście musi pasować do innego. Trzeba tylko umieć dobrze uchwycić różnice, bo nie zawsze wynikają one ze specyfiki miasta (np. ukształtowanie terenu, obszary zabytkowe itd.) Różnice mogą wynikać też z zaniedbań, zaniechań potrzebnych inwestycji w przeszłości, czy po prostu ich niepełnej realizacji lub niedokończenia. W Kaliszu takim przykładem jest np. niezrealizowane zamknięcie trasy obwodowej śródmieścia. Gdyby zostało zrealizowane w latach, kiedy budowano "koło" w Rzeszowie (Rzeszów był wtedy miastem wielkości Kalisza), prawdopodobnie mielibyśmy dzisiaj w Kaliszu podobny ring. Dla Podmiejskiej/Stanczukowskieg będącej częścią tego ringu też wyznaczano szerokie korytarze.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Tramwaj w Rzeszowie? Władze miasta nie mówią "nie". Olsztyn zapłacił ponad pół miliarda złotych
https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... XMz92U8kbU
https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... XMz92U8kbU
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Rozumiem, że można dyskutować nad przebiegiem, rozmiarem, ale negować taki świetny, wnoszący nową jakość (o ile jest dobrze zrobiony) środek transportu miejskiego jakim są tramwaje? Przecież to równie głupie co kwestionowanie sensu KDP w Kaliszu.
Przecież w tej samej wielkości miastach, a nawet mniejszych od Kalisza istnieją lub powstają sieci tramwajowe, nawet w Polsce mamy taki przykład - Grudziądz.
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Także Elbląg, Gorzów Wielkopolski.
Swoją drogą wobec rosnących kosztów energii elektrycznej może na początek coś takiego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_konny_w_Mrozach
To by chyba bardziej odpowiadało mentalności kaliszan.
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
No tak. Są nawet sporo mniejsze od Grudziądza, ale to są miasta, które są częścią większej sieci.
Z miast za granicą podałbym posiadających samodzielną sieć: Brandenburg an der Havel - 70 tys. - 16,65km, Goerlitz - 56 tys. - 16,1km, Halberstadt - 42 tys. - 16,9km, Gera - 94 tys. - 18,5km, Nordhausen - 44 tys. - 6,6km, Schwerin - 95 tys. - 21km, Strausberg - 25 tys. - 6,2km, Naumburg - 32 tys. - 2km. A to są tylko miasta w Niemczech!
Nie no, padłem.kaliszanin2 pisze: ↑11 wrz 2022, o 17:12(...) Swoją drogą wobec rosnących kosztów energii elektrycznej może na początek coś takiego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_konny_w_Mrozach
To by chyba bardziej odpowiadało mentalności kaliszan.
Fakt, ceny energii obecnie są bardzo wysokie. W Gorzowie chcieli rozwinąć sieć transportu miejskiego, ale wzrost cen niestety im to uniemożliwił. Ale przy budowie linii można dostać dotację na wszystko. Przykładem jest choćby Olsztyn, który dzięki budowie tramwaju wybudował sobie "miejską autostradę", czy inne Polskie miasta rozbudowujące sieci tramwajowe.
Więc może udałoby się przy budowie zajezdni zdobyć pieniądze na fotowoltaikę to wtedy tramwaje jeździły by "za darmo".
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
Drożyzna zatrzyma tramwaje i autobusy (te elektryczne)
https://www.rp.pl/transport/art37050041 ... i-autobusy
https://www.rp.pl/transport/art37050041 ... i-autobusy
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
No ładnie, ładnie.ww pisze: ↑15 wrz 2022, o 01:27Drożyzna zatrzyma tramwaje i autobusy (te elektryczne)
https://www.rp.pl/transport/art37050041 ... i-autobusy
Dzięki naszym dalekowzrocznym władzom, które myślą na wiele lat naprzód ten problem nas na szczęście nie dotyczy...bo nie mamy tramwajów.
p.s. A już poważnie to ciekawe co będzie w tej sytuacji z tzw.darmową komunikacją w Kaliszu.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln