Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450
: 7 paź 2017, o 16:51
Chodzi zapewne o protest dotyczący nierealizowania przyjętych standardów rowerowych. Chodzi m.in. o to, że ruch rowerowy poprowadzono ciągiem pieszo-rowerowym utworzonym w miejscu chodników (np. po stronie PWSZ) Powodem takiego rozwiązania jest faworyzowanie na tej ulicy ruchu samochodowego poprzez zachowanie ilości pasów ruchu. Czteropasowy Nowy Świat faktycznie wydaje się przeskalowany i czyni ten odcinek mniej przyjaznym dla pieszych i rowerzystów. Wydaje mi się, że ruch nawet w godzinach szczytu nie jest tam na tyle duży, aby wymagał zachowania czterech pasów. To są jednak tylko moje spostrzeżenia i nie zostały poparte żadnymi badaniami. Być może się mylę i zmniejszenie przepustowości spowoduje korki, nie wiem.
Zapomnialem o tym, ze przeciez Harcerska tez jest 4-pasmowa A z tym puszczeniem drogi za hotelem Calisia to nie slyszalem. Bylo by to z pewnoscia ciekawe rozwiazaniePawel pisze: ↑11 paź 2017, o 19:22Było miejsce to wybudowano cztery pasy Harcerska jest 4 pasmowa to jej kontynuacja w kierunku Częstochowskiej również taka pozostała z wąskim gardłem pomiędzy Rogatką a Legionów.Obecnie jak wiemy problem "wąskiego gardła" został rozwiązany chociaż pierwotnie z tego co pamiętam druga nitka NŚ miała iść za obecnym hotelem Calisia.
Nie wiem czy zwężanie jej do dwóch pasów to dobry pomysł.
O nie, nie! Majkowska jest bardzo ważną drogą, a jej ważność może tylko wzrastać. Sprzyjać temu będzie rozwój Tyńca, Chmielnika, terenów pomiędzy Stanczukowskiego a Kościelną Wsią. Majkowska jest przecież drogą główną i częścią śródmiejskiej ramy komunikacyjnej. Były kiedyś plany puszczenia śródmiejskiej ramy i tym sposobem spięcia TB z TS poprzez ul. Wyspiańskiego (stąd tak szeroki korytarz miedzy domkami). Połączenie poprzez Wyspiańskiego nadal jest możliwe, ale nawet wtedy Majkowska pozostanie drogą główną. Tak przynajmniej wynika ze Studium.