Obwodnica Skalmierzyc
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Zastanamia mnie jednak jeden fakt:
u nas za blisko 7,5 km drogi, w tym: 2 węzły i kilka mostów i rondo i skrzyżowanie świetlne zapłacono 120 mln zł, a ok. 6 km ostrowskiej obwodnicy z 2 węzłami, kilkoma mostami i kawałkiem poszerzonej Kaliskiej zapłacono ponad 200 mln zł.
dlaczego?
Przecież (oprócz świstka) nasza obwodnica spełnia wymogi drogi ekspresowej.
u nas za blisko 7,5 km drogi, w tym: 2 węzły i kilka mostów i rondo i skrzyżowanie świetlne zapłacono 120 mln zł, a ok. 6 km ostrowskiej obwodnicy z 2 węzłami, kilkoma mostami i kawałkiem poszerzonej Kaliskiej zapłacono ponad 200 mln zł.
dlaczego?
Przecież (oprócz świstka) nasza obwodnica spełnia wymogi drogi ekspresowej.
Wiadukty w ostrowie są (chyba) przeznaczone na 2 pasy w jedną strone stąd pewnie ta różnica, położony jest też płot z 2 stron chroniący przed zwierzyną leśną. Jednak mogę się mylić.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 01&page=55 sami zobaczcie jest róznica i na tym zakończmy ten off topic
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 01&page=55 sami zobaczcie jest róznica i na tym zakończmy ten off topic
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Po pierwsze to oprocz tych 6 km S11 jest jeszcze 2km 4-pasmowej DK25. W dodatku z tych 6km S11 to 2km jest czteropasmowe.
Po drugie obiekty mostowe sa przygotowane pod 2x3 pasy ruchu.
No i na koniec to na obwodnicy Skalmierzyc tak naprawde od podstaw wybudowany zostal tylko jeden wezel (ten na Dobrzecu). W skalmierzycach wykorzystano wiadukt kolejowy, wiec samo to daje ogromne oszczednosci.
Sam koszt wezla w Ostrowie (wylot na Kalisz) to ladnych paredziesiat milionow. Tam gdzie droga ekspresowa idzie gora musza byc bardzo dlugie nasypy, aby podjazd nie byl zbyt stromy (wymagania drogi ekspresowej). A wiec o wiele wiecej prac ziemnych. Poza tym sam wiadukt jest bardzo szeroki, bo dostosowany do 8 pasow ruchu drogi S11 (3 pasy + zjazdy z lacznic w kazdym kierunku). Osiem lacznic dla skomunikowania dwoch drog 4/6 pasmowych tez kosztuje duzo wiecej niz te np. z wezla na Dobrzecu lub wezla Franklnow.
[ Dodano: Nie, 22.11.2009, 21:16 ]
Po drugie obiekty mostowe sa przygotowane pod 2x3 pasy ruchu.
No i na koniec to na obwodnicy Skalmierzyc tak naprawde od podstaw wybudowany zostal tylko jeden wezel (ten na Dobrzecu). W skalmierzycach wykorzystano wiadukt kolejowy, wiec samo to daje ogromne oszczednosci.
Sam koszt wezla w Ostrowie (wylot na Kalisz) to ladnych paredziesiat milionow. Tam gdzie droga ekspresowa idzie gora musza byc bardzo dlugie nasypy, aby podjazd nie byl zbyt stromy (wymagania drogi ekspresowej). A wiec o wiele wiecej prac ziemnych. Poza tym sam wiadukt jest bardzo szeroki, bo dostosowany do 8 pasow ruchu drogi S11 (3 pasy + zjazdy z lacznic w kazdym kierunku). Osiem lacznic dla skomunikowania dwoch drog 4/6 pasmowych tez kosztuje duzo wiecej niz te np. z wezla na Dobrzecu lub wezla Franklnow.
[ Dodano: Nie, 22.11.2009, 21:16 ]
Niby tak, ale dal najnizsza oferte na przetargu do ktorego startowalo o ile sie nie myle 15 firm. W tym ta co budowala obwodnice skalmierzyc.Pawel pisze:No i Budimex tez się ceni.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Owszem. Wiadukt kolejowy jest przygotowany pod 2x3. Oczywiscie chodzi o sam wiadukt, a nie o nasypy - ktore jak widac sa na razie pod jedna jezdnie. Przyczolki wiaduktu natomiast sa gotowe pod 2x3. Na obecnej jezdni widac rezerwe pod trzeci pas (bedzie mozna przekonac sie samemu jak puszcza ruch), a pod druga jezdnie sa przyczolki z obu stron i wystarczy polozyc prefabrykowane przeslo.Pawel pisze:sector-ostrow pisze: Hmm w tym przypadku również ?
Na tym zdjeciu widac to dokladniej: http://img25.imageshack.us/img25/5155/dsc7319u.jpg
albo tu:
http://img225.imageshack.us/img225/6158/dsc03970pe.jpg
Nie wiem czy ktos już jechał nową obwodnicą Ostrowa i porównywał ją z obwodnicą NS.
Moim zdaniem jak na razie nie powala na kolana Ruch zresztą mały , mniejszy niż na obwodnicy NS , tak więc ostrowskie problemy z tranzytem na razie nie będą rozwiązane.
Plusem jest wreszcie zakończenie robót przy wężle Ostrów i dodatkowe 2 km 2x2 na dk25.
Na pewno na odcinku Kalisz-Ostrów nigdy nie jeżdziło się tak dobrze jak obecnie - poniżej 15 minut od WP w Kaliszu do Słowackiego w Ostrowie.
Zobaczymy co dalej : zrobienie 2x2 na obwodnicy NS i 2x2 na Kaliskiej wydaje się dośc proste. Zostałaby wtedy 7 km "dziura" z drogą 1x2.
Moim zdaniem jak na razie nie powala na kolana Ruch zresztą mały , mniejszy niż na obwodnicy NS , tak więc ostrowskie problemy z tranzytem na razie nie będą rozwiązane.
Plusem jest wreszcie zakończenie robót przy wężle Ostrów i dodatkowe 2 km 2x2 na dk25.
Na pewno na odcinku Kalisz-Ostrów nigdy nie jeżdziło się tak dobrze jak obecnie - poniżej 15 minut od WP w Kaliszu do Słowackiego w Ostrowie.
Zobaczymy co dalej : zrobienie 2x2 na obwodnicy NS i 2x2 na Kaliskiej wydaje się dośc proste. Zostałaby wtedy 7 km "dziura" z drogą 1x2.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Dokładnie tak będzie usunąłem 3 strony postów dalej nie chciało mi się już tego czytać.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Po zakończeniu budowy obwodnicy Skalmierzyc wypadałoby jakoś nazwać nowopowstałe ulice. Połączenie z początkowym węzłem stanowi przedłużenie Al. Wojska Polskiego i tak się też powinno nazywać. Natomiast odcinek Wojska Polskiego do Wrocławskiej należałoby przemianować (proponowałem ul. Przednią dla kontrastu z prostopadłą Tylną). Jest tam tylko jeden numer, więc nie byłoby wielkiego problemu. Po budowie obwodnicy poszczególne fragmenty Wojska Polskiego prowadzą od skrzyżowania w prostopadłych do siebie kierunkach, co jest rzadko spotykanym dziwactwem. Nazwy nie ma też odcinek obwodnicy od węzła do granicy gminy Skalmierzyce. Chyba najlepiej byłoby nazwać go Al. Aglomeracji, wtedy prezydent Pęcherz będzie się czuł zobowiązany do starań o drugą jezdnię (na razie stara się o drugą jezdnię drogi Skalmierzyce-Ostrów).
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Ja proponowałem nazwać tak tylko odcinek do węzła, ale numeracja to jest rzeczywiście argument. W takim razie jeszcze jedna nazwa. W sumie trzy: WP do Wrocławskiej (he,he, skok w bok), połączenie z węzłem obwodnicy oraz obwodnica od węzła do granicy miasta.szymkalisz pisze:Ale wtedy działki musiałyby mieć tam (wzdłuż obwodnicy) numery ujemne. Z restą wtedy al. Woj. Pol. miałaby ponad 10 km dł.
Obwodnica Skalmierzyc
Jeśli nowa nazwa to od wiaduktu do granic miasta" Al. Złego kierunku".
JP - WRÓĆ !!!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną