Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Czyli to, co jest budowane aktualnie w Kaliszu.
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3660
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 10 mar 2024, o 11:41

Budowa nabiera rozpędu:
20240309_153126.jpg
20240309_153126.jpg (347.79 KiB) Przejrzano 967 razy
20240309_152617.jpg
20240309_152617.jpg (318.12 KiB) Przejrzano 967 razy
20240309_152610.jpg
20240309_152610.jpg (404.67 KiB) Przejrzano 967 razy
20240309_152450.jpg
20240309_152450.jpg (460.33 KiB) Przejrzano 966 razy
20240309_152417.jpg
20240309_152417.jpg (375.49 KiB) Przejrzano 964 razy
20240309_152346.jpg
20240309_152346.jpg (328.96 KiB) Przejrzano 963 razy
20240309_152342.jpg
20240309_152342.jpg (326.74 KiB) Przejrzano 959 razy
20240309_152259.jpg
20240309_152259.jpg (391.69 KiB) Przejrzano 957 razy
20240309_152252.jpg
20240309_152252.jpg (447.21 KiB) Przejrzano 957 razy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1768
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 mar 2024, o 13:13

Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: tomash » 10 mar 2024, o 13:29

filip pisze:
10 mar 2024, o 13:13
Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?
Możesz rozwinąć myśl?

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 mar 2024, o 13:56

filip pisze:
10 mar 2024, o 13:13
Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?
Ta droga powinna powstać w latach 70-tych i nie byłoby dzisiaj problemu. Zrozum, że Kalisz w stosunku do innych miast podobnej wielkości został z tyłu w temacie miejskich dróg obwodzących śródmieście. Trudno znalezc miasto, które nie ma pełnego śródmiejskiego ringu. W tej części miasta nie ma wyznaczonego innego korytarza. Kalisz po prostu nadrabia zaległosci.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1768
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 mar 2024, o 15:41

Nadrabianie zaległości nie polega na małpowaniu rozwiązań pamiętających Gomułkę i błędów, które popełnił zachód (i przed, którymi nas ostrzegał zanim otrzymaliśmy środki unijne) podczas projektowania swoich miast i sieci transportowych.
Nie mam problemu z przebiegiem trasy, nie uważam, żeby był on zły. Mam problem z tym jakie ta droga ma parametry (i będzie mieć je przedłużenie). Pas o szerokości 3,5 metra to przesada, jest to maksimum dla drogi zbiorczej (i standard autostradowy), pas powinien mieć szerokość 2,75-3 m. Mam też wątpliwości co do ilości pasów. Wątpię, żeby była tam potrzeba, aż czterech. Ciekawe, czy były przeprowadzane jakieś prognozy ruchu (oczywiście, że nie były). ;) W skrócie: ta droga jest zbudowana tak, żeby "szybcy, ale bezpieczni" mogli sobie pozap!@#€%lać i można było wydać więcej pieniędzy publicznych. Tylko tyle i, aż tyle.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 mar 2024, o 16:38

Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:

Dzięki za fotki :)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 mar 2024, o 16:56

Nie mam ochoty marnować czasu na dysputy o Gomułkach, błędach zachodu etc. Mamy konkretny problem, konkretny układ komunikacyjny miasta i konkretną lokalizację. Droga ma mieć charakter zbiorczy, ma być drogą główną w tej części miasta. Od północno wschodniej strony śródmieścia plany studialne nie przewidują alternatywnej. Tak więc powinna mieć parametry głównej /zbiorczej a te jasno określają szerokość pasa na 3,5 metra.
Co do ilości pasów, to można dyskutować. Zakładając, że Kalisz bedzie się "kurczył" i tereny po północno -wschodniej stronie historycznego śródmieścia miałyby pozostawać w takim rustykalnym charakterze jak przez lata zaniedbań(czytaj asymetrycznego rozwoju miasta), to jedna jezdnia w zupełności powinna wystarczyć.
Jeśli jednak mamy planować miasto większe niż obecnie, nadrabiać zaległóści, równoważyć asymetryczny rozwój, dążyć do tego żeby miasto nie kończyło się na p. Kilińskiego ;-), to "niestety" taka droga w tym miejscu jest konieczna.

Jest jeszcze jeden aspekt przemawiający za szerokością. Jeśli przepustowość drogi nie byłaby większa niż pozostałych w śródmieściu, to byłaby to zachęta do skracania drogi w ruchu międzydzielnicowym przez śródmieście, tak jak to jest obecnie.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 10 mar 2024, o 17:05

Szlak między Łódzką a Częstochowską ma po jednym pasie. I widać, że to był wtedy błąd. Bardzo dobrze, że przy okazji budowy nowego odcinka nie popełniają tych błędów.
g13k

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 mar 2024, o 17:19

gawronik13kalisz pisze:
10 mar 2024, o 17:05
Szlak między Łódzką a Częstochowską ma po jednym pasie. I widać, że to był wtedy błąd. Bardzo dobrze, że przy okazji budowy nowego odcinka nie popełniają tych błędów.
Dokładnie tak. Auta trzeba wywalać ze ścisłego Śródmieścia, nie z całego miasta.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1768
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 mar 2024, o 17:48

jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 16:38
Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:
Jak chciałeś zabłysnąć to mogłeś się posypać brokatem, czy coś.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
(...) powinna mieć parametry głównej /zbiorczej a te jasno określają szerokość pasa na 3,5 metra.
Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra. Jeżeli mają tam nie jeździć ciężarówki to po co jest maksymalna szerokość? Dla autobusu, czy innych pojazdów służb miejskich spokojnie wystarczą trzy metry. Szerszy pas jedynie spowoduję to, że kierowcy będą jeździli szybciej, wydamy więcej pieniędzy na budowę i utrzymanie tej drogi. To nie jest dobry kierunek.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
Co do ilości pasów, to można dyskutować. Zakładając, że Kalisz bedzie się "kurczył" i tereny po północno -wschodniej stronie historycznego śródmieścia miałyby pozostawać w takim rustykalnym charakterze jak przez lata zaniedbań(czytaj asymetrycznego rozwoju miasta), to jedna jezdnia w zupełności powinna wystarczyć.
Jeśli jednak mamy planować miasto większe niż obecnie, nadrabiać zaległóści, równoważyć asymetryczny rozwój, dążyć do tego żeby miasto nie kończyło się na p. Kilińskiego ;-), to "niestety" taka droga w tym miejscu jest konieczna.
Infrastruktury nie buduję się "na przyszłość" albo "na zapas", tylko według prognoz demograficznych i jej wykorzystania (w tym przypadku prognoz ruchowych). Prognoz ruchowych nie znamy, bo nikt ich nie robi (co jest niepoważne), ale demograficzne tak i jednoznacznie wskazują na dalsze wyludnianie się miasta (i regionu). Wylanie asfaltu nie zmieni trendów demograficznych, a ograniczać korki (tj. zmniejszać ruch samochodowy) można za pomocą innych rozwiązań.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
Jest jeszcze jeden aspekt przemawiający za szerokością. Jeśli przepustowość drogi nie byłaby większa niż pozostałych w śródmieściu, to byłaby to zachęta do skracania drogi w ruchu międzydzielnicowym przez śródmieście, tak jak to jest obecnie.
Z tranzytem walczy się w inny sposób, niż budując rozdętą infrastrukturę.
jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 17:19
Dokładnie tak. Auta trzeba wywalać ze ścisłego Śródmieścia, nie z całego miasta.
Walisz w chochoła.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 10 mar 2024, o 18:26

filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48

Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra.
Manipulacja - Trasa Bursztynowa ma 0 m długości i tyle samo szerokości.
g13k

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 mar 2024, o 19:03

filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48
jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 16:38
Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:
Jak chciałeś zabłysnąć to mogłeś się posypać brokatem, czy coś.

Ale to było głębokie. Takie memowe. Idealne jak na 12 latka :)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 mar 2024, o 19:03

Filip, nie zamierzam z Tobę wchodzić w akademickie dyskusje nad wyższością dród węższych nad szerszymi ;-) Myslę, że wytłumaczyłem dosyć przystępnie dlaczego właśnie w tym miejscu istnieje uzasadnienie dla drogi o większej przepustowości. Napisałem też, że warunkuję to rozwojem miasta w tym kierunku i mimo wielu przeciwności skłaniam się do planowania miasta większego niż obecne, niejako "na wyrost".
Uważam, że pomiędzy Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem powinien istnieć ośrodek o znaczeniu regionalnym. Nie piszę tego wyłącznie z pobudek patriotycznych ale ze względu na ukształtowanie sieci osadniczej kraju. Dlatego należy czynić wszystko co spowoduje napływ mieszkańców. Sama infrastruktura drogowa oczywiście tego nie gwarantuje, jest tylko jednym z elementów ale niezbędnym.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 mar 2024, o 19:04

gawronik13kalisz pisze:
10 mar 2024, o 18:26
filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48

Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra.
Manipulacja - Trasa Bursztynowa ma 0 m długości i tyle samo szerokości.
Taki ekspert, a nawet nazw ulic nie zna.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1768
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 mar 2024, o 22:43

jp pisze:
10 mar 2024, o 19:03
Napisałem też, że warunkuję to rozwojem miasta w tym kierunku i mimo wielu przeciwności skłaniam się do planowania miasta większego niż obecne, niejako "na wyrost".
Uważam, że pomiędzy Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem powinien istnieć ośrodek o znaczeniu regionalnym. Nie piszę tego wyłącznie z pobudek patriotycznych ale ze względu na ukształtowanie sieci osadniczej kraju. Dlatego należy czynić wszystko co spowoduje napływ mieszkańców. Sama infrastruktura drogowa oczywiście tego nie gwarantuje, jest tylko jednym z elementów ale niezbędnym.
Budowanie "na wyrost" jedyne co spowoduję to niemożność utrzymania (ze względów finansowych) infrastruktury w dobrym stanie, mamy już wiele takich miejsc, gdzie przetestowano (przed nami) budowanie infrastruktury "na wyrost". Ja tu nie chcę straszyć, ale bardzo realną perspektywą będzie konieczność "zwijania" infrastruktury, mamy za zachodnią granicą podobne przypadki, a idziemy identyczną drogą tylko z opóźnieniem. Pewnie niezbyt szybko się to stanie, bo to będzie skrajnie niepopularne, ale w końcu, w pewnym czasie da to o sobie znać.
Chciejstwo niestety nie ma przełożenia na rzeczywistość. Trendy są wyraźne i nieubłagane, zarówno na poziomie lokalnym i krajowym. Za to Kalisz sam z siebie niewiele może zrobić, żeby je zmienić, nawet jakby prowadził wzorcową politykę miejską (teraz jest baaardzo daleko nawet od przeciętnej/poprawnej).
Gdyby infrastruktura drogowa była tak ważna jak twierdzisz to GZM (Katowice i okolice) byłyby niesamowicie rozwijającą i zaludniającą się metropolią, a jednak jest na odwrót. Myślę jednak, że tu nie o te drogi chodzi, a o silnie kulejące "czynniki miękkie", które są podstawą współczesnego rozwoju społeczno-ekonomicznego (drogi to może być tylko mały dodatek, ale nie żaden gamechanger).

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 mar 2024, o 23:19

Budowanie tej drogi nie jest na wyrost. Wręcz przeciwnie, odcinek ten jest brakującym ogniwem miejskiej drogowej układanki, którego brak mocno daje się we znaki, szczególnie w śródmieściu. Na wyrost może okazać się jedynie jej dwujezdniowy przekrój ale tylko w przypadku dalszego macoszego traktowania terenów po prawej stronie Prosny i/lub głębokiej depopulacji miasta a tego chyba nie chcemy?
Poza tym o czym my tu dyskutujemy, jesteś przeciwnikiem samochodów i każda nowa droga będzie dla Ciebie na wyrost. Kalisz miał w przeszłości pecha albo może słabych gospodarzy, bo w innych miastach dawno obudowano sródmieścia dwujezdniowymi drogami. Mało tego, w niektórych powstały nawet wewnątrz jednostek co było błędem, przesadą i teraz można je przerabiać np. na buspasy lub po prostu zwężać. Kalisz niestety rozwijał się asymetrycznie. Stąd brak zbiorczych dróg po prawej stronie Prosny. Nie wszyscy jednak zdają sobie z tego sprawę, co wcale mnie nie dziwi. Nie wszyscy muszą interesować się planowaniem przestrzennym ale już od forumowiczów należałoby tej wiedzy wymagać :wink:
Ostatnio zmieniony 10 mar 2024, o 23:39 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasszmidt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: lukasszmidt » 10 mar 2024, o 23:29

filip pisze:
10 mar 2024, o 15:41
Nadrabianie zaległości nie polega na małpowaniu rozwiązań pamiętających Gomułkę i błędów, które popełnił zachód (i przed, którymi nas ostrzegał zanim otrzymaliśmy środki unijne) podczas projektowania swoich miast i sieci transportowych.
Nie mam problemu z przebiegiem trasy, nie uważam, żeby był on zły. Mam problem z tym jakie ta droga ma parametry (i będzie mieć je przedłużenie). Pas o szerokości 3,5 metra to przesada, jest to maksimum dla drogi zbiorczej (i standard autostradowy), pas powinien mieć szerokość 2,75-3 m. Mam też wątpliwości co do ilości pasów. Wątpię, żeby była tam potrzeba, aż czterech. Ciekawe, czy były przeprowadzane jakieś prognozy ruchu (oczywiście, że nie były). ;) W skrócie: ta droga jest zbudowana tak, żeby "szybcy, ale bezpieczni" mogli sobie pozap!@#€%lać i można było wydać więcej pieniędzy publicznych. Tylko tyle i, aż tyle.
Człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy...

lukasszmidt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: lukasszmidt » 11 mar 2024, o 00:06

Spór ws. budowy Szlaku Bursztynowego. Mieszkańcy znaleźli niezidentyfikowany gatunek owada i chcą wstrzymania wycinki drzew

https://calisia.pl/spor-ws-budowy-szlak ... rzew,66217

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9017
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 11 mar 2024, o 08:41

Sprawa z owadami chyba już niekatualna. Dąb przecież już zniknął
g13k

Maciek62
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 15 sty 2018, o 17:55

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Nieprzeczytany post autor: Maciek62 » 11 mar 2024, o 09:18

Okazalo sie że owady nie są pod ochroną

ODPOWIEDZ