Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Przystanki nabierają wyglądu. Zatem lada chwila musimy poznać linie obsługujące tę trasę wraz z nową siatką połączeń
- Załączniki
-
- 20230319_130916.jpg (258.62 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132003.jpg (269.17 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131837.jpg (325.9 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131924.jpg (214.83 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132050.jpg (280.68 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132107.jpg (266.1 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132342.jpg (219.67 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132355.jpg (269.78 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_132403.jpg (205.5 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131642.jpg (282.7 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131612.jpg (286.49 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131658.jpg (279.97 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131432.jpg (301.79 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131351.jpg (281.31 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131339.jpg (289.62 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131142.jpg (276.8 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131126.jpg (312.75 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_131006.jpg (464.65 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_130847.jpg (274.3 KiB) Przejrzano 4192 razy
-
- 20230319_130842.jpg (314.79 KiB) Przejrzano 4192 razy
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Z tym lada chwila to bym nie przesadzał. To Kalisz przecież.
Ze wzstępnych informacji, miałyby tam kursować linie 21 i 22, ale pożyjemy, zobaczymy.
Dzięki za fotki.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- dawidborowiak.pl
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 gru 2011, o 11:56
- Lokalizacja: Widok
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Tiry tam chyba będą miały zakaz wjazdu. Przecież później to pójdzie w Moniuszki i z tego co kiedyś mówili, to tylko osobówki. Tranzyt nadal Łódzką i w Warszawską będzie odbijać. Podobnie jest na Bursztynowej. Dlatego nadal warto walczyć o obwodnicę (tym razem z tej strony, a o tym to jeszcze nikt nawet nie myśli).
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Ale ZDM wydaje pozwolenia na przejazd tirów Szlakiem Bursztynowym dla zainteresowanych podmiotów. Więc tiry mogą się pojawić na nowym fragmencie drogi choć pewnie dopiero jak całe połączenie od Łódzkiej do Warszawskiej będzie gotowe.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
typowe populistyczne gadanie pod wybory. Wiadomo kiedy rusza przetarg?
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Populizm i nic więcej. Polska mentalność - kup tanio działkę, ale jak ktoś chce zbudować drogę (która była w planach od 1932 - o czym w komentarzach pisze Wierzbicki) to dzwoń do TVN że cię okradają.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Dokładnie. Nie macie już czego wrzucać tylko Grodzińskiego?
Może chociaż wrzucić tu jedną dobrą rzecz którą ten Pan zrobił dla miasta przez ostatnie lata?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3660
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Asfalt już jest, ale dostępny tylko odcinek z wjazdem na Owsianą. Czekają na przecinaczy wstęgi?
A co do tego, co Grodziński mówi o pierwotnych założeniach szerokości drogi, to nie można tylko wrzeszczeć, że to populizm. "Ghy, ghhhyyy, ghhhhhhhhhyyyyyyyyy, Grodziński,, Grodziński, ghy, ghhhyyy, ghhhhhhhhhyyyyyyyyy!!!" to nie jest żaden argument, tylko jazgot. Może ktoś pokaże dokumenty demaskujące nieprawdziwość tego, co mówi na temat szerokości drogi? Ja akurat jak najbardziej popieram modyfikację tych pierwotnych założeń (nastąpiła ona zresztą dość dawno), ale w ślad za nią powinny iść odpowiednie rekompensaty.
A co do tego, co Grodziński mówi o pierwotnych założeniach szerokości drogi, to nie można tylko wrzeszczeć, że to populizm. "Ghy, ghhhyyy, ghhhhhhhhhyyyyyyyyy, Grodziński,, Grodziński, ghy, ghhhyyy, ghhhhhhhhhyyyyyyyyy!!!" to nie jest żaden argument, tylko jazgot. Może ktoś pokaże dokumenty demaskujące nieprawdziwość tego, co mówi na temat szerokości drogi? Ja akurat jak najbardziej popieram modyfikację tych pierwotnych założeń (nastąpiła ona zresztą dość dawno), ale w ślad za nią powinny iść odpowiednie rekompensaty.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2023, o 12:38 przez kaliszanin2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Nie planowana od 30 lat. Tylko lat 30 XX wieku. Nawet tego nie wie pacan.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 3660
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Tak na oko tyle miejsca zajmie ta droga sugerując się filmikiem Grodzieńskiego
Na czerwono kreska z posesji z filmiku
- Załączniki
-
- 1280px-Konurbacja_górnośląska_19_GUS_2013.png (1.78 MiB) Przejrzano 3344 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 3660
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Można porównać z szerokością kończonego właśnie odcinka.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Jakim cudem ten ktoś pobudował tutaj dom, skoro linia zabudowy pozostałych budynków jest znacznie cofnięta.
- Załączniki
-
- 1280px-Konurbacja_górnośląska_19_GUS_2013.png (1.98 MiB) Przejrzano 3260 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Jeśli droga planowana jest od lat 30 XX wieku, a pan Grodziński mówi, ze od 30 lat. To chyba jednak rozmija się z prawdą.kaliszanin2 pisze: ↑28 mar 2023, o 12:42Niechęć do osoby to nie jest wystarczająca podstawa do zarzucania jej rozmijania się z prawdą. Wypowiedzi ludzi mają zwykle wiele aspektów, więc polemizując należy je uważnie analizować.
Nie kojarzę pana Grodzińskiego z żadną akcją, która miałaby przynieść korzyść miastu, a nie jemu samemu. Teraz pan G. skaczę przy SB bo chce ugrać głosy. Wcześniej jeśli się nie mylę był też chyba przy tych demonstracjach przeciw drapaczom chmur na Szerokiej. Też chyba coś tam jęczał, kiedy rada miasta miała głosować za poparciem UK. Chciał przełożyć o kilka miesięcy, z powodu jakiś formalności.
Robić drogi i budować wysokie domy nie patrzeć na opozycję w Kaliszu. Bo chyba ona nie jest zdolna do myślenia o rozwoju Kalisza. Tylko o wygranej w wyborach.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Nie zapominaj, że Pan Grodziński również chciał oddać przystanek szybkiej kolei do sąsiedniego powiatu bo przecież "Kraków też ma lotnisko pod miastem".K-man pisze: ↑29 mar 2023, o 10:59Jeśli droga planowana jest od lat 30 XX wieku, a pan Grodziński mówi, ze od 30 lat. To chyba jednak rozmija się z prawdą.kaliszanin2 pisze: ↑28 mar 2023, o 12:42Niechęć do osoby to nie jest wystarczająca podstawa do zarzucania jej rozmijania się z prawdą. Wypowiedzi ludzi mają zwykle wiele aspektów, więc polemizując należy je uważnie analizować.
Nie kojarzę pana Grodzińskiego z żadną akcją, która miałaby przynieść korzyść miastu, a nie jemu samemu. Teraz pan G. skaczę przy SB bo chce ugrać głosy. Wcześniej jeśli się nie mylę był też chyba przy tych demonstracjach przeciw drapaczom chmur na Szerokiej. Też chyba coś tam jęczał, kiedy rada miasta miała głosować za poparciem UK. Chciał przełożyć o kilka miesięcy, z powodu jakiś formalności.
Robić drogi i budować wysokie domy nie patrzeć na opozycję w Kaliszu. Bo chyba ona nie jest zdolna do myślenia o rozwoju Kalisza. Tylko o wygranej w wyborach.
Ten pan to zwykły polityk. Interesy swoje i partii ponad interesy miasta i mieszkańców, co sukcesywnie udowadnia od lat.
Podobnie jak Pani Pawliczak itd.
Oczywiście zgadzam się - "robić drogi, budować wysokie domy", krótko pisząc - rozwijać miasto.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Jest to prawdopodobnie dom wybudowany przed 1932 rokiem. Co do pierwotnych założeń szerokości drogi, to nie wiem, nie mam pewności jakie były plany w 1932 roku, ale w PRL, a już z pewnością od lat 70-tych, czyli od dobrych kilkudziesięciu lat, szerokość pasa drogowego wskazuje na drogę 2 jezdniową, czyli 4 pasmową. Wschodnią linię zabudowy ul. Moniuszki wyznaczają domy przedwojenne. Nowe domy po drugiej stronie ulicy powstawały już w oparciu o plany 2 jezdniowej arterii. Stąd tak szeroki, ponad 40 metrowy korytarz.
Wyznaczony w 1932 roku przebieg cały czas był utrzymywany. Nie ma więc innego, alternatywnego korytarza dla pierwszego ringu wokół śródmieścia w tej części miasta.
W 100 tys. mieście powinna być przynajmniej jedna trasa odwodowa śródmiescia o odpowiedniej przepustowości.
Ci co uważają, że odcinek powinien być jednojezdniowy, kwestionują zasadność istnienia całej pierwszej ramy śródmieścia jako dwujezdniowej. Cały śródmiejski ring docelowo został zaplanowany jako 2 jezdniowy/4 pasmowy. Zwężanie na pewnych odcinkach byłoby fatalnym rozwiązaniem (efekt lejka).
Żeby zobrazować jak ważne dla układów drogowych miast są śródmiejskie ringi, posłużę się przykładem 100 tysięcznego Hradca. W Hradcu, aby uniknąć odcinkowego zwężania śródmiejskiego ringu, posunięto się do rozwiązań dość radykalnych.
Nie jestem oczywiście fanem takich widoków, ale przykład z Czech dobitnie pokazuje jak zdeterminowani byli planiści. Tam też nie było możliwości puszczenia trasy w innym miejscu, w taki sposób żeby ring miał ciągłość. My na szczęście nie mamy aż takich problemów.
- Załączniki
-
- IMG_20230329_143854.jpg (380.84 KiB) Przejrzano 3163 razy
-
- IMG_20230329_144931.jpg (181.5 KiB) Przejrzano 3163 razy
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Co do pierwotnej szerokości drogi też pojęcia niema, z czasów współczesnych na pewno wepchnięto tam jeszcze ścieżkę rowerową.
Osobiście jednak trochę żałuję że, drogi nie pobudują za domami na Moniuszki, wtedy wystarczyłoby wyburzyć pustostan przy ul. Warszawskiej ewentualnie jeden dom.
Oczywiście wymagałoby to małego wykrzywienia ul. Sikorskiego do Warszawskiej jednak przy aktualnym wariancie tego typu wykrzywienie będzie od Żwirki Wigury do Moniuszki.
Ale już po ptakach na działce gdzieby można wykrzywić Sikorskiego buduje się Biedronka.
Minusem Moniuszki będą liczne zjazdy do posesji a więc wyhamowania prawego pasa.
Osobiście jednak trochę żałuję że, drogi nie pobudują za domami na Moniuszki, wtedy wystarczyłoby wyburzyć pustostan przy ul. Warszawskiej ewentualnie jeden dom.
Oczywiście wymagałoby to małego wykrzywienia ul. Sikorskiego do Warszawskiej jednak przy aktualnym wariancie tego typu wykrzywienie będzie od Żwirki Wigury do Moniuszki.
Ale już po ptakach na działce gdzieby można wykrzywić Sikorskiego buduje się Biedronka.
Minusem Moniuszki będą liczne zjazdy do posesji a więc wyhamowania prawego pasa.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Od godz. 16:30 do ok. północy wyłączona zostanie z ruchu kołowego ulica Łódzka na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a ul. Szlak Bursztynowy. Przejazd pojazdów na trasie pomiędzy ul. Warszawską a ul. Łódzką będzie możliwy przez nowo wybudowany odcinek ul. Szlak Bursztynowy (pomiędzy ul. Łódzką a ul. Braci Niemojowskich) oraz ul. Braci Niemojowskich.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... -u-z-legia
Już zostanie wykorzystany odcinek Szlaku Bursztynowego. Tylko się zastanawiam czy zaplanowany tranzyt z drogi krajowej można puścić drogą bez odbioru technicznego a później ulicą jak by nie mówić osiedlową.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... -u-z-legia
Już zostanie wykorzystany odcinek Szlaku Bursztynowego. Tylko się zastanawiam czy zaplanowany tranzyt z drogi krajowej można puścić drogą bez odbioru technicznego a później ulicą jak by nie mówić osiedlową.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Jechałem dziś rondem na łódzkiej. Asfalt już ułożony, brak namalowanych pasów. Ale to rondo jakieś cudaczne. Przez środek ronda równo z jezdnią wybrukowany kostką szeroki pas . Po bokach ronda i tej kostki nadsypane z pół metra ziemią na zieleń . Co to ma być? Przejazd dla pojazdów ponadgabarytowych?
Były gdzieś plany tego ronda?
Były gdzieś plany tego ronda?