budowa lewobrzeżnych wałów Prosny chroniących przed powodzią
budowa lewobrzeżnych wałów Prosny chroniących przed powodzią
Postępy w budowie wałów są znaczne od strony mostu kolejowego do strony mostu św Wojciecha zaczynaja powoli wylewać beton
Zakończyła się modernizacja ponad dwukilometrowego odcinka Wału Piastowskiego, biegnącego od ul. Stare Miasto do ul. Wojciecha z Brudzewa w Kaliszu. To kolejny ważny etap prowadzonych od kilkunastu lat inwestycji poprawiających stan bezpieczeństwa przeciwpowodziowego miasta.
W wyniku prowadzonych od ubiegłego roku prac wzdłuż zmodernizowanego lewostronnego obwałowania Prosny powstał betonowy mur oporowy oddzielający położone w sąsiedztwie tereny od rzeki oraz ścieżka pieszo-rowerowa, która stała się doskonałym łącznikiem osiedli Lis i Piwonice z centrum miasta. Na wysokości Zawodzia wybudowano też betonowe schody, przy których w przyszłości powstanie drewniany pomost, służący pływającej po Prośnie łodzi Św. Wojciecha. Koszt przeprowadzonych prac to ponad 2,5 mln złotych.
Łącznie w ciągu ostatnich piętnastu lat udało nam się wybudować bądż zmodernizować prawie 10 km wałów przeciwpowodziowych wzdłuż Prosny dzięki środkom w wysokości 10,5 mln zł przekazanym na ten cel z rezerwy celowej budżetu państwa. Obecnie miasto w 80% jest zabezpieczone przed powodzią -podkreśla Zofia Tymczuk dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych.
Najpierw powstał prawie dwukilometrowy wał chroniący osiedle Ogrody, póżniej pogłębiono i odmulono ponad trzy kilometry rzeki na odcinku od Teatru do Mostu Kolejowego, a następnie wybudowano 1,7 km nowego i zmodernizowano 800 m istniejącego Wału Matejki na prawym brzegu rzeki, a biegnąca wzdłuż ścieżka rowerowa stała się wyśmienitą trasą dla spacerowiczów, biegaczy i miłośników dwóch kółek. Zmodernizowany w ostatnim czasie odcinek to kolejny ważny etap działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa przeciwpowodziowego miasta - dodaje wicemarszałek województwa wielkopolskiego Józef Racki.
żródło www.kalisz.pl
W wyniku prowadzonych od ubiegłego roku prac wzdłuż zmodernizowanego lewostronnego obwałowania Prosny powstał betonowy mur oporowy oddzielający położone w sąsiedztwie tereny od rzeki oraz ścieżka pieszo-rowerowa, która stała się doskonałym łącznikiem osiedli Lis i Piwonice z centrum miasta. Na wysokości Zawodzia wybudowano też betonowe schody, przy których w przyszłości powstanie drewniany pomost, służący pływającej po Prośnie łodzi Św. Wojciecha. Koszt przeprowadzonych prac to ponad 2,5 mln złotych.
Łącznie w ciągu ostatnich piętnastu lat udało nam się wybudować bądż zmodernizować prawie 10 km wałów przeciwpowodziowych wzdłuż Prosny dzięki środkom w wysokości 10,5 mln zł przekazanym na ten cel z rezerwy celowej budżetu państwa. Obecnie miasto w 80% jest zabezpieczone przed powodzią -podkreśla Zofia Tymczuk dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych.
Najpierw powstał prawie dwukilometrowy wał chroniący osiedle Ogrody, póżniej pogłębiono i odmulono ponad trzy kilometry rzeki na odcinku od Teatru do Mostu Kolejowego, a następnie wybudowano 1,7 km nowego i zmodernizowano 800 m istniejącego Wału Matejki na prawym brzegu rzeki, a biegnąca wzdłuż ścieżka rowerowa stała się wyśmienitą trasą dla spacerowiczów, biegaczy i miłośników dwóch kółek. Zmodernizowany w ostatnim czasie odcinek to kolejny ważny etap działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa przeciwpowodziowego miasta - dodaje wicemarszałek województwa wielkopolskiego Józef Racki.
żródło www.kalisz.pl