Kaliskie Linie Autobusowe

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2149
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: Cristof » 5 lis 2018, o 20:48

Jestem za ekologicznymi rozwiązaniami, poprawiającymi jakość powietrza w Kaliszu. Mam jednak wątpliwości odnośnie trolejbusów. Jeśli wybrany zostanie tradycyjny model sieci z ciągłą siecią trakcyjną miasto zostanie oszpecone przez setki słupów i wiszącą siec trakcyjną. Co da zastąpienie nawet wszystkich 60 autobusów KLA przez trolejbusy. Przecież po mieście jeździ tysiące samochodów osobowych oraz tranzytem nie mniej ciężkich pojazdów. Powinno dążyć się do wybudowania jak najszybciej obwodnic i wyprowadzenia ruchu ciężarowego z miasta. Popatrzmy obecnie na Podmiejską gdzie Tir-y poruszają się skokami po parę metrów. Każdy taki podjazd pod górkę na najniższym biegu generuje sporo spalin i pyłów ze startych opon i klocków hamulcowych. Tu są prawdziwe przyczyny zanieczyszczeń. Autobusy natomiast kupować z najwyższą normą EURO, może tez na gaz ziemny czy wodór.
Pieniądze zaoszczędzone na sieci trakcyjnej przeznaczyć na całkowite wyeliminowanie piecy w śródmieściu co da się szybciej zauważyć niż czystsze powietrze od kilku trolejbusów.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: jasiek20 » 9 lis 2018, o 13:43

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/tr ... id,tm.html

Trolejbusy w Kaliszu? Trwa analiza kosztów i korzyści
Zgodnie z przepisami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych samorządy mają obowiązek rozwoju ekologicznego transportu. Do 2028 roku 30 proc. taboru mają stanowić autobusy zeroemisyjne (elektryczne). Jedną z opcji są trolejbusy. Czy będa one jeździły w Kaliszu?

Na zlecenie samorządu miasta została przygotowana „Analiza kosztów i korzyści wykorzystania pojazdów zeroemisyjnych w komunikacji miejskiej na terenie miasta Kalisza i gmin, z którymi miasto Kalisz podpisało porozumienia dot. realizacji zadania publicznego polegającego na świadczeniu usług transportu zbiorowego”. Do 23 listopada mieszkańcy mogą wnosić swoje uwagi, opinie i propozycje. Można je składać na formularzu konsultacyjnym dostępnym na stornie internetowej www.kalisz.pl, w portierni ratusza i w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji.

W przygotowanej na zlecenie miasta analizie poddano możliwość uruchomienia w Kaliszu trolejbusów, autobusów elektrycznych i autobusów na wodorowe ogniwa paliwowe.

Eksploatacja trolejbusów wymaga utworzenia odpowiedniej infrastruktury sieciowej, niezbędnej do realizowania przewozów. W przypadku autobusów elektrycznych najczęściej stosowane obecnie akumulatory pozwalają na wykonanie maksymalnie do 150 - 200 km na jednym ładowaniu, ale rozwijają się uzupełniające metody ładowania autobusów elektrycznych. Z kolei eksploatacja autobusów napędzanych wodorem wiąże się z koniecznością budowy odpowiednich stacji do ich tankowania. Problem w tym, że takich w Polsce nie ma i nie jest prowadzona dystrybucja czystego wodoru na potrzeby transportowe. Obecnie autobusy napędzane wodorem są eksploatowane w kilkunastu europejskich miastach, takich jak Londyn, Hamburg, Oslo, Mediolan, czy Kolonia. Do tego dochodzi duży koszt. Jeden autobus może kosztować do 1 miliona euro.

Z przygotowanego dokumentu wynika, że autobusy elektryczne w Kaliszu mogłyby obsługiwać linie 1, 5, 11, 12, 12K, 19 oraz 22, natomiast częściowej elektryfikacji podlegać będą linie 1A, 1B, 2. Uzupełniająco autobusy elektryczne akumulatorowe miałyby obsługiwać linie 3A, 3B, 8, 18 i 19E w porach o zmniejszonym zapotrzebowaniu na autobusy na liniach całkowicie lub częściowo zelektryfikowanych. Do zapewnienia ciągłości świadczenia usług przewozowych na elektryfikowanych liniach niezbędne będą 4 stacje szybkiego ładowania, dedykowane dla 17 autobusów elektrycznych w ruchu. Wymagałoby to także zainstalowania dwóch ładowarek na pętli przy ul. Wyszyńskiego i o jednej na pętach przy ul. Lubelskiej oraz przy ul. Godebskiego.

Przeanalizowano też możliwość uruchomienia w Kaliszu trolejbusów. Takie pojazdy kursują w Gdyni, Lublinie oraz w Tychach. Według ekspertów, najbardziej optymalny wariant uruchomienia trakcji trolejbusowej obejmowałby wymianę autobusów kursujących na liniach 1, 2, 5, 8, 16, 18, 19. Obecnie linie te w szczycie komunikacyjnym obsługiwane są przez łącznie 16 autobusów typu MAXI. Trasa linii 5, 8 byłaby w całości pokryta siecią trakcyjną, natomiast linie 1, 2, 16, 18, 19 nie będą miały sieci trakcyjnej na całej trasie, gdyż zakłada się kursowanie trolejbusów z napędem pomocniczym. Linia 1 nie będzie posiadała sieci trakcyjnej na fragmencie trasy od ul. Łódzkiej do przystanku Leśna Winiary Pętla, natomiast linia 2 na ul. Poznańskiej od skrzyżowania z ul. Korczaka do pętli Poznańska Kampus PWSZ. Linia 16 nie będzie posiadała trakcji na ul. Polnej od skrzyżowania z Legionów do przystanku Obozowa Pętla. Linia 18 również nie będzie posiadała trakcji na al. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Skłodowskiej-Curie przez ul. Wrocławską do skrzyżowania z Górnośląską oraz na ul. Długiej od skrzyżowania z Stawiszyńską do przystanku Długa Pętla. Na trasie linii 19 nie przewidziano sieci trakcyjnej na ulicy Stawiszyńskiej od skrzyżowania z Długą do przystanku Godebskiego Pętla. Wyjazdy z zajezdni będą odbywać się z wykorzystaniem akumulatorów. Łączna długość sieci trakcyjnej dla trolejbusów w Kaliszu docelowo może wynieść 50,5 km.

Tak mogłaby wyglądać sieć trolejbusów w Kaliszu

Obrazek

W sumie w Kaliszu musiałoby jeździć 19 trolejbusów. Koszt zakupu jednego to około 1,8 mln złotych. Do tego trzeba doliczyć koszty dostosowania zajezdni, budowy podstacji trakcyjnych oraz największy koszt budowy sieci trakcyjnej. W sumie mogłoby to kosztować aż 166 milionów złotych.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: jasiek20 » 20 lis 2018, o 09:13

Nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami na ul. Kordeckiego w Kaliszu.

"W grudniu rozpoczną się prace na tej ulicy związane z przebudową kanalizacji. Mamy tutaj napięty termin, bo chcielibyśmy tę inwestycję zakończyć do połowy 2019 roku, w związku z tym, że nowa komenda policji będzie oddana w tym samym czasie" - powiedział Tomasz Ludwiczak, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu.

Wymieniona zostanie cała infrastruktura, łącznie z budową chodników, ścieżek rowerowych i parkingów. Powstaną również zatoki autobusowe, a to dlatego, że zarząd planuje wyznaczyć przez ul. Kordeckiego nową linię komunikacyjną.

rc
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2149
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: Cristof » 26 lis 2018, o 21:59

Orientuje się ktoś, jak obecnie tablice wyświetlające czasy odjazdów autobusów pozyskują informacje o przyjeździe danego autobusu pod przystanek. Rzadko korzystam z KLA a jeszcze rzadziej wsiadam tam gdzie jest tablica. Znajomi opowiadali mi o niedoskonałościach tego systemu. Wczoraj sam się o tym przekonałem. Czekałem na Rogatce na autobus, czas odjazdu 5min. Autobus był opóźniony i znikł z tablicy. Wkurzyłem się bo następny za 10 min, przeszła mi nawet ochota sprawdzenia czy ponownie pojawił się na tablicy. Przyjechał ale 5 min po czasie. Czy wobec tego te tablice należy traktować jako drogi gadżet poprzednich władz miejskich, skoro nie można na nich polegać. Jak wobec tego przekonywać ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 6689
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Lokalizacja: CALISIA

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: gawronik13kalisz » 26 lis 2018, o 22:38

Tablice nie działają niestety... pokazują godzinę przyjazdu wg rozkładu jazdy a nie wg rzeczywistego położenia... Ja nie wiem czemu u nas takie niby proste rzeczy które od kilku kilkunastu lat działają normalnie w innych miastach u nas są niemożliwe, tak jakby to była nowość nie do ogarnięcia
Już nawet Trębacz płacze z herbu, bo na to co się dzieje z miastem nie starcza mu nerwów!®

1131
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2017, o 09:40

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: 1131 » 1 gru 2018, o 10:30

Może nie do końca w temacie,ale napiszę.Kupiłem model Jelcza PR110u z KAPu,ten żółty i chcę go przemalować w barwy KLA,szukam osoby która się tym zajmuje,pomożecie?

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 6689
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Lokalizacja: CALISIA

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: gawronik13kalisz » 1 gru 2018, o 13:05

Wow! Gratulacje 😃 A jakbyś pogadał z ludźmi z KLA? Chyba mają tam lakierników
Już nawet Trębacz płacze z herbu, bo na to co się dzieje z miastem nie starcza mu nerwów!®

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3471
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: <Przemek> » 2 gru 2018, o 09:13

Ja bym za raz upatrywał szansę na biznes - prywatna historyczna linia turystyczna, albo może coś w kooperacji z KLA :) W każdym razie fajna sprawa, życzymy powodzenia :)

1131
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2017, o 09:40

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: 1131 » 2 gru 2018, o 09:58

Czy ja napisałem że kupiłem autobus,czy model z KAPu czyli kultowe autobusy PRL? Wychodzi że stałem się posiadaczem prawdziwej Pary czytając komentarze

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3471
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: <Przemek> » 2 gru 2018, o 10:47

No oczywiście, że tak napisałeś :D A na serio to się złapałem. Prawdziwego Jelcza też fajnie mieć :)

1131
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2017, o 09:40

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: 1131 » 2 gru 2018, o 13:05

Gdyby była kasa to prawdziwy Jelcz stoi w Zpruszkowie i ma pochodzenie Kaliskie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 6689
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Lokalizacja: CALISIA

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: gawronik13kalisz » 3 gru 2018, o 19:32

19E nie mają szczęścia. Kolejny autobus na tej linii zniszczony. Na szczęście nikomu nic poważnego się nie stało
https://kalisz24.info.pl/wypadek-w-czek ... anni-foto/
Już nawet Trębacz płacze z herbu, bo na to co się dzieje z miastem nie starcza mu nerwów!®

trzcina
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2018, o 23:04

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: trzcina » 4 gru 2018, o 20:03

Prędzej mogliby zostawić ostatnie volvo (100) zamieniając czarne blachy na żółte. Kiedyś trochę ich jeździło a szkoda żeby ostatni poszedł na złom. Na zdjęciu tak dla przypomnienia jedno z ostatnich b10l które jeszcze rok temu śmigało po Kaliszu. Na phototrans nie chcieli mojego zdjęcia wiec wstawiam tu :D
Załączniki
kpv 108.jpg
kpv 108.jpg (319.42 KiB) Przejrzano 275 razy

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 6689
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Lokalizacja: CALISIA

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: gawronik13kalisz » 4 gru 2018, o 22:53

Teraz z tą reklamą jeździ Solaris. Szkoda że je oblepiają ... jakoś bym to może zniósł gdyby nie zaklejone szyby
Już nawet Trębacz płacze z herbu, bo na to co się dzieje z miastem nie starcza mu nerwów!®

trzcina
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2018, o 23:04

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Post autor: trzcina » 5 gru 2018, o 13:35

Na szczęście wszystkich nie są w stanie okleić :D. Tu np. udało mi się zrobić zdjęcie sto czwórki która w ostatnich latach wyglądała tak.
Załączniki
IMG_3748.png
IMG_3748.png (554.45 KiB) Przejrzano 219 razy

ODPOWIEDZ