Kaliskie Linie Autobusowe
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
http://turystyka.wp.pl/gid,11236090,tit ... jecie.html
kla niech nad tym pomyśli
kla niech nad tym pomyśli
Właśnie. Kilka pytań:
1. Ktoś wie, co się dzieje z taborem KLA? Wiemy, że jeden DAB oddano/sprzedano jakiejś gminie; 2 VOLVO poszły do PKS. Czy po dostarczeniu nowych autobusów planują coś kasować?
2. Kto wie, jak działa system wyświetlaczy na autobusach. Gdzie się tym steruje, jak to się zmienia? (To już z mojej czystej ciekawości)
3. Widać, jak Kapeny jeżdżą jako autobusy szkolne. Ale czy ktoś wie, na jakich zasadach uczniowie mogą korzystać z tych linii?
PS. Widziałem Kapenę na linii nr 17. Czyli jednak nie ściemniali, że będą wypuszczać je na linie "mało uczęszczane".
1. Ktoś wie, co się dzieje z taborem KLA? Wiemy, że jeden DAB oddano/sprzedano jakiejś gminie; 2 VOLVO poszły do PKS. Czy po dostarczeniu nowych autobusów planują coś kasować?
2. Kto wie, jak działa system wyświetlaczy na autobusach. Gdzie się tym steruje, jak to się zmienia? (To już z mojej czystej ciekawości)
3. Widać, jak Kapeny jeżdżą jako autobusy szkolne. Ale czy ktoś wie, na jakich zasadach uczniowie mogą korzystać z tych linii?
PS. Widziałem Kapenę na linii nr 17. Czyli jednak nie ściemniali, że będą wypuszczać je na linie "mało uczęszczane".
Pożyjemy - zobaczymy.
Pytanie 1 : Planują skasować wszystkie daby,ale wiem że na pewno pod palnik na pewno poszły wozy : Scania #205,DAB #307,MAN #807,#809 i ma iść #808 i #810~Inedit pisze:Właśnie. Kilka pytań:
1. Ktoś wie, co się dzieje z taborem KLA? Wiemy, że jeden DAB oddano/sprzedano jakiejś gminie; 2 VOLVO poszły do PKS. Czy po dostarczeniu nowych autobusów planują coś kasować?
2. Kto wie, jak działa system wyświetlaczy na autobusach. Gdzie się tym steruje, jak to się zmienia? (To już z mojej czystej ciekawości)
3. Widać, jak Kapeny jeżdżą jako autobusy szkolne. Ale czy ktoś wie, na jakich zasadach uczniowie mogą korzystać z tych linii?
PS. Widziałem Kapenę na linii nr 17. Czyli jednak nie ściemniali, że będą wypuszczać je na linie "mało uczęszczane".
Pytanie 2 : System do przystanku się zmienia automatycznie w nowych autobusach gdzie w Solarisach są już wgrane zapowiedzi przystankowe,testowałem w #402 w Niedziele na S2 i działają bez zarzutu.A jak masz pytania do sterowania napisz na GG : 6621443
Pytanie 3 : Kapeny jeżdżą codziennie do Gim nr 9, niewiem jak jest z szkołą na Budowlanej bo jechałem tylko do dziewiątki,wożą dzieciaczki niepełnosprawne jest jeden chłopak tylko na wózku inwalidzkim z klasy integracyjnej,przyjeżdżają po nich pod dom i czeka na dziecko 5 min jak nie ma dziecka autobus jedzie dalej.A co do wypuszczania na linie kierowca którzy kończy przewóz szkolny zazwyczaj po godzinie 9:30 do tej godziny co kończą zajezdnia siedzi na zajezdni jako R5 - Rezerwa nr 5 .I wyjeżdża zawszę ten kierowca co ma przewóz do 9
Tak zastanawiam co za serwuje Kla w tym roku na wszystkich świętych podejrzewam te same linie co zeszłym roku A moim zdaniem powinni zrobić trochę inaczej z dodatkowymi kursami mianowicie
1. Pozostawienie częstotliwości lini 1 i 2 i 12
2. Bez sensu puszczanie dodatkowych autobusów dużej ilości na 3 zwłaszcza autobusów przegubowych gdzie co roku jeżdzi mało osób i wystarczy podejrzewam ze wystarczyło jak by linia 3 wypełniała rozkładzie lukę np kursowała by co 30 minut po planowym kursie np lini 3b
3. Dodatkowe kursy lini S1 i S2 skrócić do Winiary Fabryka gdzie podejrzewam żę można ustawić na wyświetlaczu napis np. Winiary Fabryka na przemian z napisem linia skrócona
4. Wprowadzenie lini np oznaczenie TC ( skróty od Cmentarz Tyniec i Cmentarz Komunalny). Kursująca co 20 minut i jechała mogła by tak i gdzie zatrzymywała się na przystankach Tyniec- Łódzka Miła- (Trasa Bursztynowa)- Nowy Świat - Nowy Świat Rogatka - Harcerska - Poznańska - Cmentarz Komunalny i mogła by kursować od godziny 7:00 do 20:00
5. Zmniejszenie kursów KS do co 25 minut a jak do tej pory co 10 minut bo i tak dużo ludzi nie jeżdzi i dać kursy od 7:00 do 18:00
6. Dołożenie kursów na lini K chodzi mi o godziny kursowania żeby jeżdziła od 7:00 do 20:00 bo zawsze wieczorem dużo osób chce się dostać do miasta
7 Postawienie lini oczywiście T bez zmian
8. Mogli by wprowadzić jeszcze jedno linie dodatkową oznaczeniu TS (Tyniec- Hanki Sawickiej) kursująca co godzine od 8:00 do 17:00
i jechała trasa Hanki Sawickiej - Podmiejska - Dworzec PKS - Trasa Bursztynowa- Tyniec
Co sadzicie o moich propozycjach
1. Pozostawienie częstotliwości lini 1 i 2 i 12
2. Bez sensu puszczanie dodatkowych autobusów dużej ilości na 3 zwłaszcza autobusów przegubowych gdzie co roku jeżdzi mało osób i wystarczy podejrzewam ze wystarczyło jak by linia 3 wypełniała rozkładzie lukę np kursowała by co 30 minut po planowym kursie np lini 3b
3. Dodatkowe kursy lini S1 i S2 skrócić do Winiary Fabryka gdzie podejrzewam żę można ustawić na wyświetlaczu napis np. Winiary Fabryka na przemian z napisem linia skrócona
4. Wprowadzenie lini np oznaczenie TC ( skróty od Cmentarz Tyniec i Cmentarz Komunalny). Kursująca co 20 minut i jechała mogła by tak i gdzie zatrzymywała się na przystankach Tyniec- Łódzka Miła- (Trasa Bursztynowa)- Nowy Świat - Nowy Świat Rogatka - Harcerska - Poznańska - Cmentarz Komunalny i mogła by kursować od godziny 7:00 do 20:00
5. Zmniejszenie kursów KS do co 25 minut a jak do tej pory co 10 minut bo i tak dużo ludzi nie jeżdzi i dać kursy od 7:00 do 18:00
6. Dołożenie kursów na lini K chodzi mi o godziny kursowania żeby jeżdziła od 7:00 do 20:00 bo zawsze wieczorem dużo osób chce się dostać do miasta
7 Postawienie lini oczywiście T bez zmian
8. Mogli by wprowadzić jeszcze jedno linie dodatkową oznaczeniu TS (Tyniec- Hanki Sawickiej) kursująca co godzine od 8:00 do 17:00
i jechała trasa Hanki Sawickiej - Podmiejska - Dworzec PKS - Trasa Bursztynowa- Tyniec
Co sadzicie o moich propozycjach
1. Pozostawienie - czyli tak jak jest w rozkładzie weekendowym, czy tak jak zawsze we wszystkich świętych? Bo ja myślę, że do każdego kursu na godzinę powinien być dołożony dodatkowy, tak aby linia 1 kursowała co 15 minut i 12 co 30 minut. Wyjątkiem powinna być linia 2 - kursowanie co 20 minut.
2. Tak - wypełnienie luki po 3A, aby linia kursowała ciągle co 30 minut.
3. Dodatkowe kursy 1 i S1 zawsze były skracane do Winiary F-ki. I S1 tak jak w pkt. 1. linia 1 - co 15 minut; S2 co 30 minut.
4. TC - linia nie jest potrzebna To jest przecież linia S2 z kursami wariantowymi przez Trasę Bursztynową I tak jak w pkt. 3, linia S2 kursy przez Jana Pawła II normalnie co 30 minut, plus co kolejne 30 minut z przesunięciem 15 minutowym linia S2 z kursem wariantowym przez TB.
5. KS - 25 minut to za mało. Minimalnie 15 minut.
6. Tak
7. Tak
8. TS - popieram.
2. Tak - wypełnienie luki po 3A, aby linia kursowała ciągle co 30 minut.
3. Dodatkowe kursy 1 i S1 zawsze były skracane do Winiary F-ki. I S1 tak jak w pkt. 1. linia 1 - co 15 minut; S2 co 30 minut.
4. TC - linia nie jest potrzebna To jest przecież linia S2 z kursami wariantowymi przez Trasę Bursztynową I tak jak w pkt. 3, linia S2 kursy przez Jana Pawła II normalnie co 30 minut, plus co kolejne 30 minut z przesunięciem 15 minutowym linia S2 z kursem wariantowym przez TB.
5. KS - 25 minut to za mało. Minimalnie 15 minut.
6. Tak
7. Tak
8. TS - popieram.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Widziałem ten autobus na żywo i dokończyli go jest na dole cały niebieski no i ma logo.Gagarin pisze:Papier i długopis w rękę i pisz,Wać pan pismo do PKS-u jak się nie podoba.
Jakbyś się zdecydował daje adres korespondencyjny
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o.
ul.Wrocławska 30-38
62-800 Kalisz
Adresuj go do Pana Jerzego Walczyńskiego lub Ryszarda Latańskiego
Więc nie jest taki jak na zdjęciu.
g13k
Widziałeś go dzisiaj tak ?
A zdjęcie jest z Soboty 8 Pażdziernika,dwa dni przed otwarciem lini B to autobus miał prawo przez weekend mieć jakieś poprawki.
2. Jechałeś każdą 3 do WSK że tak wiesz ile osób jedzie ?
3. Tabliczkę można ustawić skrócony do Winiary F-ka.
4. Po co jak jest S2, i na pewno jak w tamtym roku będzie miało zwiększoną częstotliwość kursowania.
5. Żebyś się nie zdziwił KS ma napisane średnio co 10 min i nie jest powiedziane że ma tak jechać.A ludzi jest tak napchane że nie idzie gdzie palca wsadzić co 10 min a jakby było co 25 min to by był dopiero zamęt.
6. W godzinach póżniejszych są dodatkowe 2 i 12 w tamtym roku była S
7. T to jest zupełne nieporozumienie nikt tym nie jeżdzi dosyć że 1,S1,S2 będzie dołożone.
8.Dołożą 1,S1,S2 a poza tym na to nie ma autobusów i na linie musi być zgoda Urządu Wojewódzkiego gdzie oni mają multum zatwierdzeń jak nie pomyśleli o tym w Sierpniu to nie pomyślą teraz.
A co do twoich propozycji to jest odgrzewany kotlet a każdy wie że odgrzewany kotlet żle smakuję.
A zdjęcie jest z Soboty 8 Pażdziernika,dwa dni przed otwarciem lini B to autobus miał prawo przez weekend mieć jakieś poprawki.
1. To będzie na pewno zrobione.nazkaa_ pisze: 1. Pozostawienie częstotliwości lini 1 i 2 i 12
2. Bez sensu puszczanie dodatkowych autobusów dużej ilości na 3 zwłaszcza autobusów przegubowych gdzie co roku jeżdzi mało osób i wystarczy podejrzewam ze wystarczyło jak by linia 3 wypełniała rozkładzie lukę np kursowała by co 30 minut po planowym kursie np lini 3b
3. Dodatkowe kursy lini S1 i S2 skrócić do Winiary Fabryka gdzie podejrzewam żę można ustawić na wyświetlaczu napis np. Winiary Fabryka na przemian z napisem linia skrócona
4. Wprowadzenie lini np oznaczenie TC ( skróty od Cmentarz Tyniec i Cmentarz Komunalny). Kursująca co 20 minut i jechała mogła by tak i gdzie zatrzymywała się na przystankach Tyniec- Łódzka Miła- (Trasa Bursztynowa)- Nowy Świat - Nowy Świat Rogatka - Harcerska - Poznańska - Cmentarz Komunalny i mogła by kursować od godziny 7:00 do 20:00
5. Zmniejszenie kursów KS do co 25 minut a jak do tej pory co 10 minut bo i tak dużo ludzi nie jeżdzi i dać kursy od 7:00 do 18:00
6. Dołożenie kursów na lini K chodzi mi o godziny kursowania żeby jeżdziła od 7:00 do 20:00 bo zawsze wieczorem dużo osób chce się dostać do miasta
7 Postawienie lini oczywiście T bez zmian
8. Mogli by wprowadzić jeszcze jedno linie dodatkową oznaczeniu TS (Tyniec- Hanki Sawickiej) kursująca co godzine od 8:00 do 17:00
i jechała trasa Hanki Sawickiej - Podmiejska - Dworzec PKS - Trasa Bursztynowa- Tyniec
2. Jechałeś każdą 3 do WSK że tak wiesz ile osób jedzie ?
3. Tabliczkę można ustawić skrócony do Winiary F-ka.
4. Po co jak jest S2, i na pewno jak w tamtym roku będzie miało zwiększoną częstotliwość kursowania.
5. Żebyś się nie zdziwił KS ma napisane średnio co 10 min i nie jest powiedziane że ma tak jechać.A ludzi jest tak napchane że nie idzie gdzie palca wsadzić co 10 min a jakby było co 25 min to by był dopiero zamęt.
6. W godzinach póżniejszych są dodatkowe 2 i 12 w tamtym roku była S
7. T to jest zupełne nieporozumienie nikt tym nie jeżdzi dosyć że 1,S1,S2 będzie dołożone.
8.Dołożą 1,S1,S2 a poza tym na to nie ma autobusów i na linie musi być zgoda Urządu Wojewódzkiego gdzie oni mają multum zatwierdzeń jak nie pomyśleli o tym w Sierpniu to nie pomyślą teraz.
A co do twoich propozycji to jest odgrzewany kotlet a każdy wie że odgrzewany kotlet żle smakuję.
Będą płacić za przystanki
Zarówno Kaliskie Linie Autobusowe jak i inni, prywatni przewożnicy będą płacić za korzystanie z przystanków w mieście. "Możliwość wprowadzenia takiej opłaty daje ustawa o transporcie zbiorowym" - powiedziała Radiu Centrum Maria Łakomiak z kaliskiego magistratu:
"Opłata naliczana jest za każdorazowe zatrzymanie autobusu na przystanku. Ustawa pozwala na naliczenie jej w maksymalnej wysokości 5 groszy za każdy postój. Proponujemy przyjąć uchwałę z taką właśnie wysokością opłaty. Będą one dochodem budżetu miasta i zostaną wykorzystane na utrzymanie przystanków".
Do tej pory opłat za korzystanie z przystanków nie było, ale utrzymanie miejsc postojowych w mieście spoczywało na Kaliskich Liniach Autobusowych. Rocznie był to koszt około 315 000 złotych. Według obliczeń magistratu, wpływy z tytułu opłat mają dać podobną kwotę. Uchwałę w tej sprawie przyjęli kaliscy radni podczas czwartkowej sesji.
żródło rc.fm
Informacja o kursowaniu autobusów w okresie Wszystkich Świętych
Informujemy, że w związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych autobusy KLA kursować będą następująco:
W DNIU 29 PAŹDZIERNIKA 2011 r. (SOBOTA)
LINIE REGULARNE
według rozkładu sobotniego
LINIE DODATKOWE K, KS, T
K - w godz. od 9:19 do 17:19 (co około 30 min.)
KS - w godz. od 9:24 do 16:54 (co około 30 min.)
T - w godz. od 9:10 do 17:10 (co około 30 min.)
W DNIU 30 PAŹDZIERNIKA 2011 r. (NIEDZIELA)
LINIE REGULARNE
według rozkładu niedzielnego LINIE DODATKOWE K, KS, T
K - w godz. od 9:19 do 17:19 (co około 30 min.)
KS - w godz. od 9:24 do 16:54 (co około 30 min.)
T - w godz. od 9:10 do 17:10 (co około 30 min.)
W DNIU 31 PAŹDZIERNIKA 2011r. (PONIEDZIAŁEK)
LINIE REGULARNE
według rozkładu roboczego
W DNIU 1 LISTOPADA 2011r. (WTOREK)
LINIE REGULARNE
według rozkładu niedzielnego LINIE DODATKOWE K, KS, T, S, 11
S - w godz. od 7:09 do 17:54 (co około 15 min.)
11 - w godz. od 7:09 do 17:54 (co około 15 min.)
K - w godz. od 7:14 do 16:53 (co około 10 min.)
KS - w godz. od 7:07 do 17:27 (co około 10 min.)
T - w godz. od 7:00 do 17:40 (co około 10 min.)
Ponadto zwiększa się częstotliwość kursowania autobusów linii nr 1, 2, 3, 12.
TRASY LINII DODATKOWYCH
S kursuje z przystanku Winiary Fabryka przez ulice Bankową i Harcerską do Kapmus PWSZ i z powrotem
11 kursuje z przystanku Hanki Sawickiej 5 przez ulice Legionów i Bankową do przystanku Winiary Fabryka i z powrotem
K kursuje bezpośrednio z przystanku Parczewskiego (P) do Cmentarza Komunalnego i z powrotem
KS kursuje bezpośrednio z Hanki Sawickiej 5 przez ul. Stanczukowskiego do Cmentarza Komunalnego i z powrotem
T kursuje bezpośrednio z przystanku na Pl. Jana Pawła II (przy fontannie) do Cmentarza Tynieckiego i z powrotem
Na liniach dodatkowych obowiązują ceny biletów zgodne z cennikiem KLA
tj. bilet normalny 2,40 zł, bilet ulgowy 1,20 zł
żródło kla.com
Zarówno Kaliskie Linie Autobusowe jak i inni, prywatni przewożnicy będą płacić za korzystanie z przystanków w mieście. "Możliwość wprowadzenia takiej opłaty daje ustawa o transporcie zbiorowym" - powiedziała Radiu Centrum Maria Łakomiak z kaliskiego magistratu:
"Opłata naliczana jest za każdorazowe zatrzymanie autobusu na przystanku. Ustawa pozwala na naliczenie jej w maksymalnej wysokości 5 groszy za każdy postój. Proponujemy przyjąć uchwałę z taką właśnie wysokością opłaty. Będą one dochodem budżetu miasta i zostaną wykorzystane na utrzymanie przystanków".
Do tej pory opłat za korzystanie z przystanków nie było, ale utrzymanie miejsc postojowych w mieście spoczywało na Kaliskich Liniach Autobusowych. Rocznie był to koszt około 315 000 złotych. Według obliczeń magistratu, wpływy z tytułu opłat mają dać podobną kwotę. Uchwałę w tej sprawie przyjęli kaliscy radni podczas czwartkowej sesji.
żródło rc.fm
Informacja o kursowaniu autobusów w okresie Wszystkich Świętych
Informujemy, że w związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych autobusy KLA kursować będą następująco:
W DNIU 29 PAŹDZIERNIKA 2011 r. (SOBOTA)
LINIE REGULARNE
według rozkładu sobotniego
LINIE DODATKOWE K, KS, T
K - w godz. od 9:19 do 17:19 (co około 30 min.)
KS - w godz. od 9:24 do 16:54 (co około 30 min.)
T - w godz. od 9:10 do 17:10 (co około 30 min.)
W DNIU 30 PAŹDZIERNIKA 2011 r. (NIEDZIELA)
LINIE REGULARNE
według rozkładu niedzielnego LINIE DODATKOWE K, KS, T
K - w godz. od 9:19 do 17:19 (co około 30 min.)
KS - w godz. od 9:24 do 16:54 (co około 30 min.)
T - w godz. od 9:10 do 17:10 (co około 30 min.)
W DNIU 31 PAŹDZIERNIKA 2011r. (PONIEDZIAŁEK)
LINIE REGULARNE
według rozkładu roboczego
W DNIU 1 LISTOPADA 2011r. (WTOREK)
LINIE REGULARNE
według rozkładu niedzielnego LINIE DODATKOWE K, KS, T, S, 11
S - w godz. od 7:09 do 17:54 (co około 15 min.)
11 - w godz. od 7:09 do 17:54 (co około 15 min.)
K - w godz. od 7:14 do 16:53 (co około 10 min.)
KS - w godz. od 7:07 do 17:27 (co około 10 min.)
T - w godz. od 7:00 do 17:40 (co około 10 min.)
Ponadto zwiększa się częstotliwość kursowania autobusów linii nr 1, 2, 3, 12.
TRASY LINII DODATKOWYCH
S kursuje z przystanku Winiary Fabryka przez ulice Bankową i Harcerską do Kapmus PWSZ i z powrotem
11 kursuje z przystanku Hanki Sawickiej 5 przez ulice Legionów i Bankową do przystanku Winiary Fabryka i z powrotem
K kursuje bezpośrednio z przystanku Parczewskiego (P) do Cmentarza Komunalnego i z powrotem
KS kursuje bezpośrednio z Hanki Sawickiej 5 przez ul. Stanczukowskiego do Cmentarza Komunalnego i z powrotem
T kursuje bezpośrednio z przystanku na Pl. Jana Pawła II (przy fontannie) do Cmentarza Tynieckiego i z powrotem
Na liniach dodatkowych obowiązują ceny biletów zgodne z cennikiem KLA
tj. bilet normalny 2,40 zł, bilet ulgowy 1,20 zł
żródło kla.com
Proszę,proszę zmieniła się osoba zarządzająca tym cyrkiem i już widać lepsze efekty......poprzedni zarząd to chyba świadomie działał na szkodę spółki bo nie wiem jak to określić,nie tak dawno się nic nie opłacało a teraz się opłaca
http://rc.fm/polityczne/taniej-w-pks.html
http://rc.fm/polityczne/taniej-w-pks.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........