Kaliskie Linie Autobusowe
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Dzięki za wytłumaczenie.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Nie wiem, czy to dobrze czy źle.
...nowe nazwy przystanków zapowiadają władze Kalisza: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... ankow.html
...nowe nazwy przystanków zapowiadają władze Kalisza: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... ankow.html
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ratunku, nie mam dostępu do Wyborczej.ww pisze: ↑19 kwie 2022, o 22:44Nie wiem, czy to dobrze czy źle.
...nowe nazwy przystanków zapowiadają władze Kalisza: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... ankow.html
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Cały tekst...
Większej głupoty na poczekaniu wymyślec nie mogli
Jakoś w dużych miastach nie mają z takimi nazwami przystanków problemów
Większej głupoty na poczekaniu wymyślec nie mogli
Jakoś w dużych miastach nie mają z takimi nazwami przystanków problemów
- Załączniki
-
- Screenshot_20220419-232805.jpg (235.42 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Screenshot_20220419-232822.jpg (214.86 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Screenshot_20220419-232837.jpg (241.02 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Screenshot_20220419-232916.jpg (210.99 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Screenshot_20220419-232931.jpg (251.56 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Screenshot_20220419-232942.jpg (235.8 KiB) Przejrzano 3627 razy
Kaliszanin z urodzenia
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
– Halo, czy to Pratt & Whitney? O, dzień dobry. Ja w takiej sprawie dzwonię. Bo jechałem dzisiaj autobusem linii numer 6 i chciałem zapytać, kiedy będzie promocja na silniki PW1000 PurePower do dużych samolotów pasażerskich... Proszę? Tak, widziałem tę kryptoreklamę i dlatego dzwonię, żeby zapytać, kiedy będzie promocja.
Inna sprawa, że nazwy przystanków autobusowych są wioskowe (jak prawie wszystko w tym mieście).
Linia numer 1 („Pasażer płakał, kiedy czytał”): https://kla.com.pl/wp-content/uploads/2 ... 200914.pdf
Inna sprawa, że nazwy przystanków autobusowych są wioskowe (jak prawie wszystko w tym mieście).
Linia numer 1 („Pasażer płakał, kiedy czytał”): https://kla.com.pl/wp-content/uploads/2 ... 200914.pdf
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Co prawda rzadko kiedy w którymkolwiek mieście korzystam z komunikacji miejskiej, ale nie bardzo rozumiem tego czepiania się o nazwy przystanków.
W Kaliszu faktycznie powinno się ujednolicić nazwy pętli bo autobusy na wyświetlaczu mają np. os. Dobrzec, a na rozkładzie Wyszyńskiego Słoneczna i tu powinna nastąpić zmiana - właśnie na os. Dobrzec.
Nie rozumiem o co chodzi z tymi nazwami przystanków linii 1 - dla mnie jest to w pełni czytelne. Jakie miałbyś propozycję zmian dla każdego z tych przystanków?
W Kaliszu faktycznie powinno się ujednolicić nazwy pętli bo autobusy na wyświetlaczu mają np. os. Dobrzec, a na rozkładzie Wyszyńskiego Słoneczna i tu powinna nastąpić zmiana - właśnie na os. Dobrzec.
Nie rozumiem o co chodzi z tymi nazwami przystanków linii 1 - dla mnie jest to w pełni czytelne. Jakie miałbyś propozycję zmian dla każdego z tych przystanków?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Za bardzo też nie rozumiem potrzeby jakiś większych zmian nazw przystanków. Może należało by zmienić jedynie te które stały się nieaktualne i dziś są już historią np. Agroma , Polo, Tesco. Nazwanie przystanku od nazwy największej firmy czy obiektu handlowego nie jest złe. Te określenia o prostej do zapamiętania nazwie pomagają najczęściej przyjezdnym w dotarciu do w/w obiektów. Mieszkańcy raczej rzadko z nazw przystankowych korzystają, mają własne życiowe określenia.jasiek20 pisze: ↑20 kwie 2022, o 08:41Co prawda rzadko kiedy w którymkolwiek mieście korzystam z komunikacji miejskiej, ale nie bardzo rozumiem tego czepiania się o nazwy przystanków.
W Kaliszu faktycznie powinno się ujednolicić nazwy pętli bo autobusy na wyświetlaczu mają np. os. Dobrzec, a na rozkładzie Wyszyńskiego Słoneczna i tu powinna nastąpić zmiana - właśnie na os. Dobrzec.
Nie rozumiem o co chodzi z tymi nazwami przystanków linii 1 - dla mnie jest to w pełni czytelne. Jakie miałbyś propozycję zmian dla każdego z tych przystanków?
Będąc w obcym mieście jadąc komunikacją miejską jak słyszę zapowiedzi z określonymi nazwami dużych firm czy innych obiektów jakoś łatwiej kojarzę w którym miejscu się znajduję. Nazwy mijanych ulic raczej niewiele mi mówią.
Co do nazw linii 1 to jedynie bym poszerzył nazwy przystanków np: oś.Dobrzec - Wyszyńskiego - Przychodnia. Dziś jest tu pewna niekonsekwencja bo przeciwna pętla ma pełną nazwę: Lubelska Winiary Pętla. Chociaż powinna moim zdaniem zaczynać od nazwy dzielnicy a później ulica.
Spytajcie się znajomych o ul. Słoneczną a raczej dróżkę, mało kto będzie wiedział o niej, a cóż dopiero przyjezdni. Nazwa pętla jednoznacznie wskazuje końcowy przystanek.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2022, o 12:27 przez Cristof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Moja drużka idąc dróżką spotkała druha.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 23:31
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Zmiana niespodziewana, ale potrzebna.
Ponoć od poniedziałku to wchodzi w życie.
Ponoć od poniedziałku to wchodzi w życie.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 23:31
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ale z przystankami na Zachodniej to się nie popisali, bo będzie tylko 1 przystanek na tym długim odcinku, do tego przy działkach na Zachodniej. Ktoś tu chyba zapomniał o osiedlach domków i o nowych blokach w Sulisławicach.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ekhm, a co się zmieniło?
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Część kursów 16 zostanie przedłużona do Sulisławic.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Z tego rozkładu wynika, że zrobili niektóre kursy do Sulisławic przez Zachodnią.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Volvo nr taborowy 130 stoi w Zdunach u Kowalczyka(pomoc drogowa).ktoś coś wie więcej?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Co dalej z zakupami elektrobusów przez Kalisz?
Kalisz chciał zakupić autobusy elektryczne dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu. Ostatecznie miastu nie udało się pozyskać funduszy na ten cel z rządowego programu, tak więc pozostaje pytanie, czy i kiedy drugie najludniejsze miasto Wielkopolski nabędzie elektrobusy?
Na początku roku pisaliśmy o planach miasta Kalisz dotyczących rozwoju floty autobusowej w mieście. Kaliski samorząd chciał aplikować o zakup 10 elektrobusów w ramach drugiego naboru programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu. Pod koniec maja poznaliśmy wyniki drugiego naboru tego programu i próżno było w nich szukać dofinansowania do zakupu kaliskich autobusów. Zapytaliśmy więc miasto o to, jakie dalsze plany ma samorząd względem nabycia zeroemisyjnych elektrobusów.
więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 74067.html
Kalisz chciał zakupić autobusy elektryczne dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu. Ostatecznie miastu nie udało się pozyskać funduszy na ten cel z rządowego programu, tak więc pozostaje pytanie, czy i kiedy drugie najludniejsze miasto Wielkopolski nabędzie elektrobusy?
Na początku roku pisaliśmy o planach miasta Kalisz dotyczących rozwoju floty autobusowej w mieście. Kaliski samorząd chciał aplikować o zakup 10 elektrobusów w ramach drugiego naboru programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu. Pod koniec maja poznaliśmy wyniki drugiego naboru tego programu i próżno było w nich szukać dofinansowania do zakupu kaliskich autobusów. Zapytaliśmy więc miasto o to, jakie dalsze plany ma samorząd względem nabycia zeroemisyjnych elektrobusów.
więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 74067.html
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ktoś wrzuci całe info?
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... z_Wyborcza
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... z_Wyborcza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Nic ciekawego tam nie ma, ale skusiłem się i kupiłem tą wyborczą.jasiek20 pisze: ↑8 lip 2022, o 15:22Ktoś wrzuci całe info?
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... z_Wyborcza
Takie wnioski płyną z zakończonych właśnie konsultacji w sprawie zmian w rozkładzie jazdy Kaliskich Linii Autobusowych. - Liczba oddanych głosów jest bezprecedensowa - twierdzi Marcin Gromadzki z firmy odpowiedzialnej za badanie.
Rocznie autobusy KLA pokonują 3,2 mln km w granicach miasta i na kilku liniach podmiejskich. Pasażerowie mają do dyspozycji 25 linii, w tym jedną nocną. Obowiązująca siatka połączeń, przystanki oraz rozkład jazdy – z niewielkimi korektami – obowiązują od 1991 r. – Potrzebna jest zmiana, która dostosuje ofertę do potrzeb mieszkańców – wyjaśnia prezydent Kalisza, Krystian Kinastowski.
Bezpłatna komunikacja w Kaliszu? Prezydent chce dotrzymać wyborczej obietnicy. Tuż przed kolejnymi wyborami
ZAPISZ NA PÓŹNIEJ
Zmiany wejdą w życie od 1 stycznia 2023 r. Największą rewolucją będzie wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla wszystkich zameldowanych w mieście osób, które będą miały Kaliską Kartę Mieszkańca. I wycofanie części linii obsługujących miejscowości sąsiadujące z miastem (to może się zmienić, jeśli gminy wyłożą więcej pieniędzy).
Autobus jak taksówka
Miasto do przeanalizowania obecnej oferty KLA oraz badania popularności poszczególnych linii zatrudniło firmę doradczą Marcin Gromadzki Public Transport Consulting. Gdyńska spółka opracowała także nową siatkę połączeń, która jest skoncentrowana na mieście.
Przed wprowadzeniem w życie nowości o ocenę pomysłu zapytano kaliszan. Formularz wraz z propozycjami zmian – m.in. z mapami, na których zaznaczono nowe trasy i przystanki – był dostępny na stronach www.kalisz.pl oraz www.bip.kalisz.pl. W wersji papierowej w holu przy portierni w budynku ratusza i w punkcie informacyjnym Biura Obsługi Interesanta.
Ankietowani odpowiadali na pytania o to, jak często podróżują oraz w jakim celu. Mogli też zgłosić swoje propozycje. – Życzenia mieszkańców są różnorakie – co do częstotliwości, co do określonych godzin odjazdu, co do trasy – mówi Anna Walczyńska, naczelniczka Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Kaliszu. - Każdy chce, żeby autobus był jak taksówka i odjeżdżał co pięć minut.
W Kaliszu mieszka niewiele ponad 98 tys. osób. Średnio miesięcznie z komunikacji miejskiej korzysta ok. 370 tys. pasażerów. W ramach konsultacji przesłano ponad 700 ankiet. Według Marcina Gromadzkiego to liczba bezprecedensowa. – Skala odzewu społeczeństwa jest niespotykana. Do tej pory najwięcej postulatów to 110 w mieście, w którym oddano pod konsultacje projekt obcięcia oferty o 20 proc. I pod wpływem tych 110 postulatów wycofano się z pomysłu – opowiada Gromadzki.
W sierpniu ubiegłego roku podobne konsultacje przeprowadzono w Legnicy. Nie wziął w nich udziału nikt. W Lesznie w 2017 r. przeprowadzono konsultacje w czasie spotkania z mieszkańcami. Uczestniczyło w nich kilkanaście osób.
Szczegółowa analiza ankiet zebranych w Kaliszu jeszcze trwa. W części z nich są jedynie dane dotyczące wieku, celu oraz częstotliwości korzystania z autobusów. Nie ma natomiast wniosków, postulatów i uwag. – Sporo to tzw. we should thinking. Według ankietowanych przystanki powinny być blisko ich domów, ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie. Żeby czekający na autobus pasażerowie nie hałasowali. Podobnie jak zatrzymujące się w zatokach pojazdy – mówi Anna Walczyńska.
Koszt badania – ocena popularności konkretnych linii autobusowych, propozycje zmian oraz konsultacje – to 235 tys. zł.
A co z liniami podmiejskimi?
Miasto ma podpisane umowy z częścią sąsiadujących gmin z powiatów kaliskiego, ostrowskiego i pleszewskiego. Porozumienia zawarto wiele lat temu i na ich podstawie samorządy dopłacały Kaliszowi za autobusy, które dojeżdżały do położonych na ich terenie miejscowości. – Opatówek rocznie dopłaca 58 tys. zł, a biorąc pod uwagę prawdziwe koszty, powinien dopłacić 997 tys., gmina Godziesze Wielkie przelewa 16,3 tys., a powinna 204 tys. – argumentuje decyzję Walczyńska.
– Płacimy tyle, ile chciało miasto. Każdego roku umowa jest powtarzana – tłumaczy Józef Podłużny, wójt drugiej z gmin.
Krystian Kinastowski poinformował, że włodarze poszczególnych gmin zostali poinformowani o możliwości podpisania nowych umów zgodnych z aktualnymi wyliczeniami. W przeciwnym razie w styczniu znikną linie podmiejskie, m.in. 1B: Dobrzec–Rożdżały, która powstała ze względu na hospicjum na terenie gminy Opatówek. Gdyńska firma zaproponowała także skrócenie linii 17 na odcinku Biskupice–Kotowiecko w gminie Nowe Skalmierzyce w powiecie ostrowskim oraz okólnej linii 3D. Obecnie autobus przejeżdża przez Żydów w gminie Godziesze Wielkie na terenie powiatu kaliskiego oraz Gostyczynę i Chotów w powiecie ostrowskim. Kurs będzie kończyć przy ul. Elektrycznej. – Koncepcja nowej siatki kończy się na przystankach miejskich – tłumaczy Krystian Kinastowski.
W konsultacjach wzięli udział także mieszkańcy miejscowości, z których autobusy mają zniknąć. Najwięcej z niewielkiej wsi Żydów w gminie Godziesze. – Dostaliśmy 37 ankiet. Więcej niż liczba osób korzystających z tej komunikacji – mówi Gromadzki. – Treść jest ta sama: wysyłający chce, by autobus linii 3D został, tylko adresy mailowe się zmieniają.
Podłużny uważa, że ankieta była broszurą informującą o fakcie likwidacji interesujących jego mieszkańców linii. Sam został poinformowany, że decyzja wynika z małego zainteresowania, a nie z powodu nieaktualnych dopłat. – Poprosiliśmy miasto o przesłanie nowej oferty. Nie dostaliśmy jeszcze odpowiedzi, więc nie wiem, czy gmina będzie mogła sobie pozwolić na jej przyjęcie – powiedział w rozmowie z „Gazetą Wyborczą". Zapewnił, że myśli nad alternatywą dla swoich mieszkańców.
Bezpłatne autobusy w Kaliszu
Po wprowadzeniu nowego rozkładu wszyscy kaliszanie będą jeździć za darmo. Była to jedna z obietnic wyborczych prezydenta Krystiana Kinastowskiego. W 2019 r. za przejazd KLA nie płacą uczniowie oraz seniorzy. Teraz dołączą do nich pozostali mieszkańcy. – Chcemy, by mieszkańcy naszego miasta przesiedli się do komunikacji publicznej i zrezygnowali z podróży własnymi samochodami. W ten sposób zmniejszy się smog i rozładują korki – mówi Kinastowski.
Z wyliczeń wynika, że miasto będzie płacić przewoźnikowi ok. 2,5 mln zł rocznie za usługę.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ciekawi mnie jaki jest obecnie stosunek przejazdów mieszkańców Kalisza do pozostałych pasażerów. Szacowana liczba bo chyba trudno to obecnie zweryfikować. Chodzi mi o to czy warto utrzymywać całą infrastrukturę biletową. Jakie są koszty druku i sprzedaży biletów, biletów miesięcznych, biletomatów , systemu kasowników w autobusach, serwisu i ludzi do obsługi tego czy wreszcie kanarów. Jest też sporo osób korzystających z ulgowych czy darmowych przejazdów. Czy wobec tego wpływy z biletów dla nie Kaliszan pokryją obsługę całego systemu biletowego. Może warto zrobić darmową komunikację bez podziałów na miejsce zamieszkania. Problemem mogą być linie podmiejskie gdzie mają być opłaty. Tu gminy musiały by się dołożyć.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Wielkopolska przoduje.
- Załączniki
-
- FB_IMG_1658086271364.jpg (38.25 KiB) Przejrzano 2562 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Myślę, że wynik woj. wielkopolskiego mocno pompuje poznań, który ma (chyba) najdroższą KM w Polsce. Kalisz i inne miasta mają zapewne marginalny wkład w wynik całego województwa.