Masz jakieś merytoryczne argumenty żeby to poprzeć czy po prostu przemawia przez Ciebie _____ (niech każdy pomyśli co to może być). I drugie pytanie do Pana Zapalczywego: co byś zrobił z wyczerpaną przepustowoscia Lotniska Chopina? Dojazdy do Berlina jak radził Pan z ekipy Sławka Nowaka?
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
1. Dobry argument przeciw to centralizacja. W sumie to się wpisuję w doktrynę partii Potwory i Spółka, która chce wszystko kontrolować. Od życia społecznego po gospodarcze, PZPR bis. Ty głupi obywatelu masz się podporządkować, a w zamian dostaniesz miskę ryżu i się ciesz, bo Platforma (czy jakakolwiek partia, którą sobie tu podstawisz) nie dała, nie da, bo to złodzieje som!!!!!!!!!
2. Wysokie koszta, mierzeja v2. Nikomu to nie potrzebne, chyba że Warszawce, ewentualnie Łódź z tego skorzysta.
3. Drogie utrzymanie, przecież to będzie potężne.
4. Lepiej rozbudować obecne lotniska, ewentualnie wybudować nowe (chociaż nie wiem gdzie) albo jeszcze wybudować nowe linie kolejowe, bardziej opłacalne niż jakieś lotnisko centralne i miasteczko (poronione pomysły), bo KC PiS sobie tak zażyczyło.
Powiedz mi szczerze, po co Ci taki obiekt? Nie ma bardziej potrzebnych rzeczy? No może przekop mierzei jest bardziej przydatny.
A tak serio to o wiele bardziej potrzebne są drogi, kolej, czy nawet transport rzeczny, a nie wielkie lotnisko, bo ktoś (kaczor) ma kaprys.
2. Wysokie koszta, mierzeja v2. Nikomu to nie potrzebne, chyba że Warszawce, ewentualnie Łódź z tego skorzysta.
3. Drogie utrzymanie, przecież to będzie potężne.
4. Lepiej rozbudować obecne lotniska, ewentualnie wybudować nowe (chociaż nie wiem gdzie) albo jeszcze wybudować nowe linie kolejowe, bardziej opłacalne niż jakieś lotnisko centralne i miasteczko (poronione pomysły), bo KC PiS sobie tak zażyczyło.
Powiedz mi szczerze, po co Ci taki obiekt? Nie ma bardziej potrzebnych rzeczy? No może przekop mierzei jest bardziej przydatny.
A tak serio to o wiele bardziej potrzebne są drogi, kolej, czy nawet transport rzeczny, a nie wielkie lotnisko, bo ktoś (kaczor) ma kaprys.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wycofuje się, żadna ilość merytoryka tu nic nie pomoże.
Miłego dnia i zdrówka!
Miłego dnia i zdrówka!
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wiem, że trochę stronniczo to napisałem, ale myślę, że wysoki koszt utrzymania i budowy, centralizacja, gigantomania. To myślę, że nie są głupie argumenty.
Podaj swoje.
Podaj swoje.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Które miejsce w okolicach TB masz na myśli? Przystanek KDP w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec wydaje się całkiem sensownym rozwiązaniem. Chyba nie przesadzę jeżeli napiszę, że obecna stacja leży w pieszym zasięgu nawet kilkudziesięciu tys. mieszkańców (os. Asnyka, Kaliniec, Serbinów, Zagorzynek, Widok; myślę, że nawet część Dobrzeca i śródmieścia się łapie) Wspomniana przez Ciebie TB też jest bliskofilip pisze: ↑1 lut 2022, o 03:26https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... sanie.html
Powiem szczerze, że nowym dworcem w okolicach TB bym nie pogardził. Na pewno byłby bliżej centrum.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Lotnisko w Warszawie nie ma wyczerpanej przepustowości, ledwie 7,5 mln pasażerów w 2021 r.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 45130.html
CPK to problem skali, bo pojawiały się koncepcje na budowę pod 60-80 mln pasażerów.
Jak na razie nie widać by ruch taki jaki obsługuje Chopin miał wrócić do poprzednich wartości ( 20 mln) , nie mówiąc o jakimś dynamicznym wzroście w kierunku 30-40 mln.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 45130.html
CPK to problem skali, bo pojawiały się koncepcje na budowę pod 60-80 mln pasażerów.
Jak na razie nie widać by ruch taki jaki obsługuje Chopin miał wrócić do poprzednich wartości ( 20 mln) , nie mówiąc o jakimś dynamicznym wzroście w kierunku 30-40 mln.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Skrzyżowanie. Łódzka-Trasa Bursztynowa, są tam same rudery i pola. Idealne miejsce.jp pisze: ↑1 lut 2022, o 16:38Które miejsce w okolicach TB masz na myśli?filip pisze: ↑1 lut 2022, o 03:26https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... sanie.html
Powiem szczerze, że nowym dworcem w okolicach TB bym nie pogardził. Na pewno byłby bliżej centrum.
Niby tak, ale nowy dworzec, byłby bardziej z myślą o linii kolejowej do węzła w Tuliszkowie, a w przyszłości do Inowrocławia. Myślę, że dojazd też byłby o wiele łatwiejszy do dworca w nowym miejscu. Gorzej trochę z liniami autobusowymi, na Górnośląską jedzie prawie każda linia, na Łódzką sporo, ale nie wszystkie. Pewnie zmieniłoby się to po oddaniu do użytkowania KDP. Na pewno dworzec byłby bliżej Śródmieścia, 1,5km od ratusza, obecny 2,7km. Przy okazji pozbylibyśmy się trochę wsi, po drodze jest trochę zabudowy jednorodzinnej.jp pisze: ↑1 lut 2022, o 16:38Przystanek KDP w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec wydaje się całkiem sensownym rozwiązaniem. Chyba nie przesadzę jeżeli napiszę, że obecna stacja leży w pieszym zasięgu nawet kilkudziesięciu tys. mieszkańców (os. Asnyka, Kaliniec, Serbinów, Zagorzynek, Widok; myślę, że nawet część Dobrzeca i śródmieścia się łapie)
Właśnie to miałem na myśli, cała Europa Środkowo-Wschodnia nie wygeneruję takiego ruchu. Już mamy jedno lotnisko w Radomiu, drugiej wtopy nie potrzebujemy, za to w np. w Białymstoku potrzebne jest lotnisko, pustynia lotnicza. Dojazd do najbliższego lotniska to 2-3h. Ja bym zamiast budowy tego, rozbudował Modlin. Taniej, lepiej i na pewno nie będzie to jakaś wtopa.milo pisze: ↑1 lut 2022, o 18:19Lotnisko w Warszawie nie ma wyczerpanej przepustowości, ledwie 7,5 mln pasażerów w 2021 r.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 45130.html
CPK to problem skali, bo pojawiały się koncepcje na budowę pod 60-80 mln pasażerów.
Jak na razie nie widać by ruch taki jaki obsługuje Chopin miał wrócić do poprzednich wartości ( 20 mln) , nie mówiąc o jakimś dynamicznym wzroście w kierunku 30-40 mln.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Odnoszenie się do ruchu lotniczego z 2021... roku pandemicznego... jest co najmniej nietrafione mówiąc łagodnie.
Ale żeby wnieść trochę danych do waszych własnych przekonań/wierzeń...
Ktoś tu też pisał banialuki o finansowaniu. Sam port lotniczy to 1/3 całości nakładów. 2/3 to kolej!! Lotnisko nie będzie budowane z funduszy UE tylko z obligacji na które są już chętni i z budżetu państwa. Kolej tak będzie współfinansowana z budżetu UE na który się w coraz większym stopniu składamy i niebawem będziemy płatnikiem netto (okolice 2027-2029). W tu marudzicie i z dupy wyciągacie lamenty - nie oszukujmy się wg rozdzielnika politycznego.
Rozbudowa infrastruktury jest kluczowa dla rozwoju gospodarki i tyle w temacie. Czytajcie branżowe portale a nie jakieś fastfoody dziennikarskie gdzie artykuły taśmowo po 30zł od sztuki...
Ale żeby wnieść trochę danych do waszych własnych przekonań/wierzeń...
Lotnisko działa od ~6 do ~22 czasem trochę później bo dookoła jest wchuj domów i ludzie protestują bo wieczorem w nocy hałas... Taka planistyczna perełka... Zabudowana tereny przyległe... Dodatkowo cargo ruch odpada... Lotnisko stoi niewykorzystane...Liczba obsłużonych na Okęciu pasażerów z roku na rok wyraźnie rośnie. Największy wzrost – na poziomie 23% - zanotowano między 2016 a 2017 r. Optymistyczny wariant prognozy popytowej wskazuje, że do 2028 r. ruch pasażerski zostałby podwojony. Tymczasem przepustowość Lotniska Chopina na ten moment kształtuje się na poziomie około 23 mln odprawionych osób w ciągu roku. Możliwości rozbudowy portu są bardzo ograniczone – w zasięgu tzw. Obszaru Ograniczonego Użytkowania mieszka około 300 tys. osób, a lotnisko okalają kluczowe dla komunikacji w aglomeracji warszawskiej drogi, w tym Południowa Obwodnica Warszawy oraz Trasa NS.
Czytaj więcej na: © inzynieria.com/budownictwo/lotniska
Ktoś tu też pisał banialuki o finansowaniu. Sam port lotniczy to 1/3 całości nakładów. 2/3 to kolej!! Lotnisko nie będzie budowane z funduszy UE tylko z obligacji na które są już chętni i z budżetu państwa. Kolej tak będzie współfinansowana z budżetu UE na który się w coraz większym stopniu składamy i niebawem będziemy płatnikiem netto (okolice 2027-2029). W tu marudzicie i z dupy wyciągacie lamenty - nie oszukujmy się wg rozdzielnika politycznego.
Rozbudowa infrastruktury jest kluczowa dla rozwoju gospodarki i tyle w temacie. Czytajcie branżowe portale a nie jakieś fastfoody dziennikarskie gdzie artykuły taśmowo po 30zł od sztuki...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
CPK jest zaplanowane na 3 fazy, być może ostatecznie 2. W pierwszej fazie będzie miało przepustowość większą niż lotnisko Chopina i takie zostanie wybudowane i uruchomione ALE będzie zbudowane mając w głowie tę dużą przepustowość na kilkadziesiąt milionów pasażerów. Stąd np. partnerstwo z południowokoreańskim lotniskiem Incheon Airport. Termin realizacji kolejnych faz zostanie ustalony po zabukowaniu lotniska uruchomionego w 1 fazie....milo pisze: ↑1 lut 2022, o 18:19Lotnisko w Warszawie nie ma wyczerpanej przepustowości, ledwie 7,5 mln pasażerów w 2021 r.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 45130.html
CPK to problem skali, bo pojawiały się koncepcje na budowę pod 60-80 mln pasażerów.
Jak na razie nie widać by ruch taki jaki obsługuje Chopin miał wrócić do poprzednich wartości ( 20 mln) , nie mówiąc o jakimś dynamicznym wzroście w kierunku 30-40 mln.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
w tej kwesti jest kilka prostych rozwiązań:
- zarządzający Chopinem ma udziały w Modlinie, wystarczy przestać sztucznie blokować rozwój Modlina, dociągnąc do niego 2 km torów kolejowych i w zasadzie wszystkie nieskokosztowe i charterowe loty mogły by tam odejść.
- nie zażynać portów lokalnych, co robi teraz rząd drenując je opłatami., by likwidować potencjalne zagrożenie do oszołomskiego CPK
- stworzyć program spięcia większości lokalnych lotnisk liniami kolejowymi, by uatrakcyjnić ich dostępność.
Nic więcej nie trzeba, rynek sam wyreguluje.
a co do Berlina, jak na drogi wróci gęstość połaczeń Flixbusa do Berlina ( były średnio co 1,5-2 h, to zachodniej częsci kraju nie utrzyma żadne głupie CPK, bo od dawna połaczenia z Berlina są tańsze niż z Warszawy.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
CPK ma być mniejszy, niż zakładano. Wiemy, dlaczego rząd ogranicza swoją inwestycjęfilip pisze: ↑1 lut 2022, o 11:13KDP na pewno będzie, ciekawe co z CPK, oby nie. Bezsensowne marnowanie pieniędzy. A może nowa ekipa zrobi na złość i przesunie do nas węzeł (dobra odleciałem, ale może ).
Ale jak to miałoby iść to nie przez Sulisławice. Zmarnowany potencjał tylko tej kolei, będzie jak z Koleją Warszawsko-Kaliską z dala od miasta i zabudowa tam nie dotrze przez ogromny czas.
https://www.money.pl/gospodarka/cpk-ma- ... 7984a.html
Już powoli tną.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czyżby ten idiotyczny projekt miał się wykrzaczyć? Cóż za zdziwienie..
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To jest piękny przykład zjeb***ych mediów... Dziś o 13stej (oglądałem całość) była konferencja gdzie Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (zrzesza 80% przewoźników lotniczych) podało prognozy ruchu na kilkadziesiąt lat do przodu opracowane dla polskiego sektora lotniczego. Na koniec dziennikarz zadał z dupy pytanie i mamy z dupy artykuł....Cristof pisze: ↑8 lut 2022, o 15:30CPK ma być mniejszy, niż zakładano. Wiemy, dlaczego rząd ogranicza swoją inwestycję
https://www.money.pl/gospodarka/cpk-ma- ... 7984a.html
Już powoli tną.
Są dane (zaprezentowano) z których wynika że wzrost będzie liniowy ale nie taki jak prognozowano przed pandemią.
Tak jak pisałem kila postów/dni wcześniej: inwestycja będzie podzielona na etapy, pierwszy około 40 mln do roku 2027 i to było pewne. Teraz sprecyzowano prognozę na 2035: to jest 50 mln pasażerów i 2060 - 65 mln pasażerów. NADAL zostanie capacity na to mówione dawno temu 100 mln bo to inwestycja typu greenfield...
Więc nic nie jest cięte...
Co do dyskutowanego wcześniej lotniska Chopina:
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3660
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Radom zamiast Modlina to jest głupota (wdeptywanie kasy w błoto) i małpia złośliwość wobec samorządu Mazowsza. Skoro w projekcie CPK są takie woluntarystyczne elementy (Radom to fantasmagoria, lotnisko zadekretowane politycznym prikazem, z którego nikt nie będzie latał), to trudno mieć zaufanie do całego projektu.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Przecież Modlin ma zapełnioną niemal całą przepustowość... A Radom jest w rozbudowie i tam będzie można docelowo do 9 mln pasażerów obsłużyć. Warunki Modlina pozwalają rozbudować go do max 6-7mln... A to wierzchołek problemów...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Satori- a może inaczej !!! Temat szybkich kolei powstał w 2005 roku !!! Wtedy różne rządy też mówiły że za 3 lub 5 lat ta inwestycja doczeka się realizacji .Minęło ju 17 lat, ile potrzeba czasu żeby ten temat przenieść do inwestycji w trakcie realizacji , 20, 30 czy 40 lat ???
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Oni nie chcą, my byśmy chcieli.
Mieszkańcy Bralina nie chcą kolei dużych prędkości. Postanowili odwołać wójta: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... owili.html
Mieszkańcy Bralina nie chcą kolei dużych prędkości. Postanowili odwołać wójta: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... owili.html
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ja mam propozycję dla nich. Niech zaproponują spółce CPK, żeby linia poszła na północ. My będziemy zadowoleni i oni.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Brawo mieszkańcy Bralina! Kaliszanie się z wami w pełni solidaryzują.ww pisze: ↑5 kwie 2022, o 23:09Oni nie chcą, my byśmy chcieli.
Mieszkańcy Bralina nie chcą kolei dużych prędkości. Postanowili odwołać wójta: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... owili.html
Mieszkańcy innych gmin na trasie Sieradz-Kępno-Wrocław też powinni protestować i odwoływać swoich wójtów.
Dość urzędniczej samowoli.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Stacja KDP w Kaliszu powinna byc tam gdzie obecna stacja. Obok dworzec autobusowy, galeria, duże blokowiska i szybki dojazd autobusem do centrum.
Cieszę się na myśl, choć cieszyłem się już ponad 10 lat temu, że Kalisz otrzyma szybką kolej w stronę Warszawy i Poznania. Obecnie podróż do Warszawy to najmniej 2godz.50min. To wcale niemało. Wsiądźcie w weekendowe ŁKA do Łodzi, ktore jedzie jakieś 70 minut, co jest już dobrą opcją, i wyobraźcie sobie, że w stolicy możecie być w 90 minut. Rewelacja
Cieszę się na myśl, choć cieszyłem się już ponad 10 lat temu, że Kalisz otrzyma szybką kolej w stronę Warszawy i Poznania. Obecnie podróż do Warszawy to najmniej 2godz.50min. To wcale niemało. Wsiądźcie w weekendowe ŁKA do Łodzi, ktore jedzie jakieś 70 minut, co jest już dobrą opcją, i wyobraźcie sobie, że w stolicy możecie być w 90 minut. Rewelacja