Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tutaj znajdują się dokładne warianty oraz ankieta
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Silny głos poparcia dla kolei na konsultacjach w Kaliszu mocno pomoże.
Podobnie było w Łomży. Była tam grupa zwolenników KDP przez miasto.
www.skyscrapercity.com/threads/lk-29-36 ... -176187107
www.youtube.com/watch?v=v6ag8d9gY6Q
W Łomży władze miasta były przeciwko kolei przez miasto! A mimo wszystko CPK postawiło na przebieg przez miasto.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedys ... -sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
A czy nasze władze wypowiedziały się już jednoznacznie na temat tego który wariant popierają?
Musimy być koniecznie razem, za tym niebieskim.
Musimy być koniecznie razem, za tym niebieskim.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
A czy kiedyś Prezydent już się nie wypowiadał? Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba coś było, żeby jak najmniej ingerowano w miasto - czyli żeby szło najbardziej możliwie po starym śladzie.
Oczywiste jest to, że miasto zapewne poprze warianty niekorzystne...
Oczywiste jest to, że miasto zapewne poprze warianty niekorzystne...
g13k
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Widzieli Panowie grupę? https://www.facebook.com/groups/758358005222031/
"Spotkanie mieszkańców osiedla Rypinek w sprawie wypracowania stanowiska odnośnie kolei na początku ulicy Zdrojowej czwartek 8.09 o 18. Petycja do podpisu."
I tu jakie bzdury:
- Załączniki
-
- bbb.png (40.76 KiB) Przejrzano 1077 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ale bzdury wypisują... stacja pomiędzy Kaliszem a Ostrowem? Ja nawet nie czytam już komentarzy na fejsbukach i portalach bo ludzie są głupi po prostu i wyłapują jakieś info wyrwane z kontekstu albo mają niesprawdzone dane .... no i ortografia cytując ze zrzutu jaśka "SCANDAL!"
g13k
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ja pier…. co za wsioki.
Jeżeli oni mają grupę to może ja tez założę?
Jeżeli oni mają grupę to może ja tez założę?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Weźcie pod uwagę, że mogą być donośnym głosem, silnym lobby i przekonać prezydenta czy parlamentarzystów za swoimi racjami. Nie bagatelizowałbym tego.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No tak, ja nie bagatelizuję. Mimo, że to będzie niewielka grupa pajaców to jednak pewnie głośna. Dlatego pytałem czy zakładać grupę na fb popierającą interes miasta i całego regionu.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No baaa
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Już mam grupę. TAK dla KDP w KALISZU!.
Swoją drogą tu jest ankieta konsultacji społecznych, polecam wypełnić https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UM.gawronik13kalisz pisze: ↑6 wrz 2022, o 12:15A czy kiedyś Prezydent już się nie wypowiadał? Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba coś było, żeby jak najmniej ingerowano w miasto - czyli żeby szło najbardziej możliwie po starym śladzie.
Oczywiste jest to, że miasto zapewne poprze warianty niekorzystne...
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
według mnie pójdą standardowo po najmniejszej linii oporu.
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To by było takie kaliskie.
Czyli pewnie będzie wariant zielony.
Czyli pewnie będzie wariant zielony.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tylko która to linia stwarza najmniejszy opór? Wydaje mi się, że każda dotyka wywlaszczen w podobnej skali.
Chyba, że udałoby się nieco skorygować W1 w taki mniej więcej sposób, to wtedy niebieski wysuwa się na czoło jako najmniej kłopotliwy społecznie
- Załączniki
-
- IMG_20220907_100044.jpg (446.09 KiB) Przejrzano 753 razy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czyli kolei nie będzie, za to połowa południowej części miasta będzie poprzecinana i nie do zagospodarowania. Co za prowincja, na własne życzenie..wollny pisze: ↑8 wrz 2022, o 10:47Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UM.gawronik13kalisz pisze: ↑6 wrz 2022, o 12:15A czy kiedyś Prezydent już się nie wypowiadał? Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba coś było, żeby jak najmniej ingerowano w miasto - czyli żeby szło najbardziej możliwie po starym śladzie.
Oczywiste jest to, że miasto zapewne poprze warianty niekorzystne...
Ale czy ten łuk nie jest zbyt duży pod KDP? Tzn. taki łuk już wymusza 100% zatrzymanie się pociągu w mieście, ale znacząco wydłuży przyśpieszanie.
Edit. czytam teraz te rypinkowe wypociny na tej grupie i czy oni serio podsyłają jakiś artykuł sugerujący, żeby trasę na Warszawę trasować przez Konin? Czy my mamy naprawdę za przeproszeniem takich idiotów w mieście?
W artykule tak co prawda napisane nie jest (dotyczy innego projektu), ale po nich można się spodziewać wszystkiego.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Niekoniecznie wymusza zatrzymanie, ale oczywiste jest, że ten łuk jest nieodpowiedni dla dużych prędkości. Przez ten łuk i przez stację pociągi przejeżdżałyby z prędkością... no i tu właśnie mam problem, bo nie wiem do jakiej prędkości można ograniczyć przejazd przez ten krótki odcinek żeby koncepcja korekty niebieskiego wariantu była akceptowalna dla inwestora.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To znaczy nie wymusza zatrzymania, ale będzie jechał na tyle wolno, że będzie i tak warto się zatrzymać na przystanku za każdym razem. Wątpię, że takie coś by przeszło, bo ta kolej potencjalnie będzie mogła jeździć do nawet 350km/h, a tu myślę że przy takich łukach musiałaby zwolnić do nawet poniżej 160km/h.jp pisze: ↑8 wrz 2022, o 20:04Niekoniecznie wymusza zatrzymanie, ale oczywiste jest, że ten łuk jest nieodpowiedni dla dużych prędkości. Przez ten łuk i przez stację pociągi przejeżdżałyby z prędkością... no i tu właśnie mam problem, bo nie wiem do jakiej prędkości można ograniczyć przejazd przez ten krótki odcinek żeby koncepcja korekty niebieskiego wariantu była akceptowalna dla inwestora.
A może podejdźmy do tego inaczej, żeby kolej nie szkodziła miastu... w dzisiejszej dobie motoryzacji moglibyśmy te pare kilometrów dojechać to może poprowadzić tą kolej po granicach strefy "zurbanizowanej" (domów jednorodzinnych)? Da się to jakoś sensownie zrobić? Oczywiście zakładając jakieś drobne wyburzenia, bo inaczej raczej się nie da.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Sensownie się nie da. Zabudowa wokół Kalisza jest tak beznadziejnie rozproszona, że wyburzenia nie byłyby drobne. Chyba, że kolej biegłaby bardzo daleko od miasta a i tak nie mam pewności czy obeszłoby się bez wyburzeń.
Filipie, trzymajmy się słusznych założeń. A jednym z najważniejszych słusznych założeń jest wprowadzanie kolei do miast, a nie odwrotnie. Przystanek w mieście nie oznacza automatycznie, że pociągi muszą pędzić z maksymalną prędkością przez środek miasta. W Łodzi pociągi też nie będą zasuwać 250, tylko 100-120 km/h. Postulujmy o to, by przez ten krótki kaliski odcinek też zwalniały, dostosowując prędkość do możliwości tego przedstacyjnego odcinka.
Jeśli takie ograniczenie nie będzie akceptowalne przez inwestora, czyli spółkę CPK, to pozostaną nam warianty 3 i 4 lub szukanie innych rozwiązań.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Nie chodziło mi o wyrzucenie kolei poza granice miejskie, a bardziej wyrzucenie jej na obrzeża zabudowy na Zagorzynku. Tylko wtedy robi się problem z stacją, bo dublowałyby się stację na niewielkich odległościach oraz dojazd tam samochodem, rowerem, zbiorkomem, czy dojście na nogach byłyby bardzo problematyczne.
Ja bardzo chętnie bym chciał kolej w mieście (w centrum) i będę zawsze na tak, nawet bym tą linię przez miasto podciągnął trochę na północ jak było to w wariancie 1 - zielony w pierwotnych planach, ale skala wyburzeń byłaby porażająca jak na skalę Kalisza i protesty byłyby jeszcze większe.jp pisze: ↑8 wrz 2022, o 20:47(...) Filipie, trzymajmy się słusznych założeń. A jednym z najważniejszych słusznych założeń jest wprowadzanie kolei do miast, a nie odwrotnie. Przystanek w mieście nie oznacza automatycznie, że pociągi muszą pędzić z maksymalną prędkością przez środek miasta. W Łodzi pociągi też nie będą zasuwać 250, tylko 100-120 km/h. Postulujmy o to, by przez ten krótki kaliski odcinek też zwalniały, dostosowując prędkość do możliwości tego przedstacyjnego odcinka.
Jeśli takie ograniczenie nie będzie akceptowalne przez inwestora, czyli spółkę CPK, to pozostaną nam warianty 3 i 4 lub szukanie innych rozwiązań.
Niestety mamy hordę, która cokolwiek by miało szansę pozytywnego zadziać się w tym mieście to będą na nie, bo nie albo będzie lekki hałas, albo inne tego typu "argumenty". Myślę, że nawet ten twój wariant mimo, że według mnie słuszny i kompromisowy też by się spotkał z wielkim oburzeniem i wymyślą jakieś inne pierdoły o hałasie albo że są przecież samochody itd..
Dlatego wyszedłem z tym pomysłem po obrzeżach strefy zurbanizowanej, bo W3/W4 są zupełnie nieakceptowalne i szkodzące interesom miasta i regionu.